Gå till innehåll

Blir ni aldrig sugna att tok-skotta?


CFJLarsson

Recommended Posts

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag skottade en del på NL1000 och NL2000 när jag hade rulle som möjliggjorde det, det gick vägen allt som oftast.

 

Det blev väl inga storvinster direkt men heller inte så många stora förluster. Ville ju bara ha tillbaka mina förlorade inköp från den nivån jag spelade på i vanliga fall (NL100 & 200).

 

Jag gjorde alltså felet att skotta när det gått dåligt istället för att skotta när man vunnit.

 

Och så en dag så gick det åt helvete! Och jag loosade i princip hela rullen på 3 dagars skottande. Satt 19 timmar i sträck på NL2000 och letade uppdubblingsläge lyckades bara när jag tappat så att jag var short. Var aldrig uppe över 2800.

 

Spiken i kistan kom när jag redan tappat mer än hälften av min BR.

 

Sitter på NL1000 med 850$ Fullt bord. Och möter en kille likt den som beskrivs ovan.

Allin preflop med JJ mot 42of och han prickar tvåparet...

 

Efter den Bad beaten körde jag bara på... Tappade ett års rullebyggande... från 6900 till 500.

 

TILT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem har inte blivit utdragen med AA på NL5000 på fyllan lixom! :oops:

Jag har blivt utdragen med AA nykter som en konfirmand!

 

Men allvarligt, Jag tycker en del av tjusning med poker är att vinna, och jag vet att jag inte klarar högre nivåer än min rulle säger. Det brukar gå drygt 100 h innan jag spelat upp rullen till nästa nivå, så det blir liksom perfekt mängd träning inför en "mild" skottning på nästa nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gick in o spela NL 10-20, sitter med 99 o synar en reraise på min preflop raise floppen K-9-2. alla pengar åker in i potten, sitter o väntar på Congratulation komma upp o markerna skall sakta skjutas till mig, men de går åt andra hållet, 5k$ till han i en 10k$ pott då han visar KK.

Att någon spelar utan att ha stängt av Congratulation i klienten övergår mitt förstånd.

 

Det är ju enbart på grund av Congratulation som man spelar på Party. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland tänker jag att man ska ta ett stort lån och sätta sig på ett bord NL20.000 bord och posta BB innan man behöver det. Sen så ALLIN! Förhoppningsvis vinner man 300$ på det :D

 

Genialiskt? Kanske det, fast man kanske måste betala tillbaka lånet med ränta sen. Men tanken är kul att leka med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland tänker jag att man ska ta ett stort lån och sätta sig på ett bord NL20.000 bord och posta BB innan man behöver det. Sen så ALLIN! Förhoppningsvis vinner man 300$ på det :D

 

Genialiskt? Kanske det, fast man kanske måste betala tillbaka lånet med ränta sen. Men tanken är kul att leka med.

 

Mkt "effort" för så små pengar. Hoppas på att man dubblar upp istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet kommer efter att man torskat. Säg att man har 5000$, tänker att man har råd att skotta NL2000 med $2000 (har ju endå $3000 kvar om jag losar). MMMMM sen 20 minuter senare sitter man där med sina 3000$ och vet inte hur man ska bära sig åt för att vinna tebax till 5000$..................................Thats the problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt lockande att skotta högt.

 

Men att i praktiken sätta sig med flera k$ på ett bord där du antagligen har oddsen emot dig samt spelar med scared money funkar inte, inte för mig iaf. Glädjen av att dubbla upp är inte så stor att den vore värd risken att leva i mental missär för ett tag, om man skulle förlora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom hem askalas, in med hela rullen på 1900 dollar på 10/20. Första handen foldade alla fram till mig på button jag raisade 80 dollar alla la sig. Ungefär när jag tryckte på raise knappen gick det upp för mig vad jag höll på med, lämnade bordet direkt.

 

Sen att jag nu kan titulera mig som en vinnande spelare på 10/20 är ju inte så fyskam vunnit alla händer jag lirat på nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gick in o spela NL 10-20, sitter med 99 o synar en reraise på min preflop raise floppen K-9-2. alla pengar åker in i potten, sitter o väntar på Congratulation komma upp o markerna skall sakta skjutas till mig, men de går åt andra hållet, 5k$ till han i en 10k$ pott då han visar KK.

Att någon spelar utan att ha stängt av Congratulation i klienten övergår mitt förstånd.

 

Det är ju enbart på grund av Congratulation som man spelar på Party. ;)

Jag kör dessutom en sample från "queen - we are the champions" när jag vinner en pot (ist för fyrverkerierna).. Man VILL bli gratulerad till vunnen pot och då VILL man höra "We aaare the champions my frie..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gick in o spela NL 10-20, sitter med 99 o synar en reraise på min preflop raise floppen K-9-2. alla pengar åker in i potten, sitter o väntar på Congratulation komma upp o markerna skall sakta skjutas till mig, men de går åt andra hållet, 5k$ till han i en 10k$ pott då han visar KK.

Att någon spelar utan att ha stängt av Congratulation i klienten övergår mitt förstånd.

 

Det är ju enbart på grund av Congratulation som man spelar på Party. ;)

Jag kör dessutom en sample från "queen - we are the champions" när jag vinner en pot (ist för fyrverkerierna).. Man VILL bli gratulerad till vunnen pot och då VILL man höra "We aaare the champions my frie..."

 

Låter intressant. Hur gör man? :D

 

Kan säga att jag skottar rätt mkt på vintern så suget är inte så stort...... var det inte roligt, nehe 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du byter ut ljudfilen firework3.pcm som ligger i C:\Program\PartyGaming\PartyPoker ..

Det jobbiga är att man måste först klippa ut en del av en låt man vill ha och sen konvertera den till .pcm.. Totally worth it dock.. :)

 

Vilket program behövs för att göra det där?

 

http://audacity.sourceforge.net/

 

Har inte provat programmet, men det vore konstigt om det inte gick att klippa och klistra med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...