DaPine87 Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Jag har 24MB från BBB och tankar bara i 20-30KiB/s. Detta kan ju inte va normalt och måste finnas nått sätt att speeda upp nedladdningarna? Citera
Loveless Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Beror på vem du laddar ifrån. Har han dålig upload speed, antingen genom sunkig lina eller massor av folk som laddar så är det ju inte mycket att göra åt. Har inte använt DC på flera år, men har för mig att man kan begränsa download speed för leechers, så kan ju bli bättre om du delar med dig mer. Citera
DaPine87 Postad 25 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2006 GÅr det att speeda up torrents då? Citera
kauppinen Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 går det lika sakta som DC ? Kan vara att du sitter bakom brandvägg/router, då måste du öppna en port till programmet. Citera
eloge38 Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Kanske inte innefattas av denna regel; 5. Spridning av piratmaterial mm.5.1 - Det råder ett strikt förbud mot spridning av piratmaterial då legaliteten är tveksam. 5.2 - Det är inte tillåtet att länka till piratkopierat material eller på andra sätt tipsa varandra om var dylikt material går att hitta. Även inlägg där man ber om informationen via PM är förbjudna men ändå.... Citera
DaPine87 Postad 25 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2006 går det lika sakta som DC ? Kan vara att du sitter bakom brandvägg/router, då måste du öppna en port till programmet. Hur öppnar man en port till programet? Citera
kauppinen Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Vad använder du för hårdvara....modem/router etc etc Citera
DaPine87 Postad 25 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2006 Vad använder du för hårdvara....modem/router etc etc använder BBB:s trådlösa router/modem.. Citera
Donner Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Finns program som heter Accelerator till DC. Kanske kan va nått... http://www.download.com/DC-FasterDownloads/3000-2166_4-10467101.html?tag=lst-0-2 Fast jag tror mer på att det är brandvägg som spökar. Citera
Wiznakh Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Kanske inte innefattas av denna regel; 5. Spridning av piratmaterial mm.5.1 - Det råder ett strikt förbud mot spridning av piratmaterial då legaliteten är tveksam. 5.2 - Det är inte tillåtet att länka till piratkopierat material eller på andra sätt tipsa varandra om var dylikt material går att hitta. Även inlägg där man ber om informationen via PM är förbjudna men ändå.... Går faktiskt att ladda ner lagliga saker på DC och torrent, även om inte så många gör det... Citera
kfluffie Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Troligtvis så har du inte öppnat rätt Portar i Rotran samt inte ställt in "Active" i DC. Här står det hur du öppnar portar: http://www.portforward.com/ Sedan går du in på inställningar och knappar in ditt externa IP (http://www.whatismyip.com) och berättar för DC vilken Port du har öppnat. MVH //KF Citera
Largo-Sama Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 om man är passive eller active påverkar väl inte hastigheten i DC, bara vilka man kan ladda ner ifrån? Ditt BBB-modem, bryggar den bara trafiken eller jobbar den som router också? Har du samma ip på ditt nätverkskort som på http://www.whatismyip.com så bryggar den. I så borde det bara vara att ställa in DC på active, och torrents borde flyta på som det ska. Gör som jag och smyg dig in på nån hub bara för 10 mbit. Sen jag bytte till telia så kommer jag dock inte in på min favorithub längre Citera
Jimbolito Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Är säkerligen pga dålig upload från den du laddar från. Sitter på 8Mbit och dom flesta jag laddar från ligger runt 50kb/s. Men hittar värstingar imellanåt på uppåt 1Mb/s. Ladda tom i 2-3Mb/s en gång, trots Lina på 0.8Mb... Citera
Recommended Posts