Gå till innehåll

NLT - QQ får syn preflop


Surfludde

Recommended Posts

Hade ni tagit synen? Eller kanske fortsatt beta på turn?

 

 

***** Hand History for Game 4763538947 *****

0/0 Tourney Texas Hold'em Game Table (NL) (Tournament 26224354) - Wed Jul 19 18:49:54 EDT 2006

Table $35k Gtd. Rebuy(768150) Table 1 (Real Money) -- Seat 1 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: MoreKaffene (9998)

Seat 2: Lord_Why_Me (50422)

Seat 3: ALM10000 (29164)

Seat 4: ramp79 (15870)

Seat 5: surfludde80 (79066)

Seat 6: jay__T (40720)

Seat 7: BeatFromHell (86377)

Seat 8: carpworldcup (19496)

Seat 9: Storfan (38971)

Seat 10: HELLBOY20 (72690)

MoreKaffene posts ante (50)

Lord_Why_Me posts ante (50)

ALM10000 posts ante (50)

ramp79 posts ante (50)

surfludde80 posts ante (50)

jay__T posts ante (50)

BeatFromHell posts ante (50)

carpworldcup posts ante (50)

Storfan posts ante (50)

HELLBOY20 posts ante (50)

Lord_Why_Me posts small blind (800)

ALM10000 posts big blind (1600)

** Dealing down cards **

Dealt to surfludde80 [ Qh, Qs ]

ramp79 folds.

surfludde80 raises (4300) to 4300

jay__T folds.

BeatFromHell folds.

carpworldcup folds.

Storfan folds.

HELLBOY20 calls (4300)

MoreKaffene folds.

Lord_Why_Me folds.

ALM10000 calls (2700)

** Dealing Flop ** : [ 8s, 3c, 7h ]

ALM10000 checks.

surfludde80 bets (12335)

HELLBOY20 calls (12335)

ALM10000 folds.

** Dealing Turn ** : [ Td ]

surfludde80 checks.

HELLBOY20 bets (56005)

HELLBOY20 is all-In.

surfludde80: i just feel you have my queens

surfludde80 folds.

Creating Main Pot with $94875 with HELLBOY20

** Summary **

Main Pot: 94875

Board: [ 8s 3c 7h Td ]

 

 

Jag får syn av en med mycket marker, och eftersom han bara synar flopbetet kan han ju inte ha JJ eller. Jag känner bara att han antingen floppat ett set, eller har par i tior, knektar, kungar eller Ess. 3 av de är ja slagen av. Vad hade ni gjort. Han visade vad han hade efteråt. gissa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju väldigt svårt att sätta honom på en hand... hade varit lättare om du hade betat turn och då sett vad han hade gjort men nu öppnar du ju upp dig för en bluff så han kan ju sitta på vad som helst...

 

Jag tror inte han har set... isådantfall väldigt lustigt spel eftersom han ställer efter du visat dig svag... Han "borde" ju vilja ha en syn då och kanske smörbeta lite istället... men vad vet jag hur han tänker.. Likadant med AA, KK... då vill man väl ha betalt..

 

Många spelare synar ju på en låg flop om dom har en halvträff för att se om en andra "kula" kommer på turn... "har han överpar eller två överkort" ??.... och du säger ju att du har två överkort så han kan lika gärna sitta på pocket 5:or eller nåt annat skräp...

 

Det mest troliga borde ju vara T9s, 89s eller 99... ev JJ men då är det en spelare som inte har nån raise knapp... och han vann ändå inte den turneringen...

 

Men min gissning blir ändå T3o :lol: .....han blev överlycklig när han klonka tvåparet och slängde in keramiken..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade JJ och jag tänkte såhär:

 

om han har JJ och tror han har bästa hand, varför raisar han inte mig all in på flop. Han vill ju knappast ge mig några fler kort om jag har AK. Efterom han synar en bet från mig i det läget det var. Glömde säga att det var 20 platser kvar till ITM. Dessutom vet jag att han inte skulle gå upp mot mig med en skithand som 910 eller J9 där. Ett par VIsste jag bara att han hade. Antingen limpat ett litet par och hoppats på triss, eller var han ute efter hela stacken med AA,KK. Så när han bara synar både preflop och flop så känner jag att han har antingen träffat sit Set eller att han faktiskt vågar ge mig fler kort eftersom han har AA, KK.

 

Jag tror inte han har set... isådantfall väldigt lustigt spel eftersom han ställer efter du visat dig svag... Han "borde" ju vilja ha en syn då och kanske smörbeta lite istället... men vad vet jag hur han tänker.. Likadant med AA, KK... då vill man väl ha betalt.

 

Tror inte som sagt att han spelat anorlund i det läget, han vill ha potten där och nu, han blir chipleader om han vinner den.

 

mmm, lite grämer man ju sig, men jag vet inte om jag spelat den annorlunda i ett annat fall. Tyckte det var för riskabelt i det läget.

 

 

KAn man folda här i en tourney?

 

Det kan man definitivt, allt beror på läget. JAg foldade till exempel både KK och AA preflop när det var en satellit med 10 platser och vi var 11 kvar eftersom jag visste att 2 killar var i farozonen för att bli utblindade innan blindsen kom till mig. Gick vidare då och kom ITM nu.

 

Man får göra vad som krävs för att komma framåt, men visst, i detta fallet gjorde jag ju uppenbarligen fel, kanske skulle jag vunnit turneringen istället för att komma 9:a

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fattar inte mkt av detta men jag kanske ä kass. folda här ä löjligt i min bok iaf. satellit, visst, men MTT tjänar man bara om man kommer till top 5 typ så att kasta ett överpar på ett inte särskilt skrämmande bord finns inte. Du har ju absolut ingen som helst info om hans hand tycker jag. HAn satte inte stegen iaf. Det vet du. Vad kan han ha då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske var löjligt att kasta, men det är såna här beslut man måste ta genom en hel turnering ju. Jag slänger ju inte för att jag vill komma ITM utan för att om jag synar är jag rädd att han har mig i fällan för alla mina marker. Då är jag ute och har absolut ingen chans på top 5.

 

Hur många gånger har man inte åkt ut i en turnering med QQ mot ett överpar eller med KK mot AA eller med ett överpar som man vägrar släppa mot ett set.

 

Därmed inte sagt att jag kommer i liknanade situationer som denna i varje turnering och hade jag haft KK här så had jag givetvis synat ber. Men den allmänna meningen verkar ju vara att jag absolut skulle gått hela vägen med den här så jag gjorde kanske fel :).

 

Tufft beslut i alla fall tyckte jag, det var därför jag tog upp den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade JJ

 

bra spelat av FI

 

Tycker du verkligen det? Om han vetat vad jag hade, typ AK och tror att han leder så bör han ju gå all in på flop. Min gissning är att han inte har en aning om vad jag har och bara famlar i blindo på flop och hoppas att jag ska checka en AK. Hade jag haft AA,el KK och checkat till honom där hade han åkt ut. och hade jag varit mer som alla i den här tråden så hade jag ju synat med QQ :)

 

Frågan är om han hade gått hela vägen om jag fortsatt beta. jag gissar på det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske ett lite större bet på floppen hade hjälpt, typ 20000. Då vet han i princip att du har ett överpar och slår bara TT.

 

Du är ju knappast intresserad av att se turnkortet utan vill ha potten nu.

 

Det bästa är nog att se till att få bra kort som QQ i position ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han vetat vad jag hade, typ AK och tror att han leder så bör han ju gå all in på flop.

Om du hade haft AK och om fi hade vetat detta borde han nog inte gå all-in på floppen. Han borde istället beta mindre, men så mycket att du väljer att syna trots att dina pottodds inte motiverar detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn alla dagar i veckan och två gånger på söndagen? Den där känslan man har, you know of it?

 

mmm, det var den jag hade tyvärr. att nåt fuffens var på G :) hehe.

 

Shit också, men jag fick i alla fall några hundra dollar för mödan i turneringen...han hade säkert köpt in knekten på river ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte alls en självklar syn när han ställer, rätt borderline mot en okänd spelare tycker jag. Mot en spelare man känner är beslutet dock mycket lättare eftersom man har en bättre uppfattning om hans HD. Sedan beror det ju på hur fältet känns i den tour du spelade, är snittspelaren rätt kass så synar jag nog här, men jag är inte direkt i extas över beslutet. Mot en kompetent fi så kan man nog släppa rätt enkelt på turn, en sådan raisar nämligen JJ på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checka turn för att få han o bluffa ä ett bra spel om du har KK iom de stora blindsen men QQ ä för sårbart för frikort.

Får du tillräckligt med bra kort o bra situationer för att komma så bra som 9a ofta iom att du släpper QQ i såna här lägen?

För mig är det en hoppa o dansa på All-in knappen situation detta så intressant o se andra synpunkter iaf.

 

Ofta har man inte tid o analysera läget, men gör du det så vet du att han ej har AA lr KK då det hade vart mer action preflop o på floppen.

Han har ej stegen då du percis visat svaghet o han gått all-in, sånt händer på friröllar högst. Han har ej trissen då om han nu vill slowspela flop så varför gå all-in när ngn visar svaghet o inte kommer syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte alls en självklar syn när han ställer, rätt borderline mot en okänd spelare tycker jag. Mot en spelare man känner är beslutet dock mycket lättare eftersom man har en bättre uppfattning om hans HD. Sedan beror det ju på hur fältet känns i den tour du spelade, är snittspelaren rätt kass så synar jag nog här, men jag är inte direkt i extas över beslutet. Mot en kompetent fi så kan man nog släppa rätt enkelt på turn, en sådan raisar nämligen JJ på floppen.

 

Precis vad jag tänkte och efterssom vi båda var väldigt nära chiplead vid den tidpunkten så tänkte jag att varför vill han riskera allt med JJ i det läget när jag tydligt visar att jag har något. Tack vare det kanske jag gav honom för mycket credit preflop, var rätt säker redan när han synade flop att han hade ett par. Visste att med AK ev. AQ skulle han gå all in och även trodde jag faktiskt det med JJ, men FEEEL :)

 

checka turn för att få han o bluffa ä ett bra spel om du har KK iom de stora blindsen men QQ ä för sårbart för frikort.

Får du tillräckligt med bra kort o bra situationer för att komma så bra som 9a ofta iom att du släpper QQ i såna här lägen?

För mig är det en hoppa o dansa på All-in knappen situation detta så intressant o se andra synpunkter iaf.

 

Jag håller med om det första där, men jag var nog för tveksam efter hans syn att jag kanske övertalade mig själv att han hade mig i fällan.

 

Anser inte att man behöver överpar hela tiden för att gå långt i turneringar. Hade inte haft ett enda dittills när jag fick QQ. Viktigare att få in timade reraisar och stölder och att spela på sin position.

 

håller med om att det är intressant med olika synpunkter här. Folk tänker verkligen olika när man spelar poker. Det är väl därför det blir så svårläst ibland :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...