heimdall87 Postad 11 Januari , 2009 Rapport Share Postad 11 Januari , 2009 Vad betyder "fu"? Folk har skrivit det till mig i chatten ofta på sistone. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 11 Januari , 2009 Rapport Share Postad 11 Januari , 2009 Då har de inte varit trevliga mot dig på sitone. FU = Fuck You. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heimdall87 Postad 11 Januari , 2009 Rapport Share Postad 11 Januari , 2009 Då har de inte varit trevliga mot dig på sitone. FU = Fuck You. ja suck, den ungdomen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lixifer Postad 11 Januari , 2009 Rapport Share Postad 11 Januari , 2009 Men jag undrar fortfarande hur man vet storlekarna på blindsen om någon säger att han spelar på NL100 eller NL200 Exempel nl100 då: Maxinköp 100 dollar - inköpet är 100 gånger större än en big blind - dvs blindsen är på 0.5/1. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lixifer Postad 11 Januari , 2009 Rapport Share Postad 11 Januari , 2009 ja suck, den ungdomen! Se det från den ljusa sidan. De skriver FU för att du spelar bättre än dem. Jag hade varit mer oroad om någon skrev; You lucky suckout! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerpewe Postad 11 Januari , 2009 Rapport Share Postad 11 Januari , 2009 visserligen inte en pokerterm kanske men vad betyder "mbn"? Maybe not? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 11 Januari , 2009 Rapport Share Postad 11 Januari , 2009 must be nice, tydligen Visste inte jag heller, så jag tittade på urbandictionary.com. Det kan vara ett tips för framtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
asfalten Postad 6 Mars , 2009 Rapport Share Postad 6 Mars , 2009 Vad faaan betyder FYP igen, fuck your post? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 6 Mars , 2009 Rapport Share Postad 6 Mars , 2009 fixed Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 6 Mars , 2009 Rapport Share Postad 6 Mars , 2009 fucked FYP (närmare sanningen oftast) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
asfalten Postad 7 Mars , 2009 Rapport Share Postad 7 Mars , 2009 fixed och hur faaan ska det tolkas?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 7 Mars , 2009 Rapport Share Postad 7 Mars , 2009 och hur i allsindar ska det tolkas?? FYP Att man tar orginalposten och ändrar den så att den passar sig själv bättre, för att föra fram en poäng eller helt enkelt för att vara rolig. Typ som ovan om man skulle råka vara kristen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
deom_on Postad 8 Maj , 2009 Rapport Share Postad 8 Maj , 2009 Undrar va man menar me spewig och nitig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ROmeoBOT Postad 11 Maj , 2009 Rapport Share Postad 11 Maj , 2009 Min farfar brukade alltid kalla mig för spewer. Jag fattade aldrig riktigt vad han menade då, inte förrän jag började läsa här på forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 11 Maj , 2009 Rapport Share Postad 11 Maj , 2009 Är rätt övertygad om att han kallade dig spjuver som inte direkt kan härledas till spewer... http://www.infoom.se/synonym/?ord=spjuver Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 11 Maj , 2009 Rapport Share Postad 11 Maj , 2009 Är rätt övertygad om att han kallade dig spjuver som inte direkt kan härledas till spewer... http://www.infoom.se/synonym/?ord=spjuver Är rätt övertygad om att det var ett försök till komik Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 11 Maj , 2009 Rapport Share Postad 11 Maj , 2009 Är rätt övertygad om att det var ett försök till komik Är rätt övertygad om att du förstod att jag förstod att det det var ett försök till humor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
barotraumakid Postad 11 Maj , 2009 Rapport Share Postad 11 Maj , 2009 Kan någon förklara straddle för mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lixifer Postad 11 Maj , 2009 Rapport Share Postad 11 Maj , 2009 Undrar va man menar me spewig och nitig? Spewig: Man tar mkt risker och slaskar iväg pengar till höger och vänster. Oftast en överdrivet lösaggro spelare. (Fast en tight spelare kan kallas spewig i vissa situatuioner) När du tiltar spewar du antagligen. Nitig: Överdrivet tight spelare som inte stoppar in degen förrän han har nöten. Tar inga risker osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lixifer Postad 11 Maj , 2009 Rapport Share Postad 11 Maj , 2009 Kan någon förklara straddle för mig? Känner du inte någon trevlig tjej som kan... oh nevermind Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 11 Maj , 2009 Rapport Share Postad 11 Maj , 2009 Spewig: Man tar mkt risker och slaskar iväg pengar till höger och vänster. Oftast en överdrivet lösaggro spelare.(Fast en tight spelare kan kallas spewig i vissa situatuioner) När du tiltar spewar du antagligen. Nitig: Överdrivet tight spelare som inte stoppar in degen förrän han har nöten. Tar inga risker osv. Spew är snarare omotiverade spel. Du försöker få motståndaren av nästnöten, bluffa en synstation eller bluffa utan att kunna representera en hand t.ex. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
maaank Postad 16 Maj , 2009 Rapport Share Postad 16 Maj , 2009 (redigerade) --- Redigerad 20 November , 2016 av maaank Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hallqvist Postad 16 Maj , 2009 Rapport Share Postad 16 Maj , 2009 Kommer säkert en ganska dum fråga nu.. Vad menas när folk säger att en person exempelvis spelar 17/13/2 eller nåt. Antar att det är något man får fram med ett hjälpprogram, typ HM, men vad betyder det? 17= VPIP.. alltså hur många händer man frivilligt lägger in pengar i potten i. 13= PF...Preflopraise 2= Postflop Aggressionfactor ...Hur aggressïv man är. Antal bets & raise / antalet syn tror jag det ska vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 16 Maj , 2009 Rapport Share Postad 16 Maj , 2009 mm Fast de som använder Holdem Manager anger ofta vpip/pfr/3betsprocent. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
deom_on Postad 16 Maj , 2009 Rapport Share Postad 16 Maj , 2009 Spewig: Man tar mkt risker och slaskar iväg pengar till höger och vänster. Oftast en överdrivet lösaggro spelare.(Fast en tight spelare kan kallas spewig i vissa situatuioner) När du tiltar spewar du antagligen. Nitig: Överdrivet tight spelare som inte stoppar in degen förrän han har nöten. Tar inga risker osv. ahaa, då är ja en liten spew fram och tillbaka då! Vill inte..! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts