Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

Lite nyfiken bara i 88-handen, Vad tror du eeken kan ha för händer i detta läge? Hur stark hand vill du ha för att hitta syn?

 

Jag uppfatta aldrig hur mycket han slog om preflop men..

 

Om han har AA/KK och sätter dig på ett lägre par så kan han ju välja att checka turn för att dels få sitt värdebet på river se ut som en bluff och dels hålla nere potten om du skulle ha träffat set. Brädan är ju ganska ofarlig (du skulle iofs kunna ha 33 och får möjlighet att gratis sätta stegen på rivern) så då funkar ju det här spelet. Nu kanske jag läst killen helt fel men en fundering iaf :)

Han kan ju ha AK och då är ju din 88 lika bra som JJ, QQ osv..

 

Vad hade han?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Han tripplade min raise preflop.

 

Att göra som du säger med ett överpar känns som ett ganska vanligt spel men däremot tror jag att eeken som är väldigt aggro definitvt skulle betta turn igen om det blev checkat till honom. Det känns som att han bettar på det mesta när han väl är inne i potterna och därför blev jag lite fundersam vad han kunde tänkas checka turn med.

 

Jag känner dock som så att när jag gav en så aggressiv spelare som honom chansen att bluffa river så var jag nästan tvungen att syna.

 

Han hade Q10 och hans tankegångar borde varit liknande dina, dvs. checka turn för att hålla potten nere när han är slagen, alternativt få riverbettet att se ut som en bluff om jag checkar river till honom.

 

Bra tankar Eyedol, Det uppskattas :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah sorry var otydlig där, menade hur ofta han slår om preflop.

 

QT ok ^^ Rätt vågat värdebet på river där men det funka ju denna gången.

 

Skoj du uppskattar en firres funderingar ;)

 

Han slår om preflop ganska ofta och jag tyckte i synnerhet han gjorde det mot mig. Han gör det kanske för att han vet att jag inte är någon synastation så han kan spela poker mot mig :)

 

Firreanalyser är alltid uppskattade ;) Neevars, Du vinner ju på NL400, Jag tar till mig allt du säger :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även idag spelade jag cashgame på Prima men lyckades inte uppnå samma rush som igår. Jag slutade till slut på + även om det bara blev 50$. Spelade ett par turneringar men lyckades inte nå någon ITM placering där. Jag var skapligt med i både 19K och 5K men åkte strax innan pengarna i båda de turneringarna.

 

- Bankrulle

PartyPoker: 1830$

CDPoker: 3244£

NordicBet: 2289$ 50$

SvenskaSpel: 18050:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand från nattens cashgame. Ingen read på Fi, har inte mött honom tidigare vad jag minns. Kul att höra hur ni andra hanterar en liknande turnsituation när ni inte känner till motståndaren sen tidigare. Gärna kommentarer på preflopsynen, Flopraisen, Betsizen på turn, och allin-synen. Jag känner mig hyfsat committed på turn med en hand som QQ när jag bara har ytterligare 42$ att syna efter att ha bettat 35$ på samma gata. Känns som att det inte är många händer som jag slår i detta läge. Bluffar någonsin Fi här? Vilka händer kan han tänkas pusha med som jag leder mot? AJ? Jaja, här kommer handen iaf :)

 

- dm_1506 sitting in seat 1 with $207.25

- Hingsten89 sitting in seat 2 with $105.31

- mongohue sitting in seat 3 with $104.10

- Punkrock_kid sitting in seat 4 with $98.50 [Dealer]

- Mizy sitting in seat 5 with $117.90

- TxDillo sitting in seat 6 with $113.90

 

Mizy posted the small blind - $0.50

TxDillo posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Qh::Qc:

dm_1506 folded

Hingsten89 raised - $4.00

mongohue folded

Punkrock_kid called - $4.00

Mizy folded

TxDillo folded

 

** Dealing the flop: :3c::2d::7s:

Hingsten89 bet - $7.00

Punkrock_kid raised - $17.00

Hingsten89 called - $17.00

 

** Dealing the turn: :Jh:

Hingsten89 checked

Punkrock_kid bet - $35.00

Hingsten89 went all-in - $84.31

Punkrock_kid ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som dagboksrubriken antyder funderar jag på att gå upp och känna på NL200 lite smått inom en snar framtid. Möjligen blir det redan ikväll om jag inte är för trött 8-) Jag kommer främst spela på Prima, Vilka justeringar bör jag göra, eller bättre formulerat. Vilka är de största skillnaderna mellan nivåerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du 3000xBB då? :roll: . Skillnaderna mellan 0.5/1 finns nog inte, kasnke bara att de har större rullar och mer tålamod :) ¨Sen vet jag itne hur det ser ut på prima dock

 

Dryga 6000BB får duga för att gå upp :) Tror inte heller det är någon större skillnad, ska se vad folk med erfarenheter av båda nivåerna säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag väl kanske lite ringrostig efter 1½ veckas semester men jag ger mig på en analys ändå.

 

Preflop

Tycker du ska slå om. Typ till $12 hade varit lagom. Vilka händer slår du om med pre?

 

Flop+turn

Tycker du spelar lite konstigt. Din raise på floppen blir som en info-raise ungefär. Tror du fi floatar här ur pos? Gillar nog inte din bet på turn. Vad ska fi syna med? Sen kan du nog inte hitta synen oavsett fina odds, du slår ju som sagt inte mycket. Dvs UTAN read. Spara dina $42 istället. Du slår väl AJ/TT/AK om vi är snälla.

 

Sammanfattning

Tycker du bör slår om pre "för info" istället. Sen kan du syna flop istället, för att på så sätt låta fi bluffa t.ex. AK och för att maskera din hand bättre mot typ AJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du kommer in och skriver igen :)

 

Ja, vilka händer slår jag om med pre. Jag är mer benägen att slå om med händer när jag sitter ur position. Jag vet att spelarna förväntar sig att jag slår om med JJ-AA men genom att bara syna preflop har jag lättare att få in pengarna mot händer som 99-JJ om floppen kommer liknande som den gjorde nu. Detta är något jag börjat med senare och jag tycker det funkat bra. Hans hands relativa värde gentemot min hand sjunker ju drastiskt när jag reraisar preflop, Det som är jobbigt är om jag synar och det kommer överkort till min QQ. Då har jag tappat väldigt mycket värde på min hand, den risken är jag dock villig att ta. Jag säger inte att jag jämt synar, försöker hålla en bra balans.

 

Jag tror mycket väl Fi kan floata AK här, alternativt trebetta med tanke på att han ofta inte kan sätta mig på en bra hand iom min syn preflop. Han kan väl även tänkas syna för värde med händer som 88-JJ Därför kan jag slå om här. Syn fungerar också, Jag gör det ibland.

 

På turn bettar jag dels för värde mot händer såsom medelhöga pocketpar, och dels för att jag ogärna vill checka in ett A eller en K. När han raisar all in så blir man ju självklart fundersam. Det som talar för syn är ju att jag är inne med mer än halva stacken och har en hand som leder mot en del händer han kan tänkas tro han leder med(Det blev en krånglig mening :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop-resonemanget låter intressant tycker jag. Tycker dock ändå att du bör slå om med de flesta händer och mixa upp det med lite syner. Men så är jag ganska kär i aggressivitet också :)

 

Tycker däremot att detta spel blir optimalt mot en spelare du har read på, då du kan få en mer exakt HD på fi förhoppningsvis. Utan read tycker jag du bör spela lite mer "standard".

 

Fast du har ju visat styrka på flop + turn, så det känns inte så troligt att fi tror att han leder... Men har fi TT är det väl bara å tacka och ta emot! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, min omslags-HD är egentligen hyfsat bred just på denna typ av flopp. Har jag 2 kort över 10 eller ett pocketpar här kommer jag raisa alternativt syna för värde lite beroende på vilken hand jag har av de nämnda. Har motståndaren träff på en sådan här bräda så borde han kunna backa upp här i många fall och det var nog precis så min motståndare tänkte. Jag valde alltså att syna och motståndaren hade K7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du 3000xBB då? :roll: . Skillnaderna mellan 0.5/1 finns nog inte, kasnke bara att de har större rullar och mer tålamod :) ¨Sen vet jag itne hur det ser ut på prima dock

 

Dryga 6000BB får duga för att gå upp :) Tror inte heller det är någon större skillnad, ska se vad folk med erfarenheter av båda nivåerna säger.

 

Har spelat Prima's 1-2 ett tag(inte mycket) och stött på ett par spelar flera gånger. Den enda skillnaden jag ser är att det bluffas/synas mera, då menar jag t.ex om jag CB så kan en hyffsad fi syna utan någonting för att spela om potten, vilket folk väldigt sällan gör på 0.5-1. Ska dock inte vara SÅ stor skillnad att du behöver ändra något. Spela mycket på read är mitt tips om du spelar 1-3 bord, spelar du fler blir de svårt(tycker jag) och du inte är Ivey :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat Prima's 1-2 ett tag(inte mycket) och stött på ett par spelar flera gånger. Den enda skillnaden jag ser är att det bluffas/synas mera, då menar jag t.ex om jag CB så kan en hyffsad fi syna utan någonting för att spela om potten, vilket folk väldigt sällan gör på 0.5-1. Ska dock inte vara SÅ stor skillnad att du behöver ändra något. Spela mycket på read är mitt tips om du spelar 1-3 bord, spelar du fler blir de svårt(tycker jag) och du inte är Ivey :).

 

Det där med bluffsynande och så kan jag tänka mig att det blir mer av på NL200 men man märker ju ofta vilka det räcker att avfyra en "second barrel" mot för att få potten. Jag har väl tänkt att spela 4 bord så några reads kan jag säkert skaffa mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värmde upp till kvällsgrinden med ett NL100-turbo bord medan jag åt mat. Gick inget vidare och jag gick back 50$. Tog några minuters paus och sedan bestämde jag mig för att testa på att spela på NL200. Jag gick in på 4 bord och började spela. Det blev tillslut en helt okej första session med ungefär 680$ upp. Tyckte personligen att jag spelade bra mestadels men fick bra kort. Det ska inte förringas :) Ska posta två händer som utspelades mot samma kille en liten stund efter varandra. I den första handen fick jag känslan av att jag drog ut honom på river och kanske fick honom lite tiltad. Frågan är då hur jag ska agera i hand 2. Han visar mycket styrka men jag har där en hand som mycket väl kan vara bäst. Hur spela?

 

-Oskar- sitting in seat 1 with $253.90

- ticktockdoc sitting in seat 2 with $189.15

- bluu87 sitting in seat 4 with $200.00

- Punkrock_kid sitting in seat 5 with $191.45 [Dealer]

 

-Oskar- posted the small blind - $1.00

ticktockdoc posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Jc::Ks:

bluu87 folded

Punkrock_kid raised - $8.00

-Oskar- folded

ticktockdoc called - $8.00

 

** Dealing the flop: :9c::Jh::8d:

ticktockdoc checked

Punkrock_kid bet - $13.00

ticktockdoc called - $13.00

 

** Dealing the turn: :2c:

ticktockdoc checked

Punkrock_kid bet - $28.00

ticktockdoc called - $28.00

 

** Dealing the river: :Kd:

ticktockdoc checked

Punkrock_kid bet - $76.00

ticktockdoc called - $76.00

Punkrock_kid shows: Jack of Clubs, King of Spades

ticktockdoc mucks:

Punkrock_kid wins $249.00 from the main pot

 

Efter att han synade mitt riverbet så kändes det som att jag borde dragit ut honom. Därför är det frågan hur långt jag ska våga gå i andra handen. Han kan ju mycket väl överspela en hand här. Här är andra handen.

 

** Game ID 889389015 starting - 2006-08-09 00:31:37

** Accord [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Marc_Poker27 sitting in seat 1 with $231.05

- bajslars sitting in seat 2 with $194.35

- Punkrock_kid sitting in seat 4 with $489.20

- Utkopt sitting in seat 5 with $249.80

- ticktockdoc sitting in seat 6 with $198.20 [Dealer]

 

Marc_Poker27 posted the small blind - $1.00

bajslars posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Qh::Qs:

Punkrock_kid raised - $8.00

Utkopt folded

ticktockdoc called - $8.00

Marc_Poker27 folded

bajslars folded

 

** Dealing the flop: :8c::Js::Td:

Punkrock_kid bet - $14.00

ticktockdoc raised - $42.00

Punkrock_kid called - $42.00

 

** Dealing the turn: :6s:

Punkrock_kid checked

ticktockdoc bet - $72.00

Punkrock_kid ???

 

Hur agerar ni här på turn, Hur stor hänsyn bör jag ta till att jag just vunnit en pot över honom där jag kan ha dragit ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backade lite grann när jag fortsatte spela men slutade ändå ganska bra + denna dag. Kändes riktigt bra att kliva upp på 1/2 och man kanske inte ska säga att det var lättare att vinna där men det blev lite mer poker av det hela. Det blir som ni säkert förstår fortsättning på 1/2 så länge jag känner att jag behärskar spelet och håller mig vinnande. Lägger ner spelet för natten då jag både är trött och hungrig :)

 

- Bankrulle

PartyPoker: 1830$

CDPoker: 3244£

NordicBet: 2681$ 392$

SvenskaSpel: 18050:-

 

Dustinz: Upp i nivå du också. Folk ger bort sina pengar 8-)

 

oggeking: Det är mycket möjligt att jag ledde. Jag redovisar imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger in ytterligare en hand som jag tycker är intressant. Vill i princip bara ha åsikter om riverspelet. Både från er som tycker fold och syn. Kom gärna med bra motiveringar varför ni tycker jag borde folda/syna. Hoppas på lite intressanta diskussioner för även om det verkar självklart med något alternativ så kanske det inte behöver vara korrekt att göra så ändå :) Här är handen iaf.

 

- Punkrock_kid sitting in seat 1 with $155.05

- bajslars sitting in seat 2 with $296.15

- Vito__ sitting in seat 3 with $100.85 [Dealer]

- junkyardcat1 sitting in seat 4 with $20.25

- Onsite24 sitting in seat 5 with $68.20

- MezCalito sitting in seat 6 with $462.40

 

junkyardcat1 posted the small blind - $1.00

Onsite24 posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Tc::9c:

MezCalito raised - $7.00

Punkrock_kid called - $7.00

bajslars folded

Vito__ folded

junkyardcat1 folded

Onsite24 folded

 

** Dealing the flop: :9h::6h::4c:

MezCalito bet - $14.00

Punkrock_kid called - $14.00

 

** Dealing the turn: :5c:

MezCalito bet - $38.00

Punkrock_kid called - $38.00

 

** Dealing the river: :Ks:

MezCalito bet - $111.00

Punkrock_kid ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger in ytterligare en hand som jag tycker är intressant. Vill i princip bara ha åsikter om riverspelet. Både från er som tycker fold och syn. Kom gärna med bra motiveringar varför ni tycker jag borde folda/syna. Hoppas på lite intressanta diskussioner för även om det verkar självklart med något alternativ så kanske det inte behöver vara korrekt att göra så ändå :) Här är handen iaf.

 

- Punkrock_kid sitting in seat 1 with $155.05

- bajslars sitting in seat 2 with $296.15

- Vito__ sitting in seat 3 with $100.85 [Dealer]

- junkyardcat1 sitting in seat 4 with $20.25

- Onsite24 sitting in seat 5 with $68.20

- MezCalito sitting in seat 6 with $462.40

 

junkyardcat1 posted the small blind - $1.00

Onsite24 posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Tc::9c:

MezCalito raised - $7.00

Punkrock_kid called - $7.00

bajslars folded

Vito__ folded

junkyardcat1 folded

Onsite24 folded

 

** Dealing the flop: :9h::6h::4c:

MezCalito bet - $14.00

Punkrock_kid called - $14.00

 

** Dealing the turn: :5c:

MezCalito bet - $38.00

Punkrock_kid called - $38.00

 

** Dealing the river: :Ks:

MezCalito bet - $111.00

Punkrock_kid ???

 

Du har gatt upp i niva! :D

 

Det ar ju ett fargdrag ute, syn! ;)

Mescalito ar ratt tight va

Valdigt svar hand men om det vore nan okand hade jag nog tagit synen, kanns som han forsoker representera AK. Mojligen har han KK eller AA. Jag hade sakert synat. Annorlunda spel pa flop eller turn vore ju bra iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger in ytterligare en hand som jag tycker är intressant. Vill i princip bara ha åsikter om riverspelet. Både från er som tycker fold och syn. Kom gärna med bra motiveringar varför ni tycker jag borde folda/syna. Hoppas på lite intressanta diskussioner för även om det verkar självklart med något alternativ så kanske det inte behöver vara korrekt att göra så ändå :) Här är handen iaf.

 

- Punkrock_kid sitting in seat 1 with $155.05

- bajslars sitting in seat 2 with $296.15

- Vito__ sitting in seat 3 with $100.85 [Dealer]

- junkyardcat1 sitting in seat 4 with $20.25

- Onsite24 sitting in seat 5 with $68.20

- MezCalito sitting in seat 6 with $462.40

 

junkyardcat1 posted the small blind - $1.00

Onsite24 posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Tc::9c:

MezCalito raised - $7.00

Punkrock_kid called - $7.00

bajslars folded

Vito__ folded

junkyardcat1 folded

Onsite24 folded

 

** Dealing the flop: :9h::6h::4c:

MezCalito bet - $14.00

Punkrock_kid called - $14.00

 

** Dealing the turn: :5c:

MezCalito bet - $38.00

Punkrock_kid called - $38.00

 

** Dealing the river: :Ks:

MezCalito bet - $111.00

Punkrock_kid ???

 

Du har gatt upp i niva! :D

 

Det ar ju ett fargdrag ute, syn! ;)

Mescalito ar ratt tight va

Valdigt svar hand men om det vore nan okand hade jag nog tagit synen, kanns som han forsoker representera AK. Mojligen har han KK eller AA. Jag hade sakert synat. Annorlunda spel pa flop eller turn vore ju bra iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...