Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det var mina första utdragningar denna månad 8-)

 

Fortsatte spelandet nu och det gick fortsatt bra. Plussade ytterligare några hundra $. Ska lägga upp en hand som blev helt fel p.g.a floppspelet. Jag hann inte raisa floppen tillräckligt p.g.a action på andra bord. På turn hade jag på känn att han skulle kunna fyllt något drag så jag vågade inte raisa där. Hoppades att brädet skulle para sig/alternativt få möjligheten att själv värdebetta river om det blir check från Fi. Vad tycker ni om min fold på river?

 

- vicy8 sitting in seat 1 with $394.42

- Punkrock_kid sitting in seat 2 with $255.75 [Dealer]

- davso sitting in seat 3 with $127.00

- jaguarlover sitting in seat 4 with $139.05

- THOMASSO sitting in seat 5 with $195.00

- NordicWolf sitting in seat 6 with $200.00

 

davso posted the small blind - $1.00

jaguarlover posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :7s::7c:

THOMASSO folded

NordicWolf folded

vicy8 called - $2.00

Punkrock_kid raised - $8.00

davso folded

jaguarlover folded

vicy8 called - $8.00

 

** Dealing the flop: :Ts::Jh::7d:

vicy8 bet - $8.00

Punkrock_kid raised - $16.00

vicy8 called - $16.00

 

** Dealing the turn: :Ks:

vicy8 bet - $24.00

Punkrock_kid called - $24.00

 

** Dealing the river: :8s:

vicy8 bet - $85.00

Punkrock_kid folded

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte sova några timmar nu så det är väl lika bra att summera dagen som gått. Cashgamet flyter för tillfället bättre än vad det någonsin har gjort och det är skönt att kunna visa upp gröna siffror i cashgame och inte bara i turneringar. :) Jag spelade riktigt bra poker idag mestadels, gjorde inga jättegrova missar(inte vad jag minns iaf :) ) Augusti månad har ju gått otroligt bra så här långt och hoppas jag kan hålla upp spelet månaden ut. Då blir det ett finfint slutresultat denna månad. Godnatt!

 

- Bankrulle

PartyPoker: 1830$

CDPoker: 3244£

NordicBet: 3614$ 933$

SvenskaSpel: 18050:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ju kunna va AQ om det är en trixig spelare, men det känns faktiskt liiite långsökt tycket jag. Hur ofta betar fi in i agressorn på floppen där med hålstegdrag liksom? Desstuom talar inte preflop-spelet för AQ då limpsyn inte direkt är standard med AQ.

 

Mtp preflopspelet känns ju händer som 89s/JTs akutella kanske.

 

Höja turn känns ganska meningslöst tycker jag om det inte är för värde. Tycker nästan det känns som fi vill att hero ska höja här. Det är ju relativt små bets han lägger ut på flop+turn. Eftersom du höjde pre förväntar sig nog fi att du ska höja hans flopbet, så skulle tro att han har träffat något på floppen.

 

Jag hade nog synat och fi slängt upp 89s :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backdoorfärger, KQ, QJ, tvåpar. Vad sätter du honom på här?

Backdoor tänker jag inte ens ha med i tankarna om vad han kan ha, då det är så osannolikt att han skulle ha just det. Min spontana tanke var att han lyckades fylla ett stegdrag på turn, därav synar jag för att sedan omvärdera river. När jag får ett potbet emot mig på river så anar jag att mitt set inte håller längre. Jag betvivlar att han skulle betta så där hårt med t.ex. toptvå på en sådant här typ av bräde. Han kan ju i många fall ha ett bustat drag i liknande lägen men alla drag har ju suttit så att han bettar för värde råder inga tvivel om. Och jag har som sagt svårt att se en sämre hand han potbettar med i det här läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att höja på turn är i första hand ett värdebet för att få värde från bl.a. tvåpar. En bonus är att vissa ev. drag inte får odds. Rivern är ju inte kul, och fold är nog bra där.

Alltså, jag kan inte höja när jag tror att han kan ha stege väldigt ofta. Då tror jag att syn och omvärdera river är bättre. Skulle han ha tvåpar så är jag medveten om att jag blir stackad om han parar något av sina hålkort men samtidigt så kommer han säkerligen kunna betala av ett hyfsat stort värdebet från mig på river om river blankar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att höja på turn är i första hand ett värdebet för att få värde från bl.a. tvåpar. En bonus är att vissa ev. drag inte får odds. Rivern är ju inte kul, och fold är nog bra där.

Alltså, jag kan inte höja när jag tror att han kan ha stege väldigt ofta. Då tror jag att syn och omvärdera river är bättre. Skulle han ha tvåpar så är jag medveten om att jag blir stackad om han parar något av sina hålkort men samtidigt så kommer han säkerligen kunna betala av ett hyfsat stort värdebet från mig på river om river blankar.

Men varför skulle han ha stege här väldigt ofta? AQ borde han höjt pre med i stället för att limp-syna. Q9s osannolikt. T9s, visst, många spelar sina SC på det här sättet preflop. Däremot finns det gott om händer som kan gett honom tvåpar och par med stegdrag på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför skulle han ha stege här väldigt ofta? AQ borde han höjt pre med i stället för att limp-syna. Q9s osannolikt. T9s, visst, många spelar sina SC på det här sättet preflop. Däremot finns det gott om händer som kan gett honom tvåpar och par med stegdrag på turn.

Det är ju det att jag har svårt att sätta honom på en hand. Jag tror det är troligast att han har stege och därför väljer jag att syna. Han kan även ha tvåpar men i detta läge är det ju definitvt en fråga om "pot control". Vad gör jag om jag raisar och han pushar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför skulle han ha stege här väldigt ofta? AQ borde han höjt pre med i stället för att limp-syna. Q9s osannolikt. T9s, visst, många spelar sina SC på det här sättet preflop. Däremot finns det gott om händer som kan gett honom tvåpar och par med stegdrag på turn.

Det är ju det att jag har svårt att sätta honom på en hand. Jag tror det är troligast att han har stege och därför väljer jag att syna. Han kan även ha tvåpar men i detta läge är det ju definitvt en fråga om "pot control". Vad gör jag om jag raisar och han pushar?

Gå på din känsla då och syna turn. Jag tror du går miste om en del värde på det sättet mot random joe. Om han pushar är det en fråga om pottodds/read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå på din känsla då och syna turn. Jag tror du går miste om en del värde på det sättet mot random joe. Om han pushar är det en fråga om pottodds/read.

Även om vi inte är helt överens så måste du hålla med om att det är en klurig situation :P

 

Jag brukar alltid hålla med dig annars i det mesta jag läst. Sansrom har rätt, Sansrom har rätt! :) Fortsätt gärna kommentera i dagboken, Uppskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå på din känsla då och syna turn. Jag tror du går miste om en del värde på det sättet mot random joe. Om han pushar är det en fråga om pottodds/read.

Även om vi inte är helt överens så måste du hålla med om att det är en klurig situation :P

 

Jag brukar alltid hålla med dig annars i det mesta jag läst. Sansrom har rätt, Sansrom har rätt! :) Fortsätt gärna kommentera i dagboken, Uppskattas.

Jo, visst är det småklurigt, och säkert ganska marginellt.

 

Ska fortsätta kommentera/diskutera om det kommer några fler intressanta händer, men det blir nog lite sporadiskt. Har iaf taggat dagboken i minnet som intressant. ;) GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL200 i ett nötskal?

 

- CNseen sitting in seat 1 with $143.60

- shiny1 sitting in seat 2 with $221.75

- blurren sitting in seat 3 with $218.15

- -CHIKO sitting in seat 4 with $70.65

- Punkrock_kid sitting in seat 5 with $176.70 [Dealer]

- musuu77 sitting in seat 6 with $153.50

 

musuu77 posted the small blind - $1.00

CNseen posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :5d::5s:

shiny1 raised - $8.00

blurren folded

-CHIKO folded

Punkrock_kid called - $8.00

musuu77 folded

CNseen called - $8.00

 

** Dealing the flop: :6h::3c::2s:

CNseen checked

shiny1 checked

Punkrock_kid bet - $12.00

CNseen called - $12.00

shiny1 folded

 

** Dealing the turn: :4s:

CNseen checked

Punkrock_kid bet - $30.00

CNseen called - $30.00

 

** Dealing the river: :Kd:

CNseen bet - $44.00

Punkrock_kid went all-in - $126.70

CNseen went all-in - $51.60

CNseen shows: :Ad::Qh:

Punkrock_kid shows: :5d::5s:

Punkrock_kid wins $297.20 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL200 i ett nötskal?

 

- CNseen sitting in seat 1 with $143.60

- shiny1 sitting in seat 2 with $221.75

- blurren sitting in seat 3 with $218.15

- -CHIKO sitting in seat 4 with $70.65

- Punkrock_kid sitting in seat 5 with $176.70 [Dealer]

- musuu77 sitting in seat 6 with $153.50

 

musuu77 posted the small blind - $1.00

CNseen posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :5d::5s:

shiny1 raised - $8.00

blurren folded

-CHIKO folded

Punkrock_kid called - $8.00

musuu77 folded

CNseen called - $8.00

 

** Dealing the flop: :6h::3c::2s:

CNseen checked

shiny1 checked

Punkrock_kid bet - $12.00

CNseen called - $12.00

shiny1 folded

 

** Dealing the turn: :4s:

CNseen checked

Punkrock_kid bet - $30.00

CNseen called - $30.00

 

** Dealing the river: :Kd:

CNseen bet - $44.00

Punkrock_kid went all-in - $126.70

CNseen went all-in - $51.60

CNseen shows: :Ad::Qh:

Punkrock_kid shows: :5d::5s:

Punkrock_kid wins $297.20 from the main pot

 

 

Stort av honom att hitta den synen! Sätter dig på vad? AJ, A10??

 

 

För övrigt, tycker du har en riktigt trevlig dagbok! Har inte läst den förrän nu, men har skummat igenom i princip hela.

Har själv haft uppehåll från pokern sen i våras, men ska nu börja om från början för att slippa de stora swingsen jag hade tidigare. När man ser vissa av händerna funderar jag dock på att skippa 0,25/0,50 och börja direkt på 1/2 :shock:

 

Skämt åsido, fortsätt skriv så kommer jag fortsätta följa den!

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort av honom att hitta den synen! Sätter dig på vad? AJ, A10??

 

 

För övrigt, tycker du har en riktigt trevlig dagbok! Har inte läst den förrän nu, men har skummat igenom i princip hela.

Har själv haft uppehåll från pokern sen i våras, men ska nu börja om från början för att slippa de stora swingsen jag hade tidigare. När man ser vissa av händerna funderar jag dock på att skippa 0,25/0,50 och börja direkt på 1/2 :shock:

 

Skämt åsido, fortsätt skriv så kommer jag fortsätta följa den!

 

Lycka till!

Alltså, jag vet inte vad han tänkte. Var väl något i stil med, äsch, jag kan väl lika gärna stoppa in de sista pengarna också och se vad som händer, lönen från sommarjobbet kommer ju ändå in imorgon :)

 

Kul att du gillar dagboken. Jag gör mitt bästa för att hålla den intressant. Finns säkert saker som kan förbättras men jag har inte hört klagomål så jag kör på i samma gamla stil :)

 

Jag förstår att du gärna går upp på 1/2 när du ser en HH som denna men detta är faktiskt en väldigt annorlunda spelare jämfört med många andra. De flesta är fruktansvärt weaktighta och det är inte svårt att köra över bordet. Det är iaf min erfarenhet under den korta tid jag spelat på 1/2. Iofs kanske det är bäst att du grindar ihop en stabil rulle innan du går upp. Brukar alltid gå bättre :)

 

Lycka till med spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...