Okok Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Om vi räknar in hans bet på river och att du synar så ligger det 870 kr i potten. Säg att han synar din raise på 250kr 50% av gångerna med sin knekt (TJ-AJ). Då måste han ha knekten ~sju av åtta gånger för att det ska vara ett bra spel. Edit: att han synar 50% av gångerna kanske är lågt räknat, även om han lär slänga TJ rätt ofta. Det måste dock plussas på ett par procent att han även kan representera 7:an. Citera
-PK- Postad 11 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2006 Okok Varför utgår du ifrån att han har en stark J? Vad ska jag syna hans flopraise med som är sämre än en stark J efter att jag slagit upp UTG preflop och sedan bettat flop. Det finns liksom ingen logik i att checkraisa med vare sig 7an eller knekten då jag ändå inte kommer syna med något han leder emot. Därför utgår jag ifrån att han antingen har set eller är tom. Hans check på turn gör mig såklart mer orolig eftersom jag vet vilka händer han kan tänkas göra det med. Därför väljer jag att checka bakom. Ser inget konstigt i spelet. Det du snackar om att jag behöver information är ju inte alls nödvändigt i denna situation. Citera
Djens Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Just därför man vill ha en fiskread eller en ickefiskread på folk =) Citera
Okok Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Okok Varför utgår du ifrån att han har en stark J? Vad ska jag syna hans flopraise med som är sämre än en stark J efter att jag slagit upp UTG preflop och sedan bettat flop. Det finns liksom ingen logik i att checkraisa med vare sig 7an eller knekten då jag ändå inte kommer syna med något han leder emot. Därför utgår jag ifrån att han antingen har set eller är tom. Hans check på turn gör mig såklart mer orolig eftersom jag vet vilka händer han kan tänkas göra det med. Därför väljer jag att checka bakom. Ser inget konstigt i spelet. Det du snackar om att jag behöver information är ju inte alls nödvändigt i denna situation. Ok. Nh. Wp. Gg. Citera
-PK- Postad 11 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2006 Just därför man vill ha en fiskread eller en ickefiskread på folk =) Probably the best read in the world Citera
Djens Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Precis vad det uppenbarligen var, du spelade perfekt , jag hade förlorat mer pengar än dig det garanterar jag! Citera
-PK- Postad 11 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2006 Precis vad det uppenbarligen var, du spelade perfekt , jag hade förlorat mer pengar än dig det garanterar jag! Betyder det att jag är bättre pokerspelare än dig? Nee, de kan inte stämma, Du kom före mig i freerollen Citera
Recommended Posts