Gå till innehåll

nKLT- Low Grindar på Unibet (b2bPoker) som sommarjobb!


nKLT-

Recommended Posts

Har en liten mindre dispyt med en polare som tycker jag spelar min sista hand fel, ingen av oss är Fixed Limit experter. Hur skulle ni spela?

 

Finalbord 7 Personer - Alla ITM

Position 4 av 7 med 25K i marker, de efter mig har 10k och neråt.

 

Blinds 2500/5000

 

Sitter i första position med 88 raise 10.000

Alla foldar fram till knappen som är 2nd chipleader med 65k i marker som raisar 5k till.

Jag synar

 

Flop: 225

All in

Syn

 

88 vs AQ

 

turn: A

 

River: X

 

Min polare tycker att jag preflop ska reraisa igen, jag känner att han sitter på AK-A10 eller AA-1010. Därför synade jag bara preflop ihop om en flop med underkort eller ev en 8:a för att sedan ställa in. Om det enbart kommer överkort eller dylikt så foldar jag handen vid bet och har ändå stor chans att komma längre än till 7:e plats.

Rätt eller fel?

 

 

Jag skulle helt klart ställt in på den minirasisen. det är troligen en 50/50 situation som du måste ta ibland! lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle helt klart ställt in på den minirasisen. det är troligen en 50/50 situation som du måste ta ibland! lycka till!

Det är ingen miniraise, det är en raise, fixed limit du vet. ;)

 

Tycker iaf också du ska höja tillbaka, har du slängt in 15k av dina 25k kan du inte folda floppen för att det kommer ett överkort eller 2. Även värt risken eftersom det är bättre att antingen komma topp 3 eller 7:a istället för att blinda ihjäl sig till en 5:e plats eller liknande. Det är om man går riktigt långt man tjänar dom stora pengarna.

 

Däremot vet jag inte riktigt om man ska höja med 88 UTG från början 7-handat, känns lite riskabelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant Dagbok:)

 

JAg bestämde mej själv för att grinda "därnere" på B2B efter att ha slaksat upp till 5/10. Tyvärr hade jag inte tålamodet till dej och tiltade bort min rulle redan 4e dagen.

Men jag vet att har man bara tålamodet och klarar tilten så kommer man plussa. Självklart ska man spela bra poker också men det tror jag du klarar av!

 

Lycka till i Fortsättningen. / M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig dagbok att läsa. Fast det är en sak jag inte förstår...

 

Varför tar du överhuvudtaget ut pengar från rullen? Är det inte bättre att behålla dem inne för att bygga upp en större rulle och därigenom kan kliva upp i nivå?

 

tror många (inklusive mig) gör det för att försäkra att om man skulle gula så står man inte tomhänt.

 

sen kanske man inte är redo att kliva upp i nivå än?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle helt klart ställt in på den minirasisen. det är troligen en 50/50 situation som du måste ta ibland! lycka till!

Det är ingen miniraise, det är en raise, fixed limit du vet. ;)

 

Tycker iaf också du ska höja tillbaka, har du slängt in 15k av dina 25k kan du inte folda floppen för att det kommer ett överkort eller 2. Även värt risken eftersom det är bättre att antingen komma topp 3 eller 7:a istället för att blinda ihjäl sig till en 5:e plats eller liknande. Det är om man går riktigt långt man tjänar dom stora pengarna.

 

Däremot vet jag inte riktigt om man ska höja med 88 UTG från början 7-handat, känns lite riskabelt.

 

 

 

Smart där;) ja tycker som du 7 pers kvar så ska man inte gambla allt för mkt med 88, däremot NL så är det en helt annan visa... beror på stackdjup osv:) 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med bra och givande svar, har lärt mig en läxa helt enkelt. För er som undrar varför jag cashar ut är det helt enkelt som RaketB säger, jag har haft en tendens att gula mina vinstpengar förut (aldrig förlorat det jag satt in dock) därför vill jag ha det som en försäkring.

 

Som sagt gambla med 88 kanske är dumt, men jag hade inte fått bra kort fram till dess samt att bordet fortfarande var ruskigt tight. Får se om jag ställer upp i fler FL turrar. Kom precis hem från ett landställe och idag är det dags att fortsätta.

Satt lite i lugn och ro och kalkylerade om jag skulle klara av att göra €15 per dag på den nivå jag är nu. Det skulle innebära ungefär ITM i var 2.5e SNG jag deltar i räknat på €3 sng. Rimligt? Njae, jag ligger på det snittet idag så varför inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du börjar bonushora så tror jag nog att du kommer dra in till slut mellan 50$-100$ per dag (2/4-3/6)

 

Om du vill kan jag slänga upp en diagram över bonus du kan köra. Det går ganska fort om du multi-tablar.

 

AnnaDea det vore faktiskt helt underbart, kan du göra det åt mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du börjar bonushora så tror jag nog att du kommer dra in till slut mellan 50$-100$ per dag (2/4-3/6)

 

Om du vill kan jag slänga upp en diagram över bonus du kan köra. Det går ganska fort om du multi-tablar.

 

AnnaDea det vore faktiskt helt underbart, kan du göra det åt mig?

 

Sure. Postar den någon dag här då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite statistik från dagens idiotier.

 

€10 - 4, 4

€5 - 2:a €15, 3:a €10

€3 - 8:a, 2:a €9, 1:a €15, 2:a €9

 

Kostnad: €46

Intäkter:€58

Vinst: €12

8 Spelade

5 ITM

 

Rake är inkluderat.

För att snabbt analysera kan jag säga att jag åkt ut som bubblare två gånger på €10 dock spelat uselt på den ena vilket inte är mycket att snacka om. Fortfarande känns det som att jag gör mest pengar på €3 där motståndet är kasst. Ska mer och mer spela €5 som också börjar kännas familjärt.

 

Tilläggas ska även att jag multitablar med 2-4 bord.

 

Update: 17.10

€5 - 2:a €15

€3 - 5:a (A8 vs 52 A57 flop, runner runner färg =E), 4:a, 1:a €15

 

Kostnad: €18

Intäkter:€30

Vinst: €12

4 Spelade

2 ITM

 

 

Bankroll vid dagens start: €90

Bankroll: €112

 

Update 18.00

€5 - 2:a €15

€3 - 6:a, 5:a, 3:a €6

Kostnad: €15

Intäkter: €21

Vinst: €6

 

Totalt idag

Vinst: €30

16 Spelade

9 ITM

 

Bankroll vid dagens start: €90

Bankroll: €118

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåligt med uppdaterande, jag vet. Började dagen riktigt dåligt och blev utdragen ett flertal gånger, allt flyt jag haft innan kom emot mig helt plötsligt. Hade €110 vad dagens start efter den del dåliga sessioner inatt. Det blev värre och jag köpte in mig till en €3, €5 och €10 SnG samtidigt. Som tur är vinner jag €10 och slutar 2:a i €3, totalt €59.

 

Bankroll vid dagens start: €110

Bankroll just nu: €139

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste få skriva av mig ordentligt. Nu sitter jag och gråter. En polare till mig ville mer än gärna delta i kvalet till Scandinavian Masters på PartyPoker. Dock blev han dubbelbokad pga en dejt med en snygg brud (hoppas jag). Jag sa helt seriöst att jag kunde ställa upp och spela istället vilket han ställde sig tveksam till med all rätt. $193 är fortfarande pengar.

 

Idag säger jag att jag fortfarande ställer upp vilket han senare gick med på, tanken var att jag skulle spela första timmen eller två tills han kom hem. Hans bio började senare än så och hemma på hans konto satt jag fullt koncentrerad. 71 spelare reggade, efter en timme leder jag tätt följt av en annan spelare.

30 pers återstår och jag ligger tvåa då chipleadern dragit ifrån rejält.

 

Finalbordet var ett faktum, hade jobbat upp mig när jag var nere på näst sista plats till att ha en femte plats med 10 spelare kvar. 5 pers garanterade "$6500 package" till Scandinavian masters.

Jag plockar en halv skön pott och ligger 4 med 7 spelare kvar. Chip leadern som höjer allt och alla dubblar upp killen på femteplats och jag åker ner i listan.

 

6 pers kvar, jag med 18K och sexan med 11K som helt plötsligt ställer in med 88 och får syn av Chip leadern som har AJ. 88 står sig och jag är nu sist. 800/1600-100ante ligger blindsen på och det går fort då många spelar tight. Femman sitter på SB och jag på BB alla foldar fram till SB. Släpper han blindsen till mig är jag återigen före med ca 1000 marker, jag tror mig förstå hur han tänker när han raisar 3x. Jag som sitter på QJ ställer in direkt för att skrämma han rejält och veta att han inte vågar riskera platsen. Till min stora förvåning ser jag QQ vikas upp och det är tack och god natt...

 

Helvete säger jag

 

Ska också tilläggas att vi hade SMS kontakt där han skriver "Går du vidare får du 1000 dollar" och sedan sedemera "Fixa det där så åker vi till England".

POKER ÄR FÖRJÄVLIGT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satan vad jobbigt :(

 

Men det är ju erfarenhet som du nu får. Nästa gång detta händer så kommer det inte kännas lika ont.

 

Sen postade 2 länkar i min DB om Prima respektive b2b bonusar. Sitter själv och klurar vilka som man kan ta osv. Bara skriva där om du undrar något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack AnnaDea.

 

Är fortfarande besviken som satan efter satellite beaten, spelade så jävla bra hela vägen. Har varit helt tom hela dagen, tagit riktigt hårt faktiskt precis som dagens pokerspelande. Spelade stundtals grymt bra när jag var fokuserad men spelade otroligt dåligt när jag var ofokuserad vilket hände en hel del. Tiltade totalt och var nere på €95 från €160 då jag satte mig på 3 bord, €3 €5 €10 (20 seats), förlorar de två första och har den stora sng mttn kvar som jag lyckas vinna efter att ha spelat otroligt bra och disciplinerat.

 

Sedan sätter jag mig ner på €10 och €3 och hamnar på bubblarplatserna efter sjuka utdragningar...shit happens igen antar jag.

 

Bankroll: €181

 

Frågan är hur jag ska forsätta? €3 sng känns som relativt lätta pengar, kommer nog fortsätta där ett tag samtidigt som jag vill ha €5 som standard. €10 spelas eventuellt 2-3 ggr/dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt tråkigt att höra om satten.

Verkar iaf gå bra för dig på ditt egna CG det är ju roligt iaf! Men som tidigare nämnts var det en bra erfarenhet, taskig timing är sånt som händer!

Du har inte börjat fundera på att spela lite MTT:s efter satelliten?

 

Jag kan inte sova om nätterna efter den satelliten haha, galet.

Jag har funderat på att spela fler o fler MTTs men Unibet har för tillfället inga turnering som jag anser har bra värde för tillfället. 20K guar med €40 i inköp e saftigt, likaså satelliterna på €3 med 200 pers och rebuy. Man kanske får söka sig utanför Unibet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har funderat på att spela fler o fler MTTs men Unibet har för tillfället inga turnering som jag anser har bra värde för tillfället. 20K guar med €40 i inköp e saftigt, likaså satelliterna på €3 med 200 pers och rebuy. Man kanske får söka sig utanför Unibet?

 

Kör SnG's på samma nivå som dig på UB och trivs utmärkt på €5 tournys (19.45 och tis 18.45).

Kör €5 FL (16.00) och 5-draw (14.30) vid tillfälle som omväxling.

Älskar €1 Wild West turneringen 18.00. Spelet är lite hårdare och när fiskarna har tröttnat på att återköpa sig får du för en billig penning känna på motståndet från folk som normalt spelar en klass över dig.

Använder motsatt taktik där mot de flesta, utnyttjar folks löshet i början och profiterar de gånger korten går ens väg och åker ut kvickt annars.

Lycka till & hoppas du återhämtar dig efter din nära döden upplevelse 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har funderat på att spela fler o fler MTTs men Unibet har för tillfället inga turnering som jag anser har bra värde för tillfället. 20K guar med €40 i inköp e saftigt, likaså satelliterna på €3 med 200 pers och rebuy. Man kanske får söka sig utanför Unibet?

 

Kör SnG's på samma nivå som dig på UB och trivs utmärkt på €5 tournys (19.45 och tis 18.45).

Kör €5 FL (16.00) och 5-draw (14.30) vid tillfälle som omväxling.

Älskar €1 Wild West turneringen 18.00. Spelet är lite hårdare och när fiskarna har tröttnat på att återköpa sig får du för en billig penning känna på motståndet från folk som normalt spelar en klass över dig.

Använder motsatt taktik där mot de flesta, utnyttjar folks löshet i början och profiterar de gånger korten går ens väg och åker ut kvickt annars.

Lycka till & hoppas du återhämtar dig efter din nära döden upplevelse 8-)

Tack för tipsen!

Spelade faktiskt €5 Rebuy FL turnering för några dagar sedan som du kan läsa i tidigare inlägg. Fick €25 tror jag, slutade top 20 iaf. Wild West har jag spelat några gånger och det gör verkligen skäl för namnet. Ska börja spela lite mer turneringar nu med full koncentration och sen se hur det fungerar helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Längesen jag skrev, det beror på att jag helt enkelt varit på TILT. Har gått så sjukt jävla dåligt så ord räcker inte till. Hade en rulle på €180 som jag tiltade ner till €150 enbart pga dåligt spela och ofokuserat. Sedan skärpte jag till mig, spelade ruggigt bra men fick smaka bad beats som hette duga, visst jag har haft en del flyt innan och nu var det dags att i två dagar få smaka på stordäng. Va nere idag på €50 men gjorde en plan för fortsatt grind. €3 sng var det enda som gällde och nu sitter jag här med €103, jobbat upp mig bra igen.

 

Min nya nisch är ändå kanske Fixed Limit. Spelade som sagt en turnering för ett tag sedan med 80 pers €5 Buyin där jag kom ITM. Prövade lyckan idag igen och klarade mig faktiskt på en sjunde plats med €25 utan rebuys. Spelade väldigt ofokuserat men riktigt tight vilket räckte långt. Låg så gott som längst bak hela tiden men klarade mig en bra bit. Får se om jag hittar några fler FL turneringar som passar mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...