Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Vad spelar det för roll att han är mod? Bara för att han är det ska han väl inte behöva bete sig på ett visst sätt.

Inser du inte skillnaden? :shock:

Med risk för att ha missat en del inlägg, tycker hjort har skärpt till sig jäkligt bra och skriver bra inlägg sen han bad en ny PF:are hålla käften.

• Svars 121
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad

Jag förstår mycket väl att folk kan reta sig på Hjort men på ett så här stort forum, med många personligheter och ibland lika många åsikter, så får man faktiskt vara lite hårdhudad och inte ta allt personligt. Dessutom skulle forumet, i mina ögon, vara betydligt taffligare utan honom.

Postad

(flyttade in tråden till om-forumet)

Jag tror att pokerforum skulle behöva en policy för hur moderatorerna skall agera... har man tjänstemannakostym representerar man också den man arbetar för, och då bör man imo beakta vad man skriver privat så att det inte faller tillbaka på denne.

Det är förstås svårt att spekulera i, men hade inte Hjort varit moderator hade vi förmodligen haft mängder om poster med honom i internforum där vi diskuterat om han ska varnas, bannas, veta hut etc, vilket är ett ganska bra skäl för att tycka att han är olämplig som moderator.

Samtidigt har han andra egenskaper som gör honom desto mer lämplig. De tenderar dock att bara synas för folk som kan poker och/eller uppskattar hans stil.

Postad
Med risk för att ha missat en del inlägg, tycker hjort har skärpt till sig jäkligt bra och skriver bra inlägg sen han bad en ny PF:are hålla käften.

Kommer faktiskt inte ihåg när det hände. Kan ingen länka?

Postad
påpeka att enstaka turneringsresultat i gigantiska startfält inte säger jättemycket om den lyckosamma spelarens pokerkunskaper.

De säger iofs långt mer än turneringar med små startfält, givet ingen övrig info om spelaren.

Postad
Jag tycker det är lite tråkigt att folk blir mer upprörda när jag är dryg och har rätt än när andra är snälla och har fel.

Här kanske du borde ta ett djupt andetag och fundera några sekunder.

Varför ska det vara så svårt att säga det som är "rätt" på ett trevligt sätt?

Eller tror du att ett drygt och högfärdigt sätt fungerar bättre?

Postad

Kommer faktiskt inte ihåg när det hände. Kan ingen länka?

Spela lägre och håll käften.[/quote

Sorry, mindes fel.

Han var inte sprillans ny, knappt en månad var det visst.

Vet tyvärr inte hur man gör för att länka men du kan gå in på mina intetsägande inlägg och titta. tror att det var på sidan sju.

Sen kan väl du/någon länka i stället.

Postad

Jag svarar på det sätt som är kort och koncist, biten om "drygt och högfärdigt" är något som några av er läser in på mottagarsidan det är inget som jag avser större delen av tiden när jag skriver och inte heller något som alla tolkar in när de läser mina inlägg.

Jag orkar helt enkelt inte lägga så pass mycket tid att mina inlägg passar alla läsare.

Som en övning så får du gärna ta ett par av mina dryga inlägg och skriva dem i en snällversion så att jag får se hur jag bör skriva. Jag har bett om det ett flertal gånger men aldrig fått napp, vilket visar lite på enkelheten av att skriva "du har fel" på ett odrygt sätt. Tror att de flesta tycker att innehållet är drygt snarare än formuleringarna.

Folk gillar inte när någon säger att de har fel, och det är ju precis vad jag säger. Dessutom har jag fått skit för det under hela forumets bana oavsett hur trevlig jag varit.

Postad
[OT]
Det är moderatorernas ansvar att se till så att tråden inte spårar ut. Och om moderatorn själv spårar ut, bör han kanske se sig om efter nytt jobb? Och ja, jag har stor erfarenhet av diskussionsforum och lämpligt beteende hos moderatorer.

Exakt hur har jag spårat ur?

Vad jag kan se har jag väldigt tydligt hållt mig till ämnet. Använd gärna exakta citat där jag går OT eller direkt förolämpar någon.

Jag är inte heller representant för forumet normalt när jag postar. Det är bara du som tror det.

Jag skulle förresten gärna se att alla medlemmar hade samma toleransnivå som mig för fantasier, spekulationer helt ur kontakt med verkligheten och liknande. Det vore helt enkelt skitbra eftersom signal-to-noise-ration skulle förbättras enormt.

Jag föreslår att du startar en ny "Hjort är Dum i Huvudet"-tråd i "Om Pokerforum.nu". Vi har haft ett par stycken sådana genom åren, och normalt sett diskuterar jag gärna och förklarar varför jag postar som jag gör. Dock har de nog aldrig lett till att jag ändrat mitt beteende och kommer troligen heller aldrig göra det eftersom jag är bekväm med det.

Skulle du fortfarande vara missnöjd så lovar jag till fullo betala tillbaka din medlemsavgift. Det vore ju helt fruktansvärt om ditt inte fick valuta för allt du gett mig som får dig att känna att du kan ställa krav på mitt beteende.

[/OT]

Jag håller med till fullo! Hjort spårar nästan aldrig ur vad jag vet och argumenterar alltid med faktagrund eller med argument om brist på fakta, tycker Hjort är en av de få på pf som håller hög klass i sina poster!

Visst är han moderator och har därför som krav att han inte får spåra ur med personangrepp, vilket vad jag vet aldrig inträffat? Varför skulle han inte få argumentera baserat på saklig grund bara för att han är moderator? För att han kan väcka starka känslor och framkalla personangrepp från folk som blir ägda av Hjorts argument till skillnad från dem som endast hittar på, svamlar och tar till trakaserier?

Jag är alldelles för lat för att posta mycket själv här på forumet men jag läser igenom en stor del av det som skrivs. Det finns trådar med intresant innehåll och trådar med mindre intresant innehåll, om man plockar ut de allra "bästa" och "intresantaste" trådarna från pf, säg 10 st, så skulle i alla fall 9 av mina 10 vara trådar där Hjort dragigt igång en hejdundrande debatt. Något som uppskattas av mig, synd att fler inte orkar göra detsamma...

[disclaimer] Jag vet att det inte är en allmänn åsikt att trådar med Hjorts inblandning tillhör toppen och det hävdar jag inte. Men för min del vore det en stor sorg om Hjort lämnade oss, jag skulle troligen inte fortsätta läsa på detta forum då... [end of disclaimer]

Postad

Nu kommer jag ihåg det. Det var ju kul. Och dessutom i kontexten av ett skämt pluss att killen gnällde å det grövsta, vilket man ju bör ta ur folk så fort det går. På samma sätt som man slår en valp på nosen med en tidning när han bajsar på soffan. Ja, i mitt fall dropkickar jag ju honom från balkongen, men ni förstår principen.

Postad
Jag förstår mycket väl att folk kan reta sig på Hjort men på ett så här stort forum, med många personligheter och ibland lika många åsikter, så får man faktiskt vara lite hårdhudad och inte ta allt personligt. Dessutom skulle forumet, i mina ögon, vara betydligt taffligare utan honom.

Precis.

Postad

Jag må vara full och inte direkt bry mig om att läsa det som skrivits tidigare, men hur i helvete mår folk?

Ibland önskar jag att det fanns en 2 månaders karantän, där folk inte har postningsrättigheter förrän man läst inlägg i två månader.

Lord knows I'd needed it. Liksom.

Hjort må kanske inte vara min själsfrände i världen, men han har fattat vad det handlar om - hellre ett otrevligt och korrekt svar än ett vänligt och felaktigt svar. Folk får helt enkelt inse att dom är tomtar.

Hmm...hoppas jag inte bannas nu. Jag tror jag tycker likadant när jag är nykter :)

Postad

Hjort är den överlägset bästa FL teoretikern på detta forum vilket leder till goda tips då han tar sig tid och hjälpa. Dock så har han väldigt elak ton som gör att det inte blir så roligt att skriva och läsa i tråder som han behandlar. Jag tycker det är mycket roligare då det är en trevlig och gemytlig ton på ett internet forum dock med hårda regler som gör det lätt för moderatorerna att banna folk som missköter sig.

Postad

Ibland önskar jag att det fanns en 2 månaders karantän, där folk inte har postningsrättigheter förrän man läst inlägg i två månader.

Word!

Fattar inte att folk klagar på forumets viktigaste postare (tillsammans med gdaily) och då menar jag inte i antalet inlägg.

Istället för att fokusera på negativa aspekter i Hjorts inlägg kan ni väl försöka att absorbera all den kunskap som erbjuds.

Postad

Vad tjänar du på att vara otrevlig och få folk att tycka illa om dig? Vid pokerbordet kanske det är en del av en strategi, men i ett forum med likasinnade? Hur svårt är det att vara artig och vänlig istället för dryg och otrevlig?

Postad

Nu kommer jag ihåg det. Det var ju kul. Och dessutom i kontexten av ett skämt pluss att killen gnällde å det grövsta, vilket man ju bör ta ur folk så fort det går. På samma sätt som man slår en valp på nosen med en tidning när han bajsar på soffan. Ja, i mitt fall dropkickar jag ju honom från balkongen, men ni förstår principen.

Har ändrat uppfattning om dig sen inlägget vi pratar om.

Erkänner, utan hjort skulle nog PF bli ganska intetsägande.

Postad

Men det är väl ingen som säger att Hjort ska försvinna? Han är säkert utmärkt för pokerforum, för sajten som helhet och för medlemmarna. När det gället kunskap, alltså. Däremot tycker jag att det finns övrigt att önska när det gäller hans attityd ibland, dels eftersom är han är moderator men också i allmänhet. Som sagt, varför vara dryg (vilket han själv erkänner att han är) när man inte behöver det? ;)

Postad

Sådana här trådar får mig att tro att medelåldern på pf.nu är runt 15 år. Trådskaparen (med supportrar) verkar inte vara tillräckligt hårdhudade för att ens vistas utomhus. Kanske är det bäst att även koppla ned från Internet?

Postad

Om så många (inklusive mig själv) har svårt att skilja på när du Hjort agerar som privatperson resp. moderator så kanske du skulle testa att förtydliga det i några dagar och se om folk reagerar annorlunda?

Jag har en åsikt/önskan om hur jag vill att en moderator skall agera och uttrycka sig men om personen bakom rollen inte uppfyller mina önskemål "skiter jag i" egentligen. Därför vore det kanske bra om du hade en rubrik eller liknande som tydliggör när du agerar moderator?

Generellt sett så håller jag med det som många uttryckt att tonen/språket i många trådar på pokerforum.nu håller sanslöst låg nivå men det beror ju på omogna/hetlevrade/fanatiska användare, INTE på de moderatorer som finns här.

En sak som slår mig är att ju mer avancerad en diskussion är desto mer saklig blir både argument och kritik såväl för och emot.

Postad

Istället för att fokusera på negativa aspekter i Hjorts inlägg kan ni väl försöka att absorbera all den kunskap som erbjuds.

Det där var bland de bästa jag har läst hittils på Forumet, så jag måste lägga in det i min profil!

Postad
Och dessutom i kontexten av ett skämt pluss att killen gnällde å det grövsta, vilket man ju bör ta ur folk så fort det går. På samma sätt som man slår en valp på nosen med en tidning när han bajsar på soffan.

Nej, nej, nej! Faktafel! Hur tomtig far man vara egentligen!

Nu ska jag forklara for herr Hjort hur det ligger till. Innan jag drar igang vill jag bara saga foljande: Snalla, posta inte om saker du inte har en aning om! It's as simple as that!

Here we go. Hundar kan man inte bestraffa for lang tid i efterhand eftersom deras attentionspan ligger pa nagra tiotals sekunder. Upptacker du att hunden bajsat pa soffan finns det ingen som helst mening med att bestraffa djuret eftersom det inte vet varfor det blir bestraffat. Om du daremot tar jycken pa bar garning kan det vara vart ett utrop i stil med "Nej!" eller "Fy!". Om det inte ar en extrem problemhund som ar kopplad ska man vara valdigt forsiktig med fysisk bestraffning (och isf "ryck i kopplet").

Dar ser ni! Aven Hjort kan vara helt ute och cykla och argumentera helt utan faktagrund! ;)

Postad
HUr svårt kan det vara att svara trevligt istället för arrogant och otrevligt då?

Jag vet inte. Jag försöker inte vara otrevlig eller arrogant.

Snälla, nu får någon ta och ställa upp med att översätta något av mina dryga inlägg till ett trevligt dito med samma information. Om inte ens ni kan göra det så är det ju uppenbarligen inte så jäkla lätt.

Sen finns det ju en inbyggd arrogans i att jag i väldigt många fall helt enkelt anser att jag har rätt och att motpartens åsikt inte är relevant. Jag har ingen lust att förställa mig till den grad att jag låtsas att ett dåligt argument har värde och då kommer nog folk ta illa upp hur mycket jag än sockrar in det.

Dar ser ni! Aven Hjort kan vara helt ute och cykla och argumentera helt utan faktagrund! ;)

Dropkicken från balkongen är ok va?