Fadeh Postad 14 December , 2004 Rapport Postad 14 December , 2004 Bakgrundsfakta: För att halvcitera Stewart Reuben när han fick frågan om vad hans bästa egenskap inom poker är. (Jag orkar inte leta efter citatet i boken) Det handlar i alla fall om vad hans bästa egenskap i poker är. Han skriver något i stil med: "Know when to throw that second barrel". Denna hand visar att jag fortfarande har en bit kvar Bordsstämning Jag höjt en himla massa potter. Gillar att minihöja när jag ändå skulle limpat med. Snott rättså många genom detta spel. Motståndaren ifråga är passiv. Spelet Expekt 2/4$ f1 (Small blind) f2 (Big blind) ~600$ f3 f4 f5 ~400$ f6 f7 f8 f9 Fadeh (Button) ~900$ Fadeh was dealt [ 5 6 ] OpeningBetRound f1: Post small blind for 2 f2: Posts big blind for 4 f3: Folds f4: Folds f5: Calls for 4 f6: Folds f7: Folds f8: Folds f9: Folds Fadeh: Raises for 8 f1: Folds f2: Calls for 4 f5: Calls for 4 Flop Dealing Flop: [ 2 J 7 ] (Pot = 26$) Prickar in flushdraget. f2: Checks f5: Checks Det checkas fram till preflopraisaren(som vanligt) Fadeh: Bets 20 f2: Folds f5: Calls for 20 Jaha, syn från en. Toppar, flushdraw, diverse PP borde han ha. Turn Dealing Turn: [ 4 ] (Pot = 66$) f5: Checks Bara att fortsätta semibluffa då. Fadeh: Bets 48 f5: Calls for 48 TPTK känns inte alltför troligt längre. Tror inte heller han sitter med PP lägre än J heller om han inte har set. Flushdrag kan han väl fortfarande ha. River Dealing River: [ 9 ] (Pot = 162$) f5: Checks Fadeh: Checks Resonemang under avslutning. Showdown f5 [ A J 10 9 7 ] Fadeh [ J 9 7 6 5 ] Result f5 wins 162$ with high card Ace. Avslutning Nu till min fråga, hur agerar ni på rivern? Givetvis måste jag betta för att ha någon chans att få potten. Men är det värt risken. Jag tror att jag får syn på ett bet på 100 om han har overpair eller bättre. Gick lite på halvtilt när jag "gett" bort 162$ här och loggade för dagen. Citera
Banne Postad 14 December , 2004 Rapport Postad 14 December , 2004 "Know when to throw that second barrel". Angående detta citat så var det väl Bob Ciaffone som sa ( i PL & NL poker) "Knowing when to fire that second barrel" när de frågade vad hans bästa egenskap var. Vad gäller ditt spel så hade nog checkat turnen. Du har nu två drag - ingen färdig hand. Bettar du riskerar du att bli reraisad så mycket att du är tvungen att lägga dig. Bettar du får också ett svårt beslut på rivern om ditt drag inte kommer och om du då ska bluffa eller checka. Bettar du inte får du ett gratiskort för att färdigställa ditt drag. Samtidigt visade du svaghet på turnen genom att checka, vilket troligen gör att du kommer få syn av en knekt på rivern om du träffar nåt av dina drag. Nu var dock inte fallet så att du checkade turnen, utan du bettade istället. Då tycker jag du ska betta i fall han var på draget. Fullfölj bluffen och hoppas på det bästa. Citera
Fadeh Postad 14 December , 2004 Författare Rapport Postad 14 December , 2004 "Know when to throw that second barrel". Angående detta citat så var det väl Bob Ciaffone som sa ( i PL & NL poker) "Knowing when to fire that second barrel" när de frågade vad hans bästa egenskap var. Du har säkert rätt, läste den boken förra veckan och jag hade för mig att det var Reuben som sa det men visst, säger du att det var Ciaffone så tror jag dig. Angående omslag på turn var jag inte direkt rädd för det, hade många outs som jag såg det. Jag hade troligen svarat med att slänga in hela min stack. Enda handen som kommer instasyna det bettet är i stort sett JJ. Citera
Recommended Posts