Gå till innehåll

nicke.g8 - let the monster out of the cage!


nicke.g8

Recommended Posts

Test 123 "#¤%&

HELLO? Hi!

 

Loading BloggPower... 47%.. 87%

 

Nicke här. Jag har spelar POKER i drygt ett år och vunnit stadigt (små summor då).

 

Spelar på SS, mestadels TH NL 2,5/5 kr... nu ska jag döda en nattfjäril på skärmen. Typiskt att de ska dra sig till ljuset.. DE ÄR JU VAKNA PÅ NÄTTERNA!

 

Om det känns rätt kommer jag posta handhistorik och egna tankar här. Kan börja med dagens spel.

 

I morse spelade jag 50 kr:s head's up.. Vann de 7 första: utökade segersviten med på tio raka! En match var helt briljant.. floppen kommer, det ligger 80 i potten, blindnivå 10/20 och han ställer in 1900. Jag foldar direkt ett mellanpar. Efter en sekund skriver han i chatten: "Jag har bråttom - fyller år idag och väntar gäster!". Trodde han skämtade och kodade det som "Ge mig en present". Men han stack ifrån bordet (men inte hans stack) och jag kunde beta hem.

 

Tyvärr gick det grus i maskineriet och jag förlorade tre raka. Inget är evigt, inget är heligt.

 

Slösade lite kr på omaha, vann tillbaka på 5CD. Båda spelen hatar jag, fast jag kan inte motstå dem.

 

TH NL 2,5/5 spelade bara lite, plusade ca 200 kr. (Jag vet det är en struntsumma hmm). Prata med min vän tidigare och han undrade fortfarande när skulle klara av bossen på denna nivån.

 

Ialf. Ska läsa TÄRNINGSSPELAREN av Luke Rheinhart nu och jag är helt säker på att jag kommer finna en nya strategi för kortspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tärningen är kastad.

 

Jag gav den alternativen.

1-2: Jag avslutar denna bloggen (för evigt)

3: Jag flyttar upp och spela på en högre nivå än min BR tillåter

4-5: J.......

 

Just kidding. Några variabler:

BR = +15541,24 :-

Självförtroende = -10

 

Igår kollade jag pokerböcker i en bokhandel.. Får erkänna att det saknas pokerlitteratur i min hylla. De enda böckerna jag har (och läst) är: HARRINGTON: NO LIMITS HOLDÉM VOL 1, LEE JONES: WINNING LOW LIMIT (men det är sällan jag jag spelar limit), GLIMNE: POKERHANDBOKEN samt jag har läst Sketlaski (stavning?) ADVANCED...

 

Men jag hittade ingen ny "aha" bok.. Vad bör en spelare på låga NL ha läst?

Tycker själv att jag spelar långt ifrån optimal poker. Om en expert satt bredvid skulle hon/han tillrättavisa mig för varje beslut jag tar.

 

Iaf. Idag ska jag försöka spela lite NL 2,5/5...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mkt. Tänker leta upp boken i fysiskt format innan jag köper den. Gillar att bläddra igenom dem innan (Ibland inträffar det att jag står 15-20 min och tjuvläser böcker för att sedan placera tillbaka dem. Detta har ännu inte inträffat i kiosken, som har hyllmeter med porr)

 

Alf, satt 2-3h på SS och plusade 443 kr. Tyvärr tryckte jag inte ut en handhistorik. Fick KK, beta 5BB innan flopp och får syn av 1 fi (Det enda jag vet om honom är att han är förbannad på Jack Vegas maskiner och att han loosat förmodligen mer än ett inköp). Lyckas ialf träffa set på floppen, som var KQx regnbåge. - mot en fi så bestämmde jag mig för slowspel. Han tog kommandot och började beta... ja och det slutade med att han försökte ett sista desperat bluffförsök på rivern.. vann typ 300 kr.

 

Hehe en spelare förlorade några hundra mot en som lyckades dra in en flush på rivern... förloraren blev helt galen och skrev de massa vackra ord .. hmm.. FITTFISK osv. En annan spelare frågade om han alltid använde samma raggningsrepliker.

 

Oki, nu måste jag se på fotbollen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har hänt ett fåtal gånger. Spelar Head's up och lyckas få en monstrerhand och mjölkar spelaren på chips. Spelaren förlorar och blir frustrerad och börja ställa in med allt i de kommande rundorna, även om blindnivå inte motiverar det osv. Det vore skoj att göra en hjärnrönken på dem när de spelar... fast den skulle väl inte finna något. hmm..

 

Hehe jag är elak.. om jag förlorar mkt i head's up brukar sitta och tänka igenom varje beslut i 20-30 sekunder.. det kan man göra i 6-7 giv i följd. Mkt irriterande. Stör också den andres rytm, vilket är syftet utöver att jag får tänka lite extra.

 

iaf satt på SS igår.. loosade 180kr till att börja med. Fick AA och blev kraftigt re-raisad på turner så jag dumpade handen. Lyckades vända det tillslut till ca +1150 kr ..

Fick TT på d.knappen och 3 har limpat före.. här fick jag för mig att minibeta,, jo alla syna.. Floppen kommer A94 regnbåge. Som tur så hade de respekt för mitt överbet pre så de checka fram mig. Med så många motspelare såg jag ingen anledning att fortsättningsbeta utan checka. Turner = T. De checka fram mig, så jag betar 2/3 pott varvid en spelare checkhöjer mig och ytterligaren en spelare synar ned honom.. så jag re-raisade upp till 120kr och båda syna (andra all-in). Rivern är en 9:a och check-raisaren gör all-in 170kr, jag synar ner. Han hade A9s.. hade han betat ut på floppen.. så hade jag foldat (lärdom; inte slowspela tvåpar på flopp?). Men det intressanta, den andra hade 53o! +450 kr.

 

Idag spelade plus minus noll på dagen. Vunnit 200 kr nyligen. Fick TT och floppen ATx .. och en checkhöjer mig på floppen - men han var rätt shortstackad och satta honom all-in. Vann, han hade AQs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland hatar jag poker. Dessa händer spelar jag igår på 2,5/5 sek: (Nästan alla gånger har jag standardhöjt 4-5BB pre).

 

 

AA - KKT9 - 2fi, ena spelaren Kx, andra QJ

KK - AQ5 - 2fi, alla kort på bordet är spader, inget flushdrag.

QQ - KJ6 - 2fi, de har KJ, 66

AA - K22 - 1fi, tomte som spelat J2o! (Jag trodde såklart typ AK)

AA - K39xK - 1fi, kraftigt höjd på rivern

QQ - 67A - 1fi, fortsättningsbeta på floppen, men blir checkhöjd..

QQ - T99 - 2fi, den ena har K9s

QQ - K57 - 1fi, han har re-raisat mig pre och fortsättningsbeta

JJ - T94 - 1fi, han har AA

KK - 268 - 1fi, VANN!!

 

Jag har börjat fundera på om det inte är bäst att slowspela alla höga pocketpar pre och beta vidare om jag träffar set.. hmmm... Det känns som bättre EV+ just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...