Gå till innehåll

Harringtons metod för beräkning av EV på bubblan


Lunkan88

Recommended Posts

Hur ska man använda den då? Autodockar den bordet?

Den är till för att analysera spelet på fritiden för att lära sig lite principer om tournament equity. Det är inget realtidsredskap och är inte avsett att vara det. På samma sätt som du, hoppas jag, inte använder pokerstove medan du spelar en hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Peace my friends!

 

Bästa tråden på länge. Okej att den kanske är offtopic men den har mycket tänkvärt för många. Eller rättare sagt för mig... :?

Ge mig mer Myssion och Hjort!!! :D

 

 

 

Off/off topic:

1 dag kvar till semester och sitter här tankad som en oceanångare.

Kaptenskan skäller om att jag skramlar med disken eler något...

Hur skall semestern bli egentligen?

Lovat regeringen pokerfri semester och ångrar det redan men ändå inte...

Suck, ibland hade livet varit enklare utan potodds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man slumpar fram en spelare i taget och plockar bort en marker, om denne nollar sa registrerar man det och gor en anteckning. Sen upprepar man tills man far ett nagorlunda stabilt vantvarde.

 

Kanske redan är kommenterat, men det här kan knappast stämma. Det skulle ju ge olika resultat för stackar 2000 resp 1000 å ena sidan, och 20 resp 10 å andra sidan (med samma relativa blindstorlek).

 

Tex skulle en spelare med en miljon chips HU mot en med två miljoner ha väldigt nära 0 EV, vilket ju inte stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man slumpar fram en spelare i taget och plockar bort en marker, om denne nollar sa registrerar man det och gor en anteckning. Sen upprepar man tills man far ett nagorlunda stabilt vantvarde.

 

Kanske redan är kommenterat, men det här kan knappast stämma. Det skulle ju ge olika resultat för stackar 2000 resp 1000 å ena sidan, och 20 resp 10 å andra sidan (med samma relativa blindstorlek).

 

Tex skulle en spelare med en miljon chips HU mot en med två miljoner ha väldigt nära 0 EV, vilket ju inte stämmer.

 

Ja jag är också väldigt nyfiken på ninja-teorin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske redan är kommenterat, men det här kan knappast stämma. Det skulle ju ge olika resultat för stackar 2000 resp 1000 å ena sidan, och 20 resp 10 å andra sidan (med samma relativa blindstorlek).

Nä, ni har rätt i att det inte är så ICM funkar. Kommer inte riktigt ihåg var jag fick det ifrån.

 

Men jag förstår inte poängen om att det skulle ge olika resultat för olika stacktstorlekar. Förklara gärna det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I've seen many explanations for the model, but I think this is the simplest: each of your chips is a raffle ticket. Prizes are drawn for each place, starting at first and working on down to last. Everyone wins exactly one prize, so once your ticket is drawn, your other tickets are ignored/discarded.

 

This is an explanation by pzhon:

 

The independent chip model can be described in a few ways. One is to imagine that the chips are eliminated one by one. The players are knocked out when all of their chips are gone. Another way is to imagine that the first place is determined proportionately, and then among the losers, the next place is decided proportionately, etc.

 

Tre förklaringar, varav två är korrekta och en felaktig. Eller tänker jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...