Gå till innehåll

Allt om Xbox 360!


DaPine87

Recommended Posts

Är Xbox 360 nått att ha? Eller är det bättre att vänta tills PS3 kommer? Kommer Xbox 360 ligga på samma pris ett tag eller kommer det sänkas snart? Vart köper man dem billigaste spelen på nätet?

 

Köp en moddad så blir det gratis.

 

Skulle knappast lita på dom som säljs moddade då själva moddningen knappt kommit någon vart till 360. Funkar bara på vissa och sen kan microsoft släppa updates för att det inte ska funka längre.

Bättre och vänta i så fall.

 

MEN,,, ska man inte använda xbox live så spelar det ingen roll, då får inte microsoft kontakt med burken och kan då inte påtvinga dig en update. Men det är xbox Live som är själva saken med boxen, IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är Xbox 360 nått att ha? Eller är det bättre att vänta tills PS3 kommer? Kommer Xbox 360 ligga på samma pris ett tag eller kommer det sänkas snart? Vart köper man dem billigaste spelen på nätet?

 

Köp en moddad så blir det gratis.

 

vart köper man sån då? :D

 

Sök. Finns massor av ställen.

 

Men det är ganska nytt så sök info vad som gäller. Jag skulle vänta ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle knappast lita på dom som säljs moddade då själva moddningen knappt kommit någon vart till 360. Funkar bara på vissa och sen kan microsoft släppa updates för att det inte ska funka längre.

Bättre och vänta i så fall.

 

Vad jag vet så finns det firmware till alla olika dvdspelare som finns. Sen att visa är sämre på att läsa brändaskivor är ju en annan sak. Men jag kan ju ha missat något eftersom jag inte följer 360 scenen så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man för att få sin Xbox moddad? Ifall det nu ens går dvs..

 

Du kan antingen flasha om din dvdspelares bios eller så kör du dual boot så du kan byta mellan orginal bios och moddat bios. I korthet så gör det moddade bioset att dvdspelaren rapporterar att den brändaskivan inte är en brändskiva. Mao så kan man inte spela backupper (är det ett ord??) från andra regioner än ens egen (dvs region 2).

 

För att modda din 360 så måste du öppna xboxen och då försvinner garantin. Sen om MS lyckas fixa till något så att de kan stoppa moddningen är ju något som framtiden får utvisa. Man får tänka på att uppdateringar till xboxen kan komma med på spelen. Det har ännu inte kommit någon steath uppdatering eller liknande, men det betyder inte att det inte kan komma.

 

Har själv ingen 360 men funderar på att skaffa en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Är det spel om pengar, eller bara ett tv spel ?

 

Tv-spel och det är ganska uselt, kan dock vara kul å lira med folk som man spelar andra spel med på xbox live. Xbox live blir ju lite som ett community ala pf.nu och man lär känna en massa folk i olika spel/forum.

 

Det man spelar om är playmoney och det finns även ranking och annat så att man kan försöka tävla på något vis iaf, men pengar kan man inte spela om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar upp här från annan tråd:

 

Försöker koppla min 360 till datorn via ethernet men får network adapter: wired, IP Address: Failed.

 

Varför får den inget IP. Kör win2000. Är det så illa att jag MÅSTE byta till XP för att ens kunna lägga in filer på boxen?

 

Kopplar direkt till datorn, utan router och sånt krångel. Vill bara kunna lägga in musik och filmfiler på xboxen för att sedan kunna kolla på tvn. Typ HD upplösta serier...ni vet vilka jag menar.

 

Om jag ska tilldela boxen ett ip själv. Vad ska jag då tar för nått och vad ska jag fylla i på subnetmask och gateway?

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att man förmodligen kan koppla upp mot xbox 360 via vanliga XP nu också "Windows Media Connect 2.0" hette programmet.

 

Det är inget nytt, dock så är det baravför bilder och musik, för att streama video m.m så behövs windows media center på datorn.

 

Ah just det, det var riktigt muppigt ändå. Fick inte igång tramset och jag har jobbat med nätverk i rätt många år. Jobbigt när man inte kan felsöka från båda ändar :)

 

Du måste ha DHCP om du vill ha automatisk IP-adress. När du kopplar rakt över så får du själv ange ip-addressen i din Xbox som ligger på samma subnät som din vanliga dator. T.ex. 192.168.0.1 (2000) och 192.168.0.2 (xbox) på nätmask 255.255.255.0 (båda på samma)

Gateway behöver du ingen om du inte ska ut på internet via din andra dator, det går och fixa om du kopplar in ett annat nätverksinterface mot internet/router osv. Då är gatewayn din 2000-burk, t.ex. 192.168.0.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att man förmodligen kan koppla upp mot xbox 360 via vanliga XP nu också "Windows Media Connect 2.0" hette programmet.

 

Det är inget nytt, dock så är det baravför bilder och musik, för att streama video m.m så behövs windows media center på datorn.

 

Ah just det, det var riktigt muppigt ändå. Fick inte igång tramset och jag har jobbat med nätverk i rätt många år. Jobbigt när man inte kan felsöka från båda ändar :)

 

Du måste ha DHCP om du vill ha automatisk IP-adress. När du kopplar rakt över så får du själv ange ip-addressen i din Xbox som ligger på samma subnät som din vanliga dator. T.ex. 192.168.0.1 (2000) och 192.168.0.2 (xbox) på nätmask 255.255.255.0 (båda på samma)

Gateway behöver du ingen om du inte ska ut på internet via din andra dator, det går och fixa om du kopplar in ett annat nätverksinterface mot internet/router osv. Då är gatewayn din 2000-burk, t.ex. 192.168.0.1

 

Hur sätter jag datorns ip i det lokala nätverket då? Till 192.168.0.1 menar jag, eller det kanske inte behövs? Connectar jag via ftp sedan?

Jag har alltså inget nätverk hemma normalt sett, bara en burk kopplad till nätet. Jag rycker alltså ur internet när jag kopplar in xboxen.

 

*Edit

Ställde in burkens ip som gateway och nu får jag okej på IP men failed på computer. Måste jag verkligen ha windows media connect och grejer för att bara kunna flytta in saker på xboxens HDD? Vill inte streama eller sån crap. Kan inte ens pinga boxen trots att IPadressen är okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kopplar direkt till datorn, utan router och sånt krångel. Vill bara kunna lägga in musik och filmfiler på xboxen för att sedan kunna kolla på tvn. Typ HD upplösta serier...ni vet vilka jag menar.

 

Filmfiler kan man inte lägga in på boxen utan endast streama om man har WMC på sin dator, och då kan man endast streama .wmv-filmer/filer.

Musik är jag inte 100% säker på men jag tror samma sak gäller där, dvs att det endast går att streama (behöver dock inte vara .wmv utan mp3 går bra).

 

Sen ang ditt "IP-problem", har du en korsad nätverkskabel? Tror det behövs en sådan om man ska koppla direkt från 360 till datorn, annars är en router ett bra alternativ och inte allt för dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...