Plantinga Postad 14 Juli , 2006 Rapport Postad 14 Juli , 2006 Som rubriken lyder. Det finns så mycket att välja på så jag blir inte riktigt klok på vad som är bäst. Jag använder PO2 och har ställt in på 2 raders statestik med följande: På rad 1. Vol $ put in the pot % Flop-turn % Turn-River % Folded River to Bet % Folded BB to steal % Rad2. Nr of hands. Pre flop Raise % Continuation bet % Aggro. Factor Turn Aggro.Factor Total Att. To Steal Blinds %. Tanken är att rad 1 skall återspegla hur min opponent reagerar på varje gata när jag har intiativet. Och rad 2 hur opponenten spelar på varje gata när han själv har/tar intiativet. Jag är ganska nöjd med rad 1. Den använder jag mig ganska mycket av i spelet. Rad 2 kollar jag knappt på, så skulle nog behöva en del modifieringar där. Några förslag? Kanske skall tillägga att jag spelar 2/4 FL. Såg att man i PO2 nu också kunde ställa in antal decimaler som skall visas, så det borde få plats med lite mer stat. Som sagt det vore intressant att höra hur ni andra har ställt in? Citera
serenity Postad 14 Juli , 2006 Rapport Postad 14 Juli , 2006 Jag kör en liten config just nu. Två rader (combined stats i PAHUD): VP$IP / PFR% / Call preflop raise % Total agg factor postflop / Went to showdown / Won at showdown / Total hands Antagligen inget vidare dock, ska göra om den när jag kommer tillbaka från iPoker Citera
Uppenberg Postad 14 Juli , 2006 Rapport Postad 14 Juli , 2006 http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=28266 Rad 1: VPIP, PFraise, CB, Cr Flop Rad2 Cr turn, Cr river, Nr of hands Citera
baller Postad 14 Juli , 2006 Rapport Postad 14 Juli , 2006 Ett tips, användett par stats i början, typ vpip, pfr, aggression factor... när ni väl behärskar dessa tre, bygg på med en två till.. och fortsätt så bygg på efterhan.. början man med 10 stats blir det lätt att man inte kollar in hälten av siffrorna för man inte är van och inlärningstiden är längre... (för användandet) Citera
bengan_m Postad 14 Juli , 2006 Rapport Postad 14 Juli , 2006 Jag kör standar inställnigar plus folded BB (FL) OT: kan ngn vänligsjäl förklara hur aggr faktorerna räknas ut och vad dem innebär? Citera
MacDaddy Postad 15 Juli , 2006 Rapport Postad 15 Juli , 2006 går det ladda ner statistik från ppl lr får man bara stats på spelare efter att man spelar mot dem? Citera
Weedobooty Postad 15 Juli , 2006 Rapport Postad 15 Juli , 2006 Måste man plöjsa för progget? 25 dollar, men det tjänar man in på en halvtimme. Citera
MacDaddy Postad 16 Juli , 2006 Rapport Postad 16 Juli , 2006 Går det ladda ner stats om spelare? Citera
MacDaddy Postad 17 Juli , 2006 Rapport Postad 17 Juli , 2006 går det ladda ner stats om spelare? Citera
TANDEMCYKELN Postad 17 Juli , 2006 Rapport Postad 17 Juli , 2006 går det ladda ner stats om spelare? Du använder statistiken från din egen databas i PokerTracker. Hur du får in händer i den databasen är upp till dig själv. Citera
Recommended Posts