Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ojoj, lyckades hitta plusset idag! Trots att ja torska en $1400-pot, översettad. Då kändes det inget vidare men höll uppe spelet bra och höll mig borta från tilten. Riktigt nöjd med mitt spel.

• Svars 314
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Hur mycket plusssesioner har du procentuellt sett?

Rätt irrelevant fråga, då en vinnande spelare har fler plussessioner om han spelar långa sessioner och färre om han spelar kortare sessioner.

Postad
Hur mycket plusssesioner har du procentuellt sett?

Rätt irrelevant fråga, då en vinnande spelare har fler plussessioner om han spelar långa sessioner och färre om han spelar kortare sessioner.

sant, omformulerar mig: Hur många 1K händer plussar du på procentuellt sett(hoppas du förstår vad jag menar, och kan nog va svårt att veta också:P )?

Postad

sant, omformulerar mig: Hur många 1K händer plussar du på procentuellt sett(hoppas du förstår vad jag menar, och kan nog va svårt att veta också:P )?

Hmm vet inte riktigt hur jag ska kunna kolla det. Men brukar lira ca 1500-200 0 händer per session. Ska kolla efter lite senare hur ofta ja plussar..

Ikväll blir det turneringsgrind, kommer köra följande tror ja:

Party

$33 Freeze

$22 Shootout

$33R (35k Gtd )

$55 Freeze

Prima

$11R (19k Gtd)

$33R (11k Gtd)

Stars

$11R

+ några till som ja inte vet än

Postad

Inte för jag vet om så många bryr sig men här kommer en uppdatering iaf.

Party

Torska coin i $33 o åkte.

Ligger ok med i 35k Gtd

Bubblade i shooten.

Floppade kåken i första handen i $55, kille sätter sin tvåoutare på turn och jag är ute.

Prima

Ligger ok med i 19k Gtd

Missa anmäla mig till 11k Gtd

Stars

Blev bara en turre på stars, en $11R turbo satellit till 1M grnt. Åkte efter en timme kanske.

Kört en del CG också, kan sammanfattas med ett ord. Misär.

Postad
Inte för jag vet om så många bryr sig men här kommer en uppdatering iaf.

Party

Torska coin i $33 o åkte.

Ligger ok med i 35k Gtd

Bubblade i shooten.

Floppade kåken i första handen i $55, kille sätter sin tvåoutare på turn och jag är ute.

Prima

Ligger ok med i 19k Gtd

Missa anmäla mig till 11k Gtd

Stars

Blev bara en turre på stars, en $11R turbo satellit till 1M grnt. Åkte efter en timme kanske.

Kört en del CG också, kan sammanfattas med ett ord. Misär.

Intressant. :)

Postad

Fan vad jag älskar denna månaden, ytterligare en härlig backdag! Översettad idag igen. Tror jag varit översettad lika många gånger denna månaden som hela mitt tidigare CG-spel sen ett år tillbaka.

Postad
Fan vad jag älskar denna månaden, ytterligare en härlig backdag! Översettad idag igen. Tror jag varit översettad lika många gånger denna månaden som hela mitt tidigare CG-spel sen ett år tillbaka.

Jobbigt :(

Postad

Komigen nu henke, klonk skillsen kommer snart tillbaka :)

Postad

Komigen nu henke, klonk skillsen kommer snart tillbaka :)

Vi får hoppas på det =)

När kommer du till stan o grindar?

------------------------

Lirat knappt 3h idag, enbart CG. Gick lite plus så det var skönt iaf, målet för månaden får väl bli att inte hamna på minus, hoh.

Postad

Ännu en plusdag, otroligt nog. Slutade ca 700 upp.

Kunde blivit betydligt mer om det inte varit för några stora potter:

1. http://www.pokerhand.org/?465316 - Den här var rätt udda..

2. All in på flop med set mot nötfärgdrag, han sätter såklart färgen.

3. Floppar set med 22, hamnar all in på turn mot nisse som satt högre kåk med sin 54o ^^

4. Jag checkraisar all in med TT på låg flop i en reraisad pot, killen har AA. Lite halvtilt men han hade reraisat mig en del, regular som jag lirat rätt mycket mot.

Postad

En tredje plusdag på raken, ojoj vad har hänt! Plus 2k, spelade knappt 3k händer. Gjorde två dåliga riversyner, en med TPTK och en med AA.

Hade en KK mot AA all in pre, 40/20-kille så kan inte släppa där..

Skönt iaf, ligger + för månaden nu om man räknar med bananförsäljningen.

Postad

Fjärde plusdagen i rad!

Vad är detta.. Nu är ja nästan plus 5k på de senaste fyra dagarna. Får väl se hur resten av månaden går.

Testade att 12-tabla lite idag, gick rätt fint men lite ovant var det. Svårt o hinna msn:a och fixa med notes etc, men det får man väl ta.

I fortsättningen ska ja försöka lira 3k händer de dagar jag väl spelar, tar ungefär 4h vilket inte ska vara något problem att orka med. Spelat 35k hittills denna månaden.

Postad

Blev bara drygt 2k händer idag, hade lite smått huvudvärk o kände mig seg.

Hittade plusset iaf så det var gött, även om det bara blev ca ett inköp.

I slutet drog jag ner på antalet bord, spelade bara två stycken. Hade tänkt sluta men de var riktigt fiskiga, gick dock back ändå ^^ Tror inte jag är gjord för att spela få bord, blir lätt lite FPC.

Imorrn blir det kanske lite eftermiddagsgrind o sen utgång på kvällen, återstår att se.

Postad

Ett par händer från gårdagens spel.

Party Poker NL400

BB ($298.90)

UTG ($318)

Hero ($684.60)

CO ($174.80)

Button ($620.60)

SB ($855.50)

Preflop: Hero is MP with Adiamond.gif, Aclub.gif. SB posts a blind of $2.

1 fold, Hero raises to $14, CO calls $14, Button raises to $56, SB (poster) raises to $143, 1 fold, Hero ??

Kan man inte få sådan här action lite oftare med spikarna :P

CO är en fisk, kan ha lite vad som. Button har 27/21 i stats och SB har 13/9.

------------------------------------------------------------------------------------

Party Poker NL400

MP ($450.05)

CO ($411.60)

Hero ($938.54)

SB ($75)

BB ($356.88)

UTG ($402.40)

Preflop: Hero is Button with 8club.gif, 8spade.gif. SB posts a blind of $2.

UTG raises to $15, 1 fold, Hero calls $15, 1 fold, BB calls $11.

Flop: ($47) Qspade.gif, 8diamond.gif, 9heart.gif(4 players)

BB checks, UTG checks, Hero bets $34, BB calls $34, UTG raises to $120, Hero calls $86, BB folds.

Turn: ($321) 6spade.gif(3 players)

UTG calls $267.40 (All-In), Hero ??

BB är en synstation. UTG har 22/16/3.2 i stats. Hans checkraise förbryllar mig lite eftersom han var agressorn preflop..

Postad
Usch. Gillar inte att du bara synar på floppen.

Men om han höjer igen så kommer ju alla händer han kan få värde av försvinna? Spelar AQ med hela sin stack här med sån här action? Jag tycker synen är bra. Kommer locka action på turn av händer såsom AQ, vilket skulle lagt sig vid en re-raise på flop.

Jag skulle nog ha tagit synen på turn. Jag skulle gissa att han har AA, KK eller AQ. Jag tycker många spelar sina sets och stegar lite mer försiktigt än så här.