Gå till innehåll

Vilken PO/PT statestik visar ni i tableoverlay:en?

Recommended Posts

Postad

Som rubriken lyder. Det finns så mycket att välja på så jag blir inte riktigt klok på vad som är bäst. Jag använder PO2 och har ställt in på 2 raders statestik med följande:

På rad 1.

Vol $ put in the pot %

Flop-turn %

Turn-River %

Folded River to Bet %

Folded BB to steal %

Rad2.

Nr of hands.

Pre flop Raise %

Continuation bet %

Aggro. Factor Turn

Aggro.Factor Total

Att. To Steal Blinds %.

Tanken är att rad 1 skall återspegla hur min opponent reagerar på varje gata när jag har intiativet. Och rad 2 hur opponenten spelar på varje gata när han själv har/tar intiativet.

Jag är ganska nöjd med rad 1. Den använder jag mig ganska mycket av i spelet. Rad 2 kollar jag knappt på, så skulle nog behöva en del modifieringar där. Några förslag? Kanske skall tillägga att jag spelar 2/4 FL.

Såg att man i PO2 nu också kunde ställa in antal decimaler som skall visas, så det borde få plats med lite mer stat.

Som sagt det vore intressant att höra hur ni andra har ställt in?

Postad

Jag kör en liten config just nu. Två rader (combined stats i PAHUD):

VP$IP / PFR% / Call preflop raise %

Total agg factor postflop / Went to showdown / Won at showdown / Total hands

Antagligen inget vidare dock, ska göra om den när jag kommer tillbaka från iPoker ;)

Postad

Ett tips, användett par stats i början, typ vpip, pfr, aggression factor... när ni väl behärskar dessa tre, bygg på med en två till.. och fortsätt så bygg på efterhan..

början man med 10 stats blir det lätt att man inte kollar in hälten av siffrorna för man inte är van och inlärningstiden är längre... (för användandet)