Gå till innehåll

Hjort är Olämplig som Moderator del 246


Recommended Posts

Visst är det en rätt trist attityd bland många här. Om man nu tar Madsens fantastiska resultat och tänker sig att han fortsätter i samma stil, låt oss säga att vi extrapolerar dem in i framtiden, då kan man se en vacker historia om en ny pokerlegendar ta sin början just som vi pratar. Varför inte låta den lilla möjligheten leva? Snart är han en parentes. Annars.

 

Jag tycker hur som helst att det är fruktasvärt bra gjort och jag tror han besitter mer "skillz" än vad många andra mer etablerade "proffs" gör.

Det är fullt möjligt, men vad fan vet du om det?

 

Hjort, ibland undrar man hur du ser på din uppgift som moderator egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 121
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Visst är det en rätt trist attityd bland många här. Om man nu tar Madsens fantastiska resultat och tänker sig att han fortsätter i samma stil, låt oss säga att vi extrapolerar dem in i framtiden, då kan man se en vacker historia om en ny pokerlegendar ta sin början just som vi pratar. Varför inte låta den lilla möjligheten leva? Snart är han en parentes. Annars.

 

Jag tycker hur som helst att det är fruktasvärt bra gjort och jag tror han besitter mer "skillz" än vad många andra mer etablerade "proffs" gör.

Det är fullt möjligt, men vad fan vet du om det?

 

Hjort, ibland undrar man hur du ser på din uppgift som moderator egentligen.

Japp. Mycket, mycket trist attityd från en representant för pokerforum.nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om folk gav fan i att ha starka åsikter när bevisen inte backade upp det skulle världen vara ett så enormt mycket bättre ställe.

 

Håller med. Samma sak gäller den vackra strävan att behandla varandra med lagom respekt.

 

Jessica har inget som helst material att jämföra Madsen med andra etablerade pokerkändisar, därför är det nonsens. Därför påpekar jag att det är nonsens.

 

Fair enough. Grejen är att du gärna blir ovettig. Förstår du inte skillnaden på att argumentera kraftfullt (bra grej) och att ta till hårda ord (onödigt)?

 

(Jag kan förstås inte bevisa att hårda ord är onödiga. Och jag tänker inte sätta pengar på det heller. Sorry.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att man måste vara beredd på att när som helst satsa pengar på att det man skriver är korrekt om man ska uttala sig på pokerforum.nu?

Näst in till ja. Åtminstone om man hävdar att något är mycket sannolikt.

 

Är man inte så säker på sin sak, så kan man inte skriva något alls?

Det vore önskvärt ja. Men om man nu måste skriva det så kan man ju åtminstone slänga in en brasklapp om att så är fallet.

 

Och att ha starka åsikter får man inte, såvida de inte är korrekta?

Så till vida de inte är mycket troliga ja.

 

Du har inte tänkt på att detta är ett diskussionsforum där själva poängen är att man ska kunna diskutera och debattera sina åsikter fram och tillbaka?

Det har inget med vad du säger att göra. Och att satsa pengar är ett av världens bästa diskussionsredskap.

 

Håller med. Samma sak gäller den vackra strävan att behandla varandra med lagom respekt.

Men jag anser att det är lagom respekt.

 

Angående turneringsunderlag i storturrar (typ över 1k) deltagare så har jag för mig att snittet börjar stabilisera sig någonstans i första tusentalen. Det är förstås exakt 0 spelare vars resultat finns tillgängliga över ens 100 turneringar, varvid diskussioner om ranking av turrespelare utifrån deras resultat blir rätt irrelevanta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort och eurythmech är bra exempel på den svenska avundsjukan. Synd att ni inte kan ta att en ung kille blir så framgångsrik. Jag säger inte att Madsen är konungarnas konug eller nåt liknande, men han är för guds skull inte dålig, han är bra, riktigt bra. De resultat han åstakommit är riktigt bra. Sluta vara så grininga, eller det förstås, jag antar att ni gillar uppståndelsen, makes you feel appreciated aight ;)

 

Svensk avundsjuka finns det gott om på detta forum (och mer därtill)

 

Men jag kan inte alls se vart Hjort har sagt som ska klassifieras som avundsjukt? Jag tycker det han säger är för det mesta korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort och eurythmech är bra exempel på den svenska avundsjukan. Synd att ni inte kan ta att en ung kille blir så framgångsrik. Jag säger inte att Madsen är konungarnas konug eller nåt liknande, men han är för guds skull inte dålig, han är bra, riktigt bra. De resultat han åstakommit är riktigt bra. Sluta vara så grininga, eller det förstås, jag antar att ni gillar uppståndelsen, makes you feel appreciated aight ;)

 

Svensk avundsjuka finns det gott om på detta forum (och mer därtill)

 

Men jag kan inte alls se vart Hjort har sagt som ska klassifieras som avundsjukt? Jag tycker det han säger är för det mesta korrekt.

Man svär inte åt sina medlemmar och kallar dem korkade och förolämpar dem. Inte om man är vanlig medlem och definitivt, absolut inte om man är moderator och representant för sajten. Det är dumt på så många plan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort och eurythmech är bra exempel på den svenska avundsjukan. Synd att ni inte kan ta att en ung kille blir så framgångsrik. Jag säger inte att Madsen är konungarnas konug eller nåt liknande, men han är för guds skull inte dålig, han är bra, riktigt bra. De resultat han åstakommit är riktigt bra. Sluta vara så grininga, eller det förstås, jag antar att ni gillar uppståndelsen, makes you feel appreciated aight ;)

 

Svensk avundsjuka finns det gott om på detta forum (och mer därtill)

 

Men jag kan inte alls se vart Hjort har sagt som ska klassifieras som avundsjukt? Jag tycker det han säger är för det mesta korrekt.

Man svär inte så sina medlemmar och kallar dem korkade och förolämpar dem. Inte om man är vanlig medlem och definitivt, absolut inte om man är moderator och representant för sajten. Det är dumt på så många plan.

 

Att han gör det när det skrivs något som det här

 

ja, vi är så avundsjuka på dig och dina bidrag, fyfan.....

 

 

var bara tvungen

 

gör bara saken ännu förstårligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AnnaDea: Det finns medlemmar som beter sig dåligt. Som moderator tar man då och editerar/tar bort deras inlägg och ger dem en varning. Bestämt, men inte oartigt eller genom att förolämpa medlemmen i fråga. Vill man diskutera mer med medlemmen gör man det via mail eller PM. Man förstör inte tråden ännu mer genom att ta det där.

 

Det är moderatorernas ansvar att se till så att tråden inte spårar ut. Och om moderatorn själv spårar ut, bör han kanske se sig om efter nytt jobb? Och ja, jag har stor erfarenhet av diskussionsforum och lämpligt beteende hos moderatorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AnnaDea: Det finns medlemmar som beter sig dåligt. Som moderator tar man då och editerar/tar bort deras inlägg och ger dem en varning. Bestämt, men inte oartigt eller genom att förolämpa medlemmen i fråga. Vill man diskutera mer med medlemmen gör man det via mail eller PM. Man förstör inte tråden ännu mer genom att ta det där.

 

Det är moderatorernas ansvar att se till så att tråden inte spårar ut. Och om moderatorn själv spårar ut, bör han kanske se sig om efter nytt jobb?

 

Jag ser en moderator som en medlem fast med ett större utsträckning med ansvar. Men det menas självklart inte att han ska börja dra tillbaka sina åsikter och genomföra handlingar som inte överstämmer över vem han är. Nu har jag inte läst något alls vad han har skrivit tidigare. så jag drar mina tolkningar i vad som har skrivits här (som inte är mycket motför vad han har skrivit sammanlagt)

 

Men jag är fullt förstående att han kan välja att argumentera oförstående mot oförstående.

 

Att han blir arg och börjar träta här är ganska normalt. Jag som är normalt en lugn männsika och blir sällan arg, kan tilta ur här, nästan hur lätt som helst. Men det är ju just min självdistans. inte hans!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AnnaDea: Du är medlem. Hjort är moderator. Då kan man inte tillåta sig att bli arg och vräka ur sig saker. Om det nu är så att han är/har varit arg, det vet inte jag. Det är klart att han får bli arg, det får alla människor, men han måste lägga band på sig när han som representant för pokerforum.nu visar de känslorna i en tråd.

 

Oavsett om man är arg eller inte måste uppträda på ett sätt som ger ett seriöst intryck av sajten. Givetvis får, och bör, han ha egna åsikter och uttrycka dem. Men samtidigt bör han vara ödmjuk och och respektera andras åsikter. Att skriva att deras inlägg inte har existensberättigande och att kalla dem korkade och säga åt dem att hålla tyst, är inte att respektera andras åsikter.

 

Som moderator har man ögonen på sig hela tiden och måste föregå med gott exempel. Andra medlemmar ser ofta upp till en moderator och härmar gärna en sådan persons beteende. Och om det beteender lämnar en del övrigt att önska, är det ju lätt hänt att det sprids vidare till andra medlemmar, och då kan det bli svårt att stoppa, vilket medför att stämningen på sajten försämras. Och det är jag säker på att ingen moderator vill. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[OT]

Det är moderatorernas ansvar att se till så att tråden inte spårar ut. Och om moderatorn själv spårar ut, bör han kanske se sig om efter nytt jobb? Och ja, jag har stor erfarenhet av diskussionsforum och lämpligt beteende hos moderatorer.

Exakt hur har jag spårat ur?

 

Vad jag kan se har jag väldigt tydligt hållt mig till ämnet. Använd gärna exakta citat där jag går OT eller direkt förolämpar någon.

 

Jag är inte heller representant för forumet normalt när jag postar. Det är bara du som tror det.

 

Jag skulle förresten gärna se att alla medlemmar hade samma toleransnivå som mig för fantasier, spekulationer helt ur kontakt med verkligheten och liknande. Det vore helt enkelt skitbra eftersom signal-to-noise-ration skulle förbättras enormt.

 

Jag föreslår att du startar en ny "Hjort är Dum i Huvudet"-tråd i "Om Pokerforum.nu". Vi har haft ett par stycken sådana genom åren, och normalt sett diskuterar jag gärna och förklarar varför jag postar som jag gör. Dock har de nog aldrig lett till att jag ändrat mitt beteende och kommer troligen heller aldrig göra det eftersom jag är bekväm med det.

 

Skulle du fortfarande vara missnöjd så lovar jag till fullo betala tillbaka din medlemsavgift. Det vore ju helt fruktansvärt om ditt inte fick valuta för allt du gett mig som får dig att känna att du kan ställa krav på mitt beteende.

[/OT]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AnnaDea: Du är medlem. Hjort är moderator. Då kan man inte tillåta sig att bli arg och vräka ur sig saker. Om det nu är så att han är/har varit arg, det vet inte jag. Det är klart att han får bli arg, det får alla människor, men han måste lägga band på sig när han som representant för pokerforum.nu visar de känslorna i en tråd.

 

Oavsett om man är arg eller inte måste uppträda på ett sätt som ger ett seriöst intryck av sajten. Givetvis får, och bör, han ha egna åsikter och uttrycka dem. Men samtidigt bör han vara ödmjuk och och respektera andras åsikter. Att skriva att deras inlägg inte har existensberättigande och att kalla dem korkade och säga åt dem att hålla tyst, är inte att respektera andras åsikter.

 

Som moderator har man ögonen på sig hela tiden och måste föregå med gott exempel. Andra medlemmar ser ofta upp till en moderator och härmar gärna en sådan persons beteende. Och om det beteender lämnar en del övrigt att önska, är det ju lätt hänt att det sprids vidare till andra medlemmar, och då kan det bli svårt att stoppa, vilket medför att stämningen på sajten försämras. Och det är jag säker på att ingen moderator vill. ;)

 

Ja, det är sant att en moderator är någon att se upp till. Och att de ska ha en "mognare" natur över sig. men...

 

Det är kanske i Hjorts natur att argumentera på det sättet. Så länge han ger ut information och håller sig till ämner så ser jag inget fel i att han börjar träta och kanske bli lite agressiv. Så länge han INTE bannar pågrund av något som han tycker känns stötade mot sig själv (otroligt relativt vart gränsen går där) och editerar bort poster av samma anledning så tycker jag han får uttrycka sina åsikter på det sätt han tycker känns bäst. Bara de innehar någon slags substans och är vettig av sig.

 

Dåliga moderatorer så vill jag nämna Johan Henriksson från Super Play forumet och Doru från Loading.se

 

De bannar och har sig och tar bort trådar (johan) för "de" tycker det känns bäst själv, helt utan någon vettig grund bakom sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är moderatorernas ansvar att se till så att tråden inte spårar ut. Och om moderatorn själv spårar ut, bör han kanske se sig om efter nytt jobb? Och ja, jag har stor erfarenhet av diskussionsforum och lämpligt beteende hos moderatorer.

Exakt hur har jag spårat ur?

 

Vad jag kan se har jag väldigt tydligt hållt mig till ämnet. Använd gärna exakta citat där jag går OT eller direkt förolämpar någon.

 

Jag är inte heller representant för forumet normalt när jag postar. Det är bara du som tror det.

Visst är du representant för forumet, det är du hela tiden. Givetvis kan du skriva inlägg som inte har ett dugg med pokerforum.nu att göra, men den ton du använder och det du skriver speglar dig som moderator. Det kan du inte komma ifrån så länge du är moderator.

 

Lite citat, var det:

 

"Men håll tyst för sjutton!"

 

Tycker du att en medlem har spårat ur eller skrivit något han inte bör skriva, ta absolut upp det med denna. Men inte i tråden och inte på det där sättet.

 

"MrKrome skrev:

Fan vad pinsamt det är att dag efter dag se dina bittra griniga jävla svar på andras inlägg.. Har du inte fått komma till de senaste 5 åren eller?

 

Men håll tyst eller hitta ett bet som backar upp det du säger dig tro."

 

Samma som förra. Här kunde du ha tagit bort hela hans inlägg och skrivit något om att du har gjort det, samt att anledningen var att hans inlägg inte hör hemma i denna tråd. Du kunde även ha varnat honom via PM eller mail. Men att svara med samma mynt som moderator är inte vad jag skulle kalla bra moderering.

 

"Jessica skrev:

Jag tycker hur som helst att det är fruktasvärt bra gjort och jag tror han besitter mer "skillz" än vad många andra mer etablerade "proffs" gör.

 

Det är fullt möjligt, men vad fan vet du om det?"

 

Här spårar du ut fullständigt. Du borde ö h t inte ha skrivit detta inlägg.

 

"Får jag då fortsätta med en fråga angående varför ni i en sån här tråd hoppar in och skriver "jag har absolut ingen aning om vad som gäller men jag respekterar X djupt pga saker jag inte alls förstår eller har någon rimlig uppfattning om". Slår inte det er som aningens naivt, idoldyrkande och lite korkat?"

 

Här kallar du medlemmar korkade och naiva. Detta är dock ett gränsfall, men nog kunde du ha tagit det lite lugnare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är du representant för forumet, det är du hela tiden. Givetvis kan du skriva inlägg som inte har ett dugg med pokerforum.nu att göra, men den ton du använder och det du skriver speglar dig som moderator. Det kan du inte komma ifrån så länge du är moderator.

Folk kan tro att mina poster speglar forumet officiella åsikter, men det gör de helt enkelt inte. Jag modererar för övrigt väldigt lite och när jag gör det är det i stort sett genom att låsa bad beat trådar och plocka bort spam.

 

Lite citat, var det:

 

"Men håll tyst för sjutton!"

 

Tycker du att en medlem har spårat ur eller skrivit något han inte bör skriva, ta absolut upp det med denna. Men inte i tråden och inte på det där sättet.

Kommer inte riktigt ihåg var jag har skrivet det där, så du får gärna länka. Du kan ha rätt i att jag borde tagit det via PM. Ibland händer det dock att folk fortsätter skriva samma oförnuftiga smörja, helt opåverkade av förnuftsargument, och då tycker jag ett "håll käften" eller liknande kan vara lämpligt.

 

Samma som förra. Här kunde du ha tagit bort hela hans inlägg och skrivit något om att du har gjort det, samt att anledningen var att hans inlägg inte hör hemma i denna tråd. Du kunde även ha varnat honom via PM eller mail. Men att svara med samma mynt som moderator är inte vad jag skulle kalla bra moderering.

Ja, men så var det ju inte moderering heller. Det var en vanlig postning och jag ville offentligt se om han faktiskt vågade backa sina påståenden och åsikter. Vilket han så klart inte gjorde. Vilket i sin tur visar att han antingen bara låtsas tro dem, alternativt är väldigt fattig och/eller dum i huvudet.

 

Jag modererar i stort sett aldrig bort personangrepp mot mig själv.

 

Här spårar du ut fullständigt. Du borde ö h t inte ha skrivit detta inlägg.

Jag håller inte med. "Fan" är lättsinnigt menat och var lite metareferens till en annan tråd. Dessutom är poängen tydlig, Jessica har ingen relevant information alls om vad han uttalade sig om och hans åsikt är därmed helt värdelös. Han kunde lika gärna skrivit en paragraf med enbart ordet "gröt" och det hade tillfört lika mycket.

 

Men ok, folk är tydligen känsliga för "fan" så jag ska försöka tänka på att inte använda det.

 

Här kallar du medlemmar korkade och naiva. Detta är dock ett gränsfall, men nog kunde du ha tagit det lite lugnare?

Nej, jag säger att deras beteende är det. Vilket det är. Varför ska jag låtsas som att det inte är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som nybliven medlem på pokerforum skulle jag tänka mig för både en och två gånger innan jag börjar skriva något då man kan få känslan av att man måste vara fullblodsproffs för att få yttra sig. Är man det inte kan man få på skallen kraftigt av såväl moderator Hjort som ett antal medlemmar. Det är, IMHO, främst detta som är problemet med dryga moderatorer och medlemmar. Oavsett hur rätt dessa eventuellt må ha. Jag gissar att såväl ägare som moderatorer gärna vill att forumet ska ha många medlemmar och vara levande?

 

Det man också bör tänka på är att inlägg på diskussionsforum är opersonliga i så måtto att du inte har en aning om vilket humör skribenten är på eller vad det är han menar - egentligen. Det är därför det finns smileys, så att man kan tala om hur allvarligt diskussionsmotståndaren ska ta ens inlägg, om man nu känner att man måste ta till kraftord och en hård ton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste månaden (WSOP...!?) har forumet blivit tomtigare än någonsin med en massa 15-åringar som sprutar ur sig hyllnings-/idoltrådar om diverse turneringspokerspelare. Hjort har då gjort det enda rätta (liksom i c:a 20 andra trådar...) och tillrättavisat dessa personer genom att och påpeka att enstaka turneringsresultat i gigantiska startfält inte säger jättemycket om den lyckosamma spelarens pokerkunskaper.

 

Vad som då händer är att en massa surmulna och trumpna 15-åringar tar detta personligt och hävdar att Hjort är avundsjuk och bara är ett bevis på den svenska jantelagen.

 

De flesta av dessa trådar är faktiskt helt absurda!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som nybliven medlem på pokerforum skulle jag tänka mig för både en och två gånger innan jag börjar skriva något då man kan få känslan av att man måste vara fullblodsproffs för att få yttra sig.

Det är ju iofs bra om newbies förstår att inte göra felaktiga faktauttalanden eftersom de helt enkelt inte har koll på det. Däremot är det ju inte så bra om de inte vågar ställa frågor.

 

Jag gissar att såväl ägare som moderatorer gärna vill att forumet ska ha många medlemmar och vara levande?

Jag vill att det ska vara levande ja, men jag bryr mig inte om antal medlemmar, men ägarna gör det.

 

Angående tonen på inläggen så går ju det åt båda hållen.

 

Vad har han gjort då ? Som är så olämpligt, kan ej hitta det. Är värre med folk som förolämpar andra.

Det händer att jag förolämpar folk, men det är inte särskilt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...