DaPine87 Postad 13 Juli , 2006 Rapport Postad 13 Juli , 2006 Hur säker är dem e-mail adresserna man får av bredbandsbolaget? Bättre än hotmail? Citera
Loveless Postad 13 Juli , 2006 Rapport Postad 13 Juli , 2006 Troligtvis, då bbb är mycket mindre på marknaden, vilket ger färre försök att knäcka. Dessutom så (hoppas jag) laddar du ner mailen till din dator vilket gör att informationen som man kan komma över vid eventuellt lyckat försök att knäcka ditt konto är väldigt liten. Citera
TANDEMCYKELN Postad 13 Juli , 2006 Rapport Postad 13 Juli , 2006 Hur säker är dem e-mail adresserna man får av bredbandsbolaget? Bättre än hotmail? Jag har aldrig läst om att deras e-posttjänst blivit hackad. Använd säkra lösenord, så ska det nog inte vara någon fara. Citera
DaPine87 Postad 13 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 13 Juli , 2006 Troligtvis, då bbb är mycket mindre på marknaden, vilket ger färre försök att knäcka. Dessutom så (hoppas jag) laddar du ner mailen till din dator vilket gör att informationen som man kan komma över vid eventuellt lyckat försök att knäcka ditt konto är väldigt liten. Laddar ner mailen till datorn? Har jag aldrig gjort Hur gör man? Citera
Loveless Postad 13 Juli , 2006 Rapport Postad 13 Juli , 2006 Genom att använda en lokal email klient som t.ex. outlook express eller mozilla thunderbird. I dessa finns alternativet att ladda ner mailen lokalt (och ta bort ifrån servern). Citera
DaPine87 Postad 13 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 13 Juli , 2006 Genom att använda en lokal email klient som t.ex. outlook express eller mozilla thunderbird. I dessa finns alternativet att ladda ner mailen lokalt (och ta bort ifrån servern). jaha, är det verkligen bra? Jag har ju hört att man inte ska använda outlook? Isåfall, vilken är bäst av uotlook och mozilla? Citera
Loveless Postad 13 Juli , 2006 Rapport Postad 13 Juli , 2006 Själv använder jag mozilla, enda nackdelen är att det tar lång tid att starta upp. Outlook har haft ett väldigt dåligt ryckte och hade stora brister tidigare. Har inte använt på flera år så kan inte yttra mig om hur det fungerar numera. Citera
EL_FishkO Postad 13 Juli , 2006 Rapport Postad 13 Juli , 2006 Själv använder jag mozilla, enda nackdelen är att det tar lång tid att starta upp. Outlook har haft ett väldigt dåligt ryckte och hade stora brister tidigare. Har inte använt på flera år så kan inte yttra mig om hur det fungerar numera. kan man ha tex tre olika gmailkonton kopplade till thunderbird och få alla mail i samma inbox i programmet? Citera
devalanteriel Postad 13 Juli , 2006 Rapport Postad 13 Juli , 2006 Om du kan plocka Gmails via pop3 (och skicka, smtp osv) går det bra. Citera
Recommended Posts