Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hallå!

Hoppas någon kan hjälpa mig. När jag använder min trådlösa internet uppkoppling tappar jag kontakten med vissa pokerclienter (SvS, B2B) flera gånger i timmen. Detta gör att man tappar massa pengar på tilt och foldade händer i onödan. :evil::evil:

Postad

Okej. Då skulle jag nog föreslå en mylning. Vet i.of.s inte om du har du har rätta preferenser för det dock. Det brukar i alla fall fungera enligt idg.se. Det är jobbigt hur som helst när man blir arg och missar kontakten.

/ Lycka till Kronblom

Postad
hallå!

Hoppas någon kan hjälpa mig. När jag använder min trådlösa internet uppkoppling tappar jag kontakten med vissa pokerclienter (SvS, B2B) flera gånger i timmen. Detta gör att man tappar massa pengar på tilt och foldade händer i onödan. :evil::evil:

Händer för mig också på SvS och B2B. Har dock ingen lösning till problemet :(

Postad

Jag har också haft problem med trådlöst. Köpte/bytte tre routrar:

- D-Link DI-624

- D-Link DGL-4300

- Belkin Pre-N F5D8230-4

Med samtliga tappade jag med jämna mellanrum kontakten och det var alltid sämre med större avstånd och ökad trafik (föga förvånande iofs).

Jag fann att jag kunde sitta ca 1 meter från routern (med datorn då) och inte ha någon annan applikation som använde nätverksresurser än pokerklienten, först då kunde jag avnjuta några timmars spel utan avbrott.

Innan dessa problem körde jag också trådlös router med Telia 2Mbit ADSL och hade många 8-timmars sessioner utan avbrott. Jag har nu istället BBB 100Mbit (i annan bostad) och kan inte avgöra om jag fått 3 måndagsexemplar av routrar eller och kombinationen BBB och trådlöst har vissa problem (varför de nu skulle ha det?). Med Telia var det en 54Mbit/s router och med BBB 108 Mbit/s.

Jag avhjälpte iallafall problemet med att köra kabel. Först nu kan jag utnyttja hela bandbredden och har inte missat en hand pga uppkopplingen.

PS. Spelar primärt på Ladbrokes och PokerStars