Gå till innehåll

Grundläggande strategi mot dessa fiskar?


Kultur

Recommended Posts

sånna här trådar kan ju förstöra mitt liv. jag har i två omgångar nu testat att lira hold´em på nätet och jag tror inte att det passar mig ALLS! jag började, som den kloke man jag vill anse mig vara, på de allra lägsta nivåerna på expekt. ibland, ofta när jag är hungrig eller pratar i telefon samtidigt eller något annat som tar koncentration från spelet så har jag spelat precis som man ska spela och således gått en hel del plus.

 

sen när jag väljer att fokusera hårt på spelet så låter jag mina känslor ta över för mycket och plötsligt har ajg fått för mig att jag kan bluffa till mig en pott genom att satsa en stor del av min stack. naturlgitvis är det felaktigt i ett spel där många är mer än villiga att syna en all in på ungefär 22 på hand efter att man höjt preflop och brädan visar AKQ.

 

jag tror att jag i framtiden snarare än att läsa böcker om poker ska läsa om koncentration och fokusering. det känns väldigt frustrerande att inte kunna flå motståndarna på de här nivåerna på pengar då jag nästan dagligen vinner pengar live mot bättre spelare. men jag ser ju vilka misstag jag gör och varför jag gör dem. jag har gått i tankebanor som "ska jag gå upp nåt snäpp och lira på högre nivåer med mer pengar på spel? kommer det att få mig att skärpa mig?" och det är möjligt att det skulle fungera men innan jag sätter in mer pengar ska jag analysera mitt spel och kanske rentav komma fram till att jag inte duger.

 

finns det någon fler där ute som verkligen inte kan spela sitt bästa spel framför en datorskärm? eller är det bara spelet som är annorlunda? afst så borde det kanske inte vara heller då jag ofta spelar mot killar som spelar och vinner en hel del på nätet.

 

jaja jag ska sluta gråta och gå till en psykolog med mitt huvud tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är det.

Den som inte har nog disciplin att spela som man skall-kommer att förlora.Det finns ingen återvändo från detta i sportbetting-och jag är övertygad om att det inte finns i Poker heller.

Man måste borra ned huvudet i snålblåsten,spela disciplinerat och låta den eventuella komparativa fördel man har få verka ut sin effekt över den LÅNGA tiden.En liten komparativ fördel verksam över en lång tidsrymd har en OERHÖRD dynamik/effekt i sig.Den kommer att ge dig pengar sett på lång sikt...MYCKET pengar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...