FinskeFisken1 Postad 15 Juli , 2006 Rapport Postad 15 Juli , 2006 Jag undrar när ni brukar spela SC, och hur djupa stackar i förhållande till Blindsen det bör vara föra att i längden löna sej.. Detta gäller alltså turneringar. Det känns för mej som att man ändå bör ha en rätt solid stack framför sej för att spela exempelvis 67s, eftersom man vid en hyfsad på floppen kommer att vara tvungen att stoppa in mycket pengar i potten för att få in draget, och fast man följer pottoddsreglerna så förminskas ju stacken avsevärt vid missat drag om man verkligen går in för att syna på flopp och ev turn för att få in stege eller färg. Vad är alltså lämpligt, 30-40 BB kanske? Citera
SethCohen Postad 16 Juli , 2006 Rapport Postad 16 Juli , 2006 I de första 2-3 blinds perioderna så vill jag gärna spela spekulativa händer eftersom träffar man en bra flop, såsom en färdig stege, eller två par så är det många tomtar som aldirg kan släppa sin AKs och gärna trycker in med den. Men man måste vara försiktig, det gäller att se floppar billigt och få till ett bra värde med sin hand, annars är det värdelöst eftersom man träffar så pass sällan en monster flopp. Jag skulle säga första två blindsperioderna och för att sen tajta till en ordentligt. Att syna med 98s i UTG eller UTG+1, +2 är inte bra, men har du position så varför inte gambla lite i början. Man måste ju trots allt ha tur för att klonka en hel turneirng så varför inte börja klonka i början? Åk ut eller dubbla, men bara man behåller sitt sunda förnuft! Citera
vetgirig Postad 16 Juli , 2006 Rapport Postad 16 Juli , 2006 När stackarna är stora och i sen position (CO/Button) och med minst 2 spelare redan i potten så brukar jag syna med SC. Träffar man bra så kan man om man har tur få bra betalt. Citera
Plupp Postad 16 Juli , 2006 Rapport Postad 16 Juli , 2006 jag stjäl mycket hellre blinds med sc än händer som KJ, QT, dåliga ess eller vad man nu kan hitta på senare i turneringarna. Får man väl syn och får se en flop så är man sällan dominerad så man förlorar inte en massa på dålig kicker. Det gäller dock att passa sig om man bara träffar ett par då det är ganska många som bara synar med höga par preflop. Citera
Recommended Posts