RedDevil Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Bladester börjar nog bli trött på mina konstanta höjningar. Är normalt tajt men bordet är ännu tajtare så jag rejsar var och varannan hand med framgång. Inga direkta reads på Bladester. Ska jag fortsätta betta på turn eller rent av check folda? Går det att hitta synknappen på river? Andra synpunkter? Kanske svårt utan reads...? ** Game ID starting - 2006-08-08 21:06:51 ** Rainham [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money - suineGrekoPA sitting in seat 1 with $9.85 - Kyokushinkai sitting in seat 2 with $8.49 [Dealer] - HERO sitting in seat 3 with $41.32 - bladester sitting in seat 4 with $22.74 - musashi77 sitting in seat 5 with $6.43 - paydaye sitting in seat 6 with $10.91 Hero posted the small blind - $0.10 bladester posted the big blind - $0.20 ** Dealing card to Hero: , musashi77 called - $0.20 paydaye called - $0.20 suineGrekoPA called - $0.20 Kyokushinkai called - $0.20 Hero raised - $1.09 bladester called - $1.09 musashi77 folded paydaye folded suineGrekoPA folded Kyokushinkai folded ** Dealing the flop: , , Hero bet - $1.44 bladester called - $1.44 ** Dealing the turn: Hero checked bladester bet - $1.60 Hero called - $1.60 ** Dealing the river: Hero checked bladester went all-in - $18.81 Citera
Max Cady Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Hoppas att du inte synade på rivern? Jag hade check-foldat på turn. Citera
RedDevil Postad 8 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Bet turn eller check fold. Och på river efter ännu en syn? Har svårt för AK utan träff. Har kammat mig det sista, men brukade förlora rätt stora potter med den handen. Citera
scouserandy Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Bet turn eller check fold. Och på river efter ännu en syn? Har svårt för AK utan träff. Har kammat mig det sista, men brukade förlora rätt stora potter med den handen. Varför det? Du har Ess-hög. Vad fi än har nästan är du slagen. AK är bra hand innan flop men när du missat får du vara beredd att ge upp potten. Citera
krakov Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Du ska folda på river innan du hinner blinka! Okej om han betat svagt så det möjligtvis funnits värde i synen men utan någon som helst read på att det är en stor tomte så är det given fold! Det jag hade gjort annorlunda är att jag hade betat pott på flopp eftersom du lyckats väl tidigare, och markerat högt PP. Trots att du inte träffat! Citera
RedDevil Postad 8 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Bet turn eller check fold. Och på river efter ännu en syn? Har svårt för AK utan träff. Har kammat mig det sista, men brukade förlora rätt stora potter med den handen. Varför det? Du har Ess-hög. Vad fi än har nästan är du slagen. AK är bra hand innan flop men när du missat får du vara beredd att ge upp potten. Jo, det är ju sant, men man blir ju lite sårbar eftersom monståndaren inte heller behöver träffa nått men kan betta bort en... Citera
Big Less Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Bet turn eller check fold. Och på river efter ännu en syn? Har svårt för AK utan träff. Har kammat mig det sista, men brukade förlora rätt stora potter med den handen. Inte konstigt. AK utan träff ska vara rätt lättspelad på NL 20. Check/fold är melodin. Här bör den komma senast på turn. Att syna river är naturligtvis totalt uteslutet. Du är ju TOM! Citera
RedDevil Postad 8 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Du ska folda på river innan du hinner blinka! Okej om han betat svagt så det möjligtvis funnits värde i synen men utan någon som helst read på att det är en stor tomte så är det given fold! Det jag hade gjort annorlunda är att jag hade betat pott på flopp eftersom du lyckats väl tidigare, och markerat högt PP. Trots att du inte träffat! Mmm. Kanske va lite klen bett på floppen... Citera
scouserandy Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Jo, det är ju sant, men man blir ju lite sårbar eftersom monståndaren inte heller behöver träffa nått men kan betta bort en... Sårbar? Du slår ju knappt en bluff. Vad skall han ha som du slår? Han betar $19 i en drygt $8 pott. Citera
RedDevil Postad 8 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Jo, det är ju sant, men man blir ju lite sårbar eftersom monståndaren inte heller behöver träffa nått men kan betta bort en... Sårbar? Du slår ju knappt en bluff. Vad skall han ha som du slår? Han betar $19 i en drygt $8 pott. Nja, det var väl inte detta specifika fallet jag tänkte på (jag folda river såklart) när jag menade att man blir sårbar. Mer generellt när man bettar floppen och sen checkar turn och låter motståndaren ta kommandot. Men om man varierar sig och checkar träffar (och re rejsar) oxå så blir man väl mer svårspelad antar jag. Anyway, tack för synpunkterna. Jag lär mig för varje dag Citera
Recommended Posts