Djens Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 1k event på Bellagio, 30 kvar, 27 ITM, snittstack = ? Runt 40k kanske. framgick inte. Blinds 1/2k samt ante 300 Jag har runt avg , dvs 38k och tittar ner på 99 i cu, slår upp till 3,5 BB varpå chipleadern på knappen degar in rätt av med 70. min image e ganska aggressiv då jag degat in på resteals 2 ggr, men ändå rätt tight. Bordet är ganska nytt. Efter att ganska aggro chippien degat in kollar jag på resultattavlan o det är 29 kvar. bubblan mao. Vem synar, vem lägger och varför? Vinner jag har jag runt 85k och e trolig chippie. foldar jag har jag ca 30k kvar och troligen 1,6k vunnet. Citera
Hakflem Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Hans HD är väl ganska vid här, med tanke på att det precis är på bubblan. Antingen leder du, eller så ligger du efter, eller så är det coinflyp typ Jag hade nog foldat, tagit pengarna och sen letat ett annat läge istället. Det känns ju trots att bättre att flyga på en coinflip ITM än på bubblan. Citera
Nojjby Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Beror ju helt på vad du är ute efter. Själv hade jag foldat eftersom jag skulle vara nöjd med att bara vara ITM, och det hade känts surt att åka ut på en slantsingling Är du däremot ute efter en vinst eller liknande är det bättre att ta synen, han kan nog ställa med ganska många händer med tanke på att han är chippie och det är på bubblan. Han vet med andra ord att det ska krävas bra händer för att någon ska syna honom där. Fan, när jag tänker efter kanske jag synat bara därför, eller jag vet inte. Nä, jag hade nog foldat ändå, 1,6 K dollar ger många bugg att tugga på. Citera
eurythmech Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 För mig finns inte syn på kartan, chansen för överpar lär vara bra mycket större än underpar, och händer med bara ett överkort finns väl inte? Citera
Trolldeg Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Jag synar, du slår upp i CU(antar att det står för cut uff, typ? ) vilket inte direkt skriker styrka. Tror han att du vill smita dig in i pengarna lär han dega med sjukt många händer här... Dessutom får du ett mycket bra slagläge under resten av bubbelspelet med den större stacken och kan säkert köra över bordet. Citera
Hjort Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Jag blixtsynar av ungefar skalen trolldeg namnde. Citera
Djens Postad 25 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2006 Min första tanke var att jag själv degar in med sjukt mkt händer i hans position. Min andra var att jag verkade ha degat in lite hursomhelst och de borde se mig som rätt slaskig. Han såg dessutom inte så jättestark ut. Så jag gjorde som hjort typ, det tog mig runt 15 sekunder att syna, se AKo, höra BB berätta att han foldade KQo. se 48Q floppen, känna lite glädje se A på turn och åka ut jättebesviken efter att ha spelat enligt mig riktigt vacker poker i 8 timmar i sträck. men jag tyckte jag spelade rätt, som ni säger, Att plocka upp en jättestack där kan mycket väl vara nyckeln till att vinna hela touren. Citera
Recommended Posts