Gå till innehåll

zomg! eury har nu tio tusen inlägg! (#1265)


eurythmech

Vilken look ska eurythmech ha på SM? Bilder på s. 44  

127 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken look ska eurythmech ha på SM? Bilder på s. 44



Recommended Posts

Riktigt ledsen att jag inte kunde komma, men en Roberts-kväll tillsammans med wheelinho fick man ju bara inte missa.

 

16473962_6077285373_m.jpg

Jag wheelino "laddar" genom att läsa wheelinhos senaste nummer av Roberts-tidningen. Riktigt mysigt var det.

 

Kommer gärna om du tänk att ha någon fest/pokerkväll i framtiden! :)

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kom just på något tiltinducerande.

 

Vad händer när jag sitter vid finalbordet i söndagsturren och vill göra en deal med fyra kvar, men inte har någon chattfunktion?

 

 

Äh, du får väl se till att klonka bara, så kommer du vara evigt tacksam att din chat var avstängd. (=

Ärligt talat; ingen aning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan.. har du spelat 1000 turneringar med en ROI på 21% o inte gått upp i nivå? :) Du måste ju vunnit ihop så du kan gå upp 2-3 nivåer iaf?

 

Heh. Jao. Hade jag inte tagit ut nånsin så hade jag väl varit på gränsen till $55+5, men jag lyckas hela tiden ta ut en massa pengar.

Ursprungligen tänkte jag lira ihop fickpengar till Tyskland via dom här SnG:erna. Tog ut $1200 för det. Men...det var så kul så jag har fortsatt.

Men jag har tagit ut pengar för lite småsaker...

Allt som allt har jag tagit ut närmare $3k, och då går det långsamt att bygga rulle på den här nivån :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom just på något tiltinducerande.

 

Vad händer när jag sitter vid finalbordet i söndagsturren och vill göra en deal med fyra kvar, men inte har någon chattfunktion?

Hur fick du chatten avstängd?

PS. Tack för senast, mamma blev sur när jag druckit men det fixade sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom just på något tiltinducerande.

 

Vad händer när jag sitter vid finalbordet i söndagsturren och vill göra en deal med fyra kvar, men inte har någon chattfunktion?

Hur fick du chatten avstängd?

PS. Tack för senast, mamma blev sur när jag druckit men det fixade sig :)

 

Hur kan man ens lyckas använda den eländiga chatten. Ett meddelande dränks direkt i en massa "player1 folds, player2 calls, player3 folds" i samma färg som ens meddelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid trevligt att ta ut men du skulle nog slå åtminstonde deras 27:or med ungefär samma ROI. Go for it... annars ligger du illa till när jag äntligen kämpat mig tillbaka till $16 turbosarna :)

 

Ja...det är det jag hoppas på :)

Jag var upp och spelade ca 25 stycken för nån månad sedan.

Det kändes som $16, fast kanske att folk försvarade sina mörkar lite mer aggressivt. Svårt att säga på så litet urval dock.

Får se upp för dig vid borden :)

Vad nickar du?

 

Hur fick du chatten avstängd?

PS. Tack för senast, mamma blev sur när jag druckit men det fixade sig Smile

 

Ähm....du vet...det är kul att tala om för folk hur dåligt dom spelar ibland :)

Om din mamma klagar nästa gång jag har fest så kan du skicka över luren till mig, jag är värsta svärmorsdrömmen och kan charma vilken mamma som helst. Ja alltså....charma som i övertala henne att det är en bra idé att du dricker sprit. Inget annat :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mystisk oidentifierbar huvudvärk idag. Blir det månne alltid så när man besöker Eurythmech?

 

Men snack om Ardbeg är ju tiltande. Tömde ju min för ett par veckor sedan. :(

 

För övrigt tycker jag nog att du kan ta ett skott på $27. Behöver inte bli speciellt dyrt även om det går åt helvete. Däremot är det ju dyrt att spela för lågt (du borde rimligtvis kunna öka din timlön med minst 50%). Att slaviskt följa ett bankrullekrav tror jag inte är speciellt bra så länge man inte är beroende av pokerpengarna (dvs. pokerproffs).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom just på något tiltinducerande.

 

Vad händer när jag sitter vid finalbordet i söndagsturren och vill göra en deal med fyra kvar, men inte har någon chattfunktion?

Hur fick du chatten avstängd?

PS. Tack för senast, mamma blev sur när jag druckit men det fixade sig :)

 

Hur kan man ens lyckas använda den eländiga chatten. Ett meddelande dränks direkt i en massa "player1 folds, player2 calls, player3 folds" i samma färg som ens meddelande.

 

Det går ju att ta välja att bara playerchat visas... Välj options (på bordet) och klicka sedan för "silent" under "dealer messages".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Taskigt läge med Ardbegen Macallan :(

Jag har min oöppnade uigedail fortfarande, vi får se när den äntrar min strupe för första gången...

 

Det tål att funderas på, det där med att spela $27or...men samtidigt...det rör sig väl om att vänta en vecka eller två om jag ska grinda ihop nåt extra inköp, och det är inte så mycket i det långa loppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer det ett väldigt OT inlägg, ber om ursäkt för det. Man kan kanske säga att det är en fortsättning på Party vs. Stars debatten tidigare och dessutom finns det ju en del stars-rävar här, så det kan finnas minimal relevans :)

 

Satt för skojs skull och jämförde Point-shopparna under kvällen och börjar misstänka att jag blivit flipprig i skallen, för så här sjuk skillnad kan det väl ändå inte vara? Tar ett räkneexempel så får ni peka finger och visa vars jag gjort fel.

 

Låt oss säga att jag bestämmer mig för att köra SnGs på heltid, är en duktig grinder och lyckas klämma in 2000 turneringar på en månad. Vi antar också att jag har hållit på en stund och har uppnått Gold-nivå på Party och samma på Stars för dubbel poäng-intjäning.

 

Party:

2000 $22-SnG á 6*2 Party points = 24k Party points

 

Stars:

2000 $27-SnG á 10*2 FPPs = 40k FPPs

 

(Jag är medveten om att jag valt en lägre nivå på Party, men $22 och $33 ger bägge 6 Party points per turnering så det borde vara ok.)

 

Vad kan man då shoppa för alla dessa härliga poäng? Tar en 30GB video iPod som exempel då den fanns på båda ställena.

 

Party: 30GB video iPod - 75k Party Points

Här tar det alltså tre månader att jobba ihop till belöningen. Inte så upphetsande.

 

Stars: 30GB video iPod - 20k FPPs

På en månad jobbar vi alltså ihop till TVÅ stycken.

 

Det jag undrar är alltså följande: vilken simpel detalj har jag missat eller är det sån SJUK skillnad? Måste kanske byta till Stars ändå...

 

(Edit: Visst, fixar man bananer på Party blir hela diskussionen irrelevant, men ändå.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer det ett väldigt OT inlägg, ber om ursäkt för det. Man kan kanske säga att det är en fortsättning på Party vs. Stars debatten tidigare och dessutom finns det ju en del stars-rävar här, så det kan finnas minimal relevans :)

 

Satt för skojs skull och jämförde Point-shopparna under kvällen och börjar misstänka att jag blivit flipprig i skallen, för så här sjuk skillnad kan det väl ändå inte vara? Tar ett räkneexempel så får ni peka finger och visa vars jag gjort fel.

 

Låt oss säga att jag bestämmer mig för att köra SnGs på heltid, är en duktig grinder och lyckas klämma in 2000 turneringar på en månad. Vi antar också att jag har hållit på en stund och har uppnått Gold-nivå på Party och samma på Stars för dubbel poäng-intjäning.

 

Party:

2000 $22-SnG á 6*2 Party points = 24k Party points

 

Stars:

2000 $27-SnG á 10*2 FPPs = 40k FPPs

 

(Jag är medveten om att jag valt en lägre nivå på Party, men $22 och $33 ger bägge 6 Party points per turnering så det borde vara ok.)

 

Vad kan man då shoppa för alla dessa härliga poäng? Tar en 30GB video iPod som exempel då den fanns på båda ställena.

 

Party: 30GB video iPod - 75k Party Points

Här tar det alltså tre månader att jobba ihop till belöningen. Inte så upphetsande.

 

Stars: 30GB video iPod - 20k FPPs

På en månad jobbar vi alltså ihop till TVÅ stycken.

 

Det jag undrar är alltså följande: vilken simpel detalj har jag missat eller är det sån SJUK skillnad? Måste kanske byta till Stars ändå...

 

(Edit: Visst, fixar man bananer på Party blir hela diskussionen irrelevant, men ändå.)

 

Och när raken på stars är betydligt lägre så blire ju extra bra. Bra att jag läste detta inlägg för jag hade nämligen fått för mig att Partys points var mer prisvärda.. ack så fel man kan ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer det ett väldigt OT inlägg, ber om ursäkt för det. Man kan kanske säga att det är en fortsättning på Party vs. Stars debatten tidigare och dessutom finns det ju en del stars-rävar här, så det kan finnas minimal relevans :)

 

Satt för skojs skull och jämförde Point-shopparna under kvällen och börjar misstänka att jag blivit flipprig i skallen, för så här sjuk skillnad kan det väl ändå inte vara? Tar ett räkneexempel så får ni peka finger och visa vars jag gjort fel.

 

Låt oss säga att jag bestämmer mig för att köra SnGs på heltid, är en duktig grinder och lyckas klämma in 2000 turneringar på en månad. Vi antar också att jag har hållit på en stund och har uppnått Gold-nivå på Party och samma på Stars för dubbel poäng-intjäning.

 

Party:

2000 $22-SnG á 6*2 Party points = 24k Party points

 

Stars:

2000 $27-SnG á 10*2 FPPs = 40k FPPs

 

(Jag är medveten om att jag valt en lägre nivå på Party, men $22 och $33 ger bägge 6 Party points per turnering så det borde vara ok.)

 

Vad kan man då shoppa för alla dessa härliga poäng? Tar en 30GB video iPod som exempel då den fanns på båda ställena.

 

Party: 30GB video iPod - 75k Party Points

Här tar det alltså tre månader att jobba ihop till belöningen. Inte så upphetsande.

 

Stars: 30GB video iPod - 20k FPPs

På en månad jobbar vi alltså ihop till TVÅ stycken.

 

Det jag undrar är alltså följande: vilken simpel detalj har jag missat eller är det sån SJUK skillnad? Måste kanske byta till Stars ändå...

 

(Edit: Visst, fixar man bananer på Party blir hela diskussionen irrelevant, men ändå.)

 

Och när raken på stars är betydligt lägre så blire ju extra bra. Bra att jag läste detta inlägg för jag hade nämligen fått för mig att Partys points var mer prisvärda.. ack så fel man kan ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu med Partypokers monsterjackpottfjanteri är det ett bra tillfälle att gå över till stars om man inte redan gjort det. Kolla gärna rake-jämförelsen som någon på forumet gjorde för några dagar sedan på FL SH för ännu en bra anledning att dissa Partypoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu med Partypokers monsterjackpottfjanteri är det ett bra tillfälle att gå över till stars om man inte redan gjort det. Kolla gärna rake-jämförelsen som någon på forumet gjorde för några dagar sedan på FL SH för ännu en bra anledning att dissa Partypoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aaaaargh!!!

 

Får in pengarna på turn i Omaha mot en ultratomte.

Minns en hand jag spelat med honom förr (väglett av en note jag hade).

Jag har Axxx, floppen kommer AAA, och jag får hela hans stack.

Han har 999x (!!!) och har limpat frivilligt.

 

Nu floppade jag nötstege med redraw till högre stege. Dock kom "fel" kort på turn och jag hade enbart nästnösten. Gick dock knappast att vika...

Jag ser dock till min förvåning att han endast har TPTK (!!!).

 

Han skriver sen i chatten

 

Adalen: nice play

Adalen: good hand...expected the same lame aces

 

Han slår ju inte ens ess!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aaaaargh!!!

 

Får in pengarna på turn i Omaha mot en ultratomte.

Minns en hand jag spelat med honom förr (väglett av en note jag hade).

Jag har Axxx, floppen kommer AAA, och jag får hela hans stack.

Han har 999x (!!!) och har limpat frivilligt.

 

Nu floppade jag nötstege med redraw till högre stege. Dock kom "fel" kort på turn och jag hade enbart nästnösten. Gick dock knappast att vika...

Jag ser dock till min förvåning att han endast har TPTK (!!!).

 

Han skriver sen i chatten

 

Adalen: nice play

Adalen: good hand...expected the same lame aces

 

Han slår ju inte ens ess!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...