Gå till innehåll

nKLT- Low Grindar på Unibet (b2bPoker) som sommarjobb!


nKLT-

Recommended Posts

Hello alla pokergalna!

Även jag väljer att ta tillfället i akt att skriva en pokerdagbok precis som många andra. Detta gör jag främst för mig själv för att kunna se mitt spelande från en annan vinkel och börja fokusera mer. Målet är givetvis att genom er hjälp bli en bättre pokerspelare samt tjäna en slant vilket är bra för en ung student som jag. Samtidigt vill jag utveckla mitt skrivande inför den kommande skolterminen på universitetet.

 

Förutsättningar:

Client: Unibet

Bankroll: €50 (Tidigare vinstpengar)

Nivåer: SNG 10 seats €3-€5 även Cash Game 0.10/0.20. Kvala till större turneringar med bra värde i.

Mål: Dubbla bankrullen efter en vecka, ta ut 200:- (€21)sen därifrån efter en vecka igen vinna €50 till för att på så sätt bygga en stadig rulle och höja nivåerna.

 

Först och främst min fråga till er som orkar bry er om en liten lowgrindare. Är målen rimliga med anledning till nivåerna? Tilläggas ska även att jag spelat i två år, ser mig själv som en bra spelare som tyvärr lätt tappar fokus på internetspel. Har under 2 veckors period spelat på Unibet med bra resultat pengamässigt. Dock har jag en dålig vana att gula rullen vid pengauttag, vilket jag nu vill undvika.

 

Hoppas någon/några orkar med mig under en kort period.

Ses på runt pokerborden!

 

Stefan "nKLT-"

 

Edit: Jag vill påpeka att ni kommer slippa se handhistorys från olika Bad Beats, däremot HH från de gångerna jag förlorat större potter. Detta för att utveckla mitt spelande och få råd av er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag önskar dig all lycka till!

MEN jag undrar hur du har planerat att klara dig på 200kr i veckan?

Jag vet inte hur dåligt ställt ni studenter har det vanligtvis och vad ni klarar av att gå runt på, men 200 i veckan känns en aning sparsmakat.

Du kanske ska ta och skaffa ett sommarjobb iaf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jag förstod att den frågan skulle komma. Jag har pengar i övrigt så jag klarar mig mer än väl, men jag vill dels känna av vinsten samtidigt som jag bygger mig en bankrulle. Uttagen blir väl mest för syns skull. Som sagt jag har en dålig vana att kunna gula över några få dagar, därför känns det lite som en trygghet kanske. Samtidigt som jag har båda fötterna på jorden och inte tror att jag inom en vecka vinner 10000:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerkvällen startade lite halvdant.

Cashgame: Spelade tidigt ett bord och dubblade min insättning på hela €6 till €12. Bordet luktade fisk lång väg och jag fortsatte, tyvärr utan att öka på mitt saldo.

 

SnG Spelade: 5 (endast €3) - €15 + rake

Förlorade (utanför pengarna): 3

ITM: 2 (2:a 10 seats, 3:a 20 seats) - +€19

 

Ingen fin lista, åker ut som bubblare på två av dessa. Sista handen på andra sng såg ut som sådan:

AKos UTG 1800 i stacken och 4 pers kvar, jag ligger trea. BB har 4K och är chipleader. Blinds 150/300. Jag höjer till 900 i hopp om en bra flopp.

Q84, BB checkar och jag ställer in och får blixtsyn. Han har Q8.

Gör jag fel i att enbart höja preflop och inte ställa in? Kan i efterhand inte tänka mig att han synar ner min allin med sina Q8os? Är det normalt sätt bättre att bara ta blindsen med AKos?

 

Dagens problemhand:

Cash Game - 0.10/0.20

Players:

guta (EUR 15,16 in seat 1)

nKLT (EUR 8,44 in seat 2)

torsen22 (EUR 14,51 in seat 4)

Hasse_52 (EUR 6,69 in seat 5)

mrs_hot (EUR 21,00 in seat 6)

 

Dealer: torsen22

Small Blind: Hasse_52 (0,10)

Big Blind: mrs_hot (0,20)

 

nKLT was dealt: 9s - Jc

 

guta Fold

nKLT Call (0,20)

torsen22 Call (0,20)

Hasse_52 Raise (0,30)

mrs_hot Call (0,20)

nKLT Call (0,20)

torsen22 Call (0,20)

 

Flop 2c - Jd - 3s

 

Hasse_52 Bet (0,48)

mrs_hot Fold

nKLT Raise (1,50)

torsen22 Fold

Hasse_52 Call (1,02)

 

Turn 2c - Jd - 3s - Ah

 

Hasse_52 Check

nKLT Check

 

River 2c - Jd - 3s - Ah - 2s

 

Hasse_52 Bet (0,80)

nKLT Call (0,80)

 

Hasse_52 shows: 7c - 7h (two pairs, sevens and deuces)

nKLT shows: 9s - Jc (two pairs, jacks and deuces)

 

nKLT wins: EUR 5,90 (with two pairs, jacks and deuces)

 

Nu vann jag förvisso, men hur hade ni spelat handen?

 

Dagens Bankroll: €63,48 = +€13,48

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen började tidigt med en del ofokusering. Torskade snabbt €20 på grund av att jag spelade riktigt dåligt och inget annat. Tog en 30 min paus och drog mig själv i kragen.

 

SnG: 7 (två €5) - €25

ITM: 3 (Tvåa i en €3 och trea i €5 samt tvåa i en €3 20 seats) +€34

 

Cash Game: -€6

 

Bankroll: €64,05

Idag: +€1

 

Uppdatering 16.30: Besitter lite oflyt just nu faktiskt, spelade precis en €5 Sng MTT 20 seats, ligger dåligt till med markerhögen och ställer in med K10 mot chipleadern som synar allt och viker upp K5, 5 på flop givetvis. Lite trist

 

Nu börjar det bli jävligt löjligt, har enbart placerat mig som bubblare eller 3:a på de 5 senaste SNGna, lyckas med konstycket att bli utdragen varje gång. A6 vs A5d runner runner d givetvis och slår ut mig. Bara bryta ihop och komma igen imorgon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag grindar vidare dock med dåligt resultat. Har spelat riktigt bra och alltid varit favorit i de stora potterna och situationerna, igår och idag har det inte hjälp över huvudtaget och jag var för en stund nere på €27 tills jag gick och vann en €3 sng mtt 20 players på €25.

 

Bankroll: €57, snart vänder det igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yo, läste igenom alla dina inlägg och ska försöka svara på dina frågor så gott jag kan och komma med diverse konstruktiva (?) förslag.

 

Dagens problemhand:

Cash Game - 0.10/0.20

Players:

guta (EUR 15,16 in seat 1)

nKLT (EUR 8,44 in seat 2)

torsen22 (EUR 14,51 in seat 4)

Hasse_52 (EUR 6,69 in seat 5)

mrs_hot (EUR 21,00 in seat 6)

 

Dealer: torsen22

Small Blind: Hasse_52 (0,10)

Big Blind: mrs_hot (0,20)

 

nKLT was dealt: 9s - Jc

 

guta Fold

nKLT Call (0,20)

torsen22 Call (0,20)

Hasse_52 Raise (0,30)

mrs_hot Call (0,20)

nKLT Call (0,20)

torsen22 Call (0,20)

 

Flop 2c - Jd - 3s

 

Hasse_52 Bet (0,48)

mrs_hot Fold

nKLT Raise (1,50)

torsen22 Fold

Hasse_52 Call (1,02)

 

Turn 2c - Jd - 3s - Ah

 

Hasse_52 Check

nKLT Check

 

River 2c - Jd - 3s - Ah - 2s

 

Hasse_52 Bet (0,80)

nKLT Call (0,80)

 

Hasse_52 shows: 7c - 7h (two pairs, sevens and deuces)

nKLT shows: 9s - Jc (two pairs, jacks and deuces)

 

nKLT wins: EUR 5,90 (with two pairs, jacks and deuces)

 

Vad sägs som att först och fråmst inte spela J9os utg? Jag kan förstå att man ibland vill limpa ev. syna en liten höjning om det är massor med flok i potten, men ofta kommer ett omslag och du tvingas folda och betala "limpers tax".

Men om du nu har spelat den och träffar topparet så finns det inget annat att göra än att betta som du gör. Det som är lite jobbigt är att du helt enkelt får hoppas på att han inte har ett överpar/triss eller J10+, vilket inte är speciellt troligt om man spelar J9os massor med gånger. Det ändå du slår i detta läge är ett mellanpar som är högre än 3orna eller 45an för stegdraget.

När esset kommer på turn (inte exakt medveten om hur fiskigt det kan vara där nere), men han sitter nog inte på ett ess så om du representerar esset kan du nog få lägg. Dock kan jag förstå att det inte är kortet man ville se, men han visar svaghet genom att checka på turn när han beta på flop.

2an kommer, ingen färg, inget drag satt, det är skönt. Dock slår fortfarande alla bättre Knektar dig. När han slänger iväg ett sådant litet bet jämfört med potten är det bara att syna, han har visat att han förmodligen inte släpper handen (om inte du skulle safta p åsom bara den, men det är ett EV- spel då du kommer få fler syn av bättre händer än fold av marginellt bättre/sämre händer).

 

Jag anser att du hade tur som var uppe mot just den handen, ok att det var en coin flip pre flop, men som sagt, han hade nog spelat exakt likandant med J10+ de andra händer som slår dig.

Jag hade aktat mig för J9 off utg alltså.

 

För övrigt ser det fin fint ut, du placerar dig bra i SnG's trots den otroliga utdragningsfaktorn som ändå finns på så låga SnG's.

Är man som du säger att du är, favorit när degen åker in är det inte mycket annat att göra än att hålla sig ur maskinrummet när utdragningarna haglar =)

 

Dessutom en kul blogg att fälja i och med att du är så seriös i skrivandet och sådana saker som "Dagen prob. hand" etc.

 

Kepp up the good work, klonken kommer snart och då kan du avancera i stakes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mötte dig just i en s'n'g på b2b. Tyvärr gick det bättre för dig än för mig, men vi kommer säkert stöta på varandra igen...

 

Fan va roligt, skriv i chatten nästa gång =). Berätta gärna också vad du brukar spela, din bankrulle osv. Ligger vi på samma nivå?

 

Satt på Cash Game nu för första gången på några dagar, 0.25/0.50 med €10 i inköp. Spelade mitt A-Game och hade snabbt €18. DIF-Elfsborg stundar om 50 min och min sista hand plockade jag upp KK.

 

Game # 377892053 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Hofors"

Game ended 2006-07-16 16:09:45 GMT+01:00

 

Players:

robjah (EUR 14,15 in seat 1)

easy_boy (EUR 30,85 in seat 2)

Mandego (EUR 6,80 in seat 3)

kungen50 (EUR 6,90 in seat 4)

nKLT (EUR 16,20 in seat 5)

Lipander (EUR 20,70 in seat 6)

 

Dealer: kungen50

Small Blind: nKLT (0,25)

Big Blind: Lipander (0,50)

 

nKLT was dealt: Kd - Ks

 

robjah Call (0,50)

easy_boy Fold

Mandego Fold

kungen50 Call (0,50)

nKLT Raise (1,50)

Lipander Call (1,25)

robjah Call (1,25)

kungen50 Call (1,25)

 

Flop 5c - 9h - Kc

 

nKLT Bet (0,50)

Lipander Raise (1,60)

robjah Fold

kungen50 Fold

nKLT Call (1,10)

 

Turn 5c - 9h - Kc - Tc

 

nKLT Check

Lipander Bet (2,75)

nKLT Call (2,75)

 

River 5c - 9h - Kc - Tc - 2d

 

nKLT Bet (3,00)

Lipander Call (3,00)

 

nKLT shows: Kd - Ks (three of a kind, kings)

Lipander shows: Ad - Ac (a pair of aces)

 

nKLT wins: EUR 20,65 (with three of a kind, kings)

Rake: EUR 1,05

 

Snacka om flyt, blir dock lite för rädd på turn då tredje klövern kommer upp, kanske kunde mjölkat mer?

Tyckte att handen blev svårare än den behövt vara...

 

Bankroll: €76

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mötte dig just i en s'n'g på b2b. Tyvärr gick det bättre för dig än för mig, men vi kommer säkert stöta på varandra igen...

 

Fan va roligt, skriv i chatten nästa gång =). Berätta gärna också vad du brukar spela, din bankrulle osv. Ligger vi på samma nivå?

 

Jag spelar bara s'n'g 3-5€ så vi är på samma nivå. Har för närvarande 500 på kontot så jag har egentligen rulle för nästa nivå men jag trivs rätt bra på 3-5.

Mina stats efter 199 spelade turneringar är ROI 11,9 och ITM 37,2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mötte dig just i en s'n'g på b2b. Tyvärr gick det bättre för dig än för mig, men vi kommer säkert stöta på varandra igen...

 

Fan va roligt, skriv i chatten nästa gång =). Berätta gärna också vad du brukar spela, din bankrulle osv. Ligger vi på samma nivå?

 

Jag spelar bara s'n'g 3-5€ så vi är på samma nivå. Har för närvarande 500 på kontot så jag har egentligen rulle för nästa nivå men jag trivs rätt bra på 3-5.

Mina stats efter 199 spelade turneringar är ROI 11,9 och ITM 37,2.

 

Riktigt bra moneymanagement om inte annat

 

Hemkost efter en SUR match på Stlms Stadion.

 

SnG Spelade: 2 (€3)

ITM: 2 "2:a i båda".

 

Har idag gått från bottenapp på €27 till nuvarande rullen på €89. Får se om jag kan hänga i, dubbla min rulle (€50) var ju som sagt målet för veckan. [/url]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade lite tråkigt under natten och gick ner på €1 SnG Fixed limit och €1 sng MTT. Vann min första Fixed Limit SnG någonsin, vill inte kalla mig expert på det eller så men jag krossade verkligen motståndet. Kom trea i MTTn.

Har under natten grindat vidare och tjänat inget annat än VIP points i princip. Ska för morgondagen göra lite bättre statistik över resultatet i de jag deltar i. Kom även tvåa i femkorts mörkpoker PL 6 seats €1.

 

Avslutade kvällen med lite cash game med €4 i inköp.

 

ame # 378442914 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Ersmark"

Game ended 2006-07-17 03:43:56 GMT+01:00

 

Players:

susaneang (EUR 4,00 in seat 1)

brianpl (EUR 6,36 in seat 2)

Leiro (EUR 3,73 in seat 3)

Macke64 (EUR 10,19 in seat 4)

nKLT (EUR 7,08 in seat 5)

 

Dealer: susaneang

Small Blind: brianpl (0,10)

Big Blind: Leiro (0,20)

 

nKLT was dealt: 9h - Jh

 

Macke64 Call (0,20)

nKLT Raise (0,50)

susaneang Call (0,50)

brianpl Call (0,40)

Leiro Call (0,30)

Macke64 Call (0,30)

 

Flop 9s - Js - 9c

 

brianpl Check

Leiro Check

Macke64 Check

nKLT Check

susaneang Check

 

Turn 9s - Js - 9c - 9d

 

brianpl Bet (1,80)

Leiro Fold

Macke64 Fold

nKLT Call (1,80)

susaneang Fold

 

River 9s - Js - 9c - 9d - 2h

 

brianpl All-In (4,06)

nKLT Call (4,06)

 

brianpl shows: Qd - Qs (a full house, nines full of queens)

nKLT shows: 9h - Jh (four of a kind, nines)

 

nKLT wins: EUR 13,52 (with four of a kind, nines)

Rake: EUR 0,70

 

Efter ett fyrtal kunde jag somna gott, hade ju annars varit nice med en bad beat jackpot på €4000 om han satt på JJ och J kommit på river eller nåt :P

 

Bankroll: €89.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yay GL =)

 

Spelade själv NL i början. Och 20$/€ kändes väldigt mycket. Men spelar just nu Fixed, eftersom det speglar min speltil bättre =)

 

Om du är kvar om 6 månader (eftersom det står sommarjobb i rubriken) så kanske det blir roligt och se vart du står =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart du skall gå all in med AK när du har 1800 och bb är på 300.

 

Ja ju mer jag tänker på situationen så måste det ju bli ohållbart för honom att syna med Q8. Visst med en K träff på flop så skulle jag kunna slowspela, men med low stack vill man helst inte chansa.

 

AnnaDea: Har läst din dagbok en del också. Jag har provat på lite Fixed limit men måste säga att mina kunskaper tryter inom området. Man kanske ska läsa lite böcker om just Fixed. Sitter faktiskt nu och spelar en turnering med Fixed Limit 68 spelare, får se hur stor fisk jag är :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar just nu €5 Fixed Limit 1 rebuy/addon med 68 spelare. 2000 i startmarker vilket jag lyckades få till 5200 tills för en minut sedan då jag åker på en liten smäll. Raisar med J10s och får två syn JJ2 på flop och jag betar på samtidigt som en annan raisar. Han har 1200 totalt och blir till slut ställd. 8 på turn och K på river. Lite typiskt att han satt på ett J också.

 

3700 Marker

4750 avg

15.000 Chiplead

27av46

 

Har även anmält mig till en Super SNG Level 1 €4. 4 seats får plats i Level 2. Jag ser mig själv som en SNG expert och ska nu visa det också =)

 

Update 16.49

7000 Marker

12av43

Detta efter att ha träffat set i 8:or efter flop och fått duktigt betalt.

 

Update 16.55:

8200

9av38

Chipleader 14.8k

 

Åker ut första handen i Super SNG Level 1. Har KK och raisar till 75 får en reraise som gör att jag väljer att ställa in. KK vs QQ Q på flop givetvis och ute.

 

Update 17.11:

12000

8k avg

6av28

Chiplead 21.7k

 

Byte av bord, nu sitter Chipleadern på 31k i position framför mig...

 

Update 17.18:

Folk spelar galet tight nu. 700/1400blinds. Förlorade en liten pott mot en shortstack precis mina A10 vs A5 med 5 på flop. Oflyt, hade haft 18k i marker men har nu 11K igen.

 

Update 17.25

Nu ligger jag illa till, tredje gången har har oflyt mot en shortstack. Han har 2500 och limpar, jag sitter på BB och raisar med AJ och får syn. J94 på flop jag ställer in honom och han visar 99. Ouch

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig läst en Pokerbok någonsin. Är självlärd.

 

Har spelat ihop ca: 2600$ totalt på en månad. (dagboken) Och för att verkligen lyckas grinda ihop pengar så är det en simpelt sätt.

 

Bankrulle krav. Följer man det så kommer man gå plus. Och lyckas man undvika att (försöka) tiltskotta tillbaka förlorade vinster och spela sitt normalt sansade A-spel så kommer du garanterat gå $$$ i längden.

 

Bygg upp BR-krav och se själv när pengarna kommer in i längden =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig läst en Pokerbok någonsin. Är självlärd.

 

Har spelat ihop ca: 2600$ totalt på en månad. (dagboken) Och för att verkligen lyckas grinda ihop pengar så är det en simpelt sätt.

 

Bankrulle krav. Följer man det så kommer man gå plus. Och lyckas man undvika att (försöka) tiltskotta tillbaka förlorade vinster och spela sitt normalt sansade A-spel så kommer du garanterat gå $$$ i längden.

 

Bygg upp BR-krav och se själv när pengarna kommer in i längden =)

 

Det låter faktiskt otroligt bra, lite pga din dagbok jag satte mig ner på Fixed Limit turneringen.

 

Update 17.46

Hand för hand spelas.

13 spelare kvar, jag ligger 9 efter att stulit lite blinds för de med lika stor stack som jag. Hoppas jag klarar mig itm iaf.

11:e platsen ger €16. Kommer jag dit ska jag spela mitt A-Game och vinna.

 

Finalbord och ITM! 9 pers kvar vilket gör att jag är garanterad €20, ligger just nu på femteplats så jag hoppas på bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade tyvärr på en sjunde plats och fick €25 för besväret. Inte illa men sättet jag åker ut på är förjävligt.

 

7 spelare kvar och jag ligger trea med 25k i stacken. Raisar till 10k med 88. Får reraise ac chipleadern och jag synar. 335 på flop jag betar och han raisar vilket gör mig allin.

 

88 vs AQ. Ska vi leka leken GISSA TURN?

Ja ni fattar själva, potten låg på 55k vilket hade gett mig en andra plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en liten mindre dispyt med en polare som tycker jag spelar min sista hand fel, ingen av oss är Fixed Limit experter. Hur skulle ni spela?

 

Finalbord 7 Personer - Alla ITM

Position 4 av 7 med 25K i marker, de efter mig har 10k och neråt.

 

Blinds 2500/5000

 

Sitter i första position med 88 raise 10.000

Alla foldar fram till knappen som är 2nd chipleader med 65k i marker som raisar 5k till.

Jag synar

 

Flop: 225

All in

Syn

 

88 vs AQ

 

turn: A

 

River: X

 

Min polare tycker att jag preflop ska reraisa igen, jag känner att han sitter på AK-A10 eller AA-1010. Därför synade jag bara preflop ihop om en flop med underkort eller ev en 8:a för att sedan ställa in. Om det enbart kommer överkort eller dylikt så foldar jag handen vid bet och har ändå stor chans att komma längre än till 7:e plats.

Rätt eller fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...