Gå till innehåll

Leva på micronivån


berzerker

Recommended Posts

Hej.

Jag bor dock hemma så jag vet inte om jag räknas.

Har gått ur skolan för några månader.

Valde inte att söka jobb utan leva på pokern.

 

Spelade Nl20 o liite Nl50 förra månaden och fick ca 10 000+ på det.

 

Spelar nu enbart Nl50 och ligger hittils lite mer än 7k upp denna månad.

 

Går utan problem att leva på low limit bord.

Sen ska även tilläggas att jag inte spelar allt för länge.

Spelar nåra timmar på natten några dagar i veckan.

Och spelar verkligen inte helt perfekt.

 

Tror utan större problem man kan få in 20-30k månaden på Nl50 utan att grinda ihjäl sig.

Rätt bra lön eftersom det är skattefritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Grindar man bara för fickpengar spelar det ingen roll.

 

En helt annan sits om du har räkningar för 10.000 varje månad. Kul om du hamnar i värsta downswingen och går +- 0 eller t.om back en månad. Vad kan du få för kr/h på lägre nivår? Kanske måste sitta 10-16 h/dag , är det inte bättre då att ta ett skitjobb 7-16 och sedan grinda in extra stålar på kvällerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinner man 15kr/timmen på de borden så är man jävligt dålig på poker

 

15BB/100händer är jävligt mycket. i det tempot tar man 3000bb på 10k händer, dvs man kan levla 4ggr/månad utan problem.

 

från NL25 - NL10k tar mindre än 2månader i det tempot... :)

 

Dessutom får man ju långt från 100 händer/timme på de borden. Tror det brukar ligga runt 40 händer/timme. Men ska det inte vara möjligt att dra in åtminstone 10ptbbs, dvs 20 big blinds, per 100 händer mot riktigt dåligt motstånd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindar man bara för fickpengar spelar det ingen roll.

 

En helt annan sits om du har räkningar för 10.000 varje månad. Kul om du hamnar i värsta downswingen och går +- 0 eller t.om back en månad. Vad kan du få för kr/h på lägre nivår? Kanske måste sitta 10-16 h/dag , är det inte bättre då att ta ett skitjobb 7-16 och sedan grinda in extra stålar på kvällerna.

 

Har spelat rätt många timmar och händer på nivå runt nl20-nl50 och har nog nästan aldrig haft en downswing längre än 1-2 dagar.

Så länge man inte tiltar så tror jag man kan komma ifrån downswing på 4+ dagar rätt lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinner man 15kr/timmen på de borden så är man jävligt dålig på poker

 

15BB/100händer är jävligt mycket. i det tempot tar man 3000bb på 10k händer, dvs man kan levla 4ggr/månad utan problem.

 

från NL25 - NL10k tar mindre än 2månader i det tempot... :)

 

Dessutom får man ju långt från 100 händer/timme på de borden. Tror det brukar ligga runt 40 händer/timme. Men ska det inte vara möjligt att dra in åtminstone 10ptbbs, dvs 20 big blinds, per 100 händer mot riktigt dåligt motstånd?

 

Det går nog att dra in bortåt 30BB/100händer, men jag kalkylerar med tilt, slöspel, hyfsad överlappning på borden också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför lirar du micro på svenska spel.

jag har lirat cashgames i typ 1 år, jag lirar short tables för mycket action. känns som att man leker hemm alla nivåer upp till 10/20$ bara genom att vara aggressiv om man är en duktig spelare. jag lovar att vi e svenskar är bra mycket bättre än average i poker. och din skill på micro nivå på ss håller upp till 5/10$ på vilken internationell spelsajt som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"varför lirar du micro på svenska spel.

jag har lirat cashgames i typ 1 år, jag lirar short tables för mycket action. känns som att man leker hemm alla nivåer upp till 10/20$ bara genom att vara aggressiv om man är en duktig spelare. jag lovar att vi e svenskar är bra mycket bättre än average i poker. och din skill på micro nivå på ss håller upp till 5/10$ på vilken internationell spelsajt som helst. "

 

 

SupermegaLOL....kanske det roligaste inlägget jag sett på mycket mycket länge (som jag inte varit övertygad om att det är ironiskt). Menar du på fullt allvar att spelet på micronivån på Svenska spel skulle motsvara spelet på 5/10$ på någon annan sajt? hmmmm...är det samma Svenska spel (med 70-80% preflopp syn) som vi talar om?

 

Men det vore ju rätt kul at se någon flytta över spelet från Svenska Spels micronivå till 5/10$. Kanske till och med ännu roligare än inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför lirar du micro på svenska spel.

jag har lirat cashgames i typ 1 år, jag lirar short tables för mycket action. känns som att man leker hemm alla nivåer upp till 10/20$ bara genom att vara aggressiv om man är en duktig spelare. jag lovar att vi e svenskar är bra mycket bättre än average i poker. och din skill på micro nivå på ss håller upp till 5/10$ på vilken internationell spelsajt som helst.

 

 

Skämt!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
05/1 i svenska kroner kan väl max ge en 15kr bord i timmen om man spelar bra. lirar du 4 bord blir det en 60kr/h.. går väl att leva på om man lirar en väldigt mkt. men känns jävligt segt då du drar in mer på donken.

 

 

rai, om du tjänar 15/timmen på 1 bord så tjänar du inte 60/timmen om du spelar 4. du måste räkna in bortfallet du får pga tappad spelarinformation

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

05/1 i svenska kroner kan väl max ge en 15kr bord i timmen om man spelar bra. lirar du 4 bord blir det en 60kr/h.. går väl att leva på om man lirar en väldigt mkt. men känns jävligt segt då du drar in mer på donken.

 

 

rai, om du tjänar 15/timmen på 1 bord så tjänar du inte 60/timmen om du spelar 4. du måste räkna in bortfallet du får pga tappad spelarinformation

 

Spelar info på 50öre/1kr är nog väldit liten, som högst kan du kanske upptäcka en ubbergalning. 60kr/h skatte fritt är inte så dåligt då det motsvarar 90kr/h med skatt vilket är en normal lön på många jobb utan utbildning. Plus så gör han något han tycker om. Sen är väl frågan hur det socialabiten fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar 4-5 bord på SvS och tjänar ca 50 kr/h. För mig skulle det bli svårt att försöja mig på den nivån och i längden måste man ju tänka på familj, sjukdom, pension, osv.

 

Så för att känna "trygghet" så skulle åtminstone jag bli tvungen att bli en stabil spelare på högre nivåer. Problemet är att spelet, enligt mig, skiljer sig mycket från 1kr till t.ex. 5 kr... Inte lika enkla pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinner man 15kr/timmen på de borden så är man jävligt dålig på poker

 

Förlorar man på de nivåerna så är man dålig på att spela poker.

 

Någon måste ju vinna på de nivåerna och någon måste förlora..

 

ähh pallar inte skriva mer då hela pokerforumet ballar ur i varenda tråd.

snitt åldern på medlemmarna verkar vara -7 år

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte bara att det skulle vara intressant att höra om någon här som lever på poker, gör det på micronivån. Själv slutade mitt tidsbegränsade jobb den sista juni i år, så sedan dess har jag varit "pokerproffs". Mest gör jag det för att jag vill ha en bra sommar med mycket träning, sol, sovmorgnar och så poker givetvis. Jag kör ofta på extremt låga nivåer som 0.5/1 på svenska spel, $0.05/0.1 Hold em/Omaha HL och liknande. Det går hyfsat, kan betala hyran och har råd att äta gott, men några stora summor på bankkontot blir det inte.

 

Jag är intresserad av tips och erfarenheter från andra som livnär sig på microlimit.

Extremt bra av dig att ha råd till allt det där på denna nivå.

Upp med dig ett eller 2 steg

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar väl ingen roll! Den negativa variansen kommer att hinna ikapp och dra ned snittet/timma avsevärt.

 

LOL vad är den negativa variansen för något?

Har aldrig hört talas om något sådant.

Antar att du menar att han har haft tur, men att det kommer att vända?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag tror inte att det går att leva på micronivån någon längre tid - rent generellt. Jag har visserligen inte testat Svenska spel, men andra siter. Jag har spelat en hel del $0,10/0,25 NL, och nivån däröver (dessa får väl klassas som micro), och vann under ett par månader i snitt $600 per månad. Nu spelade jag bara max 3 tim per dag. Det kan alltså ge en del pengar, men knappast tillräckligt att leva på. Nu definierar jag alltså nivåer däröver som EJ micro. Sedan tror jag att bonusar haft den effekten att micronivån blivit mindre lönsam; alltför många clearar bara bonusen där, och potterna blir sämre. Men det är knepigt att bedöma, särskilt om man själv lämnat nivån och gått vidare. Men jag har en bestämd känsla av att all-in-situationer innan floppen blivit mer sällsynta på micronivån än tidigare. Skulle vara intressant att läsa vidare kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat en hel del $0,10/0,25 NL, och nivån däröver (dessa får väl klassas som micro), och vann under ett par månader i snitt $600 per månad. Nu spelade jag bara max 3 tim per dag.

Hur många bord?

 

Jag satte in $300 på empirepoker och spelade 4 NL25 bord ca 3-4 timmar per dag och 5 dagar senare tog jag ut $856.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...