Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fattar inte hnats linje alls här. Check-syn/donk-bet på en blank, vad är det för konstigt spel. Du får gärna utveckla. ;)

 

Försöker mig en lite halvtaskig bluff. Tycker linjen ser lite starkare ut än c/r flopp. Dessutom tycker jag det är lättare för punkrock att rebluffa på floppen än turn. Men jag håller med om att linjen är totalt cp, vilket lite var grejen.

 

Punkrock: HD på turn vette fan, men som jag sa tidigare så har jag iaf svårt att sätta dig på en HD starkare än att jag ska kunna lägga något halvbra, typ överpar. Vill minnas att du skrev något om att du blir movebenägen mot folk du känner till, och antar att löst pf-folk räknas in där. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Punkrock: HD på turn vette fan, men som jag sa tidigare så har jag iaf svårt att sätta dig på en HD starkare än att jag ska kunna lägga något halvbra, typ överpar. Vill minnas att du skrev något om att du blir movebenägen mot folk du känner till, och antar att löst pf-folk räknas in där. :)

Jo, Jag antog att du inte skulle släppa ett överpar. Förövrigt tycker jag inte din linje är så jättedålig, Jag undviker det dock i reraisade potter då motståndaren generellt sitter på en bättre hand, typ 84s och liknande :P Jag gör det då och då med set eller när jag är på något halvtaskigt drag, Däremot så är det inte lika troligt att du skulle göra det med kåken som setet, så jag var tvungen att utesluta typ TT.

 

Klart jag måste göra moves mot PF:are :) Jag vet ju att det är lättare att få fold från spelare härifrån. Jag skulle helt klart kunna tänka mig att pusha med AK och liknande, Det måste man ju.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Förövrigt mötte jag en annan PF:are igår som dock inte är så aktiv nuförtiden. Det varSoyUnPez som jag stötte jag på vid 5/10 bordet på CDpoker. Jag dubblade faktiskt mot honom i en pot där jag höjer UTG till 40$ med :9c::9h:. SoyUnPez synar på knappen. Floppen kommer :Ts::Th::6d: och jag bettar ut 50$, får syn. Turn kommer :5d: och jag checkar. SoyUnPez bettar ut 135$ och jag går all in för 290$. Han blixtsynar med :7h::7d: och jag tar hem en helt okej pot efter att rivern blankat :)

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Spelet gick ganska dåligt på natten. Jag gick in med ytterligare 200$ på ett 5/10 bord som jag förlorade efter ett tag så totalt plussade jag 360$ på skottningen. Gick dock in och lirade NL300 ett litet tag och där lyckades jag på något konstigt sätt hitta syn efter att ha blivit checkraisad på river. Ska posta handen så ni får se hur dålig jag är :P . Det gjorde att Primaspelet slutade back för dagen men iom. skottningen så gick jag lite + för dagen. Idag blir det förhoppningsvis mycket spel och jag ska försöka hinna med både cashgame och lite turneringar. Är riktigt sugen på att grinda idag så om spelet stämmer ska det bli ett riktigt fint dagsresultat :) Jag vågar dock inte lova för mycket :roll:

 

Time will tell.....

 

:club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer handen som kostade mig några $ inatt. Riversynen är så dålig så det finns inte. Dagstid när man är pigg hittar man folden ganska lätt men så trött som jag var så orkade jag inte folda. Då är man helt enkelt värd att backa :)

 

- Punkrock_kid sitting in seat 1 with $264.00 [Dealer]

- dolly76 sitting in seat 2 with $343.54

- Piiit sitting in seat 3 with $1142.75

- dandyboy4u sitting in seat 4 with $294.83

- Revelevans sitting in seat 5 with $299.10

 

dolly76 posted the small blind - $1.50

Piiit posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Js::Tc:

dandyboy4u folded

Revelevans folded

Punkrock_kid raised - $12.00

dolly76 folded

Piiit called - $12.00

 

** Dealing the flop: :4h::Ac::Qs:

Piiit checked

Punkrock_kid checked

 

** Dealing the turn: :Kh:

Piiit bet - $12.12

Punkrock_kid raised - $36.00

Piiit called - $36.00

 

** Dealing the river: :2h:

Piiit checked

Punkrock_kid bet - $75.00

Piiit went all-in - $1097.75

Punkrock_kid went all-in - $141.00

Punkrock_kid shows: :Js::Tc:

Piiit shows: :Ah::6h:

Piiit wins $527.50 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

no offense men äntligen ser man att du backar en dag på prima, trodde du inte hade den förmågan :)

 

btw, får man fråga hur rullen ser ut?

Ja, Tillslut kom backdagen :) Det blev ju iofs inte ens ett inköp back så det kan jag leva med.

 

Kan väl ta och uppdatera hur det ser ut med bankrullen när du ändå frågar.

 

NordicBet 21068$

CDpoker 3413£

SvenskaSpel 16051:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CDpoker är riggat :) Jag blev utdragen i en stor pot på 2/4 av en kille som ställde med färgdrag på turn, Jag synade med överpar. Spelade annars ganska bra och det var den potten som gjorde att jag slutade 300$ back. Ska lira en 50+5$ turnering på samma sajt nu, 10000$Garanti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

schysst att du kommer till mitt crib och grindar lite (cdpoker). kommer vi få se dig nå mer i cashgames'en eller bara i toursen? Kan snacka lite med mina homies i styrelsen så de riggar de åt ditt håll lite också. GL i touren.

 

Edit: Snackade nyss med styrelsen och vi kom tillslut fram till en rigg du kan få tillhanda tills vidare: river-riggen. Gå allin pf med ex AKos och få syn av t.ex. AQs. Då kommer du först bli förtvivlad att Q xx kommer på floppen men riggen lovar Kung på rivern. GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

schysst att du kommer till mitt crib och grindar lite (cdpoker). kommer vi få se dig nå mer i cashgames'en eller bara i toursen? Kan snacka lite med mina homies i styrelsen så de riggar de åt ditt håll lite också. GL i touren.

Jag kommer främst spela turneringar men cashgamet är också ganska attraktivt iofs :)

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Jag var nere på 6BB i turneringen men lyckades trippla med AA. Efter ett tag får jag AK och ställer efter raise från en som täckte mig. Han blixtsynar med AQ. Q på flopp och jag blir helt knäckt. Jag, Dustinz och hans tjej lyckas mot alla odds skrika in en K på river så helt plötsligt är jag på andraplats i turneringen. Snart finalbord.

 

Dustinz kommentar efter att kungen kommer.

 

- Plötsligt händer det :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött mos! Lycka till!

 

Själv har jag sedan sidbytet lyckats hitta 2 outare vilket var typ 2 år sedan sist :D

 

Hur gick det på klubben igår? Blev det CG efter turren?

Tackar! :)

 

Spelade inte så mycket cashgame. Plussade 560:- tillslut. Det var ännu mer högljutt än under turneringen så det var inte så jättekul att spela. Blir nog roligare om man försöker samla ihop ett gäng och dra dit under någon veckodag och spela så man slipper det trista folket :)

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Finalbordet har precis startat i 10K garantin och jag ligger på 4e plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte ur turneringen på 8 plats. Ställde med 33 i tidig position med ungefär 5BB. Fick syn av 99. Vann 300$, inte helnöjd direkt men det får duga.

 

Och nu ska jag göra er glada och posta den där grafen det har varit sådant tjat om 8-) Grafen visar mina resultat på NL300 så här långt.

 

grafdw9.th.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket Wheelinho, Dapine, Jojje och Carcas.

 

Idén om pokerskola var ju intressant Carcas :) Ska fundera på det..

 

Dock gick grinden dåligt nu, Backade 500$ på kort tid. Har haft huvudvärk i ett par dagar och såklart så finns det inga huvudvärkstabletter hos Dustinz :evil: Kommer inte spela mer cashgame inatt så länge jag mår så här, Det går ut över spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:? hej, ja en poker skola vill vi se av dig,, kan bli mkt intressant!! hoppas allt är bra,, börjar bli varmt i solen här nere hehe

Tjena Wegs. Trevligt att du tittar in :) Jag skulle ju visserligen kunna coacha ditt 10/20 spel litegrann så att du slipper vara den enda spelaren som lever på pokern men samtidigt aldrig plussar ;) Jag såg iaf att du har potential under vårt 5/10Baht cashgame så det är bara att jobba på.. Möjligtvis är du liksom Pisak en aning för tight men det blir bättre med tiden.

 

Jag kommer ner om några månader igen så då kan vi möjligtvis umgås litegrann :P

 

Hade bra där nere..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra eftermiddagssession på runt 300 händer eller nåt där jag plussade lite mer än 400$, Spelet stämde bra.

 

Ska posta en relativt svårspelad hand. Normalt sett slår jag om på antingen flopp eller turn men valde att syna för att mixa upp spelet lite. Hur agerar ni på river här och varför? Jag har ingen read på Fi.

 

- Challe50 sitting in seat 1 with $273.95

- WinningTiger sitting in seat 2 with $155.81

- SwedenM sitting in seat 3 with $78.20 [Dealer]

- dengyq0916yo sitting in seat 4 with $410.30

- Punkrock_kid sitting in seat 5 with $359.10

- Sidstyler sitting in seat 6 with $48.04

 

dengyq0916yo posted the small blind - $1.50

Punkrock_kid posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :8s::Ts:

Sidstyler folded

Challe50 folded

WinningTiger folded

SwedenM folded

dengyq0916yo raised - $15.00

Punkrock_kid called - $15.00

 

** Dealing the flop: :7s::Kc::3s:

dengyq0916yo bet - $20.00

Punkrock_kid called - $20.00

 

** Dealing the turn: :8c:

dengyq0916yo bet - $60.00

Punkrock_kid called - $60.00

 

** Dealing the river: :2h:

dengyq0916yo bet - $120.00

Punkrock_kid ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...