Gå till innehåll

Vad innebär att "Floata"?


bustard

Recommended Posts

Tror bestämt att det är när man "bluffsynar" ett bet på floppmund för att försöka ta hem potten på turnmund.

 

Love this move.. :P

 

 

jo men tycker ofta det överspelas. många gör det i fel sitationer och lyckas på ren tur, typ runner-runner-scare-card på turn och river.

 

men visst gillar också movet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar bara på spelare som kan tänka kan tilläggas.

 

De behöver inte tänka, det räcker med att de kontinuerligt CB:ar floppen och stänger ner på turn (dvs checkfoldar), så funkar det bra att floata. I just det fallet (vilket väl är en av de vanligare situationerna när det är lämpligt att floata) är det en fördel om de inte tänker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väldigt många regulars som floatar mot mig. Så min favoritmove är således: CB, checkraise på turn :D

 

Frågan är väl egentligen: När betar man turn efter att fi har checkat om man har en legitim hand... Känns som att floatbluffen på turn är lite genomskinlig, eller? Vad ska man balansera upp det med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väldigt många regulars som floatar mot mig. Så min favoritmove är således: CB, checkraise på turn :D

Känns som att floatbluffen på turn är lite genomskinlig, eller? Vad ska man balansera upp det med?

 

Inte konstant göra det samt visa The Nutz då och då.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte betta själv på Turn?

 

Lär ju bli billigare (i längden) än CR även om Dock CR är mer skrämmande ... (Om han synar d.v.s.)

 

Man måste ju självklart blanda upp med riktiga händer (till och med så att man ska ha största andel legitima händer). Med rena bluffar skjuter jag hellre av skott hela vägen för att hindra honom från att syna ner med en halvbra hand eller få in ett drag (eller missa det och vinna på högt kort... pinsamt :lol:).

 

Frågan är väl egentligen: När betar man turn efter att fi har checkat om man har en legitim hand... Känns som att floatbluffen på turn är lite genomskinlig, eller? Vad ska man balansera upp det med?

 

Moven jag snackade om förutsätter ju att man är UR position. Är man i position och fortfarande inte har gett upp sin bluff på turn, så måste man betta där och inte vänta till rivern. Då blir det nämligen mycket enklare för motståndaren att syna. Annars förstår jag inte riktigt frågan. Har man outs tar man frikortet (förutsatt att man sätter fi på en hand), har man en riktig hand som är känslig bettar man, har man ingen hand men tror man kan ta ner potten så bettar man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moven jag snackade om förutsätter ju att man är UR position. Är man i position och fortfarande inte har gett upp sin bluff på turn, så måste man betta där och inte vänta till rivern. Då blir det nämligen mycket enklare för motståndaren att syna. Annars förstår jag inte riktigt frågan. Har man outs tar man frikortet (förutsatt att man sätter fi på en hand), har man en riktig hand som är känslig bettar man, har man ingen hand men tror man kan ta ner potten så bettar man.

 

Jag är med på vem som är i vilken position. Började bara fundera över vilka legitima händer som man skulle syna flopp med för att beta turn när fi checkar, för att balansera upp sina floatbluffar. Har man stål är det ju bättre att vänta till river eller*? Antar att känsliga händer är bra, men enligt Sklansky/Miller är draghänder också lämpliga, så man ska väl inte alltid ta frikort?

 

*Hmm, han synar iofs hellre på turn än på river om han har drag, men å andra sidan synar han hellre på river än på turn om han har något showdownvärde och är ovillig att syna turnbet+riverbet också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag är med på vem som är i vilken position. Började bara fundera över vilka legitima händer som man skulle syna flopp med för att beta turn när fi checkar, för att balansera upp sina floatbluffar. Har man stål är det ju bättre att vänta till river eller*? Antar att känsliga händer är bra, men enligt Sklansky/Miller är draghänder också lämpliga, så man ska väl inte alltid ta frikort?

 

*Hmm, han synar iofs hellre på turn än på river om han har drag, men å andra sidan synar han hellre på river än på turn om han har något showdownvärde och är ovillig att syna turnbet+riverbet också.

 

Om man vet att man får syn då man bettar turn med outs, så ska man låta bli. Finns det däremot en vettig chans att ta ner potten så ska man givetvis bluffa. Men en semibluff är ju inte så myvket värd om själva bluffen i momentet aldrig fungerar. Och det är ju givetvis det bästa att vänta till turn om man sitter på stål, då man tror att motståndaren har floatat (förutsatt att ens hand då inte är sårbar för uppenbara steg- och färgdrag).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...
Checksyna flop. Checkraisa turn. Beta river. Det går inte att syna utan nötterna! right? =)

 

Sprang in i denna gamla tråd av misstag.

 

Nu undrar jag, hur ofta tror ni fi ger upp "floatandet" på turn om jag brassar en salva till?

 

Eller snarare, hur ofta/sällan slår fi om turn eller synar tom en gata till?

Kanske är lite djupt tänk och begreppet att floata kanske försvinner redan efter flop?

 

Hursomhelst händer det dagligen att jag får omslag på turn mot mina överpar och gång på gång visar det bara vara skräp.

Ska tilläggas att det händer att jag skjuter två gator med överkort mot spelare som jag vet brukar syna flop mot mig för att ta den på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...