SkyRocker Postad 21 December , 2004 Rapport Postad 21 December , 2004 Jag blev väldigt osäker på den här handen. Jag har ingen speciell read på ngn av spelarna så anta vanlig party poker nivå... Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (10 handed) converter UTG ($30.31) UTG+1 ($19.15) UTG+2 ($39.55) MP1 ($51) MP2 ($22.3) MP3 ($8.9) CO ($10) Hero ($67.8) SB ($20.15) BB ($26.35) Preflop: Hero is Button with J:heart:, J:club:. SB posts a blind of $0.25. UTG folds, UTG+1 folds, UTG+2 folds, MP1 raises to $1, MP2 folds, MP3 folds, CO calls $1, Hero raises to $4, SB (poster) folds, BB folds, MP1 calls $3, CO calls $3. Flop: ($12.75) A:heart:, 8:heart:, 3:heart: (3 players) MP1 checks, CO checks, Hero checks. Turn: ($12.75) K:diamond: (3 players) MP1 checks, CO bets $2, Hero calls $2, MP1 calls $2. River: ($18.75) T:spade: (3 players) MP1 checks, CO all-In $4, Hero folds, MP1 folds. Final Pot: $18.75 kändes nästan som om jag hade pot odds att syna rivern och hoppas det var en bluff. Men samtidigt synade han på en 4$ höjning preflop. Några tips?? * RP - QoS * Citera
Fadeh Postad 21 December , 2004 Rapport Postad 21 December , 2004 Varför följer du inte upp på floppen? Du har ju ändå ett hyfsat högt hjärter. Eventuellt får du ju potten direkt också. Citera
Smitaren Postad 21 December , 2004 Rapport Postad 21 December , 2004 Som fadeh säger. Du måste betta floppen. Citera
hazeelnut Postad 21 December , 2004 Rapport Postad 21 December , 2004 Jag tycker du spelade rätt bra. Visst kan det vara bra att betta floppen men det är absolut ingen nödvändighet. Det är nog mest av imageskäl i såna fall. Om motståndarna inte är väldigt bluffbenägna, väldigt tighta eller väldigt lösa är det nog bättre att checka floppen här. Pengarna som det kostar att betta floppen tycker jag är bättre att använda till att syna. Bettar du floppen får du inte många syn från händer som du slår och det är inte speciellt många händer som är bättre än din som lägger sig. Dessutom hjälper nog gratiskort dig mer än motståndarna. Citera
Smitaren Postad 21 December , 2004 Rapport Postad 21 December , 2004 Checkar han floppen och lägger ner handen sen är det ju ganska stor sannolik att han lägger bästa handen. Och checkar han ofta efter preflopraise när han missar - kommer en vaken moståndare betta med mycket sämre händer för det finns så pass stor foldequity hos vår hjälte. Citera
Hjort Postad 21 December , 2004 Rapport Postad 21 December , 2004 Och checkar han ofta efter preflopraise när han missar - kommer en vaken moståndare betta med mycket sämre händer för det finns så pass stor foldequity hos vår hjälte. Det är väl inte direkt självklart att man foldar bara för att man checkat? Särskilt inte om man lirar mot en vaken motståndare som tenderar att huga på preflopphöjarens checkar. Citera
Smitaren Postad 21 December , 2004 Rapport Postad 21 December , 2004 Det var ungefär det jag ville komma till. Det får inte bli självklart att man foldar bara för att man checkat. För då hugger en vaken motståndare och betar allt så fort du checkar. Citera
Smitaren Postad 21 December , 2004 Rapport Postad 21 December , 2004 Men i denna handen hade jag inte checkat floppen. Citera
SkyRocker Postad 21 December , 2004 Författare Rapport Postad 21 December , 2004 Har jag en bra hand och har höjt före floppen så är det inte ofta jag checkar sedan. Men det här är nog ett sådant tillfälle. Om jag betar och blir sedan höjd (troligen av ett högt ess eller K eller Q i hjärter) skulle jag sitta i en mycket besvärligt position eftersom jag vill se turnen. Citera
Recommended Posts