Gå till innehåll

Pokerforum, ban och passion


Recommended Posts

Vad är det du vill egentligen? Du är nedvärderande i stort sett varje post du gör. Alla är korkade eller idioter i dina ögon. För att få din respekt måste man vara precis som du förespråkar. Jag lovar dig, det är ingen som bryr sig om man har din respekt eller ej här.

 

Varför inte bara ta detta forum för vad det är? Det behövs inte en hetsig debatt och hårda inlägg vareviga gång. Hur beter du dig i "verkligheten" , utan en skärm att dölja dig bakom? Inte kan du hålla på att provocera och starta bråk hela tiden? Det kan sluta med att man är ensam kvar då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Och var det inte du som började anmärka dig på min stavning i mina förra dagbok? Och vad tillför det poker?

 

Nja, har mycket svårt att tro det....jag tycker pokerdagböckerna är riktigt trista så jag läser dem inte.

 

Istället för att tro att alla gör påhopp på dig, så tycker jag du borde kolla lite närmare VEM jag citerade.

 

Och sen. Fortsätt bash the monkeys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du missuppfattar mig. Jag menade att många inte vågar skriva inlägg i rädsla för diverse dryga one-liners a´la Eurythmech m.fl.

Konstigt sätt att skriva det på, men ok.

 

Mmhmm. Jag antar att de också är för rädda för att erkänna det eftersom de inte hörs särskilt väl (utom du, men du verkar ju inte direkt skrämd av eurythmech).

 

Om jag hade varit en rädd liten kanin hade jag förmodligen inte postat oavsett om Hjort, Albert, psykologen, eurythmech, Anna_Dea, TANDEMCYKELN, du, Kubo, Djens och ett antal andra som ofta skulle kunna avstå från post-knappen funnits.

 

DÄREMOT kan jag förstå om folk väljer att inte ställa frågor, svara i trådar osv eftersom de är uppriktigt trötta på att få idiotiska kommentarer tillbaka istället för konstruktiva svar. Det är i så fall ett problem. Som moderatorer är det enda sättet vi kan lösa det på att sätta någon slags diffus gräns och försöka rätta oss och våra användare efter den. Du klarade inte av att hålla dig på rätt sida av den gränsen, trots att jag tycker att den är ganska högt satt i tak. Sedan fick du ändå en chans till att visa att du lärt dig lite social kompetens och bommade den. Tja, tough luck. Vår tolerans är inte oändlig.

 

Jodå, vi har diskuterat dig sedan den dag du unbannades. Dock vore vårt arbete väldigt omständigt om vi hela tiden skulle konferera med varandra innan vi stängde av någon.

 

Om ni diskuterat mig sen dag 1 förstår jag inte varför ni inte skickat ett PM till mig. "Fortsätter du så här blir du bannad". Punkt slut. Men inte ett ljud.. pang bom... avstängd. Det är ju inte så att dagens inlägg skiljer sig dramatiskt från de för en vecka sedan.

Jag har skrivit i princip samma typ av inlägg sen dag 1 och idag blir jag avstängd, utan att direkt brutit mot några regler och utan att blivit kontaktad om att min stil helt enkelt inte är acceptabel. Eller är det faktum att dagens inlägg riktades till en moderator en bidragande orsak? Högst märkligt och inkonsekvent.

Som sagt: det är en stor skillnad mellan att bannas första gången och andra. Första gången får man för det mesta tillsägelser, varningar osv, såvida inte övertrampet är grovt eller sker under särskilda omständigheter, som att postaren är ny eller att någon väljer att gå ut med ett personangrepp precis efter att en moderator i tråden bett samtliga inblandade att ge fan i det.

 

Andra gången förväntar vi oss att

1. Du begriper vad du gjort för fel

2. Du begriper att du lever på nåder

3. Du begriper att vi har ögonen på dig

4. Du begriper att vi inte har samma tålamod med dig

5. Du begriper att du borde sköta dig den här gången

 

Uppenbarligen har du fattat den översta punkten och inte någon av de andra. Jag tycker att de andra tillhör sunt förnuft, och dessutom ska ju som sagt QoS ha PM:at dig och berättat att din upplåsning skett på nåder.

 

Personligen tycker jag inte att vi ska behöva PM:a och berätta för någon när vederbörande är otrevlig. Det lär sig för fan folk på dagis! Men eftersom vi är snälla hippiemoderatorer, åtminstone några av oss och i synnerhet QoS och Nusseman, har vi valt att säga till och varna som en service istället för att bara banna direkt. Fattar man sedan efter tillsägelse, varning och ban inte piken kan man inte förvänta sig att vi kommer att vara villiga att göra om hela proceduren igen. Vi räknar, cyniskt uttryckt, med att personen i fråga antingen begripit felet, ångrat sig och inte tänker göra om det, eller att det är ett hopplöst fall.

 

Någon inkonsekvens som har med moderatorer att göra föreligger som jag tidigare skrivit inte, snarare är vi (åtminstone jag och lfx vilka ju diskussionen handlar om) mindre benägna att gå in och banna om någon annan moderator redan är inblandad eftersom det kan betraktas som intrång på annans territorium. I skenet av det blir det faktum att du trots detta bannats helt enkelt ännu mer imponerande.

 

Jag är fullt medveten om eurythmech. Du borde lära dig av honom hur man skriver bitskt, sarkastiskt och ibland även provocerande utan att passera gränsen.

 

Anledningen till att Eurythmech fortfarande är unbannad beror på hans egen smarthet. Det du kallar att "inte passera gränsen" kallar jag "han skriver inte dessa dryga inlägg till moderatorer och pokerforumauktoriteter". Hans egen ryggradlöshet räddar honom. Återigen inkonsekvens.

Om du tror att du blev bannad för att du pratat med mig tycker jag synd om de flera tusen andra som pratat med mig och därför måste vara bannade. Vi kan gå ned till de några hundra som haft en annan åsikt än jag om du vill. Eller kanske till det dryga dussinet som förmodligen tycker att jag är en trångsynt, kommunistisk idiot efter Mellanösterntråden och därför just nu borde vara bannade.

 

Jävligt konstigt beteende av mig i så fall att låsa upp Alberts konto när Ola bannat honom, inte sant? Nästan pimpinett-aktigt faktiskt.

 

Dessutom blev du slutgiltigt bannad första gången därför att du förolämpade hälften av jordens befolkning. Även om vi brukar kalla Hjort för Kerstin privat har vi faktiskt inte ens någon enda tjej bland moderatorgruppen. Andra gången du bannades var det för att du byggde upp en bild av dig själv som arrogant och oförmögen att regelbundet bete dig sansat i diskussioner, inte för att du tjafsade med mig. Det tål jag bra och det vet andra moderatorer att jag gör.

 

Men däremot en bra moderator som gör sitt jobb.

 

En nitisk moderator är väl allt ett forum kan önska.

 

Nitisk? Bullshit!

 

Det är en sak att sakna social kompetens och en helt annan att skylta med det inför hela världen. Om folk väljer det senare får de helt enkelt skylla sig själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lovar dig, det är ingen som bryr sig om man har din respekt eller ej här.

Generaliseringar av den typen fick vi lära oss i nian inte är bra i diskussioner... "Alla tycker..", "Ingen tycker..." Jag lever heller inte i tron om att en majoritet bryr sig om min respekt... det vore väl också oerhört konstigt om de gjorde det.... bryr sig en majoritet om ifall de har din respekt?

Alla är korkade eller idioter i dina ögon.

Absolut inte. Ta t.ex devalanteriel... jag håller absolut inte med honom i allt, men visst tycker jag att han är såväl smart som nyttig för forumet.

Du måste ju skilja på åsiktsskillnader och direkt ogillande. Många har dock problem med det. En del tror man ogillar dem som personer bara för att man argumenterar mot deras åsikt i en fråga.

 

Hur beter du dig i "verkligheten" , utan en skärm att dölja dig bakom? Inte kan du hålla på att provocera och starta bråk hela tiden? Det kan sluta med att man är ensam kvar då?

Tuff på internet, mesig i verkliga världen... Givetvis finns det inslag av V_B i mig själv när jag befinner mig utanför den här pseudovärlden, allt annat vore ju en lögn. Dock tenderar man väl att vara mindre provokativ och mindre spydig eftersom det är precis som du säger. "Det kan sluta med att man är ensam kvar då". Sen ska man ju också komma ihåg att detta är ett diskussionsforum... när man är ute i verkliga livet på förfest, på lunch, på middag, homegame etc så är man ju där inte bara för att debattera diverse saker även om man också ägnar sig åt det.

 

DÄREMOT kan jag förstå om folk väljer att inte ställa frågor, svara i trådar osv eftersom de är uppriktigt trötta på att få idiotiska kommentarer tillbaka istället för konstruktiva svar.

Bra, då förstår vi varandra.

 

 

Att Eurythmech skulle varit bannad vid det här laget om han hade givit ALLA en släng av den spydiga sleven får väl sägas vara självklart. Att hävda något annat är ju bara larvigt.

Han har klarat sig för att han varit selektiv... det är ju bara att ögna genom hans inlägg... kan ni notera ett enda spydigt inlägg till en pokerforumauktoritet eller moderator?

Om t.ex. några moderatorer fått några spydiga inlägg slängda i ansiktet, hade de naturligtvis blivit lite sura och helt plötsligt skulle de nog börja notera hans tidigare inlägg och de nya han skriver... "... är han inte lite väl spydig?" Och vips skulle man diskutera honom på nästa Mod-möte. Däremot så har ju de flesta människor en tendens att inte bry sig så mycket så länge spydigheterna slängs i någon annans ansikte.. och i synnerhet om det är någon newbie eller inte så insatt användare som fått ta emot dem....det är helt naturligt och definitivt inget unikt för just er.

 

Det är en sak att sakna social kompetens och en helt annan att skylta med det inför hela världen.

Det är möjligt att Pokerforum.nu känns som hela världen om man är en aktiv och engagerad medlem, men så är det inte riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DÄREMOT kan jag förstå om folk väljer att inte ställa frågor, svara i trådar osv eftersom de är uppriktigt trötta på att få idiotiska kommentarer tillbaka istället för konstruktiva svar.

Bra, då förstår vi varandra.

I så fall har du plötsligt ändrat åsikt, men fine.

 

Att Eurythmech skulle varit bannad vid det här laget om han hade givit ALLA en släng av den spydiga sleven får väl sägas vara självklart. Att hävda något annat är ju bara larvigt.

Han har klarat sig för att han varit selektiv... det är ju bara att ögna genom hans inlägg... kan ni notera ett enda spydigt inlägg till en pokerforumauktoritet eller moderator?

Om t.ex. några moderatorer fått några spydiga inlägg slängda i ansiktet, hade de naturligtvis blivit lite sura och helt plötsligt skulle de nog börja notera hans tidigare inlägg och de nya han skriver... "... är han inte lite väl spydig?" Och vips skulle man diskutera honom på nästa Mod-möte. Däremot så har ju de flesta människor en tendens att inte bry sig så mycket så länge spydigheterna slängs i någon annans ansikte.. och i synnerhet om det är någon newbie eller inte så insatt användare som fått ta emot dem....det är helt naturligt och definitivt inget unikt för just er.

Visa mig var jag eller någon annan av de som varit inblandade i banningen av dig gjort just så, och jag ska ge dig rätt. Jag anstränger mig för att skilja på mig som moderator och mig som vilken forumanvändare som helst. Möjligen blir det förstås enklare att se folk som beter sig arrogant i trådar där man själv är aktiv eftersom det är högre sannolikhet att man läser den tråden, men mer än så ska det inte vara och det hoppas jag också att det inte är.

 

Inte ens våra allra mest triggery happy-moderatorer reagerar vad jag vet så.

 

Det är en sak att sakna social kompetens och en helt annan att skylta med det inför hela världen.

Det är möjligt att Pokerforum.nu känns som hela världen om man är en aktiv och engagerad medlem, men så är det inte riktigt.

Jaja, okej. Knappt 30 000 registrerade användare samt ett stort antal som läser utan att vara registrerade och inloggade. Skillnaden mellan det och hela världen är inte så enormt stor vad exemplet anbelangar. Vilket du mycket väl vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visa mig var jag eller någon annan av de som varit inblandade i banningen av dig gjort just så, och jag ska ge dig rätt

 

Jag diskuterar Eurythmech. Att han inte är bannad är och förblir ett mysterium.

 

Även Eurythmech själv verkar inse att han varit ute på hal is, men konstigt nog inte du.

 

Efter i princip varje inlägg jag skrivit har han dragit en dryg one-liner, men nu helt plötsligt så är han tyst... väldigt tyst... den här tråden är ju ett veritabelt smashläge för honom, men han tvekar. Undrar vad det beror på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det man ska ha klart för sig är att det här ert forum. Ni gör som ni vill och behöver inte försvara er för någon. Passar det inte så stick.

 

Det som stör mig är hycklandet. Det ÄR olika regler för olika användare. Varför förneka det?

 

Vi har ju ett lysande och tydligt exempel i den här tråden - Parre. Killen har ju ballat ur å det grövsta både en, två, tre, fyra, fem, se... gånger. Men konstigt nog har han hela tiden fått komma tillbaka som en kär gammal vän.

Inget fel i det.. killen är ju helkul, men kom fan inte och hävda att det här forumet drivs med något som ens liknar konsekvens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visa mig var jag eller någon annan av de som varit inblandade i banningen av dig gjort just så, och jag ska ge dig rätt

 

Jag diskuterar Eurythmech. Att han inte är bannad är och förblir ett mysterium.

Ett välmotiverat och därmed ganska konstigt mysterium i så fall.

 

Ska förklara det hela en gång till:

1. Du hävdar att här förekommer särbehandling

2. Jag hävdar att det inte gör det

3. Du hävdar att det faktum att eurythmech inte är bannad men att du är det är ett tecken på särbehandling

4. Jag hävdar att eurythmech inte skrivit lika malplacerade inlägg som du

5. Jag hävdar att moderatorernas tolerans för någon som redan blivit bannad en gång är mycket lägre än för andra

6. Du hade redan blivit bannad en gång

 

Av detta kan vi alltså sluta oss till att 3 är falskt. Därmed är det upp till dig igen att hitta bevis för ditt påstående.

 

Även Eurythmech själv verkar inse att han varit ute på hal is, men konstigt nog inte du.

Va? Jag har ju redan skrivit att han är ute på hal is. Däremot har han inte som du sågat upp en rejäl vak, byggt dit ett hopptorn och gjort bomben från tian ned i vattnet.

 

Efter i princip varje inlägg jag skrivit har han dragit en dryg one-liner, men nu helt plötsligt så är han tyst... väldigt tyst... den här tråden är ju ett veritabelt smashläge för honom, men han tvekar. Undrar vad det beror på?

Han kanske har mer självbevarelseinstinkt än du.

 

Det man ska ha klart för sig är att det här ert forum. Ni gör som ni vill och behöver inte försvara er för någon. Passar det inte så stick.

Tack för den insikten. Dock undrar jag om du verkligen begripit den eftersom du fortfarande är här och tjafsar. Argumentationen "ni har rätt men ni har fel och ni är hycklare" är ganska märklig. Välj en sida istället för att ömsom lisma och ömsom whina.

 

Det som stör mig är hycklandet. Det ÄR olika regler för olika användare. Varför förneka det?

Det har jag inte förnekat.

 

Däremot har jag förnekat att det är olika regler för folk som attackerar moderatorer/forumprofiler än för sådana som hoppar på andra. Detta får jag nog efter närmare eftertanke ta tillbaka, åtminstone vad gäller egen del. Om någon attackerar en halvokänd postare på låg nivå och med 76 inlägg är jag nog mycket mer benägen att huta åt vederbörande än om jag själv eller någon annan moderator/forumprofil blir attackerad. Har gått igenom min PM-historia från senaste halvåret vilken bekräftar precis den teorin. 14 tillsägningar och två varningar som rör påhopp på randoms, en av den andra sorten (och det var sagt till Hjort vid ett tillfälle där han förtjänade det. Ja, jag messade Hjort och varnade honom också. Lika regler för alla, som sagt).

 

Det är också så att vi som moderatorer tenderar att fatta tycke för personer som beter sig sansat och skriver bra. En sådan person, som redan bevisat att h*n tillför något till forumet och dessutom är trevlig, löper förstås mindre risk att drabbas av hårdare bestraffningar än tillsägelser, än någon som är... tja, du. Dessutom har vi internt en ofta ganska hård jargong, och det har någon gång hänt att den letat sig ut på forumet. Efter ett tag i början, när vi var nystartade och inte hade så många medlemmar, började folk vi aldrig hört talas om haka på trenden och dissa QoS' magvolym, håna Hjort allmänt, och skriva intressanta teorier om Nusseman och barnporr. Eftersom vi själva hade gjort precis likadant tog vi inte till några åtgärder, och slutade istället att skriva sådant publikt. Enligt din teori borde vi ha handlat på ett helt annat sätt, vilket återigen inte stämmer.

 

Över huvud taget är det ganska lustigt att du uttalar dig om hur vi agerar när du uppenbarligen inte har någon aning om det eller ens bemödat dig om att kolla upp det. Om nu stoltheten inte är så svår att svälja är det väl bara att rätta sig efter det? Som man bäddar får man ju ligga.

 

Vi har ju ett lysande och tydligt exempel i den här tråden - Parre. Killen har ju ballat ur å det grövsta både en, två, tre, fyra, fem, se... gånger. Men konstigt nog har han hela tiden fått komma tillbaka som en kär gammal vän.

Parre råder delade meningar om internt, och han har blivit tillsagd för sitt beteende och ligger därför närmare en ban än de flesta andra användare.

 

kom fan inte och hävda att det här forumet drivs med något som ens liknar konsekvens

Den enda inkonsekvensen i den här tråden var att vi var snälla och unbannade dig. Uppenbarligen gjorde vi ett misstag, eftersom du inte är smart nog att bete dig normalt. Jag har sagt det förr och säger det igen: väx upp för fan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker var_beta har varit helkul också, bitsk i överkant kanske men oftast med någon form av glimt i ögat.

 

Jag har iallafall uppfattat det så, men denna tråden (och vad som föregick den?) visar att det kanske inte har varit den ironi och skämtsamhet i hans inlägg som iallafall jag har trott. Det låter för mig som självklart att forumet sköts efter bästa förmåga med viljan att följa de uppsatta reglerna. Att det sen blir skillnader i hanteringen är väl rätt mänskligt, och att folk som är mer socialt anpassningsbara förmodligen får en längre lina än andra är väl ganska troligt. Vi pratar ju inte om hovrätten nu utan ett internetforum.

 

Detta misstänker jag du också vet om och håller med om. Frågan är då mer varför du nu fortsätter?. Det hade väl inte varit varken svårt (eller egentligen fel heller) att du hade fått anpassa diskussionerna efter deras regler?. Gillat läget lite!

 

Men du verkar ju tyvärr inte så intresserad av att vara kvar, så vi som ändå trodde du hade glimten i ögat får ju inte läsa dina inlägg mer. Och om du bara ville sprida dynga så måste det väl ändå finnas bättre sätt för dig att avreagera sig på. synd isåfall, tycker jag.

 

...bara ett par rader från en sporadisk forumläsare och "pokernewbie"

 

PS. Eller ska man se detta mer som att ni alla mest har lite hjärngymnasik och egentligen njuter av detta? Lite töntigt men då hoppas jag bara det ömsesidigt så att särskilt moderatorena inte missuppfattar situationen och tröttnar på sin uppgift. De försöker ju ändå göra nån form av arbete och nytta DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för den insikten. Dock undrar jag om du verkligen begripit den eftersom du fortfarande är här och tjafsar. Argumentationen "ni har rätt men ni har fel och ni är hycklare" är ganska märklig. Välj en sida istället för att ömsom lisma och ömsom whina.

 

Berätta gärna för mig var jag har lismat och gärna även vilket intresse jag skulle ha av att lisma... jag har blivit tilldelad en permanent ban och om jag kallar dig smart och nyttig gör jag det för att jag tycker det och sannerligen inte för att helt i onödan lisma, det ska du ha klart för dig.

 

 

när vi var nystartade och inte hade så många medlemmar, började folk vi aldrig hört talas om haka på trenden och dissa QoS' magvolym, håna Hjort allmänt, och skriva intressanta teorier om Nusseman och barnporr.

 

Haha.. låter sjukt kul. Synd att man inte var här när forumet fortfarande hade humor, ironi och lite tåligare psyke.

 

I övrigt kommer vi inte längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har iallafall uppfattat det så, men denna tråden (och vad som föregick den?) visar att det kanske inte har varit den ironi och skämtsamhet i hans inlägg som iallafall jag har trott.

 

Jo, det har det varit. Givetvis inte i allt, men i bra mycket. Däremot så har väl mitt goda humör tagit lite stryk i denna tråd, så jag får be dig minnas mig i mina glansdagar och inte denna spillra av mitt forna jag...

Och om du bara ville sprida dynga så måste det väl ändå finnas bättre sätt för dig att avreagera sig på. synd isåfall, tycker jag.

 

Det har aldrig varit min intention... sen har väl vissa tagit en del saker på för stort allvar, missat poänger, ironier och uppenbara överdrifter...

Min favorit är när "Hap" tror att jag på fullaste allvar tror jag mött den riktige Sammy Farha på en 50$ sit n go. Det säger väl en del om vilken nivå en del ligger på.

 

Tror det i viss mån kan vara utvecklande för argumentationsförmågan att ligga på och nöta även i hopplösa situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och med bara en dåres envishet fortsätts det att malas och malas och.......

 

Det står ju för helvete din jävla idiot att jag skriver

 

I övrigt kommer vi inte längre.

 

Vad tycker du det ser ut som????????????????????????????????????? Som ett slut kanske på diskussionen....... läs innan du kommer med dina förbannade jävla kukkommentarer ditt förbannade cp-skadade mongolidhorbarn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och med bara en dåres envishet fortsätts det att malas och malas och.......

 

Det står ju för helvete din jävla idiot att jag skriver

 

I övrigt kommer vi inte längre.

 

Vad tycker du det ser ut som????????????????????????????????????? Som ett slut kanske på diskussionen....... läs innan du kommer med dina förbannade jävla kukkommentarer ditt förbannade cp-skadade mongolidhorbarn

 

Ha ha du har rätt jag läste inte vad du skrev. Men ha det gött för du verkar ju vara trevlig IRL för där håller du ju igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det nåt här jag ska bemöta?

Orkar inte skumma igenom hela tråden.

 

Nä, egentligen inte, i korthet: v_b tyckte att du borde ha blivit bannad för dina sköna (okej han skrev dryga) oneliners och att moderatorerna hycklade, ungefär i den stilen.

 

Vi har ju ett lysande och tydligt exempel i den här tråden - Parre. Killen har ju ballat ur å det grövsta både en, två, tre, fyra, fem, se... gånger. Men konstigt nog har han hela tiden fått komma tillbaka som en kär gammal vän.

 

Alla älskar inte Raymond, däremot älskar de flesta en patetisk och halvmiserabel spelmissbrukare med en stor portion självironi och en bitterhet mot diverse idioter utan dess like. :D

 

Vi har ju ett lysande och tydligt exempel i den här tråden - Parre. Killen har ju ballat ur å det grövsta både en, två, tre, fyra, fem, se... gånger. Men konstigt nog har han hela tiden fått komma tillbaka som en kär gammal vän.

 

Parre råder delade meningar om internt, och han har blivit tillsagd för sitt beteende och ligger därför närmare en ban än de flesta andra användare.

 

Coolt!

 

Men allvarligt, my two cents:

 

En av anledningarna till att jag är väldigt inaktiv på detta forum nuförtiden är den här jävla whiner-mentaliteten, så fort någon postar något dumt och får något som svar som kan klassas som OT eller drygt så blir det ett jävla jidder om det hela, oavsett om killen själv ställer en total idiotfråga eller framstår som en total nolla. Nu skrev jag "killen", eftersom jag är rätt desperat och aldrig skulle få för mig att dissa en brud. Fan. Helvete, kan ju inte ens hålla en 100% allvarlig ton ens i ett par meningar.

 

Men i alla fall - folk verkar vilja/tro att pf.nu med 30 000 användare och säkert ett drygt tusental idioter ska vara någon fluffig och puttinuttig plats där man ska dalta med varandra oavsett hur pass idiotiska de är och hur pass mycket man tycker att de har fel. Säger man det sedan med en bit ironi eller hån så är det sedan något hemskt som ska stävjas eftersom det går mot någon sorts forumanda. Ärligt, om man skulle gå efter alla regler som finns på pf.nu skulle det inte finnas särskilt många användare som inte skulle varit om inte varnade så avstängda.

 

Ute i den stora stygga världen daltas det inte med folk och folk som beter sig idiotiskt får ofta höra det eller får lida för det. Folk verkar tro att eftersom detta är ett internetforum så ska de ha rätt att bete sig som idioter, uttrycka sig som förståndshandikappade sexåringar och skriva trådar huller om buller i fel forum, med fel rubriker, med dolda badbeats, ja, det blir helt enkelt en jävla massa noise. Tycker det inte är fel, snarare tvärtom, att låta någon som man tycker gjort fel (må det vara spelat, skrivit eller vad fan som helst) få höra det - nu är det så att jag som person ofta låter påskina ovanstående med en portion sarkasm och hån, så också på detta forum.

 

Kvaliteten sjunker undan för undan ju mer forumet växer, nuförtiden så tycker jag personligen att det är ett fåtal saker som är intressanta, och handanalysforumet översvämmas av totala idiothänder. Ifall man vill lära sig något av det så är det viktigaste att först lära sig vilka postare som skriver någorlunda vettiga handanalyser och inlägg, annars är det mesta bara noise. Synd, men det är tyvärr så. Därför är jag själv rätt inaktiv.

 

Summa summarum så är jag så jävla trött på detta daltande med idioter - och likväl antar jag att rätt många är trötta på mitt jidder och allmänna skitsnack. What goes around comes around. Dock tycker jag själv inte att jag gått över gränsen mer än kanske någon enstaka gång, men det är inget jag har lust att bråka om. Folk har olika åsikter och det är bara att acceptera. Om nu moderatorgruppen någon gång i framtiden får för sig att jag är för mycket så kommer de banna mig för livet eller en längre period så får de väl göra det, det är inte mer med det. Ett privat internetforum är ett privat internetforum, om du blir bannad så so be it liksom.

 

Äh, vet inte varför jag ens skrev det här inlägget. Har haft en jättedålig dag så det är väl en av anledningarna till att jag orkar slödöda tid genom att skriva ytterligare ett långt och antagligen rätt meningslöst inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...