Gå till innehåll

Highstakes handanalyser, 5/10 och uppåt!


rilleg

Recommended Posts

hej i ett försök att efterlikna 2plus2 och för att förbättra analysdelen här kommer jag dra i gång denna tråd där tanken är att vi som spelar lite högre ska samla intressanta händer och få svar av likasinnade för att vi alla ska förbättra vårt spel för idag ligger de flesta av svenska ljusår efter de bästa internet amerikanerna...

 

jag tar första initiativet med en HH..

 

lite regler för denna tråd tänkte jag vara nåt så här :

 

1. Endast händer på 5-10 och uppåt.

2. HELST folk som har bra erfarenhet av högre nivåer som debatterar kring händerna.

3. Utgången av handen ska HELST publiceras 2-3 dagar efter

4. Standardsitrautioner får gärna läggas upp , det behöver inte vara en specifik HH.

5. Tanken är att denna tråden ska bli en liten databas där vi försöker samla bra tankegångar och allt skitsnack och påhopp kommer tas bort.

6. Och ni som känner er träffade, ni vet vilka ni är :=) får gärna skriva hur mkt som helst här i denna tråden :heart::heart:

7. Det gör inget om d blir dubbelposter här och i dagböckerna... försök hitta kanske de mer kluriga lägena att lägga här

 

puss

 

hur fortgår jag här? första gången jag spelar mot killen , ingen 5/10 regular alltså... vad händer om jag slår om och får ett omslag till mot mig? Vad är bäst spel här alltså?

 

 

 

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, August 06, 21:36:12 ET 2006

Table Reel Lucky (No DP) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: JohnnyKnoxville ( $397.71 )

Seat 3: Wazz22 ( $1579.25 )

Seat 4: BLock28 ( $1360.29 )

Seat 5: pungy ( $965 )

Seat 6: Lets_Dance ( $1490.59 )

Seat 1: konjakovic ( $1223 )

BLock28 posts small blind [$5].

pungy posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to konjakovic [ Ah 8h ]

Lets_Dance folds.

konjakovic raises [$34].

JohnnyKnoxville calls [$34].

Wazz22 folds.

BLock28 calls [$29].

pungy calls [$24].

** Dealing Flop ** [ Jh, 5h, 7c ]

BLock28 checks.

pungy checks.

konjakovic bets [$121].

JohnnyKnoxville folds.

BLock28 calls [$121].

pungy folds.

** Dealing Turn ** [ 4d ]

BLock28 bets [$150].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 202
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Slår du om och får omslag är det bara blixtlägg som gäller.

 

Jag hade bara synat om jag inte hade lagt den. Det finns knappt realistiska implicita odds. När någon synar ett potbet så börjar alltid mina varningsklockor att blinka.

 

Fi kan ha nästan vad som helst. På turn kan han tex mjölka ett set eller stege eller nåt. Paranoid javisst.

 

Mina erfarenheter är att dylika händer bara sätter en i skiten.

 

Men jag är också van vid ganska tighta 5/10 spelare så man blir färgad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra tankegångar psykologen.. här har ni lite tankegångar att fundera över?

 

1. Varför betar killen rakt ut nu? Är det ett mjölkbet som söker omslag eller är han på samma drag som mig?

 

2. Och hur gör jag ifall jag betar ut 250 dollar på turn efter han checkat o får en checkraise på mig upp till 600?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra tankegångar psykologen.. här har ni lite tankegångar att fundera över?

 

1. Varför betar killen rakt ut nu? Är det ett mjölkbet som söker omslag eller är han på samma drag som mig?

 

2. Och hur gör jag ifall jag betar ut 250 dollar på turn efter han checkat o får en checkraise på mig upp till 600?

 

 

1. Drag till färg, stege eller set. inget av det vill du höja på då du inte direkt då du inte ens är säker att han skulle lägga färgdrag då han investerat såpass mycket. Då du inte har några "tells" på honom. Han kan för allt vi vet vara en som inte viker ett drag.

 

2. Du undviker att sätta dig i det läget, vill du göra raisen är det bättre att trycka rivern, kanske kommer ett skrämselkort för honom, kanske missar han färgen. Dessutom minimerar du förlusten vid ett ev skrämselkort för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns knappt realistiska implicita odds.

 

På turn kan han tex mjölka ett set eller stege eller nåt. Paranoid javisst.

 

 

Har han set eller stege så finns det implicita odds i allra högsta grad om han inte är en helt sjuk nit.

 

Förövrigt så slår jag inte om här, han känns alldelles för stark för att jag ska vilja slå om och få en allin mot mig. Dom gångerna han faktiskt är på retard-bluffen så lär det visa sig på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

1. Drag till färg, stege eller set. inget av det vill du höja på då du inte direkt då du inte ens är säker att han skulle lägga färgdrag då han investerat såpass mycket. Då du inte har några "tells" på honom. Han kan för allt vi vet vara en som inte viker ett drag.

 

Är inte det en fördel för oss om han inte kan vika ett drag? Då finns det ju lägen där vi ställer och leder om vi får syn. Om så är fallet måste det väl vara ev+ att ställa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är riktigt svårt att sätta villain på en hand här. Set och tvåpar borde han väl bettat på floppen pga den dragvänliga brädan plus att det är en fervägspott? Antar att din image är LAG och inte är beredd på att cbetta med skräp här, vilket han vet om. Drag är alltså troligt här och möjligtvis TPTK.

 

Din rejäla floppraise indikerar att du har en bra hand. Teorin om att han har ett drag stärks av hans lilla bet på turn, jag tror att det är ett blockbet. Givetvis kan det vara fråga om ett monster som han vill mjölka, men det tror jag faktiskt inte pga hans check-syn på flop. Om du har en tight image vid bordet är detta dock mer möjligt, då han tror att du ofta kan sitta dig på överpar i detta läget.

 

Jag tror att det bästa spelet är att bara syna turn och hoppas träffa färgen på river. Det är mkt möjligt att även villain har färgdraget. Om rivern sätter eventuell stege hade jag foldat hans riverbet och om rivern blankar helt hade jag ställt honom om han checkar alternativt bettar i mig relativt lite. Detta spel kan även eventuellt även få TPTK och med största sannolikhet alla andra TP att folda pga era relativt djupa stackar och det faktum att villain inte är regular på nivån och därmed antagligen spelar med scared money.

 

(Observera att jag spelar NL 400. Hoppas mina tankar trots allt är välkomna)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska pusha!

Hans bet på turn betyder endera att han är en fisk som vill se rivern extremt billigt (har sett det ofta även på dessa nivåer), eller att han betar just lite med flit med ett monster för att du ska frestas att höja honom.

Du skriver att han inte är en regular, det gör fisk teorin mera möjlig. Om det är så så kommer han få svårt att stå emot hettan av din push även om han har en bra hand.

Om det senare istället gäller att han betar vekt för att framkalla en höjning så är han imho ingen bra spelare. Om han har ett monster så ger han dig goda odds att syna hans fjant bet mot din flush.

Hur som helst är han alltså en fisk, pusha! Han viker allt utom set och spelade han så dåligt med ett set så bustar du honom inom dom närmaste timmarna i allafall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Donkbetar känns spontant veka, tror du kan ta denna handen på turn. Spelet han gör matchar inte 55 el. 77. Han har förmodligen samma drag som du eller en J han inte vill bygga stor pott kring.

 

 

 

Men... Om jag känner mig själv så hade jag i det läget synat turn och foldat river vid miss om han betar och checkat ner och hoppats att han också har ett bustat drag om han checkar. Men det är ju "weaktighta" jag det som spelar på nivåer där man kommer undan med tight Abc-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han set eller stege så finns det implicita odds i allra högsta grad om han inte är en helt sjuk nit.

 

.

 

?? Om fi har ett set så har Hero 7 outs. Var hittar du de implicita oddsen på ett 150 bet? Det krävs en all in om det ens räcker i det långa loppet. Orkar inte räkna exakt. Hero riskerar dessutom en jättenit om han drar dött.

 

Har fi dessutom inte det så finns det inga normala implicita odds i världen.

 

Jag tror fi har en stege på turn. Hero slår om. Fi går all in. Hero synar (alt synar inte) och träffar inte. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

raise på turn känns kallt, kan du få ut honom då kan du lika gärna göra det på river. om han har TT, JT tex.

 

ser inte att han ska ha drag tillräckligt ofta för att det ska vara ngt skäl till att höja, antingen är han vek el jättestark. (dock kan han vara vek med JT o sen syna river, men tror den går att trycka ut). Höjer du o han synar kommer han syna 100% på river.

 

syn på turn, o sen nytt beslut på river om du ska bluffa hem den (blank el K, Q), vika( han betar ut o du missar), värdebeta( du fyller) el checka ner (ess kommer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?? Om fi har ett set så har Hero 7 outs. Var hittar du de implicita oddsen på ett 150 bet? Det krävs en all in om det ens räcker i det långa loppet. Orkar inte räkna exakt. Hero riskerar dessutom en jättenit om han drar dött.

 

Vi har 10 outs om fi har set.

 

Vi behöver knappt några implicita överhuvudtaget för att få +EV på synen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[

 

Vi har 10 outs om fi har set.

 

Vi behöver knappt några implicita överhuvudtaget för att få +EV på synen.

 

Sant. Såg inte hålstegsdraget.

 

Jag hade synat.

 

Jag bedömmer inte fi som speciellt vek som flera ansett. Han kan mycker väl sitta på tex KJ och vilja hålla ned potten/inte ta för stor risk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[

 

Vi har 10 outs om fi har set.

 

Vi behöver knappt några implicita överhuvudtaget för att få +EV på synen.

 

Sant. Såg inte hålstegsdraget.

 

Jag hade synat.

 

Jag bedömmer inte fi som speciellt vek som flera ansett. Han kan mycker väl sitta på tex KJ och vilja hålla ned potten/inte ta för stor risk.

 

 

Snälla! Som spelat visst kan jag väl gå med på en syn det kanske är korrekt men du kan inte ärligt försvara fi:s donkey spel!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter med fullstack (1000$) och limpar in UTG+1 med A:diamond: 3:diamond: efter att även UTG limpat. Hela bordet (SH) limpar till slut och floppen kommer 7 :club: 3 :club: A :heart:. Potten e på 60$ och jag höjer 50$. Jag får en syn och övriga foldar förutom knappen som miniraisar till 100$. Hur hade ni spelat här? Beakta särskilt att potten är ohöjd och vad de båda Fis olika stackdjup skulle kunna innebära.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter med fullstack (1000$) och limpar in UTG+1 med A:diamond: 3:diamond: efter att även UTG limpat. Hela bordet (SH) limpar till slut och floppen kommer 7 :club: 3 :club: A :heart:. Potten e på 60$ och jag höjer 50$. Jag får en syn och övriga foldar förutom knappen som miniraisar till 100$. Hur hade ni spelat här? Beakta särskilt att potten är ohöjd och vad de båda Fis olika stackdjup skulle kunna innebära.

 

ska inte säga precis hur du ska göra, men betänk följande. har ngn av spelarna steg o flushdrag är det ingen bra ide att höja på floppen för att kunna folda om de går all in för det kommer dem säkert att göra.

 

hade nog tagit synen på floppen o sen bedömt turn med stor möjlighet att checkfolda om det bettas hårt. du sitter helt snett oxå pratar först, o sen saxad eftersom raisaren trol kommer beta turn hårt o du har en kille bakom som kan ha både monster, svag hand o drag.

 

fold känns vekt, men sparar dig från svåra beslut senare. "dont go broke in a nothing pot"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter med fullstack (1000$) och limpar in UTG+1 med A:diamond: 3:diamond: efter att även UTG limpat. Hela bordet (SH) limpar till slut och floppen kommer 7 :club: 3 :club: A :heart:. Potten e på 60$ och jag höjer 50$. Jag får en syn och övriga foldar förutom knappen som miniraisar till 100$. Hur hade ni spelat här? Beakta särskilt att potten är ohöjd och vad de båda Fis olika stackdjup skulle kunna innebära.

 

Jag hade en liknande hand igår förutom att det var svårare.

 

Jag höjer med KQs typ 3*BB typ UTG. Vi blev fyra i potten. Floppen kommer typ 83Q med ett färgdrag på brädan som jag inte har. Jag bettar typ 2/3 potbet och fi på knappen som är en ministack miniraisar. Jag steker och synar.

Steker och checkar på turn och fi checkar också. Jag sätter fi på ett färgdrag alt mellanpar eller nåt. Det kommer inget scarycard på rivern så jag valuebetar halvpot. Fi blixtsynar med Q9, inget färgdrag. Vad säger man?

 

Jag hade i alla fall synat på floppen beroende på read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter med fullstack (1000$) och limpar in UTG+1 med A:diamond: 3:diamond: efter att även UTG limpat. Hela bordet (SH) limpar till slut och floppen kommer 7 :club: 3 :club: A :heart:. Potten e på 60$ och jag höjer 50$. Jag får en syn och övriga foldar förutom knappen som miniraisar till 100$. Hur hade ni spelat här? Beakta särskilt att potten är ohöjd och vad de båda Fis olika stackdjup skulle kunna innebära.

 

ska inte säga precis hur du ska göra, men betänk följande. har ngn av spelarna steg o flushdrag är det ingen bra ide att höja på floppen för att kunna folda om de går all in för det kommer dem säkert att göra.

 

hade nog tagit synen på floppen o sen bedömt turn med stor möjlighet att checkfolda om det bettas hårt. du sitter helt snett oxå pratar först, o sen saxad eftersom raisaren trol kommer beta turn hårt o du har en kille bakom som kan ha både monster, svag hand o drag.

 

fold känns vekt, men sparar dig från svåra beslut senare. "dont go broke in a nothing pot"

 

Nu har du förutsatt 100bb stackar antar jag. På vilket sätt skulle spelet ändras om Fi som miniraisar sitter på 50bb eller mindre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...