eurythmech Postad 3 Mars , 2007 Rapport Share Postad 3 Mars , 2007 Vad exakt är en "nit"? En bra svensk översättning är "tightarsle" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 3 Mars , 2007 Rapport Share Postad 3 Mars , 2007 Ungefär min gissning, tack så mycket! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pfoskariot Postad 9 April , 2007 Rapport Share Postad 9 April , 2007 Gula? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 9 April , 2007 Rapport Share Postad 9 April , 2007 Gula? "gula" eller "gå gul" är helt enkelt att förlora allt sitt pokerkapital, alternativt att förlora alla sina marker. "gula" kan också vara ett verb, exvis "jag ska gula Ken i turneringen i morgon" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 10 April , 2007 Rapport Share Postad 10 April , 2007 Hörde en roligt beskrivning på AQ som jag inte hört förut, AQ = Mike Tyson, Looks good but never wins Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FraXioN Postad 10 April , 2007 Rapport Share Postad 10 April , 2007 Hörde en roligt beskrivning på AQ som jag inte hört förut, AQ = Mike Tyson, Looks good but never wins Låter väl ungefär som beskrivningen av AK, Anna Kournikova. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pey Postad 23 April , 2007 Rapport Share Postad 23 April , 2007 Hej igen. Vad menas med att 3-beta, 4-beta, 5-beta etc? Försökt söka på forumet här men det är himla svårt. Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 först har du en bet (eller en big blind), sedan kommer en raise, sedan en reraise. En reraise kan också kallas trebet, nästa raise en fyrbet, osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 26 Maj , 2007 Rapport Share Postad 26 Maj , 2007 gg no re? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
becknish Postad 26 Maj , 2007 Rapport Share Postad 26 Maj , 2007 gg no re? good game no rematch Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 26 Maj , 2007 Rapport Share Postad 26 Maj , 2007 good game no rematch ty Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HookaHey Postad 26 Maj , 2007 Rapport Share Postad 26 Maj , 2007 Kan någon ge en exakt förklaring på 'rolled up'? Vet att man är rolled up i 7CS om man har en gömd kåk - kings rolled up. Men vad betyder rolled up? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 26 Maj , 2007 Rapport Share Postad 26 Maj , 2007 "Rolled up" är, som jag förstår det, när man börjar med en triss. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 26 Maj , 2007 Rapport Share Postad 26 Maj , 2007 "Rolled up" är, som jag förstår det, när man börjar med en triss. precis. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Memory Postad 9 Juli , 2007 Rapport Share Postad 9 Juli , 2007 pwend?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 pwend?? Menar du pwned? Pwned är iaf det samma som "ägd". Ingen direkt pokerslang utan vanlig internetslang typ. http://en.wikipedia.org/wiki/Pwned Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Memory Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Menar du pwned? Pwned är iaf det samma som "ägd". Ingen direkt pokerslang utan vanlig internetslang typ. http://en.wikipedia.org/wiki/Pwned ty Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bootliner Postad 22 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2007 Har aldrig använt mig av statistikprogram, men det kanske är dags... Vad betyder de här tre talen som man ser så ofta, typ 14/5/2 ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fcmange Postad 22 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2007 vad betyder OOP? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matfrid Postad 22 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2007 Gula? Kan inte ngn ambitiös person stoppa in gula, klonka och annan obegriplig slang i ordlistan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
StuUngar Postad 22 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2007 När jag kollat på High Stakes Poker och liknande (live)pokerprogram så hör jag ofta kommentatorn säga "comes over the top". Vad menas med det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hyler Postad 22 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2007 vad betyder OOP? Out Of Position. Ur position, dåligt läge. T ex 78o eller lågt par precis efter eller nära big blind, inte lönt att spela dem eftersom det är så många som ska agera efter en. Däremot om alla lagt sig fram till 78o på knappen kanske man kan se vad som händer. hör jag ofta kommentatorn säga "comes over the top". Vad menas med det? Återhöjning, reraise. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 22 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2007 Kan inte ngn ambitiös person stoppa in gula, klonka och annan obegriplig slang i ordlistan. Gula = Förlora sin rulle. Förlora allt man spelat in, då gular man. Klonka = Du har tur. Träffar ett kort på exempelvis river som ger dig en bättre hand trots att du legat under hela vägen. Då klonkar du. Hoppas det är förklaring god nog Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Leoo Postad 22 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2007 wtf är en grinder? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 22 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2007 wtf är en grinder? Nån som nöter och sliter, timme ut och timme in (och drar in pengar). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts