Myssion Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Inga särskilda reads här tyvärr. Level III (25/50) Seat 1: mosbay (1335 in chips) Seat 2: Myssion (1445 in chips) Seat 3: TPD_ONE (2945 in chips) Seat 4: dangerous200 (1250 in chips) Seat 5: Troopers Dad (3575 in chips) Seat 7: UC_Dan69 (1465 in chips) Seat 9: PJJC (1485 in chips) dangerous200: posts small blind 25 Troopers Dad: posts big blind 50 *** HOLE CARDS *** Dealt to Myssion [] UC_Dan69: folds PJJC: calls 50 mosbay: calls 50 Myssion: calls 50 TPD_ONE: folds dangerous200: calls 25 Troopers Dad: checks *** FLOP *** [] dangerous200: checks Troopers Dad: checks PJJC: checks mosbay: checks Myssion: checks *** TURN *** [] dangerous200: bets 100 Troopers Dad: calls 100 PJJC: raises 300 to 400 mosbay: folds Myssion: ? Citera
Myssion Postad 24 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2006 Det där är ultra-IG. Motivera era svar, slöfockar. Citera
eurythmech Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Jag tror att jag leder tillräckligt ofta för att ett ställ ska vara EV+. Att jag har outs mot alla händer som har mig slagen är också en bra bieffekt. Jag vill inte syna av den anledningen att rivern blir väldigt svårspelad om jag inte förbättrar mig. Citera
Ignatius Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Svår hand! Det beror ju väldigt mycket på hur aggressiv PJJC brukar vara med vilka händer, men de flesta gångerna ligger du nog efter här. SKulle tro att han har 2 par eller ett set som han slöspelade på floppen. Är han däremot superaggressiv är det ju bara att ställa. Dangerous och Troopers kan mycket väl ha betat ut och synat med varsitt drag på turn. Om du går all-in driver du förmodligen ut de händer som du kan få riktigt bra betalt av, d v s ett annat högt spaderdrag. Samtidigt som jag tror att du får syn av PJJC, som du ofta behöver klonka mot. är svårt att räkna som en hel out för dig. Syn känns inte helt kul när du inte avslutar betandet, men du klarar dig å andra sidan rätt bra om någon ställer in och får syn av fler än dig. Om de andra två synar bakom dig är din hand förstås kanon. Alltså syn. Citera
Myssion Postad 25 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2006 Kostar mig 400 att syna en pott på 850, känns inte som jag har outs för det. Räjsaren slår garanterat TP, så i bästa fall är 3 ess outs för mig, men mot ett set har jag 7 outs på river. Citera
eurythmech Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Okej, PJJC är inte helt dum i huvudet. Han openlimpade. Set eller combodrag? Citera
Myssion Postad 25 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2006 Okej, PJJC är inte helt dum i huvudet. Han openlimpade. Set eller combodrag? Set (eller kaaaaanske J9, osannolikt dock), tvivlar på att han spelar kåmmbådrag sådär. Jag säger inte att det är varken rätt eller fel att göra det, men väldigt få som skulle göra det. Citera
duckstab Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Varför måste han ha bättre än ett par? Det finns väl anledning för honom att tro att han har bäst där om han har KJ eller QJ eller så? Ingen har ju direkt visat styrka. Skulle han verkligen checka set på floppen mot så många motståndare och färgdrag ute? Det verkar i alla fall lite väl pessimistiskt att totalt utesluta chancen att du har bäst. Citera
Myssion Postad 25 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2006 Varför måste han ha bättre än ett par? Det finns väl anledning för honom att tro att han har bäst där om han har KJ eller QJ eller så? Ingen har ju direkt visat styrka. Skulle han verkligen checka set på floppen mot så många motståndare och färgdrag ute? Tjecka set på floppen är standardspel för muppar. Visst kan han ha endast topp-par, men han får vara rättså aggressiv för att höja den handen där, och average-fi är rättså passiv på dessa borden. Men man ska inte utesluta det helt. Citera
jompa1 Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Tycker att det finns en tanke i att beta floppen. På turn lutar det åt en syn. Problemet är att du inte har en aningen om vad dangerous200 har. Det finns ju alltid en risk att han försökte sig på en check call/raise på floppen med en stark hand. Skulle förövrigt inte ställa in på turn då jag anser att foldequity är alldeles för låg. Citera
Ignatius Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Kostar mig 400 att syna en pott på 850, känns inte som jag har outs för det. Räjsaren slår garanterat TP, så i bästa fall är 3 ess outs för mig, men mot ett set har jag 7 outs på river. Men du har nog bra implied odds om du sätter färgen. PJJC lär ju betala en del om han har 2 par eller mer. Och drömmen är ju som sagt att någon annan också sätter spaderfärgen. Stor chans att din stack mer än fördubblas. Citera
Recommended Posts