Gå till innehåll

Går det att tjäna några pengar på Sit&Go?


bobrov

Recommended Posts

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Motståndet har blivit lite bättre än förut. Förut kunde man trycka "sit out" och sen komma tillbaka 25 min senare och var ITM på de låga borden ($5,$10). :-)

 

Nu är spelet lite tightare de första två varven sen startar all in kriget. Lite vanligt lir lönar sig inte speciellt mycket då man antingen möts av en all in preflop eller fold.

 

Förövrigt tycker jag det är svårt att lira på två skärmar då jag oftast "glömmer bort" den andra. Brukar ha PT, MSN och musik på den andra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja...ja det går ju sådär...lite upp och ner i vågor. Vann dock en limit-turnering på party $569 plus så totalt har det ju gått bra men på sit&go bara okej. Så ett par frågor då:

 

Jag är mycket bättre på att spela FL Texas Holdem. I turneringsform också men hur är det med sit&go? Är de för korta turnringar för att spela FL? Vet inte riktigt vad jag menar men jag kan tänka mig att du spelar mer med korten i FL sit&go så att säga än i NL då du kan "köra" lite mer med ditt motstånd eller ja spela ut dem på skicklighet mer. Är det lönt att spela FL sit&go?

 

Fråga två. Någon som lirar 7cardstud på nätet lowlimit? Alltså jag är ingen vidare spelare i denna pokerform men det är ju inte jättesvårt att se att folk spelar som krattor. Känns som det finns chans att tjäna ett par dollares här? Nån som vet...som gör det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar mest FL Texas SnG på Party, men har nu bytt till Omaha HiLo FL SnG. Där är det väldigt enkelt att gå plus på låga nivåer. Har 80% ITM (omaha) sen jag började med det. Tycker det är lättare att gå plus i FL eftersom du åker inte ut ur turneringen efter en bad beat.

 

SURE! I sådant fall så har jag XXXL på mina kallingar. För det låter som skitsnack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar mest FL Texas SnG på Party, men har nu bytt till Omaha HiLo FL SnG. Där är det väldigt enkelt att gå plus på låga nivåer. Har 80% ITM (omaha) sen jag började med det. Tycker det är lättare att gå plus i FL eftersom du åker inte ut ur turneringen efter en bad beat.

 

SURE! I sådant fall så har jag XXXL på mina kallingar. För det låter som skitsnack.

Äh, vadå. Har man spelat fem stycken och haft lite flyt, så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ca 50 spelade, dock med annat nick. Folk är ganska dåliga på 5+1 och 10+1 omaha hilo limit. Hade ROI på 160 när jag laddade in dem i pokertracker. Texas FL eller NL har jag runt 40% ITM (200 spelade). Det är därför jag numera föredra Omaha. Kanske för få spelade för att vara statistisk underlag, kommer tillbaka när jag spelat 100 st.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ca 50 spelade, dock med annat nick. Folk är ganska dåliga på 5+1 och 10+1 omaha hilo limit. Hade ROI på 160 när jag laddade in dem i pokertracker. Texas FL eller NL har jag runt 40% ITM (200 spelade). Det är därför jag numera föredra Omaha. Kanske för få spelade för att vara statistisk underlag, kommer tillbaka när jag spelat 1000 st.

FYP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ca 50 spelade, dock med annat nick. Folk är ganska dåliga på 5+1 och 10+1 omaha hilo limit. Hade ROI på 160 när jag laddade in dem i pokertracker. Texas FL eller NL har jag runt 40% ITM (200 spelade). Det är därför jag numera föredra Omaha. Kanske för få spelade för att vara statistisk underlag, kommer tillbaka när jag spelat 100 st.

 

Spelar liksom ingen roll hur dåliga folk är du möter. Läste en post på 2+2 där de räknat ut att 45 % ITM är max vad man kan klara av.

 

Som de andra skrivit så är 100 SNG's ingenting, vid 500 kan man börja se en trend och vid 1000 har man okey underlag för att kunna säga var man ligger. Tycker nästan 1000 känns lite oxå men det är ju en början iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat Sng på Party Poker sedan juni 2005 (15 månader). De första 8 månaderna spelade jag enbordsturneringar men sedan skiftade jag till Multi-table och upptäckte att timförtjänsten då steg markant (fördubbling). Jag spelar 6 turneringar samtidigt och det tar ca 1,5 h.

Skärmens upplösning är 1600*1200 så 4 bord syns samtidigt. Genom upp-poppningsmekanismen fungerar detta tillfredsställande. Min ackumulerade nettovinst uppgår till 38034 kr och då har jag spelat ca 8 tim i veckan.

 

Jag har nästan enbart hållit mig till turneringarna med insatser på $11 (No Limit). Jag har gjort lite försök på $22 men utfallet har varit negativt. Skall förstås testa turneringar med högre insatser mer rejält när tid ges.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat Sng på Party Poker sedan juni 2005 (15 månader). De första 8 månaderna spelade jag enbordsturneringar men sedan skiftade jag till Multi-table och upptäckte att timförtjänsten då steg markant (fördubbling). Jag spelar 6 turneringar samtidigt och det tar ca 1,5 h.

Skärmens upplösning är 1600*1200 så 4 bord syns samtidigt. Genom upp-poppningsmekanismen fungerar detta tillfredsställande. Min ackumulerade nettovinst uppgår till 38034 kr och då har jag spelat ca 8 tim i veckan.

 

Jag har nästan enbart hållit mig till turneringarna med insatser på $11 (No Limit). Jag har gjort lite försök på $22 men utfallet har varit negativt. Skall förstås testa turneringar med högre insatser mer rejält när tid ges.

 

Menar du vanliga MTT's eller SNG-MTT's (eller vad man ska kalla det :) ) ?

 

Hur som helst så är det intressant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar liksom ingen roll hur dåliga folk är du möter. Läste en post på 2+2 där de räknat ut att 45 % ITM är max vad man kan klara av.

 

gdaily hävdar att 60% är möjligt. Själv är jag tveksam till att 45% skulle vara maximalt (men jag tror iofs att 60% är att ta i), jag ligger just nu jäkligt nära 45% och det känns som att jag knappast spelar optimalt, och det känns inte eller som om att det inte skulle kunna finnas sämre motstånd. Sedan är ju som sagt ROI eller $/h vettigare att prata om än ITM.

 

Angående Omaha h/l så ligger det troligen en del i att det kan vara mer lönsamt, kikar man på Sharkscope så ser man att många av de som har högst $/turre spelar just Omaha (PL iofs). Helt enkelt sämre spelare där och färre duktiga grinders. Det senare beror iofs på att man får så taskig volym att det knappast gör underverk för ens $/h att köra något annat NLTH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar liksom ingen roll hur dåliga folk är du möter. Läste en post på 2+2 där de räknat ut att 45 % ITM är max vad man kan klara av.

 

gdaily hävdar att 60% är möjligt. Själv är jag tveksam till att 45% skulle vara maximalt (men jag tror iofs att 60% är att ta i), jag ligger just nu jäkligt nära 45% och det känns som att jag knappast spelar optimalt, och det känns inte eller som om att det inte skulle kunna finnas sämre motstånd. Sedan är ju som sagt ROI eller $/h vettigare att prata om än ITM.

 

Angående Omaha h/l så ligger det troligen en del i att det kan vara mer lönsamt, kikar man på Sharkscope så ser man att många av de som har högst $/turre spelar just Omaha (PL iofs). Helt enkelt sämre spelare där och färre duktiga grinders. Det senare beror iofs på att man får så taskig volym att det knappast gör underverk för ens $/h att köra något annat NLTH.

 

Håller med om att ROI är betydligt intressantare att titta på, men efter att ha lirat ca 800 turneringar (se bild) så skulle jag vilja påstå att det är omöjligt att ligga över 50% ITM över en längre tidshorisont.

Anledningen är att alla dina 50/50 chanser, och såna finns det gott om i SNG kommer att göra sig rättvisa till slut. Plus de händer där du är favorit men ändå torskar. Visserligen är du underdog en och annan gång och drar ut nån, men det är dom här coinflipsen som kommer att bestämma trenden.De sista 200 händerna har jag haft sånt megaoflyt och såna tider kommer ju. Jag hävdar att det inte går.

Är där nån som kan visa en graf på minst 1000 SNG som ligger över 50% so be my guest.

 

http://web.telia.com/~u88507761/ROI.JPG

 

 

EDIT* Hur fasen får man bilden lite mindre??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar inte 5-6 bord i taget utan endast ett och endast 2-3 SnG i veckan, så trafik är inget problem för mig.

Kanske mer fokuserad då och jag har förmodligen haft mycket flyt om man ser på vad som skall vara möjligt i längden. Återkommer om 2-3 månader när jag spelat 50 till. 1000 tar förmodligen flera år för mig att spela med detta tempot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...