Bjorn_ Postad 28 December , 2004 Rapport Postad 28 December , 2004 Totalbet poker $1/2 Hold'em (8 handed) Dags för ännu en bonus. Bordet har ca 45% flops seen. Inga direkt bra spelare men ingen som jag märkt är extremt usel heller. Preflop: Hero is UTG with A 3 Hero raises, MP1 folds, MP2 folds, MP3 folds, CO folds, Button reraises, SB folds, BB folds, Hero calls. Självklart är det här en hand jag normalt sett borde folda. Brukar dock i vissa sällsynta fall när jag tycker att jag får för mycket respekt dra till med en semibluff UTG med t.ex. Axo. Dessutom tänker jag lämna bordet efter den här handen och jag vill gärna avsluta med att spela en hand. Flop: 9h 5h 7h (7½ SB) (2 players) Hero checks, Button bets, Hero calls Här har jag ju egentligen inte något utom ett pyttelågt färgdrag och ett överkort. Checkar och hoppas få se turn gratis. När så inte blir fallet funderar jag någon sekund och bestämmer mig att för 8½-1 så kan det vara värt att se turn även om jag inte är säker på att något av mina outs är live. Turn: (4½ BB) 6 (2 players) Hero checks, Button checks Ingen hjälp alls, handen känns ganska körd så jag checkar med avsikt att folda, fi låter mig dock se rivern gratis. River: (4½ BB) 5 (2 players) Hero checks, Button checks Känns som jordens solklaraste check-fold, givet hans reraise preflop bara måste han ju ha antingen ett PP eller ett bättre ess. Nu checkar han bakom vilket i mitt tycke är skrämande dålig poker. Results: Hero: shows [3h Ad] (A Pair of Fives, Ace high) Button: mucks hand Hero collected 4½BB from Main pot Sitter bara och gapar när potten glider över. Har man trebettat preflop så bara får man inte checka bakom både på turn och river, bättre bluffläge får man knappast. Sedan kan man fråga sig vad fi tyckte var värt att reraisa mot UTG med som varken innehåller ett ess eller ett PP, KQ är ju knappast ens favorit mot en så lös höjning som denna och oftast betyder ju en raise UTG AA-JJ eller AK/AQ. /Bjorn Citera
Recommended Posts