Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

q9 handen. Hatar när man hamnar i sådana lägen men jag brukar syna när jag gett svaghetstecken som du gjorde med check på flop. som man bäddar får man ligga, rätt ofta har man inducerat bluffen. Enda händerna han borde kunna checka är AA eller set. Mwen setet känns igentligen inte så troligt då du har en av damerna och övriga par e så pass låga... MEN då han e rätt lös kanske han träffat set.. Jobbig hand, 50-50?

 

Du vill tacka för din rek till Poppas palace, var där några dar när jag kom från Samui. Nice och helt perfekt lina. Rekommenderade det vidare till Heltok som också ska ta in där. Lamai Wanta på Samui var sjukt trevligt men linan där helt kass, pokrade på heltoks kontor istället med glatt humör tills jag spillde vatten över min bärbara, ramlade med moppen och hade inbrott i min lägenhet i Sverige bara för att nämna några missöden :cry: men det var kul som fan ändå :P . Siktar på att dra ner till Patong igen i feb! :D

Ne, Det känns som att han kan ha betydligt många fler händer än set. Han kan ju checka floppen med luft också för att sedan försöka tolka mitt turnbet hur stark jag är. Antar att jag inte kan folda här.

 

Kul att du gillade hotellet och kul att du kommer tillbaka till Thailand. Vi är ju nere under den tiden så det är bara att vi hörs av så kan vi gå och dricka en Chang eller något :)

 

Precis, det jag menar. Checkar med luft OM inte hand nära nuts som ex AA eller set...

 

Fick ni tag på en villa. Överlägset med vilal alternativet om ni stannar länge. Verkar grymt soft. Tänk bara på att hålla tyst om vad ni sysslar med där nere. Thai polisen har ökat kontrollen av online-gambling. Minimal risk för faranger men trist om det skulle hända något....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit vad jag inte är med alls i den här Q-stealen alltså. :) Ni måste ligga på ett helt annat tankeplan än mig eller nåt, för jag tycker bara det är spew utav helvete. ABC for teh win.

 

Det fina med poker är ju att så många sätt kan vara rätt =) Och ABC suger! Man ska spela snyggt och späjsat med hjältesyn i var och varannan hand ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du weakbettar (dvs inducerar omslag) och får ett omslag så känns de ju rätt kallt att folda

Då får man nog vara beredd att dö med handen, när du nu valt den linjen.

Det är lite så jag känner också men då är frågan hur vi ska spela handen vidare. Ifall jag synar så kommer Fi ha ungefär 190$ kvar att röra sig med på river. Är bäst spel att syna turn och checksyna river eller är bäst spel att pusha rakt av? Hur påverkas detta beslut ifall Fi istället skulle ha 120$ kvar till river? Jag har mina tankar men vill gärna höra från några andra också.

 

Inne på ödlans linje, som spelat så shove om det går dåligt, syna och låt fi bluffa det sista på rivern om det går bra (enligt teorin att om det går dåligt och han råkar dra ut så kommer du att tilta fett = -ev... ;))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känn dig inte ledsen Psatiw. Du får acceptera att ingen tycker som du :)

 

Jaja, Får väl ta och ventilera mina åsikter kring handen så får ni flamea mig ifall jag tänker helt fel. Efter sin raise till 240$ så har Fi ungefär 190$ kvar på bordet. Tiltad efter en hand på ett annat bord så brydde jag mig inte att kolla på hur mycket Fi hade kvar utan jag fick för mig att han hade ungefär 120$ kvar, vilket förklarar varför jag ville ha åsikter om båda scenariona. Om vi nu har bestämt oss för att spela handen vidare, Jag tycker det är ett måste med tanke på att vi förmodligen möter en spelare som kan göra moves (förutsatt att min read på honom som lös stämmer) och med tanke på att jag har visat mig så svag hittils efter floppen.

 

Om vi då börjar med exemplet då vi har 190$ i stacken, Ska vi syna eller ställa in på turn? Jag är lite osäker på huruvida Fi kommer att bluffa river särskilt ofta men man kommer känna sig ganska commitad på river ifall han pushar. Det bästa spelet trots allt kanske är att syna och hoppas på att han bluffar river eftersom en turnpush i princip skulle bli en ren bluff.

 

Men om vi som jag tror att Fi sitter med 120$ kvar efter sin höjning så förändras saker och ting litegrann enligt mig. Nu finns det helt enkelt inte en möjlighet att vi kommer att släppa handen på river mot en push ÄVEN om Fi inte kommer bluffa särskilt ofta i det läget. Anledningen till att jag ville pusha turn här var att få värde utav konstigt spelade JJ och liknande som förmodligen kommer känna sig för commitade för att kunna vika på turn men som samtidigt kommer checka bakom på river.

 

Vet inte ifall mitt resonemang är helt åt helvete men det var så jag kände iaf :) Jag valde att pusha och NemoX stekte tiden ut innan han valde att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ni tag på en villa. Överlägset med vilal alternativet om ni stannar länge. Verkar grymt soft. Tänk bara på att hålla tyst om vad ni sysslar med där nere. Thai polisen har ökat kontrollen av online-gambling. Minimal risk för faranger men trist om det skulle hända något....

Jag håller på att snacka med en kille via mail om lite villa-alternativ och jag hoppas att det löser sig i dagarna. Så länge de inte kan spåra våra laptops så ska det väl vara lugnt med grind iaf? :shock:

 

Tjenare Punkrock, roligt med alla dina framgångar!

Ska du spela SM på nordicbet de närmaste dagarna?

 

Lycka till i framtiden!

Ja, Jag har tänkt att jag ska spela SM. Jag är riktigt kall på turneringar för tillfället men hoppas vässa formen tills det är dags. Har inte försökt satellita mig så det blir att köpa in sig i turneringen.

 

Tack för lyckönskningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ni tag på en villa. Överlägset med vilal alternativet om ni stannar länge. Verkar grymt soft. Tänk bara på att hålla tyst om vad ni sysslar med där nere. Thai polisen har ökat kontrollen av online-gambling. Minimal risk för faranger men trist om det skulle hända något....

Jag håller på att snacka med en kille via mail om lite villa-alternativ och jag hoppas att det löser sig i dagarna. Så länge de inte kan spåra våra laptops så ska det väl vara lugnt med grind iaf? :shock:

 

Tjenare Punkrock, roligt med alla dina framgångar!

Ska du spela SM på nordicbet de närmaste dagarna?

 

Lycka till i framtiden!

Ja, Jag har tänkt att jag ska spela SM. Jag är riktigt kall på turneringar för tillfället men hoppas vässa formen tills det är dags. Har inte försökt satellita mig så det blir att köpa in sig i turneringen.

 

Tack för lyckönskningen!

 

Polisen har knappast kapacitet eller motivation att spåra på internet, största risken är väl att ni skulle snacka för brett om att ni lirar poker och att nån thai då lämnar in ett tips.. osannolikt men värt att tänka på ändå när ni ska bo där så länge. Men fan va kul ni får där nere :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt mycket som jag bara hann skumma.

 

Nu har jag inte tid för ett längre resonemang tyvärr, och jag står fast vid att jag tycker det är spew, men måste bara kommentera en sak iaf, om jag uppfattade texten du skrev rätt. Du tror att han kan tro att han kan få loss oss från en hand som har honom slagen om vi bara synar turn och han har 190 kvar på river men inte om han har 120? Om det var rätt uppfattat tror jag det är ett rent önsketänkande. Kolla vad vi har reppat om vi väljer att spela vidare den här handen (oavsett hur vi spelar turn) så tror jag du också håller med. Med andra ord tycker jag det dels är snudd på overkill att ens diskutera en "bästa-linje" här om vi ska spela den vidare, eftersom det här läget kommer uppstå så oerhört sällan och dels att allt annat än att pusha turn om vi ska spela den vidare bara är riktigt fucked up. Helt kort är anledningen att han med alla händer vi slår kommer checka bakom / folda på river och de vi inte slår kommer ställa med och vi kan inte lägga.

 

Så, du bad om att bli flejmad. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt mycket som jag bara hann skumma.

 

Nu har jag inte tid för ett längre resonemang tyvärr, och jag står fast vid att jag tycker det är spew, men måste bara kommentera en sak iaf, om jag uppfattade texten du skrev rätt. Du tror att han kan tro att han kan få loss oss från en hand som har honom slagen om vi bara synar turn och han har 190 kvar på river men inte om han har 120? Om det var rätt uppfattat tror jag det är ett rent önsketänkande. Kolla vad vi har reppat om vi väljer att spela vidare den här handen (oavsett hur vi spelar turn) så tror jag du också håller med. Med andra ord tycker jag det dels är snudd på overkill att ens diskutera en "bästa-linje" här om vi ska spela den vidare, eftersom det här läget kommer uppstå så oerhört sällan och dels att allt annat än att pusha turn om vi ska spela den vidare bara är riktigt fucked up. Helt kort är anledningen att han med alla händer vi slår kommer checka bakom / folda på river och de vi inte slår kommer ställa med och vi kan inte lägga.

 

Så, du bad om att bli flejmad. :)

 

LAG vs ABC: 1-0 =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är väl att punkrock tror att fi bluffar oftare på river än han synar med Q> på turn. Vilket jag håller med om. För det borde han aldrig göra... Däremot borde det ju finnas >0% chans att han bluffar river vilket gör det till en väldigt marginellt bättre linje. :)

 

Men det är ju på turn vi måste bestämma oss för om vi har bäst hand. Min första tanke var som psatiws att jag ville folda, men sen som Gekko skrev så måste vi ju nästan dö med handen som spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Psatiw

 

Det jag skrev var ungefär samma sak som du skrev nu. Det jag var lite osäker på hur hans bluffrekvens på rivern påverkas av 190$ respektive 120$ men det kanske inte påverkas nämnvärt som du säger. Och du skrev samma sak som jag, dvs, att han kommer att checka bakom alla händer som jag leder emot och pusha river med FE=0 med de händer som har mig slagen. Därför pushar vi. Det var vi ganska överens om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min syn på handen.

 

Har du trebettat preflop ur position så varför följer du inte upp din påvisade starka hand postflop också? Det hade du väl gjort med AA/KK/QQ. Att du får syn på din reraise betyder väl inte så jättemycket eftersom fi har position och är lös.

 

Nu, efter att du checkat på floppen, så kan ju fi se sin chans att ta hem potten på turn. Detta kan han göra med luft eller stål, för jag antar att du continuationbettar ganska ofta efter att du reraisat pre och hamnar HU.

 

Jag hade lagt en ~80%-potsize-CB på floppen.

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min syn på handen.

 

Har du trebettat preflop ur position så varför följer du inte upp din påvisade starka hand postflop också? Det hade du väl gjort med AA/KK/QQ. Att du får syn på din reraise betyder väl inte så jättemycket eftersom fi har position och är lös.

 

Nu, efter att du checkat på floppen, så kan ju fi se sin chans att ta hem potten på turn. Detta kan han göra med luft eller stål, för jag antar att du continuationbettar ganska ofta efter att du reraisat pre och hamnar HU.

 

Jag hade lagt en ~80%-potsize-CB på floppen.

 

:D

 

Vad händer om vi pottar flop? Han ställer och vi kan inte syna. Vad händer om vi checkar och han checkar? Fi får en känsla av att vi har missat. Nu får vi in $240 extra i potten istället för att få typ jättelite eller gå miste om potten helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Draft

 

Precis som Thefman säger. Vår hand är inte tillräckligt stark för att kunna spela mot ett omslag förutsatt att vi inte har någon superread på motståndaren. Jag kommer då och då checka mina överpar, mina set och även mina händer som är ren luft och ibland kommer jag även betta men just en hand som denna är alldeles för svag för att betta ut på floppen för värde i en trebettad pott så jag måste checka den för pottkontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om vi pottar flop? Han ställer och vi kan inte syna. Vad händer om vi checkar och han checkar? Fi får en känsla av att vi har missat. Nu får vi in $240 extra i potten istället för att få typ jättelite eller gå miste om potten helt.

 

Vad händer om vi checkar och turnen kommer att A eller K till fi's AK? Vi CB:ar även för imagen. Oavsett om vi har nötterna, semibluffar eller luft. Fi är lös och har position, ganska bred HD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om vi pottar flop? Han ställer och vi kan inte syna. Vad händer om vi checkar och han checkar? Fi får en känsla av att vi har missat. Nu får vi in $240 extra i potten istället för att få typ jättelite eller gå miste om potten helt.

 

Vad händer om vi checkar och turnen kommer att A eller K till fi's AK? Vi CB:ar även för imagen. Oavsett om vi har nötterna, semibluffar eller luft. Fi är lös och har position, ganska bred HD.

 

Då kommer Q eller 9 på rivern ;)

Med en typ semiLAG och image som gillar att variera mycket i sitt spel så tycker jag check är allra bäst. Man ska aldrig sträva efter att avsluta potterna på floppen. Man kommer aldrig vinna stort på det viset. Man ska försöka avväga det snyggt med avslut på turn eller river säger jag. Nu är vi ju inte säkra på Fi's hand så jag tycker soms agt att vi bör avsluta potten redan på turn.

 

Sen att jag själv hade spelat handen helt annorlunda från början är en annan sak. Nu analyserar vi ett scenario som har uppstått tack vare punkrocks spelstil. Själv försöker jag alltid spela samma linje inledningsvis för att fi inte ska ha en susning om vad jag har. 4bb resning pre och pott på floppen så sätter man press =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Draft

 

Precis som Thefman säger. Vår hand är inte tillräckligt stark för att kunna spela mot ett omslag förutsatt att vi inte har någon superread på motståndaren. Jag kommer då och då checka mina överpar, mina set och även mina händer som är ren luft och ibland kommer jag även betta men just en hand som denna är alldeles för svag för att betta ut på floppen för värde i en trebettad pott så jag måste checka den för pottkontroll.

 

Ok. Skulle du folda om han betade ut >50% av potten på floppen? Just det här med pottkontroll är ju riktigt viktigt och man vill ju ine bygga pott med marginell hand. Hur brukar du göra för att kontrollera pottstorlekarna till din fördel om du är ur position? Blockbet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kommer Q eller 9 på rivern ;)

Med en typ semiLAG och image som gillar att variera mycket i sitt spel så tycker jag check är allra bäst. Man ska aldrig sträva efter att avsluta potterna på floppen. Man kommer aldrig vinna stort på det viset. Man ska försöka avväga det snyggt med avslut på turn eller river säger jag. Nu är vi ju inte säkra på Fi's hand så jag tycker soms agt att vi bör avsluta potten redan på turn.

 

Sen att jag själv hade spelat handen helt annorlunda från början är en annan sak. Nu analyserar vi ett scenario som har uppstått tack vare punkrocks spelstil. Själv försöker jag alltid spela samma linje inledningsvis för att fi inte ska ha en susning om vad jag har. 4bb resning pre och pott på floppen så sätter man press =)

 

Hehe, ok :lol:

 

Men om vi utgär från hur punkrock spelade handen så är det i.m.o. en väldigt problematisk hand på turn. Svårt att veta vad fi har, blir ju mer som en chansning. Hade jag checkat floppen så hade jag nog även checkat turn och försökt få en billig showdown.

 

Hehe, då är vi två. Jag gillar också att vara först in, vara the preflopraiser, the aggressor och ha kommandot i handen. Lägger in en CB 8 ggr av 10 och det funkar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Skulle du folda om han betade ut >50% av potten på floppen? Just det här med pottkontroll är ju riktigt viktigt och man vill ju ine bygga pott med marginell hand. Hur brukar du göra för att kontrollera pottstorlekarna till din fördel om du är ur position? Blockbet?

Nej, Jag skulle definitvt inte folda om han bettade ut. Det är ju också en av anledningarna till att vi checkar floppen. För att få värde av händer som AK och liknande.

 

Ur position så gör jag ofta som i detta fall, dvs. checkar. Här bestämmer ju iofs inte jag pottstorleken men jag slipper hantera ett jobbigt omslag som mycket väl kan komma ifall jag bettar ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LAG vs ABC: 1-0 =)

 

Alltså, jag ska kanske inte säga nånting men jag är ärligt talat förvånad över hur många mysko resonemang jag sett angående den här handen. Det är snack om pottkontroll och optimala turnlinjer för att inducera bluffar från svagare händer och att man alltid måste CB:a och allt vad det är, och jag vet att fi nu foldade en turnpush, men ärligt talat, vi är ute på en bluff här, även om vi nu råkade träffa en liten del av floppen. Så länge fi inte är JÄTTESYNIG pre mot 3-bettande från SB så kan jag nästan svära på att vi kommer backa i längden på den här typen av spel. Liksom, inse bara hur överreppad vår hand är. Och ang. att CB:a floppen - varför skulle vi inte checka jättemånga av våra "riktiga" 3-betshänder där? Jag fattar fan knappt nånting av resonemangen ni för alltså. Ärligt. Kan ni inte bara åtminstone förklara hur ni kan tycka hans bluffspot är bra där, för det måste ni ju tycka, antar jag? Jag tycker nämligen vårt spel ser sååååå mycket mer ut som QQ eller åtminstone AA/KK och i min värld är ju mot den rangen han slår om emot här, inte med Q9. Och ja, jag har tagit hänsyn till att hero nu verkar ha en helt jätte-LAG, galen spelstil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här bestämmer ju iofs inte jag pottstorleken men jag slipper hantera ett jobbigt omslag som mycket väl kan komma ifall jag bettar ut.

 

Men vafan, vi är ute på en bluuuuuuuuff! :) Vadå för jobbigt omslag? Han kommer i snitt vara jättestark när han slår om, om du leder floppen här. (Och det är därför vi "alltid" vill checka den här brädan, så i det har du ju rätt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Gah Psatiw :) Jag vet att vårt turnställ i princip blir en bluff men det är ju faktiskt inte vidare relevant i detta sammanhang. Om du menar att vårt turnbet är en bluff så är det helt fel. Där bettar jag för värde av JJ och liknande händer samt för att inducera bluffomslaget från AK(och andra missar). Vi kan ju såklart inte betta Q9 på denna flopp eftersom vi inte kommer kunna syna ett omslag, Det var vad som menades med pottkontroll-tjafjset på floppen :) Jag tror ju att Fi kommer kunna hitta bluffomslaget eftersom han säkerligen inte förväntar sig att jag ska checka mina starka, halvstarka händer även om det inte på något sätt är ett dåligt spel.

 

Förövrigt är jag inte särskilt LAG, Jag slår om preflop då och då med lite blandade händer men han vet förmodligen om att jag kommer hata att få ett omslag, därför kan han raisa med en vidare range och därför behöver han inte nödvändigtvis jättestark som du tyckte.. :) Därför skulle man ju kanske kunna betta floppen och syna omslag men det är nästan lite overkill känns det som ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi i båda händerna är en kompetent spelare, inte särskilt LAG. Fi's read på mig borde vara att jag är lös. Funtar på att bluffa tomten till månen. Tankar?

 

$2.50/$5.00 No Limit Texas Hold'em (5 handed)

 

Seat 1: BB ($563.90)

Seat 2: UTG ($158.42)

Seat 3: UTG+1 ($508.53)

Seat 4: Hero ($492.50) [dealer]

Seat 5: SB ($138.50) [small blind]

 

Hand 1:

 

Hole cards: A :heart: K :club:

 

Pre-flop:

UTG folds, UTG+1 folds, Hero raises to $20.00, SB folds, BB raises to $65.00, Hero calls $65.00

 

Flop: 6 :heart: Q :club: 7 :diamond: ($135, 2 players)

BB checks, Hero checks

 

Turn: 2 :spade: ($135, 2 players)

BB bets $80.00, Hero?

 

Hand 2:

 

Hole cards: A :heart: K :club:

 

Pre-flop:

UTG folds, UTG+1 folds, Hero raises to $20.00, SB folds, BB raises to $65.00, Hero calls $65.00

 

Flop: 6 :heart: Q :club: 7 :diamond: ($135, 2 players)

BB bets $100.00, Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...