Gå till innehåll

£15k MTT, avgörande move, avstå eller skjuta?


nucleus

Recommended Posts

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Att ställa innan flop där är som att förvandla sin AK till 72o... nästan...

 

Tycker jag inte alls, nu när vi har fått en read på killen, dels är han lös och dels kan han se det som att chipleadern försöker köra över honom med sin stack och därför syn av sämre händer, vilket inte 72o får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ställa innan flop där är som att förvandla sin AK till 72o... nästan...

 

Tycker jag inte alls, nu när vi har fått en read på killen, dels är han lös och dels kan han se det som att chipleadern försöker köra över honom med sin stack och därför syn av sämre händer, vilket inte 72o får.

 

Speciellt pga att FI´s read på hero är att han är tokaggro dubblat upp 2ggr på sista händerna och allt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ställa innan flop där är som att förvandla sin AK till 72o... nästan...

 

Tycker jag inte alls, nu när vi har fått en read på killen, dels är han lös och dels kan han se det som att chipleadern försöker köra över honom med sin stack och därför syn av sämre händer, vilket inte 72o får.

 

Speciellt pga att FI´s read på hero är att han är tokaggro dubblat upp 2ggr på sista händerna och allt

 

Att dubbla upp med AQ (som short-stack) och AA tycker inte jag verkar "tok-aggro".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ställa innan flop där är som att förvandla sin AK till 72o... nästan...

 

Tycker jag inte alls, nu när vi har fått en read på killen, dels är han lös och dels kan han se det som att chipleadern försöker köra över honom med sin stack och därför syn av sämre händer, vilket inte 72o får.

 

Speciellt pga att FI´s read på hero är att han är tokaggro dubblat upp 2ggr på sista händerna och allt

 

Att dubbla upp med AQ (som short-stack) och AA tycker inte jag verkar "tok-aggro".

 

Löst eller tajt, tror FI har en lösare read på Hero än om han som nån annan på bordet suttit lugnt och gett bort blinds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det utrymme för att slå om till 50k och lägga för en allin? Ställer han då måste han ju ha AA-QQ eller möjligtvis AK. Ändå för comittad känns det som kanske... I så fall syn.

 

Att slå om till 50 000 där känns inte bra. All-in eller syn måste det bli.

 

Om jag sätter mig in i FIs situation så hade jag nog höjt med 66-AA, AT-AK UTG. 3 ggr BB är ju en standardhöjning så höjningen kan betyda vad som helst.

 

Ett omslag här så hade jag lagt allt utom QQ-AA eftersom jag inte hade viljat ha ett race där jag mer än troligen varit underdog. Hade jag även sett AQ och AA ifrån FI tidigare så hade jag nog satt en TAG-stämpel på Hero.

 

Vi får alltså bara syn av bättre händer (även om QQ är en coinflip).

 

Vid syn så har vi 25 000 kvar. Ok, vi är inte ute, men näst intill. Har sett väldigt många överspela AK i detta läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det utrymme för att slå om till 50k och lägga för en allin? Ställer han då måste han ju ha AA-QQ eller möjligtvis AK. Ändå för comittad känns det som kanske... I så fall syn.

 

Att slå om till 50 000 där känns inte bra. All-in eller syn måste det bli.

 

Om jag sätter mig in i FIs situation så hade jag nog höjt med 66-AA, AT-AK UTG. 3 ggr BB är ju en standardhöjning så höjningen kan betyda vad som helst.

 

Ett omslag här så hade jag lagt allt utom QQ-AA eftersom jag inte hade viljat ha ett race där jag mer än troligen varit underdog. Hade jag även sett AQ och AA ifrån FI tidigare så hade jag nog satt en TAG-stämpel på Hero.

 

Vi får alltså bara syn av bättre händer (även om QQ är en coinflip).

 

Vid syn så har vi 25 000 kvar. Ok, vi är inte ute, men näst intill. Har sett väldigt många överspela AK i detta läge.

 

Och om han inte sitter på nån av dessa händer? Så foldar han och Hero plockar upp 27000 utan bråk... är rätt bra det med... som att slå ut en av shortstackarna.

 

Dessutom, många slowspelar AA i den pos då det är troligare att få större potter även KK i många fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk som ni som förstör HA delen muppville och AAis..

 

Motivera och förklara varför och inte bara skriv sådär.

 

Det som förstör mer är såna som whinar över andras inlägg, för att de inte innehåller exakt det man vill. Frågan var ju avstå eller skjuta. Med avstå avses säkert fold eller syn. Skjuta betyder all-in tolkar jag det som.

 

Med AK skulle jag ställa in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nucleus >> Vad gjorde du då?

 

Eftersom jag trodde att jag skulle få syn av lite fler/sämre händer än normalt, då jag spelat många händer på slutet ställde jag rätt ut. Plus att jag trodde han skulle vika allt under JJ för helst hade jag bara plockat handen där.

 

Fick dock vad jag tycker är en mycket mycket dålig syn av 88. Han kan visserligen ha satt mig på AK eller två över men det rättfärdigar ingenting.

 

bordet kom xxx8A och jag låg kasst till igen. (Stora blindor så ställde jag på nästa ess (A5) hand får syn av 9Tos i BB (också rätt wird med runt 20 kvar)

...loosa den med :(

 

Har funderat lite på handen sen dess och om jag gjorde rätt, så här i efterhand när jag tänkt igenom tycker jag nog det ändå. Att plocka upp AK när jag precis blivit chipleader och få ett så bra läge direkt att dra ifrån ytterligare (utan syn tänker jag då mest) så skulle jag nog ta det 9/10 igen. AK är ingen hand jag brukar trycka med i dom lägena eller liknande utan tar nog oftare en syn. Men just i detta läge så kändes det ändå rätt. Är nöjd med mitt spel även om resultatet blev en 6:e plats.

 

Tack för bra kommentarer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker också han spelade fel, ta en coinflip (som bäst) mot den enda som täcker honom.

 

sa innan att en av anledningarna att pusha är med A-K var för att han är lös och man kan få syn av sämre händer, det finns ju dock en baksida med det.

 

En av anledningarna att pusha med AK är att man vill få par att lägga sig, och de lägger inte en lös spelare, så det är ju alltid baksidan att pusha mot lösa spelare, att man får coinflips man inte nödvändigtvis vill ha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker också han spelade fel, ta en coinflip (som bäst) mot den enda som täcker honom.

 

sa innan att en av anledningarna att pusha är med A-K var för att han är lös och man kan få syn av sämre händer, det finns ju dock en baksida med det.

 

En av anledningarna att pusha med AK är att man vill få par att lägga sig, och de lägger inte en lös spelare, så det är ju alltid baksidan att pusha mot lösa spelare, att man får coinflips man inte nödvändigtvis vill ha

 

Jo där har vi det i ett nötskal. Man tänker rätt och tror man får bort 88 med pushen. Har han AA/KK, so be it. Finns så många händer man borde vika i det läget men jag tycker ofta man frå konstiga syner av låga pp. Som jag skrev tidigare verkar det som att dom bestämt sig att man har AK och tar nästan för givet att dom leder marginellt med sitt coinflip. jag tycker det är förvånande att man vill ta dom skotten när man antingen har ca 4% edge eller är nånstans 17/83 dog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT, men ändå.

 

Kan berätta om en turnering jag spelade igår. Det är finalbord med 4 pers kvar (av drygt 400). Jag är chipleader med ca 170 000. Chiptvåan sitter till vänster om mig med ca. 125 000. De andra har ca 50 000 var och mörkarna är 3000 - 6000.

 

Varje gång jag limpar från SB så får jag en ganska kraftig raise emot mig (ca 20000). Detta har hänt 4 varv i rad och jag börjar tröttna. Plockar upp A6 i SB och alla foldar till mig. Jag bestämmer mig för att limpa och sen ställa vid push ifrån honom eftersom han uppenbarligen pushar med vad som helst. Han pushar så klart (surprise) och jag ställer.

 

Han steker i 10 sek och synar sen med K5s :shock:

 

Självklart torskar jag denna och varvet efter får jag KK i SB. Perfekt läge att hämta in igen. Limpar och han ställer mig all-in. Given syn och han visar 82o, men klonkar givetvis 2-paret. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT, men ändå.

 

Kan berätta om en turnering jag spelade igår. Det är finalbord med 4 pers kvar (av drygt 400). Jag är chipleader med ca 170 000. Chiptvåan sitter till vänster om mig med ca. 125 000. De andra har ca 50 000 var och mörkarna är 3000 - 6000.

 

Varje gång jag limpar från SB så får jag en ganska kraftig raise emot mig (ca 20000). Detta har hänt 4 varv i rad och jag börjar tröttna. Plockar upp A6 i SB och alla foldar till mig. Jag bestämmer mig för att limpa och sen ställa vid push ifrån honom eftersom han uppenbarligen pushar med vad som helst. Han pushar så klart (surprise) och jag ställer.

 

Han steker i 10 sek och synar sen med K5s :shock:

 

Självklart torskar jag denna och varvet efter får jag KK i SB. Perfekt läge att hämta in igen. Limpar och han ställer mig all-in. Given syn och han visar 82o, men klonkar givetvis 2-paret. :cry:

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=17078

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade synat. Om han sitter på 99-QQ är det mycket möjligt att han synar om du går all-in innan floppen och en 50/50 mot chiptvåan vill jag inte ha som chipleader. Om du får träff på floppen är det inte omöjligt att han synar cirka 1/2 potten med QQ eller JJ även om det ligger ett A eller K på bordet. Låt oss säga att han har TT och floppen kommer QXX då kan du mycket väl få se åtminstonne turnen också gratis. Så att går all-in pre-flop känns inte bra. Och att lägga AK pre-flop med sex spelare kvar bara för att en spelare har 3*bb raisat finns inte för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla gärna i min dagbok om en liknande situation. Skulle vara kul med lite analyser angående min AK hand.

 

Mvh Olle

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=30475

 

Näst sista inlägget på sida 4 är den handen. Får man hänvisa till min dagbok härifrån? Annars så ta bort mitt inlägg men hoppas att det är tillåtet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att syna måste vara det sämsta spelet att göra med denna hand och hur det ser ut på bordet. Synar du sp spelar roll vilken flop som kommer, ställer killen så vad gör du då? Han får ju aggera först. Foldar du?

Dessutom du sitter i CO, du har SB och BB att aggera om någon trycker där med lågt pocket och 2:an synar eller raisar? Jaha ännu mer dumma val som bara gör ditt första move till felspel.

 

Har du AK i det läget så skulle jag ställt in rakt av. Du vill inte syna med en hand som AK. Har killen som raisa UTG AA eller KK, tough luck.

 

Men du kan få honom att kasta händer som TT JJ etc och du tar potten där och då, fold +ev är stor och fin bonus till dig. Får du syn så är det ju bara två händer du inte har minst ett coinflip mot och du spelar för att vinna, vinner du är du monster och har turneringen inom räckhåll.

 

Dessutom med att ställa så skrämmer du bort händer som BB skulle kunna syna med då han troligast kommer att syna med bara 2xbb till i en pot på 45k (plus eventuell ante antar att den är runt 5-6k tot för 6 spelare).

 

Nej tryck tryck tryck! Får ont i magen när jag läser om folk som tycker att det är rätt att syna i det läget från CO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...