Mr.Tony Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Min fråga är HUR ska man spela en sån här hand på floppen? Är det hyper aggro? och försöka på han att folda eller hoppas på att man vinner coinflippen? om d nu är en coinflip 1:a misstaget att checka? Seat 1: Cougar1245 ($106.50 in chips) Seat 2: nickmyname ($148.90 in chips) Seat 3: svente ($30.05 in chips) Seat 4: NGA4LIFE ($91 in chips) Seat 5: NEYNEY7 ($50.70 in chips) Seat 6: pusten ($7.70 in chips) Seat 7: Mind2Break ($131.30 in chips) Seat 8: hansaen01 ($48.10 in chips) Seat 9: Jayseki ($95 in chips) Seat 10: Burlap ($117 in chips) Mind2Break shows [ 6S,7C ] ANTES/BLINDS pusten posts blind ($0.50), Mind2Break posts blind ($1). PRE-FLOP hansaen01 calls $1, Jayseki folds, Burlap bets $2, Cougar1245 folds, nickmyname calls $2, svente folds, NGA4LIFE folds, NEYNEY7 folds, pusten folds, Mind2Break calls $1, hansaen01 calls $1. FLOP [board cards 5D,8C,7D ] Mind2Break checks, hansaen01 bets $3, Burlap calls $3, nickmyname folds, Mind2Break ?!?! Citera
jackbalsam Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Du har ju inga jätteimplicita om du träffar stegen eftersom brädan kommer va ganska läskig då. Bra läge att höja alltså. Citera
Mr.Tony Postad 10 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Du har ju inga jätteimplicita om du träffar stegen eftersom brädan kommer va ganska läskig då. Bra läge att höja alltså. ok, tackar.... Alltså helt fel att checka? eller ska man försöka få in en rejäl checkraise? alt 2, vi säger så här, jag pottar en slår om alt. går allin.. vill jag ha in min deg där då? Citera
beachalban Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 vi säger så här, jag pottar en slår om alt. går allin..vill jag ha in min deg där då? Slår du om till ca 12$ och hansaen ställer tar jag gärna synen då han har mindre än 50bb (om burlap viker). Däremot passar jag en rejäl raise från Burlap då han har betydligt djupare stack. De där mesbettarna preflop betyder ofta små pockets eller draghänder. Det innebär att Fi mcket väl kan ha set, färdig stege eller bättre drag än ditt. Dessa händer vill du inte spela för hela stacken mot. Citera
Mr.Tony Postad 10 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2006 [quote name="Mr.Tonyalt 2, vi säger så här, jag pottar en slår om alt. går allin..vill jag ha in min deg där då?[/quote] Slår du om till ca 12$ och hansaen ställer tar jag gärna synen då han har mindre än 50bb (om burlap viker). Däremot passar jag en rejäl raise från Burlap då han har betydligt djupare stack. De där mesbettarna preflop betyder ofta små pockets eller draghänder. Det innebär att Fi mcket väl kan ha set, färdig stege eller bättre dra än du. Dessa händer vill du inte spela för hela stacken mot. Hmm, bra resonemang där! för mig att man är 5050 mot ex AA idetta fall... Bättre att betta rakt ut eller större chans dom lägger om man checkraisar? Bettar jag ut o får syn o turn är helt miss, pangar man hårt bet då? Känns som floppen man vill ha in så mycket det går.. Citera
beachalban Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 [quote name="Mr.Tonyalt 2, vi säger så här, jag pottar en slår om alt. går allin..vill jag ha in min deg där då?[/quote] Slår du om till ca 12$ och hansaen ställer tar jag gärna synen då han har mindre än 50bb (om burlap viker). Däremot passar jag en rejäl raise från Burlap då han har betydligt djupare stack. De där mesbettarna preflop betyder ofta små pockets eller draghänder. Det innebär att Fi mcket väl kan ha set, färdig stege eller bättre dra än du. Dessa händer vill du inte spela för hela stacken mot. Hmm, bra resonemang där! för mig att man är 5050 mot ex AA idetta fall... Bättre att betta rakt ut eller större chans dom lägger om man checkraisar? Bettar jag ut o får syn o turn är helt miss, pangar man hårt bet då? Känns som floppen man vill ha in så mycket det går.. Jag hade checkraisat floppen (synat eller passat ytterligare omslag enligt ovan) ibland, bettat ut ibland och checksynat ibland men inte speciellt ofta. På skulle jag troligen checka en blank eller beta ca 60-80% av potten beroende på vad som hänt på flop. Citera
heltok Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 väldigt ointressant titel iaf, skriv vettigare så orkar jag svara i fortsättningen Citera
Albert Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Här spelar du upp till $15-18 och pottar på turn OM inte faller. Citera
jackbalsam Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Försök få in smeten på floppen men var den som höjer allin inte den som synar. Din hand är bra om du spelar så du får lite FE på fi. Citera
Mr.Tony Postad 11 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2006 väldigt ointressant titel iaf, skriv vettigare så orkar jag svara i fortsättningen Om du ska vara så förbannat grinig behöver du inte skriva ngt alls. Citera
Mr.Tony Postad 11 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Försök få in smeten på floppen men var den som höjer allin inte den som synar. Din hand är bra om du spelar så du får lite FE på fi. Japp kommer att ske i nästa läge som e liknande! =) tack för svaret... Citera
Recommended Posts