MacDaddy Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 ** Dealing card to HERO: , blauwepanter folded IamErebus folded Zmirsch folded Alias1442 folded jimtjimt folded Pellias folded HERO raised - $1.00 Flachmann folded imondope called - $1.00 najsen called - $1.00 ** Dealing the flop: , , imondope bet - $0.50 najsen folded HERO ??? -Min fråga är hur ni hanterar situationer som den på floppen. Han probbettar o jag har inget. Vad gör jag. Raisar, callar, foldar. Notera att det är nu heads up då 3e mannen foldat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
t3h_h4x0r Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 raise å ta frikort på turn!,, 3 betar han syna å folda turn unimproved Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 raisa och beta turn och ta cheap showdown. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 raisa och beta turn och ta cheap showdown. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 20 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 om en suttit bakom mig, han har callat min raise preflop, vad gör ni nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 om en suttit bakom mig, han har callat min raise preflop, vad gör ni nu? raisar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nocturnal5 Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Om du ska spela FL får du vänja dig vid att "raise" är rätt svar på 99% av alla frågor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 20 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Om det kommit K59 rainbow, blindsnubben bettar o du har en bakom dig, gör ni nu då? Nu drar man till 4st outs troligtvis istället för 8. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Om det kommit K59 rainbow, blindsnubben bettar o du har en bakom dig, gör ni nu då? Nu drar man till 4st outs troligtvis istället för 8. foldar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 20 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Om det kommit K59 rainbow, blindsnubben bettar o du har en bakom dig, gör ni nu då? Nu drar man till 4st outs troligtvis istället för 8. foldar. Vad får dig o hitta folden i denna handen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elninjopink Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Om det kommit K59 rainbow, blindsnubben bettar o du har en bakom dig, gör ni nu då? Nu drar man till 4st outs troligtvis istället för 8. foldar. Vad får dig o hitta folden i denna handen? Vad får dig att hitta 4 outs ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
serenity Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 3 outs har du mot en kung, om han inte har AK, då ligger du mycket risigt till. Att höja som semibluff när man drar till 3 outs är nog inte så smidigt, med tanke på hur ofta man kommer missa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Om det kommit K59 rainbow, blindsnubben bettar o du har en bakom dig, gör ni nu då? Nu drar man till 4st outs troligtvis istället för 8. foldar. Vad får dig o hitta folden i denna handen? Vad får dig att hitta 4 outs ? backdoor flush Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elninjopink Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Om det kommit K59 rainbow, blindsnubben bettar o du har en bakom dig, gör ni nu då? Nu drar man till 4st outs troligtvis istället för 8. foldar. Vad får dig o hitta folden i denna handen? Vad får dig att hitta 4 outs ? backdoor flush Man hade ju AJo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 20 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 K59 rainbow mot 1ppl, du har AJ, o han bettar in i dig, vad gör du då när du nu bara har 3 outs troligtvis. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elninjopink Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Jag skulle säga fold oftast. Undantag är veka motståndare som ofta viker turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 20 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Jag skulle säga fold oftast.Undantag är veka motståndare som ofta viker turn. Men du kan ju inte folda flop mot 1ppl när du raisat preflop, kommer du ju bli våldtagen i fortsättningen. Minst en call. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts