Gå till innehåll

Vilken look ska eurythmech ha på SM? Bilder på s. 44  

127 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken look ska eurythmech ha på SM? Bilder på s. 44

Recommended Posts

• Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Enormt välstrukturerad som vanligt :D

Håll bara ångan uppe och lycka till!

Tack tack :)

Tänkte så sammanfatta första speldagen.

En dag är för övrigt slut när jag går och lägger mig, inte när klockan slår 0.00 :)

Igår spelade jag mina sista 12 SnG för att komma upp i 1000 st. (dessa är så att säga redan inräknade, med andra ord)

Resultatet blev dåligt, men jag var nöjd med annat än brakförlust efter en MYCKET tung inledning.

Senare under dygnet ägnade jag mig åt lite PLO 25, vilket jag ofta gör när jag vill se en massa floppar och lägga in många reraises på kort tid :)

1/8:

- 12 st $15+$1 spelade

- 5 st ITM (1 - 2 - 2) = 41.67%

- Resultat $10.50

- ROI 5.47%

- PLO 25 en timme eller två $36.55

Bankrulle dagens start: $1301.20

Resultat 1/8: $47.05

Bankrulle: $1,348.25

Strukturen ovan har jag så klart snott från Myssion :)

Postad

Senare under dygnet ägnade jag mig åt lite PLO 25, vilket jag ofta gör när jag vill se en massa floppar och lägga in många reraises på kort tid :)

Det gör jag också när jag slaskar CG eftersom jag inte gör det så ofta i SnGs. :)

Älskar att slå om pre med djupa stackar :D

Postad
Strukturen ovan har jag så klart snott från Myssion :)

Ey, upphovsrättsbrott. :)

Shit.

Snälla stäm mig inte.

Förlikning?

För övrigt är poker ett sjukt spel.

Dagen började i sedvanlig helvetisk anda, utklonkad överallt, sprang in i AA flera gånger osv. Sedan när jag bestämt mig för att inte starta igång nya bord så händer det plötsligt. Tre vinster inom ett par minuter, och ytterligare någon ITM.

Har inga siffror framför mig, men det bör ha handlat om från 7 inköp back till 6 inköp plus på nolltid :)

Postad

Det gör jag också när jag slaskar CG eftersom jag inte gör det så ofta i SnGs. :)

Älskar att slå om pre med djupa stackar :D

Ja, det är fantastiskt kul.

Särskilt när man engagerar sig i mupparna i chatten.

"How can you call my raise preflop with 98?" (när man synat med TT98ds)

"Sick! Aces haven't held up once for me today"

"God damn chasers, always lucky" (När man hamnar all-in som nr3 på en flopp där man har nötflushdrag och wrappis).

Postad

Jag får en hel del hjälp från folk märker jag :)

Det finns flera anledningar till att välja turbosar:

Framför allt att det man hinner fler med turrar per tidsenhet, samt att raken är relativt låg (men den blir, underligt nog, relativt sett högre på högre nivåer).

Men också för att spelet blir mer shortstackat, och det är folk på låga nivåer asdåliga på. Jag tror att det till stor del väger upp det faktum att man inte får så mycket manöverutrymme, med postfloppspel och så.

Lät det där sista motsägelsefullt?

Postad
Varför stars och inte party?

Tiltar jättemycket på Partys klient.

Har iofs hört att det ska gå o lösa så att man inte behöver sätta sig manuellt vid varje bord - men klienten är skränig och ful imho.

Sen vet jag inte om Party har SnGs med motsvarande låga rake heller?

Det finns endast två dåliga saker imho med att spela grytor på Stars:

När borden kommer upp så 1) En liten irriterande ruta ploppar upp, vilket gör att bordet blir "förvalt" två gånger. Går den att stänga av? 2) Turneringslobbyn kommer automatiskt upp. Vad har jag för nytta av den i en SnG? Återigen, går det att stänga av?

Postad

3) Det startas bara en turnering i taget på varje nivå vilket gör att starta set tar JÄTTELÅNG tid och man startar dagen på tilt. På Party slänger de minsann upp ett helt gäng turneringar samtidigt, så det så!

4) Vill minnas att Stars har någon muppig fönsterfokusfunktion som gjorde att mina notes hamnade i 3-4 chattfönster istället för i själva noten. Gissar att detta är en vanesak som dessutom går att ändra dock.

5) Stars summaries är muppiga.

Eventuellt lite subjektiva punkter, men jämför man det med Partys två smärre problem:

1) Knapparna tenderar att försvinna när man multitablar vilket kan skapa klient-baserade 8 inköps-nersvingar.

2) Världens absolut sämsta utvecklingsteam lyckades fippla bort bordsnamnen på Speed SnG's i senaste uppdateringen vilket innebär att PT, PAHUD, TM osv inte funkar tillfredställande.

Dessa två punkter KANSKE gör att det hela ändå väger över till Stars fördel för tillfället ;)

Postad
3) Det startas bara en turnering i taget på varje nivå vilket gör att starta set tar JÄTTELÅNG tid och man startar dagen på tilt. På Party slänger de minsann upp ett helt gäng turneringar samtidigt, så det så!

Nä det stämmer inte, det finns alltid en ny turre som man kan regga sig på. Iaf på lowlimit speedturrarna

Postad

När jag startar sex bord så känns det som att sexan kommer igång ungefär samtidigt som period två börjar på bord ett. Vilket bör betyda ca 40-50 sekunders väntan mellan varje i snitt. Men det kan gå mycket fortare eller lite långsammare, beroende på tid på dygnet.

4) Vill minnas att Stars har någon muppig fönsterfokusfunktion som gjorde att mina notes hamnade i 3-4 chattfönster istället för i själva noten. Gissar att detta är en vanesak som dessutom går att ändra dock.

Hmm...inget jag känner igen.

5) Stars summaries är muppiga.

Du menar att man måste beställa dom manuellt?

Ja, lite. Men det går rätt smidigt.

Postad
Turneringslobbyn tror jag är något som PO/PT begär upp för att kunna registrera att turren börjar, men jag är inte säker.

Nej, även jag som kör utan PT/PO får upp turneringslobbyn.

---

Själv väljer jag normalt sett Party före Stars men har p.g.a. det Jackrabbit säger tagit en SNG-paus (extremt dåliga resultat den sista tiden spelar också in).

Fördelar med Party, IMO:

1) Turneringarna går snabbare (delvis beroende på brantare struktur men även p.g.a. att kort delas ut snabbare).

2) Sämre spelare på Partys 55 än Stars 60. (3-4 multitablare per bord verkar vara regel snarare än undantag på Stars 60 enligt min något begränsade erfarenhet.)

3) Skattefritt är bättre än rakerabbat.

Sen har jag fått för mig att tiomanna är bättre än niomanna.

Stars klient är dock bättre och jag tycker tvärtemot Jackrabbit att det är smidigare att starta upp ett set SNG på Stars - även om Partys lobby är bättre.

Postad

Senast jag spelade SnG's på Party så var lobbyn helt muppig. När man klickade på en SnG som det stod att det t.ex. var 6 platser lediga på, så kom man till en SnG som redan var igång, och inga nya lediga (på riktigt lediga då alltså) dök upp. Det uppdaterades helt segt liksom.

Postad
Senast jag spelade SnG's på Party så var lobbyn helt muppig. När man klickade på en SnG som det stod att det t.ex. var 6 platser lediga på, så kom man till en SnG som redan var igång, och inga nya lediga (på riktigt lediga då alltså) dök upp. Det uppdaterades helt segt liksom.

Det funkar perfekt med "Filters". Bara att klicka i "speed", "10", "Holdem", "registering", "NL".

Då reggar man bara dom nya. Och om man inte reggat någon på ett tag så klickar man till en annan lvl och tillbaka så försvinner dom gamla.

Postad

Party-lobbyn är seg i uppdateringarna, det stämmer. Men, Partys filter gör att man aldrig behöver oroa sig för att klicka in sig på fel turnering och det är öht lättare att hitta rätt turnering. Jag gissar att Party-lobbyns dåliga uppdateringar kan vara ett stort problem på t.ex. $11 där ett SNG borde fyllas på nolltid.

Då reggar man bara dom nya. Och om man inte reggat någon på ett tag så klickar man till en annan lvl och tillbaka så försvinner dom gamla.

Det fungerar också att t.ex. dubbelklicka på registering...

Postad

Mycket intressant läsning om Party vs Stars. Me like :)

Kanske är skattefrihet något att fundera över, trots allt.

Gårdagens spel hade som sagt snabba vändningar, men jag slutade plus.

Detsamma gällde PLOn som börjar bli mittt eftermiddagsnöje nr 1 ;)

2/8:

- 19 st $15+$1 spelade

- 8 st ITM (4 - 1 - 3) = 42.11%

- Resultat $87.50

- ROI 28.78%

- PLO 25 i ett par timmar $38.15

- Uttag $400

Bankrulle dagens start: $1348.25

Resultat 2/8: $125.65

Uttag 2/8: $400

Bankrulle: $1,073.90

Resultat totalt, bortsett uttag: $172.70