Gå till innehåll

NLT - 44, träffar set, men får oväntat motstånd


Donatien

Recommended Posts

Svenska spel 5/10kr

 

HATAtfalke sitter på plats 1 med 295.00

FI sitter på plats 2 med 1308.43

Hero sitter på plats 3 med 1418.65

kladden sitter på plats 4 med 1059.24

Supen sitter på plats 5 med 1376.66

 

FI satsar s mörken 10.00

HATAtfalke satsar l mörken 5.00

 

HATAtfalke: --, --

FI: --, --

Hero: 4h, 4d

kladden: --, --

Supen: --, --

 

Pre-flop:

 

Hero: Höj 50.00

kladden: Lägger mig

Supen: Lägger mig

HATAtfalke: Lägger mig

FI: Höj 90.00

Hero: Syna 90.00

 

Ett ganska slaskigt bord, men hyggliga höjningar brukar bita bra, räknar inte med att få svar på 50-lappen. Synar så klart (?) och hoppas på set, eller kanske en bluff på position. FI hade nyss förlorat en hand på några hundra över bordet på muckad hand, men hade ingen riktig read på honom annars. Kanske mer aggressiv än snittet..

 

Flop :6d::Jc::4s:

 

FI: Satsa 190.00

Hero: Höj 380.00

FI: Syna 380.00

 

Träffar set:et, tittar på brädan och kan inte gärna sätta honom på något mer än högt pocketpar eller träffad J. Slår om och får syn. Efter synen börjar JJ dyka upp som ett alternativ i bakhuvudet.

 

Turn :6d::Jc::4s::Qd:

 

FI: Passa

Hero: Satsa 320.00

FI: Syna 320.00

 

Ofarlig turn inbillar jag mig och tror efter hans check att jag har bästa handen. Vill ha bort honom från vad det nu är han väntar på. Räknar med fold eller raise, inte med syn. Tvekan? Eller har han på något märkligt vis hittat färgdraget nu? Lite fler outs till en AK?

 

River :6d::Jc::4s::Qd::8d:

 

FI: All in (528:-)

Hero: ?

 

Turbobord, inte mycket betänketid, men nu börjar jag bli smått paranoid. Onekligen insmetad ordentligt i potten. Min största oro är att river ser helt blank ut och att en bluff skulle vara så dum i det läget..

 

Gärna synpunkter på hela handen och gissningar på FI's hand..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska spel 5/10kr

 

HATAtfalke sitter på plats 1 med 295.00

FI sitter på plats 2 med 1308.43

Hero sitter på plats 3 med 1418.65

kladden sitter på plats 4 med 1059.24

Supen sitter på plats 5 med 1376.66

 

FI satsar s mörken 10.00

HATAtfalke satsar l mörken 5.00

 

HATAtfalke: --, --

FI: --, --

Hero: 4h, 4d

kladden: --, --

Supen: --, --

 

Pre-flop:

 

Hero: Höj 50.00

kladden: Lägger mig

Supen: Lägger mig

HATAtfalke: Lägger mig

FI: Höj 90.00

Hero: Syna 90.00

 

Ett ganska slaskigt bord, men hyggliga höjningar brukar bita bra, räknar inte med att få svar på 50-lappen. Synar så klart (?) och hoppas på set, eller kanske en bluff på position. FI hade nyss förlorat en hand på några hundra över bordet på muckad hand, men hade ingen riktig read på honom annars. Kanske mer aggressiv än snittet..

 

Flop :6d::Jc::4s:

 

FI: Satsa 190.00

Hero: Höj 380.00

FI: Syna 380.00

 

Träffar set:et, tittar på brädan och kan inte gärna sätta honom på något mer än högt pocketpar eller träffad J. Slår om och får syn. Efter synen börjar JJ dyka upp som ett alternativ i bakhuvudet.

 

Turn :6d::Jc::4s::Qd:

 

FI: Passa

Hero: Satsa 320.00

FI: Syna 320.00

 

Ofarlig turn inbillar jag mig och tror efter hans check att jag har bästa handen. Vill ha bort honom från vad det nu är han väntar på. Räknar med fold eller raise, inte med syn. Tvekan? Eller har han på något märkligt vis hittat färgdraget nu? Lite fler outs till en AK?

 

River :6d::Jc::4s::Qd::8d:

 

FI: All in (528:-)

Hero: ?

 

Turbobord, inte mycket betänketid, men nu börjar jag bli smått paranoid. Onekligen insmetad ordentligt i potten. Min största oro är att river ser helt blank ut och att en bluff skulle vara så dum i det läget..

 

Gärna synpunkter på hela handen och gissningar på FI's hand..

 

 

han höjde preflop, alltså har han ej någn av stegarna(varav bara en skulle vara trolig isåfall, kan du höja 44 kan han höja 7-5 typ). högre set får man helt enkelt betala av till i höjda potter även om man starkt misstänker att man är slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska spel 5/10kr

 

HATAtfalke sitter på plats 1 med 295.00

FI sitter på plats 2 med 1308.43

Hero sitter på plats 3 med 1418.65

kladden sitter på plats 4 med 1059.24

Supen sitter på plats 5 med 1376.66

 

FI satsar s mörken 10.00

HATAtfalke satsar l mörken 5.00

 

HATAtfalke: --, --

FI: --, --

Hero: 4h, 4d

kladden: --, --

Supen: --, --

 

Pre-flop:

 

Hero: Höj 50.00

kladden: Lägger mig

Supen: Lägger mig

HATAtfalke: Lägger mig

FI: Höj 90.00

Hero: Syna 90.00

 

Ett ganska slaskigt bord, men hyggliga höjningar brukar bita bra, räknar inte med att få svar på 50-lappen. Synar så klart (?) och hoppas på set, eller kanske en bluff på position. FI hade nyss förlorat en hand på några hundra över bordet på muckad hand, men hade ingen riktig read på honom annars. Kanske mer aggressiv än snittet..

 

Flop :6d::Jc::4s:

 

FI: Satsa 190.00

Hero: Höj 380.00

FI: Syna 380.00

 

Träffar set:et, tittar på brädan och kan inte gärna sätta honom på något mer än högt pocketpar eller träffad J. Slår om och får syn. Efter synen börjar JJ dyka upp som ett alternativ i bakhuvudet.

 

Turn :6d::Jc::4s::Qd:

 

FI: Passa

Hero: Satsa 320.00

FI: Syna 320.00

 

Ofarlig turn inbillar jag mig och tror efter hans check att jag har bästa handen. Vill ha bort honom från vad det nu är han väntar på. Räknar med fold eller raise, inte med syn. Tvekan? Eller har han på något märkligt vis hittat färgdraget nu? Lite fler outs till en AK?

 

River :6d::Jc::4s::Qd::8d:

 

FI: All in (528:-)

Hero: ?

 

Turbobord, inte mycket betänketid, men nu börjar jag bli smått paranoid. Onekligen insmetad ordentligt i potten. Min största oro är att river ser helt blank ut och att en bluff skulle vara så dum i det läget..

 

Gärna synpunkter på hela handen och gissningar på FI's hand..

 

 

han höjde preflop, alltså har han ej någn av stegarna(varav bara en skulle vara trolig isåfall, kan du höja 44 kan han höja 7-5 typ). högre set får man helt enkelt betala av till i höjda potter även om man starkt misstänker att man är slagen.

 

hmm såg färgen nu. men skulle han inte släppt AdKd på floppen?

 

känns lite som en desperat bluff men man vet ju adrlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han höjde preflop, alltså har han ej någn av stegarna(varav bara en skulle vara trolig isåfall, kan du höja 44 kan han höja 7-5 typ). högre set får man helt enkelt betala av till i höjda potter även om man starkt misstänker att man är slagen.

 

Jag har svårt att tro att han skulle höja preflop med 75, det fanns ingen anledning för honom i det läget. Jag markerade ju ändå en bra hand och så slaskigt var det inte.

 

Ax spelades av alla kring bordet som vore det guld och gröna skogar, så min gissning var AJ eller rentav A6, åtminstone i början. Vad jag inte förstår är varför han skulle vilja syna den två gånger. Framför allt efter turn började ju tro att hans Ax var Axd som nAArch hade med i paletten.

 

När han sedan kastade in allt på rivern, så var gissningarna många, men jag kände ändå att jag var tvungen att syna / betala, vad han nu än hittat. Någon mer gissning innan jag kastar ut facit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm såg färgen nu. men skulle han inte släppt AdKd på floppen?

 

känns lite som en desperat bluff men man vet ju adrlig.

 

Jag trodde ju att han skulle släppa allt på floppen.

 

Passen på turn passar kanske hans färgdrag och att han sedan faktiskt hittade pottodds när jag hystade in 320. Åtminstone i kombination med övriga A och J och att han eventuellt redan har bästa hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj mer på floppen och ställ på turn.

Syyyyyyn på rivern, han hade säker A-J i ruter.

Ställa på turn kan jag möjligen ställa upp på, men efter floppen är jag ju rätt övertygad om att jag A) har bästa handen, B) kommer ha det efter turn också. Hans bet in i mig på floppen känns ju som ett standardbet med pocketpar eller möjligen träffad J. då har jag ju ett till kort på mig att ta hans pengar. Är inte så säker på att jag vill ha bort honom ur potten där. Eftersom han ändå synar så vill jag ha bort honom på turn.

 

320 på turn kan man således ifrågasätta eftersom det ju faktiskt ger honom chansen att ta initiativet. Hade han ställt på turn så hade jag ju fått ett jobbigare beslut än det jag nu fick på rivern. Hans syn på turn gav ju mig anledning att undra.

 

Och ja, jag synade till sist på rivern - tyckte att det var relativt enkelt, men jag passade på att mumla något i chatten samtidigt för att ta udden av ett eventuellt dåligt beslut :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj mer på floppen och ställ på turn.

Syyyyyyn på rivern, han hade säker A-J i ruter.

Ställa på turn kan jag möjligen ställa upp på, men efter floppen är jag ju rätt övertygad om att jag A) har bästa handen, B) kommer ha det efter turn också. Hans bet in i mig på floppen känns ju som ett standardbet med pocketpar eller möjligen träffad J. då har jag ju ett till kort på mig att ta hans pengar. Är inte så säker på att jag vill ha bort honom ur potten där. Eftersom han ändå synar så vill jag ha bort honom på turn.

 

320 på turn kan man således ifrågasätta eftersom det ju faktiskt ger honom chansen att ta initiativet. Hade han ställt på turn så hade jag ju fått ett jobbigare beslut än det jag nu fick på rivern. Hans syn på turn gav ju mig anledning att undra.

 

Och ja, jag synade till sist på rivern - tyckte att det var relativt enkelt, men jag passade på att mumla något i chatten samtidigt för att ta udden av ett eventuellt dåligt beslut :-)

 

vad hade han då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad hade han då?

FI visar: 4c, As (par i fyror)

Hero visar: 4h, 4d (triss i fyror)

 

Huvudpott:

Hero vinner potten på 2626.86 med triss i fyror

 

Han är numera med i min lista över sköna individer jag letar efter när jag loggar in.. :-)

 

men lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...