Gå till innehåll

Hur hantera bristande (praktisk) talang?


Bjorn_

Recommended Posts

Någon som har några bra idéer och övningar om hur man faktiskt förbättrar sitt spel i praktiken så att det i alla fall närmar sig vad man klarar av att förstå och greppa i teorin?

 

Tycker ofta skilnaden är milsvid mellan att veta HUR man skall spela i teorin och att verkligen kunna utföra det i praktiken.

 

Vad är "DET" som gör att fi lägger ner sin AJ mot min AQ men synar ner mot (vad jag tycker) en identiskt spelad AT. Saknar själv den typen av "instinkter" och förstår inte hur man skapar sig dessa.

 

Känns som att jag måste komma över denna "puckel" för att ens bli en vinnare på 1/2 och lyckas jag inte med det är jag ganska tveksam till om det är lönt att fortsätta med pokerspelet eller om det är lika bra och lägga det till raden av aktiviteter som jag behärskar eller t.o.m. bemästrar i teorin men inte klarar av att bli bra på i praktiken.

 

Blev kanske lite flummigt det där... Men spåna gärna vidare.

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spela spela spela

 

man lärsig av sina mistag och poker som alla andra aktiviteter måste man öva på om man ska bli bra.

 

ett bra tipps är att om du spelat poker en kväll och gått minus ganska mycket. tänk igenom vilka spel som gjorde att du förlorade och när man tänker på det effteråt så brukar det vara ganska kart vad man gjorde fel och då får du se till att inte göra om samma misstag :lol:

 

det år inte att bli bra på något om man inte tränar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

handanalys tror jag oxå kan hjälpa.

 

spec om du spelar på multipoker, partypoker, empire eller liknande som sparar händerna direkt på hårddisken. ha pokertracker igång, sätt på autoimport så kan du spela upp handen direkt efter för att analysera om du själv ser nått misstag eller nått du borde tänkt på. samtidigt får du ju mycke information om hur fi spelade handen och kan ha det i minnet till nästa hand.

 

eller så får du väl helt enkelt köpa vår eminente hjort för en kväll å ha han på stolen brevid när du lirar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...