Slow_fox Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Hej jag har spelat poker i drygt 1 år. -spelar NL TH -Blinds $0.5/1 Känner mig som en hyffsad spelare och började lira fixed på de lägsta blindsen men har gått upp några steg. Vilken bok kan ni rekomendera jag vill få lite tips om spelidér och hur man ska tänka i olika situationer vill gärna ha boken på svenska. Tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Luap Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Mitt tips är att du börjar med NL and PL Hold´em av Reuben och Caffiaone. Det är en mkt bra men ändå lättläst bok som endast fokuserar på NL. Därefter skulle jag säga att Theory of Poker och därefrer Theory and Practice of No limit Hold´em är en bra väg att gå. Båda dessa är skrivna av David Sklansky och utvecklar ens pokertänk otroligt mycket. När du har läst (och tagit till dig) allt som står i böckerna kan Super System 2 och Psychology of Poker vara en bra idé. Efter det vet jag faktiskt inte vad det är som gäller. Är det någon bok som fattas? Är det en bra ordning för böckerna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slow_fox Postad 20 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Var är det billigast och bäst att köpa bockerböcker. Någon som har tips om det också? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SFN Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 addlibris bokus Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Luap Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 http://www.adlibris.se har fungerat ypperligt för mig alla gånger Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
martine Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 http://www.amazon.com Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slow_fox Postad 20 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Tack! vill gärna ha fler tips på böcker som ni tror jag kan ha nytta av. De ska vara på svenska, och vara riktade till texas NL CG, och de ska vara till för att förbättra mitt tänkande och spelande på $0.5/1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 http://www.pokerbokhandeln.se Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swalling Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Tack! vill gärna ha fler tips på böcker som ni tror jag kan ha nytta av. De ska vara på svenska, och vara riktade till texas NL CG, och de ska vara till för att förbättra mitt tänkande och spelande på $0.5/1 Har ställt samma fråga massa gånger, tror inte det har översatts några Nl Cg böcker till svenska.. Vi får vänta på SS2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slow_fox Postad 20 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Okej tråkigt när kommer den då? Finns det ingen översatt bok som man kan få hjälp av? Har du läst någon? Det fanns ju många svensköversatta böcker på http://www.pokerbokhandeln.se/ är det inegn av dem som kan ge bra tips i största allmänhet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swalling Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Har läst Harrington on Holdem böckerna.. Men det är ju för turneringspel. Det är nog den enda översatta boken om No-Limit iaf.. Tror att SS2 kan bli översatt nån gång efter sommarn, nån som vet?! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slow_fox Postad 20 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Pokerteori : Lär dig tänka som ett pokerproffs Sklansky, David Någon som har något att säga om den här boken? Kan man läsa den som CG -spelare, spelar vissa MTT Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swalling Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Pokerteori Om du bara spelar Holdem kanske den inte är till så jättemkt nytta.. Tycker de flesta exemplerna är från 7CS och razz. spelar vissa MTT Läs HoH böckerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Pokerteori : Lär dig tänka som ett pokerproffs Sklansky, David Någon som har något att säga om den här boken? Kan man läsa den som CG -spelare, spelar vissa MTT Jag vet inte hur den svenska versionen är men den engelska är riktigt bra och man lär sig en hel del nya saker. Och oavsett om många exempel är från andra spel så går det mesta att applicera på Hold em. Mitt tips är att du ska läsa den boken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slow_fox Postad 20 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Okej! Tackar då kanske man ska slå till på den då.. Ska vänta och se om man ska köpa fler böcker samtidigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bjorn_ Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Pokerteori : Lär dig tänka som ett pokerproffs Sklansky, David Någon som har något att säga om den här boken? Kan man läsa den som CG -spelare, spelar vissa MTT Jag vet inte hur den svenska versionen är men den engelska är riktigt bra och man lär sig en hel del nya saker. Och oavsett om många exempel är från andra spel så går det mesta att applicera på Hold em. Mitt tips är att du ska läsa den boken. Detta kanske låter hårt men jag skulle vilja säga att kan man inte ta till sig och förstå koncepten från Theory of Poker bara för att de är från en annan pokerform än vad man är van vid så har man allvarliga brister i sitt sätt att tänka poker. /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Sklanskys Pokerteori är väl det närmaste obligatorisk läsning man kommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts