Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Eftersom det har varit ganska vanligt med problem på slutet, så undrar jag hur man gör när man betalar tillbaka pengar när en turnering blir avbruten.

Ex. Gårdagens $8000Garanti.

Igår hade jag ca 12k, medel var 5k och chipleadern hade 17k.

Räknar man chipcount, eller hur gör man?

Tacksam för ett utförligt svar.

mvh/

S

Postad
Eftersom det har varit ganska vanligt med problem på slutet, så undrar jag hur man gör när man betalar tillbaka pengar när en turnering blir avbruten.

Ex. Gårdagens $8000Garanti.

Igår hade jag ca 12k, medel var 5k och chipleadern hade 17k.

Räknar man chipcount, eller hur gör man?

Tacksam för ett utförligt svar.

mvh/

S

Hej STO,

Tyvärr har vi haft problem med MTT de senaste dagarna och jag ber om ursäkt för detta. Vi jobbar med full kraft för att lösa dessa problem.

Om det skulle hända att en MTT avbryts så gäller dessa regler:

Om det en serverkrasch skulle inträffa ställs pågående händer in och alla chips ges tillbaka som det såg ut innan just den aktuella handen startade.

Turneringen startas igen när servern är uppe.

Om den inte startas igen och ställs in kommer följande att hända:

Om mindre än 20 % av spelarna är utslagna kommer alla entry fees att återbetalas.

Om 20 % eller fler av spelarna har blivit utslagna kommer 50 % av prispotten att delas lika mellan de kvarstående spelarna och 50 % kommer att fördelas i proportion till den chipmängd spelarna hade när avbrottet skedde.

Om det av någon anledning inte skulle vara möjligt att se chipmängden kommer prispotten att fördelas lika mellan de kvarstående spelarna.

Hoppas detta gör det mer tydligt. Har du/ni fler frågor, ställ dem gärna här så ska vi försöka svara på dem så gott vi kan.

Mvh Sportingbet

Postad

Hej, lånar denna tråd lite angående problem..

Spelade en MTT i lördags och när två bord återstod så var alla blinds borda på bordet jag spelade på. Detta är ju lite irriterande då man är i ett läge där man vill förbättra sin situation inför finalbordet. Handlade ju inte om någon längre tid men eftersom jag hört att detta problem även uppstått vid F1-frirullen så ville jag bara påpeka det :)