Gå till innehåll

Slow_fox - Cuttar av rullen lite =)


Slow_fox

Recommended Posts

Lirat färdigt denna session nu på ca: 1h!

Plus $72

 

 

 

 

Ringde DELL nyss får den här för 14 177:-

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?c=se&cs=sedhs1&fb=1&l=sv&oc=n09946&rbc=n09946&s=dhs&sbc=sedhsrsinspn_9400_2&vw=classic

 

Jag får 1920*1200 i upplösning bra ramminne hårddisk på 120GB. Nackdelar är att jag måste bestämma mig imorgon för att få fri frakt och dubbla ramminnen :?

 

Sen vet jag inte batteritiden någon som vet den?

Kommer ringa Dell imorgon oxå och ställa några sista frågor innan jag fattar ett beslut!

Hur kan du få den så billligt blir väl 17k för den med den skärmen eller?

 

Nej blir 14 177:- Jag ringde och de sa att på det priset (ca:17000) var det fler tilläg vet inte riktgt vad tror det är typ support osv!

 

Men vad tycker du om allternativen vilken skulle du välja!??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Såg dina datorförslag... Du är medveten om att den Inspironen är ett MONSTER? 40mm tjock, nästan 400 bred och väger typ 4kg+. Som sagt, den är gigantisk. Om du bara har den och HPn att välja på hade jag valt HPn any day of the week, men smaken är ju som... ja, du förstår ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg dina datorförslag... Du är medveten om att den Inspironen är ett MONSTER? 40mm tjock, nästan 400 bred och väger typ 4kg+. Som sagt, den är gigantisk. Om du bara har den och HPn att välja på hade jag valt HPn any day of the week, men smaken är ju som... ja, du förstår ;)

 

Okej tack för din åsikt den är mycket välkommen!

 

Men frågan är ju hur långa sträckor man kommer släpa på den? Är det stor skillnad på 1920 x 1200 och 1680 x 1050?

 

Inspironen:

 

Vikt från 3,59 kg * .

Bredd: 394 mm,

Djup: 288 mm,

Höjd: 41,5 mm

 

HP:n

 

Bredd 35.7 cm

Djup 26 cm

Höjd 3 cm

Vikt 2.5 kg

 

 

:?:?:?

 

Blir fan osäker på vilken jag ska ta! Hjälp mig gärna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok

Jag är också inne på att köpa en bärbar men tycker också det är grymt svårt att bestämma sig :/

Just nu har jag INGEN aning om vilken jag ska välja, någon som har någon 15 tummare med denna upplösningen som kan säga hur det är?

 

Jag kom på nu att om jag tar en DELL så kan jag även ställa den på databordet då jag är hemma och använda den skärmen när man lirar eftersom man kan få en sån tacksam upplösning. Men jag har absolut inte bestämt mig ännu. Någon som vet vad batteritiden är på delldatorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller ska jag köpa den här istället!

 

http://www.clickstore.se/product_viewer?art_num=EY305ET$AK8

 

ruskigt lik den jag köpte ;)

 

men om jag skulle välja mellan dom två så skulle jag välja den från clickstore..

 

men det beror ju lite på vad du ska ha den till, om du bara ska ha den stående hemma på skrivbordet så skulle jag ta den andra ( inte den från clickstore) , men om vill kunna ha med på resor mm. och kunna ligga i sängen o grinda (om du har trådlöst) ;) så skulle jag lätt ta HP:en ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller ska jag köpa den här istället!

 

http://www.clickstore.se/product_viewer?art_num=EY305ET$AK8

 

ruskigt lik den jag köpte ;)

 

men om jag skulle välja mellan dom två så skulle jag välja den från clickstore..

 

men det beror ju lite på vad du ska ha den till, om du bara ska ha den stående hemma på skrivbordet så skulle jag ta den andra ( inte den från clickstore) , men om vill kunna ha med på resor mm. och kunna ligga i sängen o grinda (om du har trådlöst) ;) så skulle jag lätt ta HP:en ..

 

 

Tack för din åsikt ;) men den är ju lite partisk eftersom du har beställt en sådan :lol:

 

Får se hur jag gör, men det måste ju gå att ligga med en DELL också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller ska jag köpa den här istället!

 

http://www.clickstore.se/product_viewer?art_num=EY305ET$AK8

 

ruskigt lik den jag köpte ;)

 

men om jag skulle välja mellan dom två så skulle jag välja den från clickstore..

 

men det beror ju lite på vad du ska ha den till, om du bara ska ha den stående hemma på skrivbordet så skulle jag ta den andra ( inte den från clickstore) , men om vill kunna ha med på resor mm. och kunna ligga i sängen o grinda (om du har trådlöst) ;) så skulle jag lätt ta HP:en ..

Har du upplösningen 1680 x 1050 på din dator? Det ska ju då bara bli lite överlappning med 4 bord... Blir höjden och bredden någorlunda proportionerlig så att den inte blir ihoptryckt eller nåt med upplösningen 1680 x 1050?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller ska jag köpa den här istället!

 

http://www.clickstore.se/product_viewer?art_num=EY305ET$AK8

 

ruskigt lik den jag köpte ;)

 

men om jag skulle välja mellan dom två så skulle jag välja den från clickstore..

 

men det beror ju lite på vad du ska ha den till, om du bara ska ha den stående hemma på skrivbordet så skulle jag ta den andra ( inte den från clickstore) , men om vill kunna ha med på resor mm. och kunna ligga i sängen o grinda (om du har trådlöst) ;) så skulle jag lätt ta HP:en ..

Har du upplösningen 1680 x 1050 på din dator? Det ska ju då bara bli lite överlappning med 4 bord... Blir höjden och bredden någorlunda proportionerlig så att den inte blir ihoptryckt eller nåt med upplösningen 1680 x 1050?

 

 

har inte fått den än, beställde den för några dagar sen bara :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag suttit och funderat lite, hehe!

 

Det blir nog en DELL :) Känns som om det inte gör så mycket för mig om den väger lite mer och är lite större ska nog kunna orka släpa med mig den när jag reser. Sen så är det en fördel till, och det är att det är mycket bättre upplösning på den skärmen än vad det är på den som jag har till den stationära. Jag kommer nog använda den bärbara mer om jag köper DELL så nu får det bli så!

Det sista jag ska göra innan jag bestämmer mig är att höra vad batteritiden ligger på, står inte på hemsidan!

 

Men ni får fortfarande komma med åsikter om vad ni tycker!

 

Kalaset kostar 14 177:- eller på pokerspråk $1950!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående upplösning, 4 Partybord bredvid varandra är ganska exakt 1600x1200. Mindre åt något håll och det blir överlapp. Har det på min stationära monitor.

Batteritiden är ca 3h på den modellen har jag för mig. Har iofs bara sett och känt på en sådan Inspironmodell, så jag är ingen expert precis. En konstig sak bara på Dells hemsida, står att batteriet är på 53Wh, medan de andra 6-celliga batterierna till både Inpiron och Latitude väl är på 56Wh om mitt minne är korrekt. Undrar om det är ett feltryck? För övrigt är jag lite emot Wh som enhet, då ju W redan innehåller en tidsenhet (J/s). Men det är ju jag som är lite miljöskadad från min Chalmerstid :roll:

Ett övrigt tips när du köper en widescreen laptop, och då framförallt den stora Inspironen: Tänk på att du inte kan välja vilken laptopväska som helst, skulle nog säga att ca 75% av alla är för små för din laptop. Köp väskan antingen av Dell (har inga bra väskor enligt mig, men storleken är iaf ok) eller köp i butik så du kan testa att den är tillräckligt stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående upplösning, 4 Partybord bredvid varandra är ganska exakt 1600x1200. Mindre åt något håll och det blir överlapp. Har det på min stationära monitor.

Batteritiden är ca 3h på den modellen har jag för mig. Har iofs bara sett och känt på en sådan Inspironmodell, så jag är ingen expert precis. En konstig sak bara på Dells hemsida, står att batteriet är på 53Wh, medan de andra 6-celliga batterierna till både Inpiron och Latitude väl är på 56Wh om mitt minne är korrekt. Undrar om det är ett feltryck? För övrigt är jag lite emot Wh som enhet, då ju W redan innehåller en tidsenhet (J/s). Men det är ju jag som är lite miljöskadad från min Chalmerstid :roll:

Ett övrigt tips när du köper en widescreen laptop, och då framförallt den stora Inspironen: Tänk på att du inte kan välja vilken laptopväska som helst, skulle nog säga att ca 75% av alla är för små för din laptop. Köp väskan antingen av Dell (har inga bra väskor enligt mig, men storleken är iaf ok) eller köp i butik så du kan testa att den är tillräckligt stor.

 

Okej bra tips! det står ju att man kan lägga till det här

 

Primärt 9-cell 80 WHr batteri [lägg till 343,75 kr eller 13:-/månad1]

 

Vad är det jag får ut av ett sådant ska jag lägga till det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan hade det varit utdragnings VM idag så hade jag varit en aspirant på första platsen kan jag säga!!! :evil:

 

Satt vid två tomtar som typ gick all in med sina medium stackar gång på gång så blev jag utdragen på ett eller annat sätt!

 

Låg riktigt mycket back ett tag sen vann jag en stor pot med tur då fi har synat en rais med 53off mot mina KQ såg ut så här!

 

jag KQo bettar $12 på NL200 typ 5synar vid bordet

 

flop K 5 3 Jag bettar mkt mot tomten som har spelat så otroligt dåligt han ställer jag funderar men synar han visar upp 53 :twisted:

 

turn kommer en KUNG och jag blir så lycklig att jag lyckas få alla hans marker!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska posta en HH!

 

Full Tilt Poker Game #990545943: Table Bridger (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 16:19:07 ET - 2006/09/11

Seat 1: skinnywhitedude ($337.95)

Seat 2: grininbare ($174.60)

Seat 3: Wigald ($210)

Seat 4: mobills ($242.50)

Seat 5: Pkrbos ($206.15)

Seat 6: Slow_fox ($263.30)

skinnywhitedude posts the small blind of $1

grininbare posts the big blind of $2

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Slow_fox [6s 6c]

Wigald folds

mobills folds

Pkrbos folds

Slow_fox raises to $7 (höjer då jag sitter på knappen med pp)

skinnywhitedude calls $6

grininbare calls $5

*** FLOP *** [3d 7h 8s]

skinnywhitedude bets $8

grininbare has 15 seconds left to act

grininbare folds

Slow_fox calls $8 (han bettar $8 och jag synar ska jag lägga mej där?)

*** TURN *** [3d 7h 8s] [9d]

skinnywhitedude checks

Slow_fox bets $20 (han checkar och jag anar osäkerhet och lägger in en bet på $20)

skinnywhitedude raises to $97 (han ställer)

Slow_fox folds

Uncalled bet of $77 returned to skinnywhitedude

skinnywhitedude mucks

skinnywhitedude wins the pot ($74)

*** SUMMARY ***

Total pot $77 | Rake $3

Board: [3d 7h 8s 9d]

Seat 1: skinnywhitedude (small blind) collected ($74), mucked

Seat 2: grininbare (big blind) folded on the Flop

Seat 3: Wigald didn't bet (folded)

Seat 4: mobills didn't bet (folded)

Seat 5: Pkrbos didn't bet (folded)

Seat 6: Slow_fox (button) folded on the Turn

 

 

Ska jag lägga mig efter betten på flop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand som tål att diskuteras!

 

Full Tilt Poker Game #996155730: Table Belmondo (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 4:40:54 ET - 2006/09/13

Seat 1: nickolas001 ($337.40)

Seat 2: OwChS ($299.75)

Seat 3: PedroCerrano ($201.10)

Seat 4: Slow_fox ($200.65)

Seat 5: Horange ($191)

Seat 6: Kobang ($40.35)

Kobang posts the small blind of $1

nickolas001 posts the big blind of $2

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Slow_fox [Qs 8s]

OwChS has 15 seconds left to act

OwChS raises to $7

PedroCerrano calls $7

Slow_fox calls $7 (sitter i hyffsad position med Qs 8s)

Horange folds

Kobang folds

nickolas001 folds

*** FLOP *** [Qd Js 2s]

OwChS checks

PedroCerrano bets $20

Slow_fox raises to $48 (floppar flushdraw plus högsta par med dålig kicker. Höjer honom för att se var jag har honom och eventuellt kunna ta hem potten direkt)

OwChS folds

PedroCerrano raises to $194.10, and is all in (han ställer och jag hittar synen med flush draw plus min Q men den är ju inte så säker)

Slow_fox calls $145.65, and is all in

PedroCerrano shows [As Ts]

Slow_fox shows [Qs 8s]

Uncalled bet of $0.45 returned to PedroCerrano

*** TURN *** [Qd Js 2s] [5d]

*** RIVER *** [Qd Js 2s 5d] [6d]

PedroCerrano shows Ace Queen high

Slow_fox shows a pair of Queens

Slow_fox wins the pot ($408.30) with a pair of Queens

PedroCerrano is sitting out

*** SUMMARY ***

Total pot $411.30 | Rake $3

Board: [Qd Js 2s 5d 6d]

Seat 1: nickolas001 (big blind) folded before the Flop

Seat 2: OwChS folded on the Flop

Seat 3: PedroCerrano showed [As Ts] and lost with Ace Queen high

Seat 4: Slow_fox showed [Qs 8s] and won ($408.30) with a pair of Queens

Seat 5: Horange (button) didn't bet (folded)

Seat 6: Kobang (small blind) folded before the Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej bra tips! det står ju att man kan lägga till det här

 

Primärt 9-cell 80 WHr batteri [lägg till 343,75 kr eller 13:-/månad1]

 

Vad är det jag får ut av ett sådant ska jag lägga till det?

 

Jag köpte precis en Dell Inspiron 6400 med SXGA+ 15.4" skärm och Intels grafikkort (lirar ändå inget annat än poker) och valde det större batteriet. Batteritid uppskattar jag till ca 5h, så det är bara fint tycker jag. Dock blir väl datorn lite tyngre, men det spelar inte så stor roll egentligen.

 

Skön dator, skärmen funkar finfint att 4-tabla på PP med. Kör med deras autosize funktion, då blir borden aningens mindre än normalt, men ändå nog stora för att se vad som händer. Dock blir det en hel del fel i klienten, antagligen på grund av widescreenupplösningen och att jag valt att ha stora tecken. Lobbyn ser lustig ut, info om bord går liksom in i bordlistan o.s.v. Men när man väl öppnat borden ser de helt normala ut.

 

Kan säga att jag själv är mycket nöjd med datorn. Jag valde även att köpa den trådlösa musen Dell erbjuder som extra tillbehör. Funkar riktigt bra, skönt att slippa sladdar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej bra tips! det står ju att man kan lägga till det här

 

Primärt 9-cell 80 WHr batteri [lägg till 343,75 kr eller 13:-/månad1]

 

Vad är det jag får ut av ett sådant ska jag lägga till det?

 

Jag köpte precis en Dell Inspiron 6400 med SXGA+ 15.4" skärm och Intels grafikkort (lirar ändå inget annat än poker) och valde det större batteriet. Batteritid uppskattar jag till ca 5h, så det är bara fint tycker jag. Dock blir väl datorn lite tyngre, men det spelar inte så stor roll egentligen.

 

Skön dator, skärmen funkar finfint att 4-tabla på PP med. Kör med deras autosize funktion, då blir borden aningens mindre än normalt, men ändå nog stora för att se vad som händer. Dock blir det en hel del fel i klienten, antagligen på grund av widescreenupplösningen och att jag valt att ha stora tecken. Lobbyn ser lustig ut, info om bord går liksom in i bordlistan o.s.v. Men när man väl öppnat borden ser de helt normala ut.

 

Kan säga att jag själv är mycket nöjd med datorn. Jag valde även att köpa den trådlösa musen Dell erbjuder som extra tillbehör. Funkar riktigt bra, skönt att slippa sladdar!

 

Okej! jag väljer nog Inspiron 9400 då jag tror att den kan passa mig bättre ;) Kommer nog inte släpa på den några större sträckor, sen blir det nog så att jag kommer använda den mycket hemma också! Jag vill också ha ett hyffsat krafikkort som räcker nått år iaf 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...