Weedobooty Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 En hand som jag har grubblat över sen i går kväll. $55 MTT på Party poker. 530 pers och som vanligt en massa pajasar som ska vara med och slaska tidigt. Det här är sjätte handen, men min motståndare (CO) har redan varit all-in två gånger. När jag plockar upp AA ser jag min chans att vinna en stor pott: Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t40 (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) MP1 (t3330) Hero (t2940) MP3 (t2940) CO (t3520) Button (t2880) SB (t2960) BB (t2165) UTG (t3080) UTG+1 (t3000) UTG+2 (t3185) Preflop: Hero is MP2 with A, A. 2 folds, UTG+2 calls t40, MP1 calls t40, Hero raises to t200, 1 fold, CO calls t200, 1 fold, SB calls t180, 1 fold, UTG+2 folds, MP1 calls t160. Flop: (t880) 2, J, 7(4 players) SB checks, MP1 checks, Hero bets t450, CO raises to t1100, SB folds, MP1 folds, Hero calls t650. Lägger ett litet bet för att lura honom att gå all-in. Om han vore en vettig spelare, skulle man väl så här långt kunna sätta honom på KK,QQ (med en klöver) eller JJ (som han väl knappast slowspelar med tre klöver på bordet). KQc kan han också ha, ett löst call preflop enligt min mening, men fullt tänkbart i tomteland. Nu verkar han inte falla i kategorin vettig, så han kan en massa annat, till och med 77, 22 eller 99. Turn: (t3080) 9(2 players) Hero checks, CO bets [t2220] (all-in) Lägger ni essen med nätflushdrag i det här läget mot en push-bot? Citera
jojje2k Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 All-in på floppen när han raisar. Citera
Sansrom Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Push flop, alla dagar i veckan. Syna turn. Citera
Myssion Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Varför skulle man lägga?? Och om man funderar på att lägga på om turn inte är en , varför ställer man då inte på floppen istället för att syna? Citera
emilio_15 Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Men vad är problemet. Det är du som är fisken i den där $55'an om du ens tänker på nått annat än att pusha flop. Citera
jojje2k Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Vad tror du han kan ha som slår dig? Citera
Dr_Mandell Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Det är fiskandet du gör fel, när det är mkt cash innan floppen i potten så kör allin så slipper du risken att nån chansar med dåliga kort. Antingen lägger sig alla och så vinner du den potten eller så går någon stackare med hyfsad hand och möjligheten finns att du vinner även då med. Citera
elvis77 Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Push flopp! Eftersom det är Party så har han väl 9 9 Citera
Hume Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Det är fiskandet du gör fel, när det är mkt cash innan floppen i potten så kör allin så slipper du risken att nån chansar med dåliga kort. Antingen lägger sig alla och så vinner du den potten eller så går någon stackare med hyfsad hand och möjligheten finns att du vinner även då med. Menar du att han ska pusha preflop/på floppen? Så som du har skrivit förstår jag faktiskt inte. Citera
vetgirig Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Alla har redan sagt det men - pusha på floppen då du får en re-raise emot dig. Varje gång du får nötfärgdraget på floppen - släng in degen - check-raisa eller direkt - och hoppas alla Fi antingen lägger sig eller att du träffar färgen. I en gryta har man inte tillräckligt djupa stackar för att kunna check-syna för att försöka träffa färgen. Citera
Myssion Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Det är fiskandet du gör fel, när det är mkt cash innan floppen i potten så kör allin så slipper du risken att nån chansar med dåliga kort. Antingen lägger sig alla och så vinner du den potten eller så går någon stackare med hyfsad hand och möjligheten finns att du vinner även då med. Ja ibland vinner man faktiskt fastän att man är favorit. Citera
sulla Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Håller med alla föregående talare, fantastiskt värdelöst spelat då du är committad med halva din stack, fold eller push efter re-raisen på flopen. Men borde vara push, jag hade tryckt 10 av 10 om jag inte hade ULTRA-read på killen och att han har färdig färg. Men ALDRIG syn. Citera
Weedobooty Postad 3 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Varför skulle man lägga?? Och om man funderar på att lägga på om turn inte är en , varför ställer man då inte på floppen istället för att syna? Varför ska jag ställa in på floppen om jag tror att jag har den bästa handen och vill vinna alla hans chips? Jag vill väl ge honom möjligheten att trampa i klaveret. Antingen är jag redan slagen eller också klonkar han nånting och det kan man ju inte gardera sig mot när man spelar mot en sån här spelare. Citera
emilio_15 Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Varför skulle man lägga?? Och om man funderar på att lägga på om turn inte är en , varför ställer man då inte på floppen istället för att syna? Varför ska jag ställa in på floppen om jag tror att jag har den bästa handen och vill vinna alla hans chips? Jag vill väl ge honom möjligheten att trampa i klaveret. Antingen är jag redan slagen eller också klonkar han nånting och det kan man ju inte gardera sig mot när man spelar mot en sån här spelare. Du ger honom också chansen att komma undan med en sämre hand om det kommer klöver på turn. Citera
grebgokz Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Hade gått all in på floopen en chansning att han inte har färdig färg. Sitter han med K K så drar han ju nästan dött. Citera
sulla Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Varför skulle man lägga?? Och om man funderar på att lägga på om turn inte är en , varför ställer man då inte på floppen istället för att syna? Varför ska jag ställa in på floppen om jag tror att jag har den bästa handen och vill vinna alla hans chips? Jag vill väl ge honom möjligheten att trampa i klaveret. Antingen är jag redan slagen eller också klonkar han nånting och det kan man ju inte gardera sig mot när man spelar mot en sån här spelare. Blir beslutet enklare för dig på river i följande fall? Får du in hela hans stack i de fallen? A: Om klöver kommer på river B: Om ytterligare en J kommer C: Om A kommer Du ger killen chansen att dra till en pott du i och med synen redan är commitad till. Eftersom du säger du till honom att du inte har en färdig hand. Citera
Myssion Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Varför skulle man lägga?? Och om man funderar på att lägga på om turn inte är en , varför ställer man då inte på floppen istället för att syna? Varför ska jag ställa in på floppen om jag tror att jag har den bästa handen och vill vinna alla hans chips? Jag vill väl ge honom möjligheten att trampa i klaveret. Antingen är jag redan slagen eller också klonkar han nånting och det kan man ju inte gardera sig mot när man spelar mot en sån här spelare. Jag sa inte att du skulle ställa in på floppen. Jag undrade varför du inte ställer in på floppen, om du funderar på att lägga handen på turn. Sedan säger du att du trappar honom och vill vinna alla hans chips, men funderar på att vika när han ställer in alla sina chips...? Jo låst mi... Citera
sulla Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Fattar inte att det är så många som ens är tveksamma till denna hand? Finns inget annat än att ställa då re-raisen kommer, det finns 1000 händer du slår. J x Kc x KK QQ De händer han kan ha (triss/färg) har du ju ändå dryga 30% på och då är du commitad. Alltså detta är abc. Citera
jackbalsam Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Varför skulle man lägga?? Och om man funderar på att lägga på om turn inte är en , varför ställer man då inte på floppen istället för att syna? Varför ska jag ställa in på floppen om jag tror att jag har den bästa handen och vill vinna alla hans chips? Jag vill väl ge honom möjligheten att trampa i klaveret. Antingen är jag redan slagen eller också klonkar han nånting och det kan man ju inte gardera sig mot när man spelar mot en sån här spelare. Jag sa inte att du skulle ställa in på floppen. Jag undrade varför du inte ställer in på floppen, om du funderar på att lägga handen på turn. Sedan säger du att du trappar honom och vill vinna alla hans chips, men funderar på att vika när han ställer in alla sina chips...? Jo låst mi... Nu slapp jag skriva det Myssion, tack. Citera
Weedobooty Postad 3 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Varför skulle man lägga?? Och om man funderar på att lägga på om turn inte är en , varför ställer man då inte på floppen istället för att syna? Varför ska jag ställa in på floppen om jag tror att jag har den bästa handen och vill vinna alla hans chips? Jag vill väl ge honom möjligheten att trampa i klaveret. Antingen är jag redan slagen eller också klonkar han nånting och det kan man ju inte gardera sig mot när man spelar mot en sån här spelare. Jag sa inte att du skulle ställa in på floppen. Jag undrade varför du inte ställer in på floppen, om du funderar på att lägga handen på turn. Sedan säger du att du trappar honom och vill vinna alla hans chips, men funderar på att vika när han ställer in alla sina chips...? Jo låst mi... Nä Myssion, jag funderade inte en sekund på att lägga handen när han tröck in sina sista chips. Jag hade fått honom exakt dit jag ville. Ställer jag in på floppen ger jag ju honom chansen att lägga en hel del händer som jag gärna vill att han ska pusha sina sista med (KK, QQ). Om han har mig slagen med ett set eller en flush åker alla chips in hur vi än vänder på det, för jag släpper inte den här. Min fråga är naturligtvis färgad av att jag vet hur det gick. Han vände upp JJ och ingen av mina elva outs kom på rivern. Citera
Max Cady Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Hahahaha! Denna tråd var som mina HH-trådar. Jag har alltid förlorat dom jag postar. Det är aldrig roligt att torska med AA men jag måste säga att det är en obehaglig hand som lätt leder till det. Citera
jackbalsam Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Ta inte illa upp men såna här trådar förstör den här delen av forumet. Du frågar om något som du inte ens undrar över bara för att få klaga på att du förlorade med AA, tror du någon bryr sig? Citera
iller Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Aldrig hört uttrycket Push-bot i MTT sammanhang, bara gällande Sit&Goes. 3-beten all-in på floppen är given efter att du betade ut så svagt. Pass när han höjer dig är bättre än syn om du inte planerar att ställa in oavsett turnkort. Citera
sulla Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Fattar fortfarande inte vad du vill ha för analys av handen. Hur vi än vrider på det kommer ni båda hamna allin, det hade ni även gjort med en hel del andra händer om vi bara ser efter re-raisen på floppen. För antagligen vet han att han är commitad oavsett om du trycker då eller på rivern. Jag menar att om du tryckt allin på flop hade han synat med Jx QQ KK och en hel del andra händer. Vad du däremot riskerar med att slowspela handen är att om fi sitter på låg färg såsom 32,34,25 eller liknande lär han folda om du ställer på river eller kanske bara checka ner. Citera
sulla Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Sen är ju frågan varför Hero är rädd att Fi ska folda på flopp om man går allin, alla händer han kan tänka att re-raisa med går han även allin på, då stacken är så grund jämfört med potten. Dessutom hade potten varit i en annan hand varit tillräckligt stor för att bara ta där och då. I MTT måste målet ofta vara att avgöra innan showdown, speciellt mot större stackar. Citera
Recommended Posts