Gå till innehåll

NL - Hur spela när man träffar färgen på turn?


MacDaddy

Recommended Posts

Säg att ni har ett flushdrag på flop o fi raisar ditt bett. Du är ur position o callar o sätter flushen på turn.

Vad gör ni då?

Jag har checkat de senaste gångerna detta hänt o ingen har då bettat turn.

Kan det va smart o betta typ halva potten både turn o river då han kanske ej släpper Tp eller trissen men väljer o checka turn om han får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

reraisar floppen och continuationbettar turn... :)

 

Ja, men seriöst, det är garanterat bästa sättet att dölja färgdraget iaf. Risken är ju dock att han reraisar tillbaka kraftigt om han har ett set eller annan stark hand som han inte vill se turn på. vad gör man då? Känns som att det är viktigt att ha "viss read" på FI före man beslutar sig för hur göra på flop.

 

Beta ut på svagt på turn som att man är rädd för färgen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

variera dig, men mot fisk-polisen ska du checka och betta/rerajsa rejält så han sätter dig på en bluff

 

De flesta fiskar är visserligen mycket lösa, men de är också synnerligen passiva och många är dessutom rädda för check-raises så jag tror man ger upp en del värde genom att checka.

Bättre då att potta turn och river eller eventuellt överbetta typ 120-150%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta fiskar är visserligen mycket lösa, men de är också synnerligen passiva och många är dessutom rädda för check-raises så jag tror man ger upp en del värde genom att checka.

Bättre då att potta turn och river eller eventuellt överbetta typ 120-150%.

 

Rädda för check-raises?! Tvärtom, fiskar synar ju alltid check-raises, även om dom foldar om man bettar på nästa gata. Jag tror de inte vill bli "utspelade" och väljer därför ofta att syna hellre än att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta fiskar är visserligen mycket lösa, men de är också synnerligen passiva och många är dessutom rädda för check-raises så jag tror man ger upp en del värde genom att checka.

Bättre då att potta turn och river eller eventuellt överbetta typ 120-150%.

 

Rädda för check-raises?! Tvärtom, fiskar synar ju alltid check-raises, även om dom foldar om man bettar på nästa gata. Jag tror de inte vill bli "utspelade" och väljer därför ofta att syna hellre än att folda.

 

Ja ja... en fisk som bettar foldar aldrig, så visst fan får du syn OM fisken bettar, problemet är ju dock att just trefärgen på turn är ett av få saker som får fisken att vittra fara och därför väljer denne alltför ofta att checka bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Alltså.. kan inte se att detta vore nått att tveka på alls. Du berättar inte hur du spelat pre-flopp, men eftersom du redan raisat din DRAW på floppen så måste han sätta dig på Top Pair eller 2par. Hänger mycket på hur pre-floppen såg ut med bettningar givetvis, men en vinnande regel är SLOWSPELA aldrig dina händer förrutom i extrema undantagsfall.

 

Det som skulle kunna ge bort din hand vore en all in så gör inte det. Raisa lika stor del av potten som du gjorde på floppen. Det kommer få honom att tro att du har samma hand som på floppen och din flush är gömd. Skulle han re-raisa igen så gå all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...