Gå till innehåll

Leva på micronivån


berzerker

Recommended Posts

Jag hittade "tråden" om f.d. heltidsspelaren på Expressen (det var ju ingen tråd utan en artikelserie där). Men det stämmer ju inte att han levt på micronivån. Visst, han började där. På 80 timmar vann han 13.000:-, enligt uppgift. Han spelade tydligen NL. Men efter de 80 timmarna började han spela minst ett bord som hade 2.000:- i inköp! Det är ju absolut över micronivån! Sedan det där att han spelar 7-8 bord samtidigt...låter något överdrivet.

 

Du som vann ca $500 på en vecka på $25 NL, det var ju en fin vinst - men det är ju inte detsamma som att försörja sig på micronivån. I så fall måste man väl ändå ha lite längre tidsperspektiv, eller?

Att vinna en 10.000:- per månad, månad efter månad på micronivån, lyckas man med det kan man kanske säga att man lever på micronivån.

Men om det vore möjligt, vilket flera här vill påstå - varför är det då inte fler som satsar på det, istället för att riskera stora pengar på högre nivåer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har dragit in 1300dollar på $.10/.25NL på party på ca en månad, har dock suttit och nött i bra många timmar. Spelat uteslutande fullring och multitablat 9bord konstant. Gjort detta för att bygga rulle vilket har fungerat djävligt bra.

Tror mycket väl att det går att få ut som en medelsvensson varje månad om man multitablar och sitter vääldigt många timmar varje dag. Men som någon annan sa så finns det ingen anledning, samt att det förmodligen blir äckligt långtråkigt. Det finns större summor att hämta på högra nivåer om man ändå bestämmt sig för att satsa seriöst.

 

Och ja, jag ska gå upp i nivå snart. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade 4 bord. Tycker du min siffra verkar överdriven? Det är den inte, lovar! Jag vill inte göra anspråk på att vara någon korthaj, men går dock med vinst. Men att leva på den nivån tror jag som sagt inte på.

Nej, jag frågade om antalet bord därför att det är lika väsentlig som vilken nivå som spelas. Din vinst är inte orimlig på något sätt.

 

Sedan det där att han spelar 7-8 bord samtidigt...låter något överdrivet.

Googla på RaiNKhAN. :)

 

Du som vann ca $500 på en vecka på $25 NL, det var ju en fin vinst - men det är ju inte detsamma som att försörja sig på micronivån. I så fall måste man väl ändå ha lite längre tidsperspektiv, eller?

Helt korrekt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har testat att lira kanske 15 timmar i veckan nu i ca två månader på nl50 och drar in så att jag med den extremt låga levnadsstandard jag har skulle kunna leva på det, student som man är, men sätter undan pengarna istället, just nu iaf... har dragit in kanske 800 dollar/månad, iof bara två månader, så har egentligen ingen statistik att bevisa med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du drog in $ 1.300 på $0,10/0,25 NL när du spelade 9 bord samtidigt under en månad, under en förfärlig massa timmar, det gör ju att man skulle kunna tro att det går att leva på micronivån. Men jag tycker att tidsperspektivet är för kort. Hade du hållit på så en längre tid och dragit in samma summor var månad, så...men du skulle troligen bli utbränd inom kanske ett par månader..9 bord samtidigt är ju mycket, och de många timmarna per dag blir ju i tuffaste laget.

 

Jag drog själv in som mest $700 på 14 dagar på samma nivå..och spelade bara 4 bord, hade faktiskt inte ens maxinköp, utan bara $10 per bord (detta var i början av mitt online-spel, innan jag visste bättre). Det här var förstås en ovanligt tursam period. Därefter visade det sig att den nivån tidvis kan vara rena öknen..inga pengar att hämta. Ett problem med micronivån som jag nämnt, är att bonusarna kan ha en negativ inverkan på vinstmöjligheterna, spelet blir liksom väl tight. Det gäller väl Party, tror jag, där sign-up-bonusarna kan clearas på de lägsta nivåerna.

 

Jag tycker att det verkar som om potterna på den nivån idag är mindre än för 6-12 månader sedan. Jag har ingen skriven statistik, men vad tror ni andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att tidsperspektivet är alldeles för kort. Första gången jag sitter och nöter på denna nivå så resultatet ovan är det enda jag har. Tror också som du att man skulle bli väldigt utbränd efter ett tag.

 

Hur som haver står jag kvar vid ståndpunkten att man kan leva ett "ok" liv med pengar från denna nivån, om det är värt det i längden är nog olika för person till person.

 

Skulle vara intressant om någon annan har nått resultat ifrån en tids multitablande på micronivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingenting är omöjligt, förutom att lugg en flintskall!

 

För att diskutera det här måste man väl först definiera vad leva är? En 18-åring som nyss tagit studenten och bor hemma kan ju spela in en månads levebröd på kanske två, tre kvällar på denna nivå när han annars skulle få slita som telefonförsäljare och tjäna 70 kr/timmen.

 

En 40-åring som har barn att försörja och även högra hyra har givetvis svårare. Men nog tror jag att med bonusar ska man med endel spelande kunna dra in en 15 lök i månaden, absolut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag startade den här tråden i juli och jag har fortfarande ingen annan inkomst än pokern, förutom något enstaka dj-gig och ett par klubbar jag driver med småpengar i vinst.

 

Jag har alltså levt på pokern på micronivån i 3 månader nu och kan sammanfatta det ungefär såhär:

 

Jag har snittat ungefär 9000-10000 sek i månaden.

Jag spelar många timmar, vissa veckor uppemot 50.

Jag kan inte ta skott, eller ens gå upp i nivå som jag har egentligen har rulle för, bara för att jag inte vågar att riskera den "säkra" inkomsten. Jag vill ju kunna betala alla räkningar och inte riskera att förlora.

Jag har blivit latare och tjockare.

Jag kan göra nästan vad jag vill på dagarna, men det skulle vara roligare om man hade kompisar som också var pokerproffs och hade den skumma dygnsrytm man själv har. Det blir lite ensamt annars.

 

Jag söker jobb och tror att säkerheten med ett jobb skulle gynna min pokerutveckling och att jag först då kan komma upp i de 15000-20000 sek i månaden som krävs för att kunna leva på pokern på lite längre sikt.

 

Om ni hamnar i min situation (jobbets tidsbegränsning tar slut) så rekommenderar jag ändå att testa pokern i några månader, men se till att ni har vunnit några månadsutgifter innan att ha som säkerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har dragit in ca 7500kr/mån sedan början på året (Lite mer senare då jag knappt hade några pengar att spela med i början) trots att jag suger rätt hårt på poker.

 

Jag är helt säker på att en bra spelare skulle kunna vinna minst det tredubbla /mån genom att enbart spela NL10 och NL20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om det vore möjligt, vilket flera här vill påstå - varför är det då inte fler som satsar på det, istället för att riskera stora pengar på högre nivåer?

 

Det är ungefär så jag resonerar. Iden är naturligtvis att spela högre så småningom, men man vill ha en ordentlig buffert till dess.

Det mesta jag någonsin har förlorat är 2500kr och det var inte ett dugg roligt.

 

Folk vinner väl helt enkelt mer totalt sett på högre bord även om swingen blir större.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte ta skott, eller ens gå upp i nivå som jag har egentligen har rulle för, bara för att jag inte vågar att riskera den "säkra" inkomsten.

 

Jag brottas med samma problem. Jag har BR för högre nivåer, men är ju samtidigt så nöjd med att dra in en rätt "säker" summa varje månad. Även på $0.25/0.5 så blir det rätt mycket pengar. Nu har jag i och försig tvingat mig själv att börja nosa på $0.5/1 också.... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har dragit in ca 7500kr/mån sedan början på året (Lite mer senare då jag knappt hade några pengar att spela med i början) trots att jag suger rätt hårt på poker.

 

Jag är helt säker på att en bra spelare skulle kunna vinna minst det tredubbla /mån genom att enbart spela NL10 och NL20.

 

Det blir ju en 20.000 kr/mån. Nej, orealistiskt! Även om man skulle tokspela en 9-10 bord samtidigt en massa timmar varje dag! Om man får tro en del på den här tråden, så borde det ju finnas massor av hajar bland fisken på micronivån - men det gör det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir ju en 20.000 kr/mån. Nej, orealistiskt! Även om man skulle tokspela en 9-10 bord samtidigt en massa timmar varje dag!

 

20.000 är ju ungefär ~$2750. Jag spelar på $0.25/0.5 och skulle behöva spela 122 timmar i månaden för att dra ihop den summan. Jag baserar det på den timlön jag har i snitt för 2006. Då räknar jag i och för sig också bonusar.

 

För mig finns det inte en chans i världen att jag kan spela så många timmar. Frågan är också om man skulle spela lika bra efter 100 timmar som man gör nu när jag spelar 40-50 timmar i månaden.

 

Men jag hävdar att redan på $0.25/0.5 så handlar det om rätt mycket pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir ju en 20.000 kr/mån. Nej, orealistiskt! Även om man skulle tokspela en 9-10 bord samtidigt en massa timmar varje dag!

 

20.000 är ju ungefär ~$2750. Jag spelar på $0.25/0.5 och skulle behöva spela 122 timmar i månaden för att dra ihop den summan. Jag baserar det på den timlön jag har i snitt för 2006. Då räknar jag i och för sig också bonusar.

 

För mig finns det inte en chans i världen att jag kan spela så många timmar. Frågan är också om man skulle spela lika bra efter 100 timmar som man gör nu när jag spelar 40-50 timmar i månaden.

 

Men jag hävdar att redan på $0.25/0.5 så handlar det om rätt mycket pengar.

 

Det som är mest förvånande är när du säger att du spelar på $0.25/0,50 och baserar beräkningen på den timlön du haft i snitt 2006. Menar du att du spelat på den nivån i 9 månader, eller vad? Du har väl börjat på en ännu lägre nivå, så varför har du inte lämnat denna nivån för längesedan, när du nu nått så glänsande resultat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Umm det är väl hur klart som helst att man kan leva på microlimits men vafan, ifall ni nu kan leva på det så bör ni ju tjäna en himla massa buyins för nästa level. Move up och dra ner grindet för ungefär samma timpeng. Vinner ni i NL10/NL25 så lär ni vinna i NL50 efter en liten anpassningsperiod. Eller direkt. Gapet är inte stort.

 

NL50 och bananplockning. Där betalas mina räkningar, kläder och mat. Resten dricker jag upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl på hur lågt man ska lira. Jag håller själv på med en liten "mätning" för skojs skull på låglimitsngs på stars. Ska se vilken typ av timlön man kan uppnå på t.ex $3.40-sngsen. Ska lira mellan 200 och 500 av alla turbos upp till $109nivån och kolla en ungefärlig timlön på varje. Har väl lirat nästan 200st $3or nu och timlönen är kring $9 vid 4-6tablande. Detta som sagt på $3-sngs. Så att betala hyran och leva på nudlar är då ingen omöjlighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att du spelat på den nivån i 9 månader, eller vad? Du har väl börjat på en ännu lägre nivå, så varför har du inte lämnat denna nivån för längesedan, när du nu nått så glänsande resultat?

 

:D

 

9 månader räcker inte!

 

Ja, jag vet. Jag skulle ha lämnat den nivån för länge sen. Men jag är en sån som är mer "play to live", dvs jag har inget behov av att hävda mig på något sätt, utan tar tacksamt emot bidragen. Eftersom bidragen redan på NL50 varit så pass bra, så har jag av bekvämlighetsskäl inte klivit upp. Har valt att hellre ha en säker inkomst där än en mindre säker högre upp.

Nu ska jag tvinga mig själv lite uppåt i alla fall. Kan ju inte hålla på så här i evigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antirekommenderar verkligen att leva på poker vid microlimit. Orsaken är inte främst ekonomisk, det finns ju bra skyddsnät och det gör inte så mycket att gula om man är ung, utan istället social. Poker är en ganska uppslukande verksamhet, särskilt om man lever på det, och det är helt enkelt inte värt vinsten att helt gå in i det på så låg nivå.

 

IMO och allt det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...