integrito Postad 23 November , 2007 Rapport Postad 23 November , 2007 Hej, det var länge sedan någon skrev här, men vi kör en turnering i Malmö den 2 dec. kl 13.00 440+60, vi bjuder på Julbord i första pausen!!! ngn som är intresserad? vi är 52 anmälda i skrivande stund. Deepstack 8000, blinds 25/50, 50/100, 75/150, 100/200......små blindshöjningar alltså. Max 90 spelare. för mer info; hangoverpoker@hotmail.com http://www.hangoverpoker.se Citera
finliran Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 Nåt spel i malmö/lund ikväll? Citera
LunyTEck Postad 7 Februari , 2008 Rapport Postad 7 Februari , 2008 fan vilken död tråd.... men är det någon som arrangerar några homegames nu? har iaf intresse av lite live-lir... fler med detta intresse? Citera
Skåneland Postad 7 Februari , 2008 Rapport Postad 7 Februari , 2008 fan vilken död tråd.... men är det någon som arrangerar några homegames nu? har iaf intresse av lite live-lir... fler med detta intresse? Absolut! Citera
Vickan_S Postad 7 Februari , 2008 Rapport Postad 7 Februari , 2008 Jag är gärna med och lirar. Vi är ett gäng som spelar lite då och då. Om mest har vi varit 25 personer men oftast ca 8-10. Tänkte starta en förening som är med i svenska poker förbundet men det kostar ju skjortan. Arrangeras det nåt kommer jag garanterat och jag kan som sagt fixa en del fler folk. Citera
SimonX Postad 7 Februari , 2008 Rapport Postad 7 Februari , 2008 Jag är gärna med i om det spelas ngt i Malmö... Citera
Cluster Postad 7 Februari , 2008 Rapport Postad 7 Februari , 2008 Är i Malmö/Lund ibland. Gärna Hold em turnering, kanske även cash. Lägg mig gärna på maillistan: rgp@inbox.com (g, inte q) Citera
Poddna Postad 8 Februari , 2008 Rapport Postad 8 Februari , 2008 Jag är också på! Bor i Ulrikedal i Lund. Det där med en pokerförening hade låtit jävligt kul! =) Citera
LunyTEck Postad 8 Februari , 2008 Rapport Postad 8 Februari , 2008 Bor själv på Ulrikedal! Borde ju inte vara helt omöjligt att dra ihop någon turnering ibland... Bordkvalité är ju inte så noga och marker kan man ju skramla ihop. Har själv ett runt (modell billig) bord, plus en hel del marker. Bara kånka om det är så... Frågan är bara hur man ska styra upp det? Frivillig? Citera
Hellbetter Postad 8 Februari , 2008 Rapport Postad 8 Februari , 2008 Bor själv på Ulrikedal! Borde ju inte vara helt omöjligt att dra ihop någon turnering ibland... Bordkvalité är ju inte så noga och marker kan man ju skramla ihop. Har själv ett runt (modell billig) bord, plus en hel del marker. Bara kånka om det är så... Frågan är bara hur man ska styra upp det? Frivillig? Vore riktigt trevligt om det kom igång en pokerklubb i Lund. Den gamla lades ner hörde jag efter något besök från polisen (källa behövs). Tror intresset kan vara riktigt stort, kanske något pokerproffs som kan hålla i det, sen är det bara att kräva medlemsavgift från spelarna. alt. en del av potten vid turneringar tas för underhåll av klubben. Vet att det finns en väldigt bra arrangerad pokerklubb i k-stad som drivs av pokerproffset Mikael Johansson. Den skulle bara varit ett antal mil söderut istället Citera
finliran Postad 8 Februari , 2008 Rapport Postad 8 Februari , 2008 Jag är också på! Om nån arrangerar så är det bara att PMa! Citera
DjLuppy Postad 8 Februari , 2008 Rapport Postad 8 Februari , 2008 Jag är gärna på, har spelat en del klubbar innan. Kan ta med mig lite folk om det skulle behövas! PM:a gärna om det blir aktuellt med en klubb! Citera
LunyTEck Postad 9 Februari , 2008 Rapport Postad 9 Februari , 2008 Vore riktigt trevligt om det kom igång en pokerklubb i Lund. Den gamla lades ner hörde jag efter något besök från polisen (källa behövs). Tror intresset kan vara riktigt stort, kanske något pokerproffs som kan hålla i det, sen är det bara att kräva medlemsavgift från spelarna. alt. en del av potten vid turneringar tas för underhåll av klubben. Vet att det finns en väldigt bra arrangerad pokerklubb i k-stad som drivs av pokerproffset Mikael Johansson. Den skulle bara varit ett antal mil söderut istället Nej, problemet var att man bjöd in en journalist som målade upp klubben på ett taskigt sätt i media, därför kände arrangörerna att det inte kändes roligt eller säkert att fortsätta. Det var en jäkligt bra klubb. Bra arrangemang. Det vore grymt med en pokerklubb som hade lite fasta dagar för turnering osv. Problemet är ju att det ska finnas lokal stor nog för ändamålet för jag har en känsla av att medlemsantalet skulle skjuta i höjden rätt fort i Lund. Homegames känns ändå mer realistiskt till att börja med. Kan ju ändå klämma in ett 20-tal personer i en lägenhet. Citera
renad Postad 23 Februari , 2008 Rapport Postad 23 Februari , 2008 Jag kan mycket väl tänka mig lite live poker i Lund , tror mig veta att intresset kan vara riktigt stort för en förening som styr upp med lite turneringar och kanske även cg. Så någon driven person ta tag i detta nu. Skicka pm till mig sen . Citera
finliran Postad 23 Februari , 2008 Rapport Postad 23 Februari , 2008 Verkligen, lokaler finns ju på varenda nation! Hesingkronagänget som brukar spela kan inte ni fixa något nere i er lokal? Vore grymt! Citera
perran_ Postad 25 Februari , 2008 Rapport Postad 25 Februari , 2008 Brukar spela homegames ibland på måndagar, "Helsinkronagänget" som ovanstående nämnde. Är dock ingen klubb, men vid intresse om att vara med o spela PM:a mig så kan jag ge mer info. Citera
Poddna Postad 26 Februari , 2008 Rapport Postad 26 Februari , 2008 Jag är mycket intresserad! Flyttade till Lund i Oktober och har sen dess bara grindat nätpoker. Hade varit kul att lira lite på riktigt igen! Har skickat PM Citera
sns3r Postad 1 Mars , 2008 Rapport Postad 1 Mars , 2008 Jag ska åka ner till en vän i Malmö över nästa helg och både jag och han är ganska spelsugna. Vi har taskigt med pengar, fattiga studenter som vi är, så jag undrar om det är någon som vet någonstans där dom spelas billiga turneringar i stil med 100-300kr buyin nästa helg, helst på lördagen. PM'a mig om ni känner till nån bra klubb eller om ni vill ha ett par extra fiskar i erat homegame Citera
Jagged Postad 11 September , 2008 Rapport Postad 11 September , 2008 Tänkte bumpa lite i den här tråden. Är nyinflyttat från underbara Göteborg och letar spel, turneringar och cash games här i Lund. PM;a ifall ni vill ha med en skön kille till i spelet. Eller om ni vet någon klubb eller spel som pågår regelbundet Citera
Jennez Postad 11 September , 2008 Rapport Postad 11 September , 2008 Det närmsta vi kommer just nu är brädspelskväll hos mig imorgon kväll (fredag). Om vi blir tillräckligt många är det Diplomacy som gäller. Vi är nybörjare hela gänget. Vi kör på skoj och knäcker en bira i samma veva. PM:a vid intresse! Citera
GruGloG Postad 11 September , 2008 Rapport Postad 11 September , 2008 Jag bumpar gärna också den här tråden då suget efter live-spel är i det närmaste enormt för tillfället. Hur många pokerspelare har vi i våran studentstad egentligen ? Citera
lanzinghkronha Postad 11 September , 2008 Rapport Postad 11 September , 2008 Jag bumpar gärna också den här tråden då suget efter live-spel är i det närmaste enormt för tillfället. Hur många pokerspelare har vi i våran studentstad egentligen ? Jag är 18 men såklart på om det händer något. Citera
renad Postad 2 November , 2008 Rapport Postad 2 November , 2008 Jag bumpar gärna också den här tråden då suget efter live-spel är i det närmaste enormt för tillfället. Hur många pokerspelare har vi i våran studentstad egentligen ? tror mig veta att det är en ganska pokerspelar tät stad vi lever i så det borde inte vara omöjligt att styra upp lite sjyssta homegames... Citera
Vickan_S Postad 29 December , 2008 Rapport Postad 29 December , 2008 Vi kör en gång i veckan. Brukar vara mellan 10 och 20 pers. 100-200 kr turre sen cg 2/2. Hör av er om ni är intresserade. Citera
z4tz87 Postad 6 Januari , 2009 Rapport Postad 6 Januari , 2009 Spelar en del, dock inte hittat några live-games direkt i lund så skriv gärna när här är något, och en klubb eller organisation låter väldigt intressant, borde dra ihop en grupp här som börjar prata lite mer, och spelar lite såklart ^^ Citera
Recommended Posts