serenity Postad 9 Juli , 2006 Rapport Postad 9 Juli , 2006 Utan vidare kommentarer till händerna. Motiveringar osv tar jag efter jag fått något/några svar. ***** Hand History for Game 4691010429 ***** $50 NL Texas Holdem - Sunday, July 09, 14:41:05 ET 2006 Table Table 109787 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 5 Seat 1: Miguel20001 ( $64.80 ) Seat 2: Bo2000 ( $37.71 ) Seat 3: eclipse06 ( $50.83 ) Seat 5: aBooKozZ ( $53.80 ) Seat 4: Aeluwas ( $50.80 ) Bo2000 posts small blind [$0.25]. eclipse06 posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to Aeluwas [ Kc Kd ] Aeluwas raises [$2]. aBooKozZ raises [$6]. Miguel20001 folds. Bo2000 folds. eclipse06 folds. Aeluwas calls [$4]. ** Dealing Flop ** [ Jh, 3s, Js ] Aeluwas checks. aBooKozZ bets [$8]. Aeluwas raises [$20]. aBooKozZ is all-In [$39.80] Aeluwas is all-In [$24.80] ** Dealing Turn ** [ Jc ] ** Dealing River ** [ 5h ] Aeluwas shows [ Kc, Kd ] a full house, Jacks full of kings. aBooKozZ shows [ Ah, Ad ] a full house, Jacks full of aces. aBooKozZ wins $3 from side pot #1 with a full house, Jacks full of aces. aBooKozZ wins $100.35 from the main pot with a full house, Jacks full of aces. ***** Hand History for Game 4689399322 ***** $50 NL Texas Holdem - Sunday, July 09, 08:59:47 ET 2006 Table Table 109834 (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 6 Seat 1: FaceAndi ( $50 ) Seat 2: mrdex2 ( $63.25 ) Seat 4: BV2804 ( $38.58 ) Seat 6: Bundy448 ( $25.83 ) Seat 5: Aeluwas ( $44.25 ) (fullt inköp, jag vet...) Seat 3: grftipo ( $48 ) FaceAndi posts small blind [$0.25]. mrdex2 posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to Aeluwas [ 8d Qd ] grftipo calls [$0.50]. BV2804 calls [$0.50]. Aeluwas calls [$0.50]. Bundy448 folds. FaceAndi calls [$0.25]. mrdex2 checks. ** Dealing Flop ** [ Td, Jd, 2s ] FaceAndi bets [$2]. mrdex2 folds. grftipo folds. BV2804 folds. Aeluwas raises [$5]. FaceAndi raises [$10]. Aeluwas is all-In [$38.75] FaceAndi calls [$31.75]. ** Dealing Turn ** [ 5h ] ** Dealing River ** [ 6c ] FaceAndi shows [ 2h, 2d ] three of a kind, twos. Aeluwas doesnt show [ 8d, Qd ] high card queen. FaceAndi wins $87 from the main pot with three of a kind, twos. Citera
aglo Postad 9 Juli , 2006 Rapport Postad 9 Juli , 2006 Första handen hade jag slagit tillbaka med en återhöjning till ca 20. Trycker han inte in då åker resten in på flop. Andra handen hade jag spelat likadant med dubbeldraget. Därmed inte sagt att det är rätt, men du gör inget fel och du hade nog inte postat handen de 40% av gångerna som du vinner den. EDIT: Förlåt, 35% blir det. Citera
vetgirig Postad 9 Juli , 2006 Rapport Postad 9 Juli , 2006 Det finns inget och säga om händerna. Ok så du förlorar - men det händer varje dag och är inte mycket och göra åt. Det är sådant som händer helt enkelt. Två ointressanta händer i min mening. Citera
serenity Postad 10 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2006 Självklart så kan man inte vinna alla händer - jag postade dessa för att se om jag kunde undvika något av detta. Speciellt kombodrag/SF-drag tycks jag förlora min stack på allt för ofta. Anledningen till checkraisen på floppen med KK var att han borde vara räddare för det två knektarna än vad jag är, det är inte många (på denna nivån, då) som reraisar preflop med en knekt på handen; om man inte har två. Ska man betta ut istället, eller kanske rent utav check-allin? En raise till $20 känns lite klen, frågan är vad folk brukar göra i hans läge där med diverse händer som de kan tänkas ha. Citera
bossbaver Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Två ointressanta händer i min mening. haha, vakna på fel sida månne? Citera
MrKrome Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Det finns inget och säga om händerna. Ok så du förlorar - men det händer varje dag och är inte mycket och göra åt. Det är sådant som händer helt enkelt. Två ointressanta händer i min mening. En otroligt patetisk kommentar av någon som återigen tydligen känner sig som ett pro och alla andras frågor och spelstilar är löjliga och endast hans egna frågeställningar är relevanta.. väx upp!!! serenity: första handen har du redan fått svar på. Skulle gjort som Aglo men tyvärr är det bara att betala av när det som hände faktiskt händer.. Andra handen är lägg! Du har ett färgdrag men inte för nötfärgen och dessutom skulle du eventuellt behöva jaga en nia för hålstegen. Du testar med $5 och får genast omslag till det dubbla mot dig. Där skulle du lagt dig och "tagit honom nästa gång istället ;)" Citera
lost Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 1. Inte mycket att göra förutom att betala av. Skulle dock höjt tillbaka innan flopp och inte bara synat. 2. Fold preflop. Citera
Myssion Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Anledningen till checkraisen på floppen med KK var att han borde vara räddare för det två knektarna än vad jag är, det är inte många (på denna nivån, då) som reraisar preflop med en knekt på handen; om man inte har två. Vad är det du vill skrämma bort? Har han JJ/Jx/33 så lär du inte skrämma bort honom med en checkraise, det enda som du kan skrämma är AA, men jag tvivlar på att du får någon att lägga AA på NL50. Dessutom så är inte KK rätt hand att skrämma bort AA med, eftersom du då bluffar med en hand med showdownvärde. Checkraise för värde mot AK/AQ/QQ/TT-44/22 känäns inte så applicerbart heller. Bet om du är bekymrad över färgdraget mot denna fi, annars checksyn. EDIT: Check-allin? Återigen, vad tror du att du får syn av där som du slår? Citera
serenity Postad 10 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2006 Om vi säger att jag checksynar med KK då, vad göra på turn/river, om det kommer mer eller mindre blanks? Check/call turn, check/call river känns inte direkt som bra spel. Citera
Myssion Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Beror ju väldigt mkt på read på fi. Citera
Baloos Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Nej ingen check/syn med kungarna. Det måste smälla på floppen alternativt att du hamnar AI preflop. Helt rätt spelat. Hand nummer två kan du syna flop om du vill men höja går också bra, när du höjer måste du fortsätta trycka. Inga konstigheter här heller. Citera
Myssion Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Om du inte sätter honom på färgdraget så har antingen du två outs, eller så har han 2-3 outs. I första fallet vinner du inget på att spela aggressivt och stoppa in pengar, och i andra fallet så förlorar du inget på att "slowspela" och låta honom bluffa lite till och bara syna ner honom. Stora frågan är vilken HD han CBar med här. Citera
Myssion Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Nej ingen check/syn med kungarna. Det måste smälla på floppen alternativt att du hamnar AI preflop. Helt rätt spelat. Hand nummer två kan du syna flop om du vill men höja går också bra, när du höjer måste du fortsätta trycka. Inga konstigheter här heller. Vad får man syn av om det ska smälla på floppen? Citera
jackbalsam Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Om vi säger att jag checksynar med KK då, vad göra på turn/river, om det kommer mer eller mindre blanks?Check/call turn, check/call river känns inte direkt som bra spel. Sjukt mycket bättre än CR/syn allin. Du borde läsa diskussionerna om detta i Beachjohans dagbok. Citera
Baloos Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 En drös med PP förhoppnigsvis alternativt en knekt eller färgdrag + överkort, men knektarna är så ovanliga jämfört med andra händer att du har råd att dundra här. Det ligger ett färgdrag ute så du har annledning att spela snabbt och du har maskat din hand tillräckligt före floppen. Citera
Baloos Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Du borde läsa diskussionerna om detta i Beachjohans dagbok. Nej, nej, det här är en helt annan situation. Hans hand är bland det starkaste han kan ha här och det ligger färgdrag ute. Citera
Myssion Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Du borde läsa diskussionerna om detta i Beachjohans dagbok. Nej, nej, det här är en helt annan situation. Hans hand är bland det starkaste han kan ha här och det ligger färgdrag ute. Ja, det är med jag med på, men hur verkligt är det att en NL50-spelare CBar med färgdrag här...? Är man bekymrad över färgdraget så måste man naturligtvis skydda sin hand, men då tycker jag inte att CR är en bra idé eftersom fi jätteofta tar ett frikort här om man checkar, då är bet mycket bättre. Citera
Hakflem Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Ingen som föreslår en syn på reraisen i hand 2? Du raisar honom och han mini-reraisar tebaks. Dvs du ligger efter och troligen mot ett set eller tvåpar (J10). Jag har svårt att se att fi kan sitta på tex AJ här, för då hade han nog foldat eller degat in direkt iställer för att minireraisa. Men du har ett bra drag och behöver pröjsa 5$ i en redan ganska stor pott. Träffar du stege eller färg kommer fi antagligen att betala av i alla fall och missar du får du kanske chansen att se rivern till ett överkomligt pris. Citera
Baloos Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Om fi är benägen att ta frikort hade det förmodligen varit bättre att slå om preflop. En annledning till att bara syna pre är ju för att vi har han så tight att vi bara får syn av AA om vi gör det. Det är därför vi synar pre och det är därför han inte kommer ta frikort. Dessutom är det få som inte betar ut efter att ha reraisat pre och floppen kommer såhär. Citera
jackbalsam Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Du borde läsa diskussionerna om detta i Beachjohans dagbok. Nej, nej, det här är en helt annan situation. Hans hand är bland det starkaste han kan ha här och det ligger färgdrag ute. Va mest det att han ville "bluffa" med sitt överpar jag reagerade på. Detta har diskuterats i den dagboken. Citera
Hap Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Andra handen är lägg! Du har ett färgdrag men inte för nötfärgen och dessutom skulle du eventuellt behöva jaga en nia för hålstegen. Du testar med $5 och får genast omslag till det dubbla mot dig. Där skulle du lagt dig och "tagit honom nästa gång istället ;)" Det finns väl inte i världen att man foldar mot en minraise med ett straight flushdrag, även om draget till stegen är gutshot. Fi synar förmodligen en re-reraise all in då han redan reraisat en gång. Jag tycker att en syn sitter bra här. Folda mot stort bet om turnen är blank. Citera
Recommended Posts