Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Snyggt m8 keep up the good work ;)

Kan vara helt rätt att spela lite tight på NL2,5-5.... Många är så "move" benägna här så jag tycker det kan vara bättre att låta dom hålla på och vänta på hyfsade kort...

Men varför slutar du spela runt 00.00-03.00?? Själv brukar jag börja då istället då värdet är MKT bättre 03.00-08.00.. Tips bara... Du kan ju testa och se med egna ögon :shock::D Men du kanske inte kan köra nattskiftet..??

 

Har samma mål som dig denna månad att inte ha en -dag på hela månaden... Såg inte bra ut förut då jag låg 6k$ back... men slutar dagen 1,6k$ upp... :D

Jag börjar 8/10 sittningar med att backa för att sen oftast gå +.... förstår inte varför?? Några tips??

Thank you ;)

Jadu, Det blir ofta att man börjar grinda framåt kvällen när man är några stycken som grindar tillsammans. Jag har dock väldigt dålig pokerkondition och har svårt att spela längre sessioner så när klockan börjar närma sig 03:00 är jag i princip så trött att det är jag som bidrar med värdet på bordet :P Ska försöka lära mig spela längre men det är onödigt att förstöra bra plussdagar genom att spela när man inte känner sig helt på topp :)

 

Damn, Grymt bra att vända från $6k back till + :)

 

Vet tyvärr inte vad det är som gör att du backar i början. Du kanske måste spela ett tag på bordet för att få koll på spelarna och därmed börja vinna? Det viktiga är iofs att dagarna slutar på + ;)

 

Lycka till!

 

sinnessjuka siffror alltså.. (avundsjuk) :D

Ja, Det känns faktiskt ganska sjukt för tillfället :) Lugn, snart vänder turen och jag är nere på 0.5/1 och grindar igen :)

 

Uppdatera rullen lite

 

Så man kan se skillnaden mot när du starta och nu.. :D

Okej då, Får väl ge er en liten uppdatering på hur det ser ut. Primarullen ligger på ~29550$, CDpoker ungefär ~3700£ och på SvenskaSpel 16000:-. Pengarna jag har på SvenskaSpel ska dock tas ut de närmaste dagarna så de räknas egentligen inte :)

 

Så någonstans mellan 36-37000$ ligger rullen på efter uttaget från SvenskaSpel.

 

Sen blir det svårt att se skillnaden från starten till nu då ett antal tusendollarssedlar tagits ut men man kan väl sammanfatta det hela med att det har gått ganska bra sen dagboksstarten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag redo för att grinda igen. Blev inget spel inatt då jag var alldeles för trött men idag så är jag lite piggare. :) Har precis varit på stan och shoppat upp 3000:- så nu gäller det att grinda på bra under kvällen :P

 

Tänkte dra igång några NL500 bord nu direkt och se om man kan ha någon tur :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag redo för att grinda igen. Blev inget spel inatt då jag var alldeles för trött men idag så är jag lite piggare. :) Har precis varit på stan och shoppat upp 3000:- så nu gäller det att grinda på bra under kvällen :P

 

Tänkte dra igång några NL500 bord nu direkt och se om man kan ha någon tur :roll:

 

Du behöver ingen tur... bara du inte har otur så går det nog bra som vanligt.. 8-)

 

Kan tilläggas att jag spela mestadels NL5-10 därför var swingsen så stora...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver ingen tur... bara du inte har otur så går det nog bra som vanligt.. 8-)

 

Kan tilläggas att jag spela mestadels NL5-10 därför var swingsen så stora...

Så är det kanske, Problemet var att jag verkligen hade otur första sessionen idag och det gjorde att jag backade 1500$ :? Tog tillbaka 500$ nu den senaste sessionen men jag har fortfarande en del att vinna tillbaka :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta standardspel? Skippade preflopraisen denna gång för att slippa ett ev. Limpställ från shortien.

 

- PokerShrimp sitting in seat 1 with $231.72

- EvoVIII sitting in seat 2 with $485.00

- tapins sitting in seat 3 with $96.90

- Punkrock_kid sitting in seat 4 with $482.75

- mattnjames sitting in seat 5 with $462.00 [Dealer]

- Utkopt sitting in seat 6 with $463.50

 

Utkopt posted the small blind - $2.50

PokerShrimp posted the big blind - $5.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :4h::4s:

EvoVIII folded

tapins called - $5.00

Punkrock_kid called - $5.00

mattnjames folded

Utkopt folded

PokerShrimp bet - $25.00

tapins folded

Punkrock_kid called - $25.00

 

** Dealing the flop: :5c::8h::9h:

PokerShrimp bet - $27.00

Punkrock_kid called - $27.00

 

** Dealing the turn: :Kc:

PokerShrimp checked

Punkrock_kid checked

 

** Dealing the river: :Kd:

PokerShrimp bet - $42.00

Punkrock_kid called - $42.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta standardspel? Skippade preflopraisen denna gång för att slippa ett ev. Limpställ från shortien.

 

- PokerShrimp sitting in seat 1 with $231.72

- EvoVIII sitting in seat 2 with $485.00

- tapins sitting in seat 3 with $96.90

- Punkrock_kid sitting in seat 4 with $482.75

- mattnjames sitting in seat 5 with $462.00 [Dealer]

- Utkopt sitting in seat 6 with $463.50

 

Utkopt posted the small blind - $2.50

PokerShrimp posted the big blind - $5.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :4h::4s:

EvoVIII folded

tapins called - $5.00

Punkrock_kid called - $5.00

mattnjames folded

Utkopt folded

PokerShrimp bet - $25.00

tapins folded

Punkrock_kid called - $25.00

 

** Dealing the flop: :5c::8h::9h:

PokerShrimp bet - $27.00

Punkrock_kid called - $27.00

 

** Dealing the turn: :Kc:

PokerShrimp checked

Punkrock_kid checked

 

** Dealing the river: :Kd:

PokerShrimp bet - $42.00

Punkrock_kid called - $42.00

 

Nu är han ju short(ofta lite fiskig) så han kan mkt väl vara tom. En duktig fi betar nästan aldrig ut tom där skulle jag vilja säga. Spelar dock inte NL500 så där kanske man tänker en gång till och betar ut endå för att han tror de du tror som du vet att han tror you know?

 

Hade nog hittat synen i detta läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är han ju short(ofta lite fiskig) så han kan mkt väl vara tom. En duktig fi betar nästan aldrig ut tom där skulle jag vilja säga. Spelar dock inte NL500 så där kanske man tänker en gång till och betar ut endå för att han tror de du tror som du vet att han tror you know?

 

Hade nog hittat synen i detta läge.

 

Spelar inte ens i närheten av denna nivå men jag hade nog synat även jag. Väntar med spänning på resultatet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Majorieten verkar luta åt syn. Liksom, Vad bettar han först ut halvpot med på den floppen som han sedar valuebettar river med? Finns ingen logisk hand han kan ha egentligen så jag valde att syna. Han visade AT och skrev "sick call, 4 overcards" i chatten" men han behöver nog fundera på om han verkligen skulle spela någon stark hand på detta vis innan han börjar härja i chatten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Han visade AT och skrev "sick call, 4 overcards" i chatten""

 

//** Dealing card to Punkrock_kid:

EvoVIII folded

tapins called - $5.00

Punkrock_kid called - $5.00

mattnjames folded

Utkopt folded

PokerShrimp bet - $25.00 //

 

Mja, får vara hur många överkort som helst ute sålänge de är under T med den preflop beten. Tycker han att du borde sätta han på ett av följande: :5c::8h::9h: ?

 

Jag är fullt medveten om att han kan ha 55-88-99 med den beten preflop, men känns inte som han spelar den så, hade varit värt infon för att se om så hade varit fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner att det får vara slut på spelandet för dagen. Detta blir min första backdag under November månad, ~930$ back. Hade som jag skrev i ett tidigare inlägg extrem otur i början men jag gjorde också en rad sjukt dåliga spel som följd av att jag var tiltad. Förhoppningsvis går det bättre imorgon och jag ser fram emot att hitta plusset igen :P

 

Godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyvaken spelar man bäst poker :) .. Det har jag kommit fram till efter att ha spelat ytterligare en med postivt resultat. Ungefär 900$ plussade jag på de 45 minuterna jag spelade. Vann en 1100$ pot med AA och det var väl framförallt den som gjorde att jag hittade plusset. Ser bra ut inför eftermiddags/kvälls/nattgrinden :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ont om intressanta händer på NL500 så här långt. Postar denna i brist på andra och jag är framförallt intresserad av hur jag ska spela river. Möter kejan (Fannys på PF). En relativt tight spelare som enligt mig är en av de duktigare spelarna på NL500. Hur agerar man här mot en tänkande spelare?

 

- kejan sitting in seat 1 with $484.15

- Brandonhuynh sitting in seat 2 with $599.95

- lerock sitting in seat 3 with $500.48

- Anrik sitting in seat 4 with $562.87 [Dealer]

- Punkrock_kid sitting in seat 5 with $710.40

 

Punkrock_kid posted the small blind - $2.50

kejan posted the big blind - $5.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Th::Qd:

Brandonhuynh folded

lerock called - $5.00

Anrik folded

Punkrock_kid called - $5.00

kejan checked

 

** Dealing the flop: :Td::8d::9d:

Punkrock_kid bet - $14.25

kejan raised - $42.75

lerock folded

Punkrock_kid called - $42.75

 

** Dealing the turn: :Jd:

Punkrock_kid checked

kejan checked

 

** Dealing the river: :As:

Punkrock_kid ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du har svårt att få ut något här. Ska bli intressant att se vad folk svarar. Jag vill väl känna att ett litet/mediumbet är bäst. Han kan betala av med en lägre ruter, och förmodligen raisa med en högre. Tror inte han kommer försöka stjäla efter spelet tidigare i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checksyn!?

lol :D Gör om gör rätt!

 

Är det bättre att göra en stoppbet och och slänga vid omslag? Vilken lägre ruter ska han ha med tanke på floppspelet?

 

titta på brädan igen :P

 

Jaha det är därför ni klagar på mig :oops: , ofta punk har nöten :D . Hmm ja då slänger vi väl ut en liten bet och ställer vid omslag!!

 

Bäst jag håller mig till mitt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bättre att göra en stoppbet och och slänga vid omslag?

 

Muckar du ofta nötter? ;)

 

Hans omslag på floppen indikerar ju en Adx/Kdx-hand, eller ett set. Tror CRAI är det bästa spelet, du får ju sällan betalt av annat än flushar. Och har han den, kommer han ofta betta den, definitivt med Ad.

 

Ett alternativ kanske skulle kunna vara ett fejkat stoppbet i den lägre trakterna, och hoppas på omslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bättre att göra en stoppbet och och slänga vid omslag?

 

Muckar du ofta nötter? ;)

 

Hans omslag på floppen indikerar ju en Adx/Kdx-hand, eller ett set. Tror CRAI är det bästa spelet, du får ju sällan betalt av annat än flushar. Och har han den, kommer han ofta betta den, definitivt med Ad.

 

Ett alternativ kanske skulle kunna vara ett fejkat stoppbet i den lägre trakterna, och hoppas på omslag?

 

jaja jag har läst om och editerat :D , sluta tilta mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...